Treburi urgente

1.trebuie sa mut rododendronul roz din gradinuta,unde l-am mutat in vara,din nou in ghiveci.Urmeaza nopti reci in depresiuni si noi suntem in depresiune.

AZALEEA ROZ

2.trebuie sa mut muscatele din lighean,cele butasite care sunt cateva zeci de radacini,in jardinierele in care am avut panselutele de cumparat,astea

S6300556 PANSELUTEAstea s-au terminat demult si voi planta in locul lor muscatele,vrea 10 fire in 2 jardinere,sau vor fi prea dese?

Ma intreaba cineva cand se inmultesc.Pai ,eu le-am butasit astaiarna,dar cred ca toamna si primavara,cam astea sunt perioadele de inmultire prin butasire.Se rup crengutele,insa de la partea lemnoasa si se pun in pamant.Eu am facut asta cand am vazut ca se uscau toate frunzele,erau lungi de trei metri dar dupa vreo 3 sau 4 ani de crestere fara sa le tund cand au ajuns asa

MUSCATE CURGATOARE IN 20 IULIE 2008

TREBUIE MUTATE

3 .am un ghiveci cu varza ornamentala,acolo am semanat mai multe fire,au rezistat cateva,doua s-au facut mari si ar trebui sa fie in pamant,insa mi-e teama ca daca le mut nu vor face frunzele acelea frumoase ci seminte,dar trebuie sa fac ceva,nu lepot lasa in ghivece.Ele sunt minunate cand da frigul si sub zapada rezista pana primavara.

VARZA ORNAMENTALA4. impatiens.Trebuie sa le duc in casa noaptea?La ce temperaturi rezista,ca eu n-am mai avut pana acum?

EXPRIMA BUCURIE

ZILNIC MA BUCURA5.trebuie sa culeg vinete care s-au copt,au ingalbenit  semn ca semintele sunt coapte si pot sa le iau,sa le usuc.

DE SAMANTA

Acest articol a fost publicat în Gradina si gradinuta și etichetat , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

48 de răspunsuri la Treburi urgente

  1. MIRA zice:

    Am lipsit din gradina ta,mult si dureros…mi-am insotit Tatal spre o alta gradina de vis,sper aceea din inaltul cerului!

  2. Elisa zice:

    MIRA,
    😦 😦 imi pare rau draga mea prietena,imi pare tare rau .Dumnezeu sa-l odihneasca pe tatal tau in Ceruri si pe voi sa va ocroteasca spre liniste sufleteasca,draga mea .

  3. gina zice:

    Draga mea Elisa, sa ai o saptamana buna, sa faci tot ce ti-ai propus (fara sa obosesti 🙂 ) as veni sa-ti dau o mana de ajutor daca nu ai fi atat de departe.

  4. Elisa zice:

    Gina,draga mea,nu sunt lucruri grele doar le-am scris sa nu uit de ele,sa nu le neglijez,sa-mi fac timp si pentru ele.Mai am si legat de fructe,dar astea sunt o presiune permanenta asupra mea, nu ma lasa sa le ignor 🙂
    Si tie,scumpa mea,si tie iti doresc o saptamana frumoasa cu realizari care sa te bucure 🙂
    Departe ,depinde….este relativ 🙂 Esti in concediu?haide ,te astept 🙂

  5. mona zice:

    Impatiens nu prea rezista la frig!Deocamdata ca sa le feresti de bruma cred ca ar fi suficient sa le pui intr-un loc unde sa fie acoperite(sub o terasa eventual).De bagat in casa nu cred ca-i cazul inca.S-ar putea sa mai prindem zile insorite si calduroase.Iarna rezista la temperatura constanta de peste 10 grade.

  6. Elisa zice:

    Multumesc Mona,am observat ca de 2 zile s-au cam ingalbenit frunzele,diminetile avem si 6 grade si asa zice ca sub 10-12 grade se ingalbenesc frunzele si cad.Le-am pus in hol pentru la noapte,dimineata le scot afara,voi face efortul acesta ca-s asa de frumoase,singurele din apropierea mea care-s permanent inflorite.
    Deasemenea am citit ca se tund,insa am respectat aceasta indicatie la craciunita si am pierdut-o,nici planta mama nici butasii nu au mers,deci nu mai prea ascult eu tot ce zic astia de pe site-uri de profil,m-am ars cu craciunita si-mi ajunge 🙂

  7. hello Elisa !
    Impatients…. mor cand le arde gerul ( se flescaiesc ) si totusi isi lasa seminte ( habar n-am de unde ) si apar anul urmator. N u sunt flori perene. Dar stau si la racoare , pana tarziu . Adaposteste-le de ger. Pune-le hrana , si poate-ti trec anul 🙂
    numai bine la harnicia din Fagaras:)
    xxx,j.

