Ardeiul gras

rosii mici si multi la fir

portocalii mici si multi la fir

Aceste doua soiuri de deasupra sunt si dulci .Iar cotorul cu seminte   este   foarte  mic.

Salata de ardei gras cu nuci Ingrediente: 1,5 kg ardei gras, 20 g usturoi, 50 g miez de nuca, 100 g smantana, 100 ml zeama de lamaie, 40 g ulei, sare. Preparare: Ardeii se coc pe plita, se pun intr-o oala, se presara peste ei sare si se acopera cu un capac. Dupa o ora se curata de pielita, se spala si se asaza pe un fund de lemn inclinat ca sa se scurga. Din usturoi, sare si putina apa se prepara un mujdei, care se amesteca cu zeama de lamaie, uleiul, smantana si nucile tocate cu cutitul. Se asaza ardeii intr-o salatiera, cu varfurile in jos si se toarna deasupra sosul.

Paste scurte cu ton Ingrediente: 400 g de paste, o conserva de ton (200 g), 1-2 ardei verzi, 6-7 linguri de maioneza facuta in casa, 2 catei de usturoi. Preparare: Se fierb pastele in apa cu putin ulei si sare. Usturoiul se zdrobeste ca pentru mujdei. Ardeiul se toaca bucatele potrivite (ca pentru ciorba). Pastele fierte se scurg, se pun intr-un castron. Cand s-au racit putin, se pune deasupra conserva de ton (se scurge uleiul separat), maioneza, ardeiul si usturoiul pisat si se amesteca. Se mai poate rasni deasupra un amestec de plante aromatice. In zilele cu dezlegare la peste, maioneza se prepara din usturoi, mustar si ulei.

Sos de ardei Indrediente: un kg ardei (gogosari), 1/2 kg de rosii, 3 linguri ulei, 50 g masline, sare. Preparare: Se fierb rosiile impreuna cu ardeiul. Se lasa sa clocoteasca 7-8 minute, apoi se ia de pe foc si se lasa sa se raceasca. Se adauga sarea, maslinele si uleiul. Se serveste alaturi de piure de cartofi, pilaf de orez, fasole iahnie sau alte mancari scazute.(Felicia)

diferite soiuri

Ardeii grasi (Capsicum annuum) reprezinta una dintre cele mai populare legume cultivate in Romania si una dintre cele mai folosite in alimentatia uzuala, in diferite forme de preparare. Cei mai populari sunt cei de culoare rosie, verde si galbena iar lipsa gustului iute, spre deosebire de ardeii iuti, este data de absenta unei gene care favorizeaza aparitia iutimii…

//

// <![CDATA[
_gde_ycpgkuesoc = new Image(1,1);
_gde_ycpgkuesoc.src=’http://ro.hit.gemius.pl/_’+(new Date()).getTime()+’/redot.gif?id=ogg6GLuyLy_ojFquzf3p6fWorrKRgMOs088pqWWhl8r.e7/stparam=ycpgkuesoc’;
if (typeof(_gde_onunload_attached) == ‘undefined’)
document.write(„”);
if (!(typeof(_gde_ids) == ‘object’)) _gde_ids = new Object();
_gde_id = ‘id=ogg6GLuyLy_ojFquzf3p6fWorrKRgMOs088pqWWhl8r.e7/stparam=pfekemspyr/’; _gde_ids[_gde_id] = true;
// ]]>

PROPRIETATILE DE BAZA

Nu degeaba ardeiul gras este atat de folosit in bucatarii, fiindca el este si sanatos, nu doar la indemana si usor de procurat. Vitaminele C si A domina spectrul larg al nutrientilor esentiali dintr-un ardei gras rosu, de exemplu. Practic, 100 de grame de ardei rosu gras asigura de 3 ori necesarul zilnic al organismului pentru vitamina C, si 110% din necesarul de vitamina A.


Urmeaza, in ordinea descrescatoare a  concentratiilor, vitamina B6, fibrele, molibdenul, vitamina K, manganul, acidul folic, potasiul, vitamina B1, vitamina E, triptofanul, cuprul.


