Conserve-murături asortate

In sfarsit m-am urnit la piata.Era si o zi calda,soare si un vantulet de primavara.Eu,insa, m-am imbracat ca pentru ieri,alaltaieri cu haine de iarna,pe bicicleta.Mai bine sa-mi fie prea cald si mi-a fost.Dar cu folos.

Am cumparat asa:

– 5 kg de castraveti cornis

– 3 conopide

– 2 kg de gogonele

– 1 varza alba de Cluuuuuj

– 1 varza mica rosie

– 1 sfecla rosie

– 2 fire de praz

Morcovi,telina,ardei iuti am pus de la mine,usturoiu am uitat sa pun,dar am pus mult mustar-boabe,piper-boabe si ardei iuti,deci condimente destule.Ca mirodenii am pus frunze de telina,frunze de hrean pe fundul bidonului,creanga cu frunze de visin,hrean de la mine si busuioc de asemenea.A,am mai pus si cateva mere intregi .Cam atat.

Compozitia fierbinte (reteta Ioanei,multumesc Ioana  🙂  ) am turnat-o peste ele si am inchis,desi nu ermetic fiindca la  bidoanele din plastic capacele nu se inchid ermetic.

Castraveti am pus si in 2 borcane,pe cei mai mici si mi-au ramas.Mi-au ramas si conopide si varza ,deci mai trebuie sa pun inca un borcan.Conopida este excelenta,noi o mancam   si  cruda  deci se poate pastra in frigider destul de mult timp.Gogonelele le-am cautat sa fie si parguite jumatate din ele.

legume












castraveti,mere sifrunze

varza

primul strrat

conopida

pana sus

capacit

Pe fundul bidonului am asezat frunzele de hrean si de telina,pe la mijloc alte frunze de  telina intregi iar deasupra busuioc,telina si crenguta cu frunze de visin.

In solutie  :  5 l apa+150 ml otet+5 linguri sare+ boabe de piper+frunze de dafin

castravetii

Solutia pentru castraveti:

1 litru otet

3 litri  apa

boabe de mustar in borcan

boabe de piper in solutie

4 linguri de sare si 5 de zahar

Frunze de telina pe fundul borcanului,bete de marar uscat cu seminte cu tot printre ei,hrean pe margini si deasupra.

Sunt asa de bucuroasa ca nu m-am  lenevit si am facut si asta…tare bucuroasa, fiindca nu am pus de la mine din gradina prea multe muraturi,doar ardei iuti,bulgaresti si americani si doua mari borcane cu castraveti din aceia mari,asa cum am avut eu anul acesta .Mai avem de pus si varza,poate ca maine  o s-o cumparam.E cu 1leu kg,am vazut si cu 1,50 lei.Noi nu cumparam decat vreo 20 de verze,din care poate 15 incap in butoiul pe care-l avem.Dar nu prea mari caci nu trec prin gura lui.

Acest articol a fost publicat în Mancaruri, Retetele mele, utile și etichetat , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

10 răspunsuri la Conserve-murături asortate

  1. zincabeiu zice:

    Eu le zic ” muraturi taranesti”, pun an de an si sunt f.bune.Pe langa mere, mai pun si struguri!

  2. starsgates zice:

    Foi de dafin nu pui?

  3. Elisa zice:

    Zinca,
    asa si este,la tara nu este casa care sa nu puna astfel de muraturi.Totusi in Banat la mine nu se puneau.Nici varza intreaga nu se punea la murat ci tocata si prin ea se introduceau si cateva verze intregi,doar cateva,fiindca eu nu stiam de sarmale acasa la noi,in Banat.
    Varza tocata se aseza in ciubar si acolo un copil din casa de obicel cel mai mic si mai curat pe picioare intra acolo si topaia pana iesea spuma din varza,apoi intra alt copil,ca obosea si dupa cateva ore varza impreuna cu sarea era framantata.Se acoperea cu o fata de masa din in sau canepa ,se punea un capac din bucati de lemn care toate la un loc formau capacul si dupa cateva saptamani de stat in pivnita se mura.Se folosea atat ca muratura langa fasole scazuta sau batuta cat si la gatit varza cu ciolan sau taietei cu varza.Imi amintesc acel gust atat de bun,atat de alba era murata si nu se compara cu cea obtinuta din capatana murata si taiata fideluta.Eh,iata ce amintiri mi-ai indus draga mea Zinca 🙂

  4. Elisa zice:

    Starsgates,
    in butoias am pus dar in castraveti nu.Eu asa stiu de la mama mea ca foi de dafin pun la gogosari&ardei si cimbru,iar la castraveti frunze de telina,mustar si marar.Asta ca sa nu semene gusturile,ca sa fie diferite.

  5. gina zice:

    Bune muraturi, sa le mancati sanatosi si sa dati si altora 😀 Intr-o zi tot te ve trezi cu mine la poarta daca vei continua sa ma imbii cu chestii din astea. Nu sunt pofticioasa dar tu ne ademenesti de n-am cuvinte…
    Vreme buna si eu iti doresc si o toamna cat mai lunga.

  6. Elisa zice:

    Gina,
    langa muraturi este musai sa fie pecea(cotletul)…de aceea nici nu am pus atat de multe muraturi ca in anii trecuti,am taiat porcul demult…de pe lista.
    Gina,ce vrei tu sa-mi spui?Ai un drum in Ardeal,cumva de la jobul tau? :).Ce bine ne-ar prinde si noua musafiri de Sarbatori!
    Legat de ademenire,draga mea,sper ca ai glumit,fiindca eu avand gradina este normal sa va arat si produsul finit(facem exceptie acum c-am luat din piata ,hahaha),deci e ca un lant de productie de la faza de proiect(al gradinii) pana la minunatele mancaruri din farfurie.Pai,nu? 😉
    Sper ca nu te reintorci abia la iarna 😦 (mi-ai urat o toamna lunga 😀 )

  7. ioana zice:

    Eliso t-ai gandit cine mananca atatea cate ai conservat pentru iarna?Eu cel putin o astept pe fiica mea sa vina acasa tocmai de Sf. Ioan in ianuarie si o sa stea doua luni,deci am cu cine le manca.

  8. Shari zice:

    Hai sa scriu aici… 😛

    Elisa, sa stii ca mi-ai facut un compliment imens!…

    … cea mai aspectuoasa salata vazuta !…hmmm…

  9. Elisa zice:

    Ioana,
    ce faci sor’mea?ma disperi?! 😛

    Las;sa fie acolo canu stii cat tine iarna si pe urma nu stiu daca ai incercat sa mananci muraturi cu paine…ha??Sunt ff bune.M-am pregatit pentru lunile cand nu ne mai dau astia pensia… :(((((

    Shari,
    asa e,cea mai interesant ornata salata de boeuf…felicitari pentru cum gatesti si cat de important este aspectul mancarii(la mine primeaza gustul).Eu am florile pentru vaz si mancarea pentru gust,la mine n-ai sa vezi asa ornamente pe culinare decat daca am musafiri,cum ti-amspus.Ei vezi,eu apreciez si „opozitia” sunt capabila de asta ha,ha,ha!

  10. ioana zice:

    Ca bine zici Elisa,conserve pe doi ani ca sa fim asigurate daca nu ne mai dau pensia,o bucata de paine si in rest avem in camara.da am mancat cu paine gogonele parguite murate au un gust de zile mariiiiiiiiii.

Lasă un răspuns

