Florile în casă

PE HOL

IN FEREASTRA

IN DORMITOR

IMPATIENSI

PE SCARA FLORI

PE SCARA

PE BRAU

SUPORTUL

PETUNII IN FEREASTRA

LOBELII

FLOARE DE PASTRAV

suport deflori

Inainte de a le aduce in casa am facut urmatoarele  lucrari:

1. am aspirat toata casa

2. am sters praful cu servetele umede pronto

3. am curatit suportul de flori din curte

4. am tratat plantele din ghivece cu mospilan si talstar

5. am tinut plantele in jeturi de apa,dupa cateva ore de la tratament

6 am stropit a doua oara cu insecticid

7. am curatat fiecare ghiveci in parte,spalat pe exterior si sters

8. am completat pamantul din ghivece dupa ce am afanat pamantul inainte.

9. am udat cu apa+ingrasamant universal

10.  am indepartat uscaturile si florile aproape trecute

11. am carat in casa ghivecele pe locurile stabilite

si in ultimul rand m-am bucurat de cum arata casa mea impodobita cu flori si verde dar nu mi-a trecut oboseala.Am inceput la 10 dimineata si la 18 am fost gata,cu o pauza de masa de o ora.Sunt franta.Sotul meu a fost chemat la servici si s-a dus desi eu am spus ca nu-i acasa.E constiincios,responsabil,ii pasa si nu-i pasa ca eu tocmai am mintit…pentru prima data in viata mea in mod deliberat.

A fost o zi din viata mea,foarte importanta fiindca am imbogatit cunoasterea de sine.Si nici nu stiu ce ma mai asteapta  !

Acest articol a fost publicat în flori, Gradina si gradinuta și etichetat , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

29 de răspunsuri la Florile în casă

  1. Florin zice:

    Eu am doi ficusi imensi, niste copaci, in stanga si dreapta patului. Sta fain. Imi sunt foarte dragi. Cred ca de asta le si merge asa bine.

  2. mariana zice:

    Ador florile ingrijite, cu ghivece curate pe care nu se vad urme de tartru.Felicitari!

  3. mariana zice:

    A! Sa nu uit.Verificati pe spatele frunzelor sa nu se fi ascuns vreo larva minuscula! Mi s-a intamplat mie si fiind plecata 4 zile de acasa mi-a devorat o frumusete de planta coleus care se adaptase foarte bine dupa ce am transplantat-o din gradina. Au ramas doar betele de ea pe care se lafaia o omida verde. Una singura. Ma mir ca nu a plesnit de atata hrana!

  4. oops, am nimerit la greehouse ;):)
    eu caut gradina minunata 🙂
    ai mutat-o in casa..attagirl !!!

  5. Dumineca cu odihna bine meritata , Elisa 🙂

  6. Manole zice:

    Da’ voi unde mai stati iarna, cu atatea flori in casa???
    Cunoasterea de sine…hmmm, e in fiecare zi si aproape la fiecare pas…cu fiecare cuvant rostit, cu fiecare atitudine, cu fiecare sentiment trait 🙂

  7. Elisa zice:

    Florin,
    cat de mult conteaza sa le privim si pe ele,plantele,ca pe fiinte 🙂 Foarte frumos pentru tine si pentru ele sa le iubesti! Bravo!
    Daca-ti place natura o sa mai vii pe aici .Eu te mai astept .

  8. starsgates zice:

    Ce pot sa spun decat;uaaaau!