Dar iata care sunt proprietatile care fac din ardeiul gras inca un aliat important pentru mentinerea sanatatii de zi cu zi:


– Vitaminele A si C sunt antioxidanti puternici, si cum in ardeiul gras cantitatea acestora este mai mult decat generoasa, si lupta impotriva radicalilor liberi, care se plimba prin organism si ataca celulele, va fi mai puternica;


– Reduce riscul aparitiilor bolilor cardiovasculare, vitamina B6 si acidul folic din ardei luptand pentru mentinerea sanatoasa a vaselor de sange;


– Ca si rosiile, si ardeiul gras contine licopen, un carotenoid puternic ce are avantajul de a scadea sansele de dobandire a mai multor tipuri de cancer, printre care cel cervical sau cel de pancreas;


– Daca fumati sau daca traiti in prezenta unui fumator, atunci e bine sa consumati alimente bogate in vitamina A, printre care si ardeiul gras;


– Ardeii grasi rosii protejeaza cel mai bine vederea, dintre toate tipurile de ardei grasi;


– Odata cu avansarea in varsta, poliartrita poate fi combatuta cu ajutorul alimentelor bogate in vitamina C, printre care si ardeii grasi;


– Sucul proaspat de ardei, in combinatie cu sucul de morcovi, este de mare ajutor persoanelor care sufera de crampe sau colici intestinali.


Continut caloric: 35-39 la 100 de grame
de ardei gras rosu crud (cel verde e mai putin caloric).


CELE MAI UTILE INTREBUINTARI CULINARE


Ardeii grasi se folosesc, in special in lunile de vara, atunci cand sunt maturi, in salate proaspete. Alaturi de salatele verzi traditionale, arhicunoscute, ardeii grasi sunt un excelent adaos pentru salatele cu carne de ton sau pentru cele cu carne de pui.


In bucataria romaneasca, ardeii grasi maruntiti sunt folositi des si la prepararea diferitelor tipuri de ciorbe. Una dintre cele mai populare mancaruri romanesti, dar si balcanice, o reprezinta ardeii umpluti, cu orez sau cu carne, serviti alaturi de iaurt. Ardeiul este folosit si ca topping important pentru prepararea unei delicioase pizza vegetariene.


Indiferent de modul de folosire sau de preparare, este obligatoriu de fiecare data, dupa ce i-ati spalat bine sub un jet de apa rece, sa scoateti din ardei semintele si cotorul, cu ajutorul unui cutit ascutit.


LA CE TREBUIE SA FITI ATENTI CAND CUMPARATI SI DEPOZITATI ARDEII GRASI


Cand ii achizitionati, ardeii grasi trebuie sa aiba culorile vii (indifferent ca sunt rosii, verzi, galbeni sau portocalii), sa atarne greu si sa aiba pielea complt neteda, fara taieturi sau puncte negre. Acasa pot fi tinuti la frigider aproximativ o saptamana, in conditii optime, dupa aceasta perioada incep sa-si piarda din prospetime si din calitati.


Daca totusi va decideti sa ii si congelati, desi se intampla rar acest lucru, cel putin in tara noastra, e bine sa-i puneti intregi, si nu taiati pe jumatate, se vor proteja mai bine.


CONCLUZIE:

Ardeiul gras este originar din America de Sud, are o vechime de peste 5000 de ani si a fost adus in Europa de catre exploratorii spanioli. Romania este in prezent intre primii 5 producatori mondiali. Din punct de vedere biologic si ardeiul gras este considerat fruct, insa a devenit cunoscut in alimentatie ca leguma. Pentru pasionatii si iubitorii de diete, ardeiul gras este folosit cu succes in mai multe tipuri de diete, cea mai importanta cea de slabit, in care, timp de trei saptamani, ardeiul gras se consuma la fiecare masa a zilei, alaturi de alte mancaruri compatibile din punct de vedere caloric.(dietetik)

Acest articol a fost publicat în legume și etichetat . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

29 de răspunsuri la Ardeiul gras

  1. yo yo zice:

    spaghetele nu merg, in locul pastelor scurte??
    am 2 conserve de ton…am ardei….dar n-am paste scurte, doar spaghetti..
    azi nu, ca e gatit..dar maine, mi-ar surade ideea…

    ardeii tai arata extraordinar..parca-s pictatzi…
    shtii unde ma duc cu gandul??la ouale roshii, de Pashti…cand sunt ashezate in cosh, dupa vopsire, caldutze inca..unse cu grasime… 😛

    te sarut, mami!!

