Două fire răsărite în grădină


Am avut rasad de rosii semanat in 1 august,au crescut,le-am repicat erau bine pana cand am vazut ca-s napadite de musculita alba.Atunci am cumparat un insecticid spray de la florarie si le-am stropit.S-au terminat,caci venise si o mana peste ele si s-au innegrit tulpinile.

De fapt era o experienta cu humusil.Nu le-am hranit decat cu humusil si asa cum zic cei de-l vand ar fi trebuit ca plantele sa lupte impotriva manei,sa fie viguroase si sa nu se imbolnaveasca si asa am asteptat.Aiureaaa!Mai am 3 plante din care una deja se duce,iar celelalte nu stiu cat mai rezista.Deci,chestia aia cu humusil este….APA DE  PLOAIE,din pacate.Poate ca merge la culturi in solarii unde se umecteaza plantele cu picatura,prin conducte,dar la mine n-a mers.Am zis ca sun sa-i spun d-lui ing. rezultatul meu dar m-am razgandit.

Asa ca aceste doua fire(de fapt este acelasi dar al doilea e mai mic si am uitat sa-l pozez)  le-am vazut abia acum printre doua randuri de salata de sub meri,pe care am tot udat-o,am pus apa si la marul ionatan ca sa creasca merele si acolo au crescut si aceste doua rosii.Le-am pus in 2 ghivece,le voi muta intr-unul mai mare si poate ca o sa faca si fructe,desi dupa cum arata plantutele nu-s din soiurile mele(am mai gasit prin gradina plante-rosii ivite din gunoiul pe care l-am cumparat si imprastiat.Asa or fi si astea.In orice caz nu mi-au placut rosiile acelea rasarite intamplator,nu se compara cu ale mele la gust.Poate ca astea o sa faca, in casa, rosioare,dar nu le stropesc de mana,daca rezista bine daca nu,nu.

rosie imbobocita

are boboci

Cele din balcon sunt mai jos,hranite cu …partide politice ha,ha,ha! adica cu gaura din gogosi  😦 Vi se par viguroase?  Au doua luni,deci in curand pot sa le plantez in gradina,prin 8 mai…adica octombrie.Daca ma uit la rasadurile din primavara cum aratau la 2 luni de la semanat….ma apuca plansul.

din balcon

Acest articol a fost publicat în Gradina si gradinuta și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

18 răspunsuri la Două fire răsărite în grădină

  1. g1b2i3 zice:

    Buna dimineata,Elisa!
    Nu ma pricep deloc la gradinarit,dar rosiile de casa sunt cele mai bune si stiu ca e mult de muncit ca sa se faca frumoase,sanatoase si bune!
    O duminica minunata.
    Draga Elisa,poate te intereseaza emisiunea de la TVR,”Restaurare”,e vorba de Cetatea Fagarasului.Azi la ora 16,TVR 1.
    http://www2.tvr.ro/restaurare/
    Duminica minunata!

  2. Elisa zice:

    Gabi,
    draga mea,bine-ai revenit si Duminica placuta!
    Stiu,Gabi,stiu de acest concurs,ii face reclama si pe postul local,dar eu nu sper sa castige Cetatea Fagarasului .
    Eu zic asa…au fost 20 de ani in care au venit fonduri europene pe proiecte.Oare era asa de greu sa faca cineva documentatia pentru renovare-restaurare si sa fie fost facuta pana acum?
    Nu,nu mai cred in oamenii care au fraiele in mana,sunt niste prapaditi,niste neica-nimeni ajunsi sa faca prapad din tara asta,doar au demolat,de construit au construit privatii dar,din pacate,haotic. 😦
    O sa ma uit la emisiunea de pe tvr1,multumesc frumos.

  3. g1b2i3 zice:

    Chiar daca nu castiga cetatea ta,cred ca merita sa vedem emisiunea.Desi stiam de emisiune,nu am vazut primele doua episoade.Sper ca azi sa reusesc sa vad emisiunea.
    Duminica frumoasa!
    P.S.Azi s-a nascut Florian Pittis.
    Tot azi e si Ziua Mondiala a animalelor.