  9. Elisa zice:

    Mariana,
    Îhî 😛

  10. Elisa zice:

    Windwhisperer,
    asa-i cand vine iarna mutam gradina in casa,what also? 🙂

  11. Elisa zice:

    Manole,
    te cred insa nu zilnic ti se-ntampla atat de grav sa afli noutati 😦
    O,draga mea,mai incap si multi oameni pe aici,aceia pentru care a fost proiectata casa :((((((

  12. Elisa zice:

    Starsgates,
    mai sunt si pe afara,ca poate la teveu ne-a mintit…poate nu vine frigul ci o fi fost doar un bau-bau,ca deobicei.De cate ori zicea c-o sa vie ploaie prapad si pe la noi si seceta este in toi 🙂

  13. g1b2i3 zice:

    Elisa,ai o gradina si in casa!Esti o minunatie de om!
    Am citit cat ai muncit ca sa aduci florile in casa,ma gandesc ca trebuie sa le uzi aproape in fiecare zi si asta iti ia destul de mult timp.
    Se vede ca le iubesti mult,altfel n-ar fi asa de frumoase.
    Elisa,uite aici o planta interesanta.
    http://atlasobscura.com/places/amorphophallus-titanum

  14. Elisa zice:

    Gabi,am mai vazut poza asta acum ceva vreme,nu retin unde ,poate tot pe bloguri 🙂
    Ei,le iubesc!Da ce-s oameni?! Le ingrijesc,m-am obisnuit cu ele,imi dau si ele destule motive de suparare,dar sper ca ele o fac inconstient hahahaha…ca daca nu-i asa,e grav 😛

  15. Victoria zice:

    O multime de flori minunate.Sa te bucuri de ele si……mai odihneste-te putin,ca prea multa munca nu este buna 🙂

  16. Elisa zice:

    Uau,nu prea fac mare lucru,m-am odihnit Duminica,am dormit pana la 12, ce zici ? 😉 Si apoi fuga ,fuga pune mancarea la cuptor ca sa fie gata la 2 🙂

  17. ioana zice:

    Cand ai casa pe pamant,nu in bloc,numai atunci te poti bucura de acest colt de rai cum ai tu Elisa.Eu am toate camerele cu fata la soare si bineinteles balcoanele,si in afara de muscate ,petunii, patrunjel,marar,leustean,cimbru pana si rosiile au crescut nalte ca paparudele si au facut o multime de rosii dar mici , cred ca nu a fost soi bun.Nu le place la soarele puternic,in gradina mai dau si de umbra copacilor pe care-i ai.Stau la indoiala si ma gandesc sa cumparam un loc de casa,nu pentru noi ci pentru copii dar il putem folosi noi ca ei deocamdata nici nu vor sa auda de venitul acasa,sa seaman eu acolo tot ce-mi pofteste inimioara iar daca s-or hotara candva sa se intoarca le va prinde bine.Mai reflectam deocamdata.

  18. Elisa zice:

    Da Ioana,este o idee foarte buna.Eu vreau sa vand un teren agricol,tu vrei sa cumperi loc de casa,dar tu esti mai avantajata in situatia de azi.
    Si eu cred ca florile mele dupa o luna de stat in casa nu o sa mai fie asa de frumoase,dar deocamdata la muscate tin lampa aprinsa ziua,iar restul sunt in ferestre.Om vedea 🙂