  2. Elisa zice:

    yo yo,
    din lungi se pot face scurte,invers nu 🙂 Nu am facut reteta,inca,am copiat din Felicia,dar cred ca orice fel de paste merg la reteta asta.Am cautat si eu ton astazi dar era conserva de ton maruntit si n-am luat,insa am luat somon afume file si fac ceva crud maine cu astea.si masline si branza.Azi am facut ultimii 2 dovlecei de la mine in salata aia faina…cu ardei iute si rosu,usturoi,busuioc,lamaie si ulei si miere de albine.O am ,o poti gasi la categoria mancaruri.Deasemenea am luat iar capere fiindca-mi plac in salata de rosii.Noi mancam zilnic cel putin o salata de cruditati,dar si mere cam multe.Deh,si carne zilnic,fireste,sa nu crezi ca doar legume :)Te pup,iubita.

  3. ioana zice:

    ELISO,sper ca nu ma sfadesti dar aici am nimerit si vreau sa anunt pe cei interesati ca maine in JURNALUL NATIONAL apare primul volum a lui JAMIE OLIVER .
    BUCATARUL SE DEZBRACA DE SECRETE -VOL.1
    continut:- IERBURI SI MIRODENII
    – SUPE
    – SALATE SI DRESSINGURI
    Sant 5 vol.iar un vol. cu jurnalul national costa 7,9 ron.
    daca nu am postat bine te rog sa postezi tu unde crezi de cuviinta.

  4. yo yo zice:

    mersi, mami…am venit intinsa dupa raspuns..
    eu n-am mancat niciodata dovlecei cruzi..dar o sa incerc..imi plac salatele de cruditatzi…

    Ioana, multumesc pt informatie..o sa caut dimineatza jurnalul..sper sa-l mai gasesc… 😉

  5. Elisa zice:

    Ioana,
    dar tu nu ai vazut cand mi-a scris Mona in comentariul ei despre aceste carti?E bine ca ne-ai amintit,insa eu il am pe net si imi ajunge.Am cumparat in ultimul timp carti de bucate si zau daca am idee de ce nu le deschid,mi-e mai simplu sa caut pe net si oricum se gaseste orice.Deci,numai ca sa adun magazie de carti pe aici care ,oricum ,cine stie cine va pune mana pe ele cand noi nu vom mai fi,in niciun caz fiul meu….asa ca,nu mai cumpar nik. 😀

  6. Elisa zice:

    yo yo,
    este cea mai delicioasa salata din cate fac eu,impreuna cu aceea cu piersici,tot de la Jamie,amandoua.Dovlecei mici si cruzi ca sa nu arunci mijlocul si taiat in fasii f subtiri cu cutitul special.In orice salata daca pui o lingura/lingurita de miere… grozav de buna

  7. Ninu zice:

    Reţeta de ardei umpluti cu brinza nu o ai ? 🙂

  8. Elisa zice:

    Nu am facut niciodata,dar ne uitam pe net.Se pun in branza de vaci ceva frunze,marar sau altceva si se umplu ardeii??? Ma uit acum….

  9. Elisa zice:

    ..iaca-ta:
    Ingrediente:
    Branza de vaci 600 g • unt 200 g • marar verde 1 legatura • ardei grasi 10-12 buc

    Mod de preparare:
    Mod de preparare: Untul se freaca spuma, se adauga branza de vaci trecuta prin sita si se potriveste gustul de sare.La sfarsit se adauga mararul tocat marunt.Se umplu ardeii cu aceasta compozitie, se lasa cateva ore la rece, se taie felii cu grosimea de circa 1 cm, ce se asaza pe platouri si se decoreaza

    una din ele 🙂

    si alta:

    Ingrediente:
    Se poate folosi ardei gras(verde,rosu,galben) si ardei capia rosu,verde
    300 g ardei gras verde
    150 g branza telemea de vaca,oaie sau capra
    150 g branza proaspata de vaci
    150 g masline
    un cubulet de unt cca 50 – 60 g
    o legatura marar verde
    sare,piper,cimbru dupa gust

    Mod de preparare:
    Ardeii se spala,se curata de cotoare,seminte si se taie pe jumatate sau in sferturi.
    Branza telemea se da pe razatoare,branza de vaci se scurge bine si se amesteca impreuna cu untul pana se omogenizeaza.
    Maslinele se spala,se oparesc ,se racesc,se scot samburii, se toaca marunt ,se amesteca cu pasta de branza si se adauga si mararul tocat marunt.Se potriveste de sare,piper si cimbru dupa gust.