  4. Elisa zice:

    Dumnezeu sa-l odihneasca pe Florian Pitis! O sa intru azi pe r3net ca precis acolo se asculta Florian Pitis,ca deobicei 🙂
    Multumesc ca mi-ai spus,draga mea 🙂

  5. Pingback: reeditare… « Mesterulmanole's Weblog

  6. Elisa zice:

    Pai,m-ai facut curioasa,ca al meu este tot timpul pe Hallmark si nu mi-a zis nimic(dar el se uita la serialele alea faine,cu detectivul si inspectotul…Barnaby :D,ma mai uit si eu la simpaticul detectiv Monk )

  7. Ninu zice:

    Eu ma uit mai tot timpul pe Jetix si imi place Ben 10 🙂

  8. starsgates zice:

    Se pare că de Crăciun vei avea roşii prospete.:)

  9. Marilena zice:

    Ai dreptatecu demolatul, parca niciodata pana acum lucrurile nu au stat mai rau in tara asta. Toate domeniile de activitate sunt la pamant, economia e pe moarte, si mi se face sila cand ii vad pe astia cum se bat cu pumnii in piept ca iau ei masuri ca sa depasim criza. Din pacate, ei sunt responsabili de criza sociala, dupa ce ca era criza economica in toata lumea, au facut praf banii aia pe care i-au luat de la FMI, si-au batut joc de functionari, de pensionari, de IMM-uri, acum justifica banii zicand ca au ajutat sistemul bancar, ca sa ajunga amaratii de romani datori vanduti pe la banci. In loc sa ajute economia si sa creeze locuri de munca, ei incurajeaza creditele, taie din salarii si baga impozite peste impozite. Probabil ca se mai asteapta sa ii si votam din nou…

  10. stefan zice:

    poi e simplu,nu mai votam pe nimeni,asta nu stiu,ce se intampla daca nu vine populatia la vot?

  11. Elisa zice:

    Stefan,
    asta nu este solutie,se vor vota ei intre ei si familiile lor(si-s multi mai…multi tare.Nu conteaza procentul de votanti,lor chiar le-ar conveni sa nu ne ducem la vot,intelegi?)
    A nu ne duce la vot este identic cu a-l vota pe basescu si sper ca nimeni nu mai vrea asta,un instabil emotional,mincinos(amnezic voit),tiran, capul unei grupari mafiote care conduce momentan treburile tarii.Vreti asta mai departe?Bine,atunci dormiti in ziua votului,dar apoi plecati in alte tari normale 😦

  12. Elisa zice:

    Stefan,
    asta nu este solutie,se vor vota ei intre ei si familiile lor(si-s multi mai…multi tare.Nu conteaza procentul de votanti,lor chiar le-ar conveni sa nu ne ducem la vot,intelegi?)
    A nu ne duce la vot este identic cu a-l vota pe basescu si sper ca nimeni nu mai vrea asta,un instabil emotional,mincinos(amnezic voit),tiran, capul unei grupari mafiote care conduce momentan treburile tarii.Vreti asta mai departe?Bine,atunci dormiti in ziua votului,dar apoi plecati in alte tari normale 😦

  13. Elisa zice:

    Da,Marilena,asa este si daca nu facem nimic acum toate astea vor continua 😦

  14. Elisa zice:

    Starsgates,
    draga mea,oare????!!!Depinde daca rezista netratate,ca nu m-oi apuca sa fac solutie pentru mana doar pt 3 fire 😛

  15. Vania zice:

    Cum grădina trebuie gunoită periodic, folosesc discursurile domnului Băsescu. Astfel am obţinut boabe de fasole cât lubeniţa…

  16. Marilena zice:

    Vania, fac si eu o gluma: ai mai putut manca fasolea hranita cu ceva atat de toxic si lipsit de continut? Nu te temi ca provoaca prea multe … gaze?
    Eu n-as da niciodata gunoiul de grajd de la vite pe discursurile acestui domn…diferenta maaare de calitate, deh…
    Ma iertati, poate unora nu le va pica bine analogia.

  17. Elisa zice:

    Vania,
    imi place metafora ta.Multumesc pentru comentariu si te mai astept.
    Doamne-ajuta sa dispara acest gunoi din viata publica,ma rog pentru asta si sper, a doua oara in viata mea de dupa 89 ,in legatura cu acest subiect.
    ps.mai bine lubenita cat mazarea 😛

Lasă un răspuns

