Grădina toamna

IN POM

DOVLECELUL

BROCOLI

CEAPAMICA VERDE

INCA BROCOLI

ALTA SALATA

INCA FRUMOS

PATRUNJEL DE FRUNZE

SPANACUL

TUFA DE ROSII MICI,MICI

FUNDUL GRADINII

VARZA

RAVASE PENTRU SALATA

SEMANAT SALATA

STRATUL DE SALATA DE TOAMNA

CAPSUNII

COPTI

CULEG

De parc-ar fi primavara eu am de toate ,inca,in gradina.Nu am cules tot ce-am semanat primavara dar am mai semanat si in septembrie sau in august,asa ca am salata care trebuia sa fie pe primavara,dar fiindca timpul este calduros si eu am udat ea a crescut si ma tem ca e prea mare pentru a ramane pentru primavara.Asa ca azi am semanat alt strat cu salata rezistenta la frig si sper sa rasara si sa faca radacini pana da inghetul in pamant.

Am de cules acum brocoli,capsuni si merele care-au ramas pe pom au mai crescut si-s galbioare.Ardeii i-am cules iar si fiindca ud ei cresc vazandcu ochii,asta pana mai este cald .Varza ramane pana dupa bruma,atunci se culege.Am cateva fire pline cu verzisoare,astea din capsuni,caci cele puse in stratul de langa mar s-au facut verze maricele in varf,le-am luat ca vroiau sa infloreasca .

Mai sunt zarzavaturile.Telina este frumoasa,am udat-o si a crescut mult acum toamna insa nu stiu daca este intacta sau mancata de sobolani.Aceste animale mi-au mancat aproape toti morcovii si au inceput si la patrunjei,astfel ca nu mai am frunze .Noroc c-am semanat patrunjei de frunze si cati au rasarit o sa-i ud sa am frunze crude la iarna,caci si de sub zapada pot culege frunzele,sunt rezistente.

Va trebui sa vad ce-i cu dovlecel acela de un metru si jumatate,caci n-as vrea sa faca seminte,l-as face pane insa nu tot o data.

Vinetele din saci cresc in continuare.

VINETELE DIN SACI

TOT IN SACI

TELINA

ALTI DOVLECEI

SALATA

Acest articol a fost publicat în Gradina si gradinuta și etichetat , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

49 de răspunsuri la Grădina toamna

  1. Mariana zice:

    Ma ce lunga s-a facut!ha,ha, macar faci ceva cu ea?ha,ha ca e de folos!

  2. Mariana zice:

    Si in rest e frumoasa!

  3. ioana zice:

    din gradina ta in sezonul asta de toamna poftesc mult la frunzele de patrunjel,salata verde ,frunze de telina si ceapa verde.deci ai vazut ce selectiva sant dar eu mananc crud tot ce-i verde,pe o felie de paine cu unt s-au cu branza proaspata de vaci eu pun un strat 1 cm de patrunjel s-au restul verdeturilor.dar si alte verdeturi:frunze de morcov,spanac,marar,tarhon,leustean.

  4. Elisa zice:

    Cine-i lunga,bre? Habar n-am ce-ai scris in cele doua comentarii,zau ca nu stiu la cete referi.Poti fimai explicita?Ca daca-i de ras…sunt prima care abia astept 🙂

  5. Elisa zice:

    Ioana,
    aila frigider toate aceste verdeturi?
    Bravo camananci sanatos,bravo! Eu rod buchetele de brocoli,nu le mai gatesc ha,ha,ha…

  6. ioana zice:

    Da Elisa,congelatorul e plin trei sfert numai cu verdeturi,iar in rest 5 pungi cu ardei pentru umplut,doua pungi cu ciuperci,doamne ce necajita sant , m-am bazat ca mai ploua si mai pun alte ciuperci in congelator dar nu a fost sa fie,oi face si eu planul la marchet la cumparat ciuperci,mai am 3 pungi cu vinete ca nu le prea mancam iarna si nu stiu cate pungi cu ardei kapia copti,iar restul e in beci.deci dupa cum iti dai seama m-am aprovizionat ca am inteles ca noi o sa intram in criza din 2010!!!!!!!!!!!!!

  7. Elisa zice:

    Aha,acuma stiu..lasam totul pe 2010 😉
    Vezi sa nu! Cum adica nu ne mai da pensiile? 😦 Grav.Am auzit azi o comparatie buna:mama se aseaza la masa cu cei trei copii ai ei si mananca pe saturate in timp ce lor le spune sa se abtina ca-i criza.Pai daca imbuibatii de la putere o sa ne faca asta ma jur ca-mi cumpar pusca si ma duc la ei sa-i impusc,ca tot am trait destul,am vazut destule,ce sa mai…macar va scap de aventurierii astia intr-ale condusului 🙂

  8. stefan zice:

    la mine inca nu se simnte toamna,este totul verde si inca in productie,o astept si eu,sa pun varza,care inca nu sa facut,murauri,verdeturi mananc din solar sigur,asa ca nu stiu cand vine,vad mslinile mari poate ca se apropie si pe aici,multmesc pt sfatul cu bonsaiul lam curatat,dar ma oftic un pic caci avea muschi verde frumos crescut prin jurul lui acu nu mai e.