  10. Lilick zice:

    Buna! Ai o leapsa! 🙂

  11. Ninu zice:

    miine fac ardei cu brinza :)..si te invit cu drag . :)..sa nu uiti pastrama :)..si vinul… si sa suni la usa de 3 ori..de 2 ori suna postasul 🙂 dar lui nu-i deschid ca mereu vrea bani, ba pentru telefon..ba pentru internet…ce oameni pot fi pe lume 😦

  12. madalina zice:

    Ce frumos arata toamna la tine, Elisa! Voi mai trece, chiar daca-s sub zero grade …

  13. Elisa zice:

    Lilick,
    multumesc 🙂

    Ninu,
    sorry,nu-s de-a lu’pastrama,never-ever,doar cu vinul pot veni si cu ardeiul, of course 😉

    Madalina,
    esti binevenita sa-mi tii de urat, 🙂 adica…de frumos prin gradina reala,ca-i…brrrr, ninsa deja

  14. ioana zice:

    Dezamagita,dezamagita de cartea lui Jamie Oliver,ce scrie in ea stiam si eu demult,pacat de cei 7,9 roni,mai bine-i dadeam la un om sarac,nu la un cersetor,nu pot sa-i spun carte e un fel de revistuta de povesti pentru copii,si unde mai pui ca l-am trimis pe ‘mnealui de doua ori in oras ca nu o gasea si acum ca a aduso ce sa-i zic ca e trasnettttttt nu?

  15. Elisa zice:

    Ioana,
    nu esti singura,m-am dus si eu dupa ea.Ce hartie deproasta calitate au folosit!!!!!!Si pozele sunt la imprimanta si cu niste culori sterse,maronii,groaznic.
    Ti-am spus eu ca NU trebuia sa luam ca avem pe net,vrei sa-ti dau site-ul lui?
    Lasa ca nu-i prea mult,mie mi-a cerut 8 roni,hahahaha..deci m-a si furat mosu de la chiosc 😛

  16. yo yo zice:

    ha! fetele…am luat shi eu tzeapa..

    parca e un maculator uzat..bun de utilizat shtim noi unde..
    hartia aceea tip sugativa…e de doi lei..iar continutul..3 supe, 4 salate..cateva mirodenii recomandate..shi promo pt urmatorul maculator, dedicat peshtelui shi pastelor…
    cine-a zis ca..”la pomul laudat, sa nu te duci cu sacul??”
    va sarut!

  17. Elisa zice:

    yo yo,
    pomul laudat de care zici este jurnalul national????ca el a scos cartulia,deci n-are’a face cu Jamie Oliver,parol! Injur de zor jurnalul national.Noi am mai cumparat carti cu Cotidianul dar nu se compara,sunt legate excelent si cu hartie de calitate.Mie nu-mi place de tuca nici in papuci si nu mi-a placut niciodata,este un mare bluf,dupa parerea noastra(sotul& me),deci…

  18. ioana zice:

    Deci nu am luat numai eu teapaaaaaaaaa? imi pare foarte rau.Eu am luat joi rev. Felicia tot cu o carte dar carte cu 535 de pagini la pretul de 8,5 roni-NUTRITIE SI BIOTRATAMENTE ( Ghid complet pentru vindecarea fara medicamente,prin vitamine,minerale,plante si suplimente nutritive.).Nr 1 a aparut saptamana trecuta,nr 2 sapt.asta si mai urmeaza 3 si 4 joia viitoare si cealalta joi.Dar e carte cu hartie de calitate nu maculatura!

  19. Elisa zice:

    Ioana,
    sper ca-mi spui si ce scrie in cartea asta,ca ai citit deja si aplici vreun tratament din acela.Eu vreau unul pentru a face lumea optimista ha,ha,ha si astfel sa se duca la vot,ca pesimistii nu au revolutionat niciodata nimic 🙂
    Draga Ioana,mai tine mult frigul?

  20. ioana zice:

    Elisa,cred ca o sa tina pana la primavara frigul asta,la noi a brumat bine de tot azinoapte si de alaltaseara am pus centrala in functie, nu era frig in casa dar cand ma uitam afara aveam impresia ca e foarte frig.Cartile ,ca le-am luat pe amandoua ca sant pe vol.,le-am rasfoit putin aseara si da simptomele la fiecare boala,plantele care trebuie utilizate,regimul alimentar,pana la bolile care incep cu litera G.uRMATOARELE 2 VOL.vor fi pentru restul bolilor.