  19. Ilinca zice:

    Buna ziua Elisa,
    Am ramas muta cand ti-am vazut florile !!! Nici acum nu prea am glas … nu stiu cu ce sa incep mai intai. Sa-ti spun ca e minunat ? Nu, minunat nu e … e mai mult decat atat ! De fapt, eu cautam un sfat pt pastrarea muscatelor curgatoare. Mi-am cumparat in primavara 6 muscate curgatoare si acum sunt asa frumoase ca mi-e groaza ca nu se pot pastra. Dar vad de la tine ca totusi se pot pastra, asa incat am sa incerc sa le tai mai scurt si sa le pun intr-un ghiveci. Inca le am pe balcon in ghivece suspendate si sunt o splendoare, toata vara le-am admirat. Am rosu aprins, rosu, grena, albe, roz cu alb … Dupa ce-a murit mama in martie, am simtit nevoia sa ma inconjor de flori, sa-mi creez coltul meu de liniste. Si ce poate fi mai linistitor decat sa stai pe balconul plin de flori (am avut petunii curgatoare, leandri, muscate, trandafir japonez – frunzele lui fiind desertul preferat al pisicii mele, nu intreba de ce ca nu stiu si mereu trebuia sa fiu cu okii pe ea -, gura leului, crini rosii, un croton care mi-a inflorit de primavara si si-acum e plin de flori … cu o carte, o cafea si sa asculti natura … Acum am bagat o parte din flori in casa sau le-am pus pe casa scarii si mi-au mai ramas muscatele curgatoare sa le bag si pe cele obisnuite sa le duc la subsol pana la primavara. Le impachetez in ziare multe, le leg si le atarn de-o teava si-asa pastrez eu muscatele obisnuite. Primavara, le iau, le tin in apa cateva zile, apoi le plantez in jardiniera. Cand am vazut cate flori ai in casa Elisa … am ramas muta ! Te-as intreba : cum faci curat cu atatea flori in casa ? Nu ti-e greu ? Esti grozava Elisa !!!! BRAVO ! Florile tale au avut darul de a-mi spala ochii si sufletul … sunt superbe, aproape te invidiez pentru cate ai :).
    Aaaa, si mai am o Kalansoe superba, s-a facut o fru-mu-se-te ! Am zis ca fac o poza inainte s-o mai tund oleaca ca n-o mai tine ghiveciul, sta intr-o rana ghivechiul din cauza ca ea s-a dezvoltat mai mult pe partea unde a avut mai mult soare.
    Am sa mai „vin” pe-aici sa te mai vizitez, sa-ti vad gradina, florile, sa-ti mai citesc sfaturile.
    Multumesc ca existi Elisa ! O zi minunata si spor in continuare 🙂

    Ilinca

    P.S. O sa urmez sfaturile tale legate de muscatele curgatoare si-ti spun cum a decurs 🙂 operatiunea „pastrarea muscatelor curgatoare”

  20. Elisa zice:

    Ilinca,
    bine-ai venit 🙂 Te imbratisez si te mai astept.
    Nu le-am pozat pe toate,mai sunt in doua camere si altele,le-am aranjat mai tarziu,luni sau marti de aceea nu-s in poze.
    Draga mea,inca nu am facut curatenie ca abia sambata am curatit casa si le-am adus inauntru,dar strang cu mana petalele de muscate si de impatiens,cele trecute si mai le si las ca-s frumoase si pe jos petalele 😀 Totusi nu imi stau in cale,sunt plasate asa ca pot trece cu aspiratorul fara sa le deranjez.
    Da,Ilinca si sora mea mi-a spus metoda asta de iernat la muscate,smulse si invelite in multe ziare radacinile ,strans legate sa nu se deshidrateze de tot si la primavara cand le pune in pamant zice ca i se umplu de flori.Eu nu am din acelea,dar astea curgatoare am citit ca nu ierneaza,ca raman verzi iarna,vom vedea.La cele de pe scara tin ziua o lampa aprinsa dar e prea devreme sa zic ca le merge bine,vom vedea abia peste 2 saptamani.
    Ale mele nu au multe flori si le dau ingrasamant,insa cresc mult in lungime.Mie-mi place si verdele,doar sa nu dea in galbenare 😛
    Te admir pentru cate flori ai doar in balcon si mai incapi si tu pe un scaun si la o masuta…foarte fain! 🙂
    M-am bucurat ca ai postat.Spune-mi cum m-ai gasit,cu search pe muscate? 😛