  9. Victoria zice:

    Buna seara Elisa.Vad ca inca ai activitate,nu gluma,in gradina.
    Ma faci sa imi para si mai rau ca am plecat de acasa. 😦
    Dar imi bucur ochii si sufletul cu gradina ta minunata.
    O seara frumoasa iti doresc si un weekend minunat.

  10. stefan zice:

    am semanat si eu varza din aia de bruxsel dar nu a esit nici un fir,am puso o data cu cealalta normala,dar nițț,chic nu a mers sau nu am facut eu ce trebuie.e foarte frumoasa a ta,eram si eu curios sa am,caci am vazuto doar pe pliculetul de seminte.

  11. Elisa zice:

    Stefan,
    probabil samanta nu era buna,caci la varza se intampla des sa fie chiar altceva in plic.Deci,nu esti tu de vina ca nu a rasarit,poate anul viitor 🙂

    si la noi este cald doar pana luni,dupa prognoza.Maine duc florile in casa,dar pentru asta inainte va trebui sa aspiram toata casa,sa sterg praful si apoi sa curat ghivecele cu flori si sa le asez pe unde pot.

  12. Elisa zice:

    Victoria,

    in sfarsit ai reusit sa -ti faci timp si pentru net 🙂
    Sedere placuta la Bucuresti!Te imbratisez si sa nu-ti para rau,de luni se termina frumosul din gradini,ramanem cu parcurile 😦

  13. Victoria zice:

    Da Elisa.Putin , ca sunt franta.Am mult de munca,avand in vedere ca tata a locuit singur si nu a putut sa faca mare lucru pe aici.Asa ca iti inchipui.Iar maine trebuie sa mergem acasa sa iau florile la ghiveci si alte cateva lucruri ramase.Voi reveni Duminica.

  14. Elisa zice:

    Draga mea,sper ca nu lasi conservele in pivnita si in camara… :((((

  15. Victoria zice:

    sigur ca nu.Doar nu am muncit ca sa le pape hotii.haha
    Am luat o parte ,iar maine iau restul.

  16. Elisa zice:

    ok.M-ai linistit 🙂
    Ce face David,cum ii place?

  17. Victoria zice:

    Inca se fereste de tata,dar e mai bine acum.Ii place fiindca are parc cu tobogane in fata blocului si il scot de 2 ori pe zi afara.

  18. Victoria zice:

    Spun ca se fereste,pentru ca l-a vazut doar de vreo 4 ori de cand s-a nascut.Nu este obisnuit cu el,dar incet incet se apropie.

  19. Elisa zice:

    Sigur ca da,copiii se obisnuiesc repede.Imi amintesc cum venea la mine nepotelul surorii mele dupa zece minute,dar nu l-am stresat eu pupandu=l si intrebandu-l tot felul,l-am lasat pe el sa se apropie de mine,apoi mergea cu mine si in parc,fara Bibi(bunica-sa).
    Inteleg ca tatal tau este bonav 😦

  20. Victoria zice:

    Da,dar mai mult se vaita si ii place sa se invarta toata lumea pe langa el.Nu zic ca nu ar fi bolnav,caci a facut 2 atacuri cerebrale,dar s-a invatat lenes in toate privintele si asteapta sa fie dadacit mai ceva decat un copil.Dar eu nu am de gand sa il las sa faca ce vrea el 😉

  21. Elisa zice:

    Victoria,
    eu cred ca se bucura ca sunteti acolo,ca nu mai este singur,ca are o mancare calda pe masa,ma rog…astea trebuie sa le aprecieze dumnealui singur.Insa sa stii ca aveti nevoie de o perioada de acomodare toti nu numai copilasul si bunicul,chiar si voi …nu-i usor sa treci brusc de la o situatie la alta mult diferita.Iti doresc din toata inima sa reusesti 🙂

  22. Victoria zice:

    Multumesc frumos.Cred ca este bucuros ca ,atunci cand il cert ca nu vrea sa tina regim sau ca fumeaza,nu comenteaza nimic.El,care tot timpul avea ceva de comentat. 🙂
    Si chiar spune celor cu care vorbeste ca are si el in sfarsit cu cine sa stea de vorba si pe cineva care sa il tina de mana sa coboare scarile.Asa ca sper sa fie multumit de efortul pe care il facem.Noi ne vom acomoda caci suntem sanatosi si suportam,nu-i asa mare problema.Bine ca David este multumit si nu vrea inapoi acasa,ca de cate ori ii spuneam ca vom veni la tataia nici nu vroia sa auda.Spunea mereu : „Nu tataia…….acasa nanoi” 🙂 Acum nu mai spune.Acum ne spune seara la culcare:”Tae nuna”(adica rasare luna),ca era invatat sa ii ceara lui tati seara pe intuneric sa il scoata afara infasurat in paturica sa vada luna.