  8. yo yo zice:

    nu shtiu cum e in rai…dar shtiu cum ash vrea sa fie…
    ca in gradina ta minunata, draga Elisa… 😀
    o saptamana cu spor in toate, iti doresc! 😛

  9. mona zice:

    Eu am Impatiens la birou de culoare roz (sint ca niste trandafirasi florile);la noi i se mai zice Lisa harnica.Nu le-am tuns niciodata.Rezista si iarna daca au temperatura potrivita si infloresc.Se inmultesc f.repede.Daca pui o ramurica in apa, peste 4-5 zile are deja radacina.De aia probabil li se spune Lisa harnica.Tu cum ai incalzire centrala acasa sint sigura ca vor rezista bine la iarna!

  10. Elisa zice:

    yo yo,
    asa ziceam si eu ,cateodata, ca aici este raiul pe pamant 🙂
    Multumesc scumpa mea,te pup 🙂

  11. Ninu zice:

    Mona, Impatiens la mine face iarna niste purici albi si moare, i-am stropit cu flit si a murit si planta, chiar m-ar interesa sa stiu cum poate fi trecuta peste iarna mai bine.

    Sar’ mâna Elisa ! te rog tare frumos sa-mi tii si mie linga semintele de ardei iute si 2-3 de vinete albe, vreau sa pun si eu intr-o galeata, unde am avut anul asta 3 gladiole dar nu au vrut sa infloreasca deloc 😦 multumesc mult !

  12. Victoria zice:

    Ooofff,ce ma enerveaza cand scriu si nu apare nimic.
    Mira , draga mea , condoleante pentru pierderea imensa,iti doresc sa fii puternica.
    Draga mea Elisa,iti multumesc frumos inca o data.Sunt tare bucuroasa.Au inceput sa dea frunzulitele la zmeura si capsuni.Le-am sapat din nou ca a dat iarba si le vizitez zilnic.
    Am fugit la treaba , ca ma asteapta vreo 5 lazi de legume de curatat si pus la borcane, gradina de curatat,mancare de facut…..haha,sper sa nu uit sa respir.
    Te pup si iti doresc o zi minunata.

  13. Victoria zice:

    Apropo,la anul voi incerca si eu varianta cu vinete in saci,nu de alta dar gradina mea va fi de numai
    250 m2.Atat imi lasa sotul meu din cei 1000m2 ai nostri.Asa ca va trebui sa ma gospodaresc cum pot ca sa intre de toate,sa fie mult si sa fie si bun. :))

  14. Elisa zice:

    Mona,da am incalzire dar iarna nu prea este multa lumina in casa atunci cand este innourat si cand ninge si sunt saptamani in sir fara soare si plantelor asta le trebuie,lumina.Cred ca o sa le las lumina artificiala si ziua,ce zici,merge?Am vazut ca unii au crescut canabis intr-un buncar luminat artificial si era asa de verdeeeee,canabisul,arata atat de bine,insa aveau conditii,aparatura de iluminat,de absorbit umiditatea,de reglat aerul,deci conditionat,ma rog,pentru 20 de ghivece de canabis aveau o investitie de mii de euro.Eu ma gandeamdacarenteaza,cat de scumpa este asta…iarba asta la vanzare,merita?
    Ei,nu te speria,nu ma apuc decrescut drog,hahahahaha…sunt si eu nedumerita si al meu nu ma lamuri 😉
    Te pup Mona si o imbratisez pe CELLA,draga mea CELLA si ma gandesc adesea la voi 🙂

  15. Elisa zice:

    Victoria,
    vesti bune,chiar ma gandeam daca le-ai udat suficient ca sa nu se usuce pe seceta asta…Capsunii mei din curte se usuca,nu i-am mai udat decat pe cei din gradina,ma bate gandul sa le culeg tot rodul,fie si verde si sa termin cu ei,ca nu mai putem manca nici capsuni,ii congelez.
    Ma bucur ca s-au prins si sper ca atunci cand arata bine parcela aia sa o pozezi,dar numai cand arata bine,poate ca la primavara 🙂
    Draga mea,de ce asa putina gradina,faceti o casa atat de spatioasa? sau in jurul casei vreti o gradina cu plante si flori exotice?Poate ca si o curte pentru animale,ti-am zis eu ca o sa te apuci de crescut pasari si de ce nu o capra si un porc…
    Spor la treburi si voua si te pup. 🙂