  21. Ilinca zice:

    Da Elisa, cu search pe muscate :). Asa am ajuns la tine si ma bucur c-am ajuns.
    Stii, ma gandeam ca as vrea sa am multi bani sa pot sa-mi cumpar o groaza de flori. Sa pun si-n gradina blocului, desi acolo mi-e calcata mereu primavara de „animale” care vin la furat flori. Si daca numai ar fura, dar smulg cu totul, cu bulbi, radacini … ! Anul asta mi-am scapat liliacul de la furat ;). Venise o tiganca sa fure liliac si sa-l vanda la piata. Numai k am prins-o si-am batut-o mar. Ce nu fac eu pt florile mele … Nu le rup eu sa le pun in vaza, sa le vad mereu pe geam sau de pe balcon, sa-mi bucur privirea cu ele si vin altii si calca in picioare taota munca, stradania si bucuria altora. Am avut in gradina si crini si cand am vazut ca mi-au smuls cu tot cu bulbi din pamant, i-am scos cu mana mea si nu i-am mai pus. Asa incat, am incercat pe cat am putut sa aduc gradina pe balconul meu. Am si foarte multe violete de Parma, o groaza de culori, dar pe care nu le scot afara, k nu le place skimbarea de temeperatura, asa incat le tin in casa la geam. Si sa-mi vezi pisica ce haioasa e printre flori …:). Si ma bucur de floricele mele si de ea. Aveam o colega de serviciu care vorbea cu plantele. Cum venea dimineata la serviciu, le dadea binete, le uda, le stergea de praf … E frumoasa lumea plantelor … nu conteaza daca fac flori sau nu, au darul de a te remonta dupa o zi „urata”, sa-ti arate partea frumoasa a vietii. Si ca … show must go on, isn’t ?

    Cu drag,

  22. Elisa zice:

    Ilinca,
    sper ca i-ai dat una si de la mine 😉 Urasc hotia si hotii,pe hoti i-as inchide intr-un centru special unde sa fure unii de la altii pana se satura,pana nu mai suporta si astfel se dezvata de furat 🙂
    Si eu vorbesc cu florile,dar nu cu voce tare numai cand le cert ha,ha,ha!

  23. Ilinca zice:

    Elisa draga, tot frunzaresc site-ul si e plin de … „comori” aici. Ma duk „bolnava” acasa (adik acum sunt la serviciu in tura de dupa-amiaza)… m-ai „imbolnavit” de-a binelea :)) :)) Retete care mai de care apetisante, flori … si cred ca n-am ajuns la capat, este ?:)) Devin addicted de site-ul tau ?:))

    Cu drag,

  24. Elisa zice:

    Ilinca,
    ia-o pe categorii.Daca alegi categoria Sarbatorim””” acolo sunt cele mai frumoase flori daruite dragilor mei,daca alegi categoria „mancaruri” …daca alegi „utile” si asa mai departe.Am si categorii cu implicatii politice ca nah,nu pot sa ma abtin tot timpul,mai zic si eu…
    Iti doresc servici usor si lasa ca acasa ai florile tale minunate,nu-i asa?

  25. Nona zice:

    Bun gasit,Elisa!
    Unii spun ca Edenul este in rai,dar ce-mi vad ochii?
    Felicitari!

  26. Elisa zice:

    Nona,
    bine-ai venit 🙂
    Multumesc.

  27. Elisa zice:

    Nona,
    bine-ai venit 🙂
    Multumesc.

  28. george zice:

    sarut mainile, Elisa!
    am citit pe blogul Liei ca aici e un colt de rai.
    am intrat sa vad si… m am convins!
    sunt un mare iubitor de flori. din pacate sunt un campion al lucrurilor facute pe jumatate. atat in privinta florilor, cat si a legumelor.
    cu toate ca am un solar din sticla de aprox 15 m.p. si o gradina de vreo 300 m.p. rezultatele sunt mediocre.nu am timpul necesar sa ma ocup indeaproape si a te lasa la mana altuia…
    o sa mai intru pe aici,este un loc deosebit.
    cu consideratie,
    un f. vechi taranist, actualmente liberal( de vreo 8 ani) 😀

  29. Elisa zice:

    Bine-ai venit George! Ma bucur ca-ti place.
    Unde locuiesti,in ce zona? Oricum si la noi desi la munte,avem veri toride in ultimii ani,deci se fac toate numai daca le udam.E drept ca eu stau acasa si ma ocup de toate,altfel ar fi mai greu.Cand aveam servici nu tineam atatea flori de ghivece si era bine si asa,insa acum ma complic singura ca ce altceva sa fac?
    Da si eu urasc comunismul din toti rarunchii(desi am unul mare si bun 😀 ) 😛

Lasă un comentariu