Am cules mărul

S6303958

coapte

frumoase

Interesant mar avem,unele crengi cresc mere mari si galbene pe dos(acolo unde nu le vede soarele) iar pe alte crengi sunt mici,deparca n-ar fi acelasi soi.Noi le-am cules pecele mari si mailas sa curga apa la radacina marului sa mai creasca cele mici.Intr-un an le-amlasat,pe cele mici,pana dupa bruma si s-au facut asa de faine,de dulci si crocante si nu s-au stricat.

Pe cele verde-rosu le-am pus in saci in pivnita iar pe cele coapte aici in camara,sa le vad si sa ma imbie,doar ca mai avem inca piersici si nu prea   mai   pot  manca fructe,cred ca am  facut hipervitaminoza,ca azi dimineata m-am trezit cu stomacul  plin si dureros,am  luat un colebil si m-am culcat la loc pana la 8.Oricum,nici altceva nu-mi doresc,am mancat si carne destula in salata lui Jamie (zilnic am facut pana azi salata asta ca sa folosescpiersicile si fiindca am salata verde in gradina,dar azi nu am mai  putut nici sa ma gandesc la ea).

Iata merele cele mari pe-o parte rosii,pe alta galbene

merele mari si coapte

Acest articol a fost publicat în Gradina si gradinuta, pomi și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

22 de răspunsuri la Am cules mărul

  1. Gina zice:

    Draga Elisa, dupa cum vad, toamna iti este mai mult decat prietena. Nu m-as plange, dar, oricum, daca ar fi sa comcuram, ma lasi mult in urma.
    Daca tot este vremea retzetelor de tot felul, cred ca o sa incerc sa ma laud si eu cu ceva. Nu doar teoretic. Chiar am” operat”.
    O seara frumoasa!

  2. matilda zice:

    Elisa, s-ar putea să ai vreo gastrită sau colită. N-ar trebui să neglijezi aspectul. Încearcă să bei ceai de sunătoare şi roiniţă o zi întreagă, cîteva ceaiuri, fără să mînănci altceva. Eventual doar o felie de pîine prăjită. Sănătate multă îţi doresc !

  3. sanda katona hunedoara zice:

    Elisa, ai mere frumoase asa cum am avut si eu anul trecut.Nu stiu ce se intimpla dar merii mei rodesc doar la 2 ani.Am dat cu sacii si acum nu sint deloc….Asa ca asteptam anul care vine uitindu-ne la merele tale si cumparind de la piata.Bucura-te de ele!

  4. Elisa zice:

    Gina,
    ce bunatati ai „operat” hmm?
    Draga mea,la noi este asa cu fructe incepand din luna mai de la fragute,nu am avut perioada de o zi fara fructe 🙂

  5. Elisa zice:

    Matilda,
    cred ca de la atatea cruditati se razvrateste fierea,da am sa beau de sunatoare ca am florile de anul trecut nefolosite(fusei sanatoasa 😀 )

  6. Victoria zice:

    Creanga care face mere mici trebuie sa fi crescut de sub altoi si de aia sa fie asa.Zic si eu,ca asa este aici un par,care trei sferturi are pere mari si frumoase si un sfert are pere subtiri ,lunguiete si care iti strepezesc dintii.Noroc ca nu este al meu. 🙂

  7. Elisa zice:

    Sanda,
    na ca am pierdut comentariul…ok,ziceam ca la noi rodesc mereu .In marul care nu rodea,de vara,din curte,am agatat martisorul purtat de mine si de atunci rodeste tot timpul.Iar parul de la tata nu a facut pauza de 25 de ani si face multe si mari…De piersici sa nu mai zic ca s-au rupt pomii sub ele 😦

  8. Elisa zice:

    Victoria,nu ca nu-s padurete,sunt gustoase darmai mici,insa sunt si multe pe acea creanga,de aia cred.Exista pomi cu mai multi altoi pe ei si …

  9. Manole zice:

    Mama, ce de mere!!!!! Ce faci cu ele?

  10. Elisa zice:

    Merele stau nu-s perisabile deci chiar sunt putine.Am avut intr-un an 5 saci si ne-a ajuns pana prin februarie.
    Manole,nu fac nimic cu sau din ele,le mancam prin muscare 😆 Am noroc ca am cu ce,ca nu mi-ar placea sa mananc mere cu cutitul 🙂

  11. floris zice:

    Bune…..si parfumate…si colorate 🙂

  12. Amalia zice:

    Buna, Elisa. Ce de mere faine! Ce binecuvantare pe tine… Eu am primit o plasa cu vreo 8 kg de mere din acelea micute si tari si ma gandeam sa fac suc de mere si otet de mere eventual, insa storcatorul meu e cam defect. Oare ar rezista peste iarna in pivnita chiar daca pivnita mea e destul de calda?