  16. Elisa zice:

    Ninu,
    cu siguranta o sa-ti trimit si tu sa-ti pui in vase,in oale,in ghivece sa impodobesti betoanele alea care pe mine m-au secat la inima,sa-ti spun drept,dar inteleg perfect actiunea…Deci,da,de ardei iuti ,de vinete albe si de alte flori,vad eu 🙂
    O saptamana buna iti doresc din suflet 🙂

  17. Victoria zice:

    hahahaha,ma si vad cu capra la pascut in jurul satului.
    Nuuuuuuuu,nici gand de asa ceva.Iar porc nu mancam decat de Craciun foarte putin.Ne face rau la ficat si creste colesterolul.
    Dupa cum vezi nu reusesc sa ies de la tine. 🙂
    Le-am udat,sa stii,ca as fi murit sa le pierd dupa ce ai facut efortul sa mi le trimiti,si mi le doream atat de mult.Chiar ieri le-am udat din nou ca pe aici nu a plouat.
    Am facut si poze dar nu le-am incarcat inca pe albumul meu de pe sunphoto.Dar vreau mai intai sa fac o postare pe blogul meu.Poate daca merge netul diseara.
    Acum tocmai am gasit o reteta de vinete in bulion pe net,ca am jumatate de masa in bucatarie plina cu vinete si nu mai am loc in congelator.Mai am putin si va trebui sa imping cu umarul sertarele ca sa se inchida de cate legume am pus acolo.Sambata am fost la cumparaturi in Bucuresti si abia am gasit loc( a trebuit sa mai scot 2-3 pungute) ca sa pun niste peste si un pui.
    Asa ca la borcane cu ele,cu toate ca nici din alea nu prea mai am.haha 🙂

    Apropo,casa va avea cam 200 m2 cu tot cu garaje.Am zis ca mai bine sa o facem in 10 ani(sper ca nu mai mult:)),dar sa fie o casa frumoasa pentru baiatul nostru.
    Si mai vrem si flori multe si pomi fructiferi.Asa ca….
    Acum chiar ca te pup si fug la treaba ca ti-am lasat o groaza de lectura pe aici.
    O zi MINUNATAAAAAA!!!!!

  18. Elisa zice:

    Bun!Am inteles,esti vesela,ma bucur pentru tine si poate ca iau si eu ceva euforie de la tine ca sa ma apuc de treburile mele,insa eu sunt f rapida,fac repede si gat iute 😉 asa ca mai am un pic de cafea in jumatatea mea de ceasca si mai stau,pana se termina emisiunile astea de dimineata 🙂
    Sa ai o zi faina si tu si cu rezultate 🙂

  19. ioana zice:

    Elisa , radeai tu de mine cu ciolamadea mea fara gogonele dar ieri am desfacut un borcan de 740 gr si aproape l-am dat gata cu al meu.Acum e dus sa-mi cumpere de toate pentru inca o tura de ciolomade mai mare ca tare i-a placut.

  20. Elisa zice:

    Nu am ras Ioana draga mea,doar mi-am amintit de mama mea si sora mea a facut de curand,mi-a cerut reteta pe care tot ea mi-a dat-o acum 3 ani,hahahahaha…si inchipuie-ti ca am gasit-o pe un bilet ,printre hartoagele mele cu retete si alte chestii luate de pe net.O sa fac si eu,dar mai incolo,desi acum am de toate,gogonele,castraveti,ardei,varza si telina,astea sunt componentele doar ca telina mea e prea mica si nu o scot inca,tre sa cumpar.Stii cum se face? se pune tot amestecul taiat fideluta(telina fff fin) intr-o galeata si se toarna solutia din otet-1l,apa -2l, zahar- 1/2 kg,cateva foi de dafin ,piper boabe si 1 lingura de sare la 1 l de solutie,deci 3 linguri de sare.Se toarna fierbinte,se acopera cu un capac,se lasa pana a doua zi si apoi se indeasa in borcane.Eu mai am si de acum 2 ani si de acum 3 ani,deci se tine(nu o mai mancam fireste,doar zic ca se tine).D-aia anul asta nu mai fac multe,nu le consumam si-i pacat de munca 🙂