  21. Elisa zice:

    Ioana,
    am si eu o cartulie FARMACIA EDENICA(Plantele medicinale si utilizarea lor) Editura Nnirvana,autor ALEXANDRU DOBOS.Este foarte utila si a costat 2.000 lei in 93,deci 20 de bani acum 😀

  22. yo yo zice:

    mami..da..Tuca era ”pomul laudat”… :mrgreen:

    am luat shi eu cartile de colectie de la adevarul, dar nu incape grad de comparatie…
    sunt ashezate la loc de cinste in biblioteca mea..majoritatea, le aveam de la alte edituri…dar nu erau asha frumos ambalate..conteaza shi aspectul…
    eu le’am citit pe toate, in editiile vechi..sper ca shi copiii mei sa fie atrashi..barem de aspectul lor exterior 😆
    marius, spune ca ”a citi inseamna a-ti umple capul cu ideile altora”..asculta shi tu..m-am suparat f rau..i-am facut capul calendar…toata ziua e pe laptop… fiind in cls a IX’a la profil de mate-info…iti imaginezi, care-i pasiunea lui…seamana cu mine, fizic, insa, aptitudinile le-a moshtenit de la taica’su…
    sa vedem, teo, ce inclinatzii va avea…sper ca macar el, sa mearga pe latura umana..inceputul e promitzator..e un romantic incurabil..hahaah acum doua saptamani voia sa se ”casatoiasca”…shi e ”foalte indlagostit, meleu”, ba de colegele de gradinitza, ba de vecinele cu care se joaca in fata blocului :))))

  23. Elisa zice:

    yo yo,
    da,intai citesti ce au gandit altii,afli ideile altora ca nu cumva sa emiti si tu o idee deja rasuflata””””,asa sa-i zici de la mine hahaha
    Draga mea,copiii isi cam au si ei destinul lor si daca traiesc intr-un climat fericit,normal,se formeaza aproape de la sine,isi vor gasi calea neimpinsi de la spate.Important este sa nu le fie totul indiferent,atat.

    Al mic de 2 anisori,ha? 😛 Dragutul de el,iti dai seama ce inseamna asta?Ca are mare nevoie de afectiune,ca gaseste in ceilalti un izvor de bine pentru sufletelul lui.Da,poate fi si romantic,totul este sa nu se interiorizeze prea mult cand va creste,apare la acest tip sanguin ,la pubertate, o mica jena legata de nevoia de afectiune si atunci trebuie mare atentie cu el.Eiiii,dar ce-ti zic eu toate astea,le stii tu mai bine ca mine.Te pup 🙂

  24. yo yo zice:

    care 2 anishori, mami??
    pe 29 noiembrie, implinim ”patlu ani”…e ”male” deja..:))) barbat in devenire, parol! 😆

    cand trebuie sa stranga jucariile in camera lui, spune ca e mic, hahaah
    in restul situatiilor, e ”male”…
    asahdar, in functie de interesul personal..e cand mare, cand mic :)))))

  25. Shari zice:

    ce discutati, ce discutati?!?

    Despre Teo? Am vazut pozele pe forumul lui YoYo, e o scumpete de baietel!Zici ca e fetita, are trasaturile foarte gingase… si un zambet sugubat… 😛

  26. Elisa zice:

    yo yo,
    asta inseamna ca mie mi-a ramas in minte de atunci,de acum 2 ani cand l-ati sarbatorit.Sa traiasca si sa fie sanatos,dlagutu’ de el 😛 Pup copilu si mama pe frunte.Ti-a trecut durerea?

  27. Elisa zice:

    Shari,
    azi mi s-a intrerupt curentul si fireste si computerul de 4 ori si apoi nu l-am mai deschis,ca si asa e pe duca…De aceea nu am raspuns imediat,scuze 🙂

  28. Shari zice:

    Aaa, nu-i nimic, Elisa! Stai linistita!Nu am eu probleme de felul asta!.. 😛

  29. Elisa zice:

    Shari,
    sa ai o Duminica frumoasa si prieteni dragi aproape 🙂 Te pup.

Lasă un răspuns