  13. Elisa zice:

    Floris,
    crede-ma ca in atmosfera asta de flori si fructe care-s toate parfumate,mai ales florile,nu-mi dau seama daca si merele sunt parfumate,doar gustoase,foarte bune sunt,nu as gasi pe piata gustul acesta,ca am cumparat si noi din februarie pana in mai,mereu,dar nu -s asa de bune nici cele golden,care-s ff dulci.
    Bine-ai revenit printre prietenii care te cauta si desi-i deschisa usa,nimeni nu-i inauntru 🙂

  14. Elisa zice:

    Amalia,
    daca merele tale nu-s coapte,coapte poti sa le tii la rece,in camara,poate si acoperite sa stea la intuneric,intr-un cos tapetat cu hartie de revista si se vor coace,ingalbeni si indulci,adica.
    Daca vrei sa faci otet de mere nu-ti trebuie storcator ca acolo se pune tot marul ciopartit,bucatit marunt,vezi la reteta.
    Daca pivnita este cam uscata din mici ce sunt se vor face si maimici prin deshidratare,nu?

  15. ioana zice:

    Marul este singurul fruct pe care il consumam iarna si inlocuieste cu mult succes toate fructele exotice.
    Prajitura cu mar aproape saptamanala,mere coapte,mere crude dam gata cu al meu 1 kg si jumatate pe zi,iarna facem dependenta pentru mere numai romanesti.

  16. Dumi zice:

    Si la mine in gradina merii fac fructe multe odata la doi ani. Anul acesta era an de rod dar nu a fost sa fie.da nici num bat capul ca noi mancam mere din cand in cand asa de pofta. dar mi-au omorat vecinii veveritele. Ca aveam 2 atrase cu truda din padure. Au zis ca erau lacome. De parca din gradina lor mancau ele veveritele, nu dela mine. Erau lacome pentruca si-au facut rezerve pentru iarna din nucul meu din fundul gradinii. Sunt bolnav si foarte furios pe treaba asta. Auzi daca-ti faci provizii pentru iarna esti lacom. Cred ca m-am stricat la minte.

  17. kris zice:

    ce bune mere!
    Te invit pe forumul nostru:
    http://hoinarprinlume.forumcommunity.net/
    Toate cele bune!

  18. Elisa zice:

    kris,
    sincer,sunt curioasa insanu pot acum sa ma mai inscriu pe un forum,oricum am abandonat altele unde eram inscrisa si as fi vrut sa pot citi/vedea ce faceti pe acolo inainte de a ma loga,dar amvazut ca nu se poate.Sorry 😦

    Toate bune si tie!

  19. ilincaotgramesti zice:

    Buna ziua Eliza tie si vizitatorilor tai, iubitori de natura si de oameni.

    In vizita la tine traiesti cu sentimentul ca lucrurile sunt asezate, ca viata mai poate fi calma, ca soarele mai rasare…

    Ma bucur ca te-am intalnit. Poate vei arunca un ochi si pe blog-ul meu http://ilincaotgramesti.wordpress.com/poftim-la-mine-in-ograda/ desi cu atatia prieteni nu-mi vine sa cred ca vei avea timp.

    Cu admiratie si respect, de la cadru didactic la cadru didactic (nu-i asa?), Ilinca

  20. Elisa zice:

    Ilinca delaGramesti,
    bine-ai venit 🙂
    o sa te vizitez cu placere.

  21. lili zice:

    oare merele nu patesc nimic daca le prinde bruma pe copac pot sa le pastrez pe iarna?

  22. Elisa zice:

    lili,
    bine-ai venit la comentarii 🙂
    in 2005 stiu ca erau tare mici unele si le-am lasat pe pom pana dupa bruma.Asta dupa ce am cules cativa saci cu cele mari si au statmult in iarna pe pom,le-am cules si s-au tinut ca-ti inchipui ca eu le aleg pe cele mari primele,pe principiu ca daca se vor strica sa se strice cele mici,asa fac si cu morcovii.Deci,soiul meu ionatan a rezistat la bruma.Oricum e bine sa le culegi dar si daca sunt inghetate sa le lasi afara undeva pana se dezgheata lent asa ca ceapa stii, nu?Daca le duci la cald se vor inmuia.Liliana,te mai astept, draga 🙂

Lasă un răspuns