  23. Elisa zice:

    Dragutul de el este la varsta cea mai dulce, iti vine sa-l manci de drag 🙂
    O sa iesiti in parculet cand este frumos si oricum tu sper sa nu ai la fel de mult de muncit ca acasa,deci ia-o usurel cu munca 🙂

  24. Victoria zice:

    Nu mai am atat de mult de munca aici.Doar sa curat si sa spal totul in casa,apoi va fi mai usor.Doar sa hranesc 2 barbati si o minune. 🙂

  25. Elisa zice:

    Bine.Aveti grija de voi,toate bune draga mea 🙂

  26. starsgates zice:

    :)Văd că ţi-a crescut şi dovleacul la metru.:)

  27. Manole zice:

    Ce faci, Eli? Dai exemple d-astea de lungime la dovlecei????Ai, ai, ai, !!!!

  28. Shari zice:

    Elisa, te citesc de peste un an de zile dar abia acum ti-am scris.

    M-ai facut sa plang cu mesajul acela catre sotul tau drag, probabil ca ai o casnicie frumoasa si linistita!

    Felicitari pentru blog, mi-au prins si mie bine unele retete de ale tale.

    Te imbratisez si iti urez sanatate multa si pofta de viata!

  29. Elisa zice:

    Starsgates,
    pai da,a crescut si ar trebui sa-l tai,dar nu stiu de ce mi-e frica…ca se strica si nu pot sa-l gatesc pane tot odata,intelegi? Dar o sa-mi iau inima-n dinti si o sa-l incep 😛

  30. Elisa zice:

    Manole,
    eu nu dau niciun exemplu,eu arat pe blog ce am in gradina,doar.Puteam sa-l neglijez? Neeeee 😛

  31. Elisa zice:

    Shari,
    bine-ai venit in blogosfera!Stii ce m-am bucurat cand am vazut ca ai blog? Draga mea,este totusi un Dumnezeu,zilele trecute citeam undeva si mi s-a facut dor de tine,te-am cautat la arhiva mea,nu mai era adresa ta de mess,fiindca am vrut sa-ti dau link pentru blogul Liei.Uite ca l-ai gasit.
    Shari,nu stiu la care articol te referi,eu mai scriu si in gluma despre dumnealui,al meu sot.
    Grozave retete ai pus;salata am,somon pot cumpara,feta…asta n-am folosit niciodata dar daca-i musai… 🙂
    Te pup draga mea si iti doresc numai bine.Multumesc tare mult ca ai lasat mesaj,tare ma bucur 🙂

  32. Shari zice:

    Elisa, am dat, in sfarsit, de Lia! Pana acum o saptamana nici nu stiam ca are blog! Si asta inca de vreo cateva luni…

    I-am scris acolo, am vrut sa-i arat aprecierea mea pentru meseria minunata pe care o are…a fi dascal este cel mai greu lucru ! La fel o pretuiam si pe Bianca(daca ti-o mai amintesti, scria cu noi la NPM1, era profesoara si era din Bacau), iar de cand am aflat din postarile tale ca si tu ai fost , cred ca iti imaginezi ca gandesc acelasi lucru si despre tine!

    Referitor la sotul tau, acum vreo cateva luni am dat peste o postare de-a ta, scrisa anul trecut parca, in care ii multumeai pentru viata voastra..nu mai stiu exact ce ai scris, dar stiu ca m-a atins la suflet.

    Elisa, sa cumperi feta, e o branza mai rafinata, mai usoara si foarte, foarte gustoasa…innobileaza o salata, ti-o spun sigur 🙂

    Multumesc pentru primirea frumoasa pe care mi-ai facut-o, m-a emotionat !

  33. Elisa zice:

    Shari,
    da,o sa cumpar si sper ca nu-i sarata ca telemeaua 🙂
    Da,Shari,amintiri,amintiri….parc-a fost acum o suta de ani asa mi s-a dilatat timpul meu.Oricum, atunci a fost curiozitatea noului atat ca emisiune cat si la mine cu computer 😛
    Iti doresc ca blogul sa nu te necajasca ci sa-ti faca placere sa-l deschzi cand iti bei cafeluta.Toate bune,draga mea .

  34. g1b2i3 zice:

    Draga Elisa,gradina ta e minunata si acuma.Dovlecelul ala e asa de fraged ca-mi vine sa-l manac!Prima oara am vazut astfel de dovlecei lungi in gradina unui vecin de-al nostru…pe vremuri cand totul era altfel.
    Sa te bucuri cu familia ta si cei dragi de toate roadele pamantului lucrat de tine cu atata drag!

  35. Elisa zice:

    Gabi,
    azi am vrut sa-l sectionez sa vad cum este inauntru si sa fac niste rondele pane dar nu m-a lasat al meu.Zicea ca o sa se usuce in casa ,ca tot nu-l voi face,ca n-am chef,ca bla,bla,bla…si asa dovlecelul minune a ramas intact,inca.Dar maine o sa fiu singura,ha,ha,ha!
    Draga Gabi iti multumesc pentru vizita si te mai astept sa te bucuri de plante si flori inca vii 🙂

  36. g1b2i3 zice:

    Elisa,taie din el cat trebuie,din cate stiu el creste mai departe si nu cred ca se usuca.Poate ca taiat felii sta si in congelator si-l poti folosi altadata.
    sau il imparti cu cineva. 🙂
    Cum sa nu trec pe la tine sa vad minunatiile?Atat doar ca fac pauze mai dese de stat la calculator si nu mai fac vizite in fiecare zi.
    O seara linistita!
    P.S.la noi a venit toamna cu adevarat.

  37. Elisa zice:

    Multumesc Gabi si tie la fel 🙂
    Daca nu se strica odata taiat de ce sa-l impart cu altii? 😆

  38. ioana zice:

    Elisa,in sfarsit la noi ploua mocaneste de doua ore dar e cald afara parca ar fi ploi de vara,asa as vrea ca dimineata sa vad iarba si restul plantelor,buruienilor macar un pic revigorate dupa ploaia asta ca de cand nu a plouat aproape s-a uscat totul in jur.

  39. Elisa zice:

    Ioana,
    la noi doar a durduit dupamasa,dar cica maine nu ,insa poimaine va fi frig.Vom vedea 🙂
    Gabi e din Deva si spunea ca la ei a ajuns toamna aia friguroasa 😦

  40. Elisa zice:

    proteveu’ prelungeste publicitatea inainte de meteo… :(((((

  41. ioana zice:

    La noi e cald,am stat in balcon si am savurat o cana de ceai de tei admirand ploaia si doar in pijama,deci inca e cald.

  42. Elisa zice:

    Neata Ioana,
    ploua marunt si cald.
    O saptamana buna si tie!

  43. ioana zice:

    Nu mai ploua dar a iesit soarele si e cald,am deschis toate geamurile cu gandul sa le sterg dupa ploaia de aseara dar nu reusesc ,am soarele in fata si chiar de as incerca sa le sterg nu vad in fata decat soarele oglinzanduse in geamurile mele ,ramane pe altadata.Stau si ma uit ce sa trebaluiesc prin casa dar iar ma razgandesc la gandul ca daca incep de lunea cu treaba nu scap toata saptamana de ea.Si totusi ma apuc de ceva ,m-ia fulgerat o idee prin cap asa ca am cateva frunze de gloxinii puse in apa si au facut radacini ,ma apuc si le plantez.Osaptamana buna si tie Elisa!

  44. Elisa zice:

    Mda,ai gasit ceva ce-ti place, sunt sigura de asta 🙂
    Sapatamana buna si tie si tuturor!

  45. anisor30 zice:

    Dovlecel ca asta lung avea si mama mea in gradina cand eram mica si taia din el o bucata si restul il lasa acolo pe vrej si mai folosea cand avea nevoie ,ramanea la fel de verde si nu se strica

  46. Elisa zice:

    Anisor30,
    sa stii ca eu l-am luat pe tot odata,cand deja s-a facut coaja tare,insa miezul ,fara simburi,desigur,l-am folosit la ciorbe si da,este bun.Eu l-am semanat doar de curiozitate.

  47. Jean Florent zice:

    Buna ziua,
    Sint interesat de semintzele de la dovlecelul lung.
    Cum pot sa intru in contact cu dumneavoastra pentru a le recupera?
    Va muntzumesc !
    Adresa mea mail este ” dyf@free.fr

  48. Elisa zice:

    Jean Florent,
    de ce sa le recuperezi?le-ai pierdut cumva la mine? hahahaha!
    Draga…am vazut plicuri cu astfel de seminte la …vanzatorii de seminte,unde altundeva??Credeai ca eu am seminte din acest dovleac?L-am cules inainte de a se coace,l-am papat si semintele imature nu-s bune pentru inmultire.
    Deci,vezi si cauta prin piata sau la magazinele de seminte,ok?

Lasă un răspuns