  21. Dumi zice:

    Elisa stii doar ca pentru plante sunt niste becuri speciale. Si tu esti descurcareata precum te stiu. Ca altfel cu becuri clasice o sa-ti taie curentul de neplata si ramanem fara comunicare.
    Ninu, daca nu-ti ajung ardeii dela Elisa am si eu o colectie de mici,iuti, da frumosi. Ca ma simt dator pentru ce am citit la tine. Dar ma gasesti doar aici la Elisa. 😀

  22. Elisa zice:

    Stai linistit ca am un zgarcit(econom 😉 ) care m-a umplut de becuri ecologice si ne uitam si noi la contor,din cand in cand,dar am intrebat si eu daca florile se dezvolta normal cu lumina artificiala,sau nu 😦
    Eu nu am ardei din aceia mici mici si iuti,de se tin in ghivece,asa ca… am pus pe blog poze cu tot ce am.

  23. Andi zice:

    Nu ma topesc dupa muscate, desi astea din fotografii arate bine. O fi ceva ce imi scapa in legatura cu frumusetea lor? 😦

  24. ioana zice:

    Glumeam si eu Elisa cand am zis ca radeai de mine dar reteta mea de ciolomade e foarte simpla:2 kg castraveti cu coaja cu tot,1 kg ceapa,2 kg gogonele,1 kg si jumate de ardei si feliute de hrean.Se taie toate fideluta ,se presara cu sare grunjoasa dupa apreciere si se stropesc tot dupa gust cu otet , se lasa de dimineata pana seara sau de seara pana dimineata se indeasa in borcanele de 800 gr si se inchid cu capace si se poate consuma dupa 2 saptamani.

  25. Elisa zice:

    Tin sa va spun,hahaha (slogan) ca in afara de treaba cu varza ornamentala restul cu ajutorul Lui D-zeu si al colocatarului meu,hahahaha…am facut 😀
    Am umplut 2 jardiniere cu radacini de muscate(le place la inghesuiala,asta am constatat) si azaleea ampus-o intr-un ghiveci si vad ca are boboci de flori,draguta de ea…Bine ca i-am lasat pamant pe radacini sa nu sufere o replantare.
    Ce-am mai facut?Am taiat vinetele de la plante,acelea de samanta,mai am sa le scot semintele,dar asta maipoate astepta.
    Cu impatiens am rezolvat ca le duc seara in hol si dimineata le scot,sunt doar 6 ghivece 🙂
    Sunt buni si barbatii la ceva,fara ajutorullui as fi rupt toate muscatele,asa am rupt numai doua si le-am implantat in pamant ca-si fac ele radacini.
    So,sunt franta de cat am….vorbit,hahahaha!

  26. Elisa zice:

    Andi,
    astea-s achizitia sotului meu.Cand m-am intors din America am gasit butasii infrunziti,el i-a primit de la o „colega” si asa m-am facut cu muscate,ca nici mie nu-mi iese asta cu…muscatele.Acum ce sa fiu facut?Atat mi-ar fi trebuit sa zic ca nu-mi plac si le voi arunca ca mi-as fi dat foc la valiza….”daaaaa,ceea ce fac eu nu e bine,ceea ce aduc eu nu-i bun…etc,etc „Deci,asa m-am facut cu zeci demuscate din care doar 2 sunt rosii(si numai astea imi plac 😀 )
    Mie imi plac tare tare muscatele rosii,cele obisnuite dar nu am noroc la ele si nu mai incerc 🙂

  27. Elisa zice:

    Ioana,sa fie primit 😀 reteta,de ea zic 🙂

  28. Dumi zice:

    Elisa, daca nu incerci nu ai cum sa afli. Cumnata mea are baia plina de plante. Si e aproape intuneric acolo. Toate sunt verzi si sanatoase. Nu ma intreba de care, ca nu stiu numele lor. Dar e ilogic nu? deaceea spun incearca, si chiar solutii ilogice. In fond nu traim intr-o lume ilogica?. Sau poate credem noi asa. S-ar putea sa ai surprize placute asa gandind pe dos. Sper ca nu te-am plictisit prea mult.

  29. mona zice:

    Ninu, nu stiu ce sa-ti spun ;eu niciodata nu am avut purici pe impatiens.Nu stiu ca sfat sa-ti dau ca sa scapi de ei.Poate e din cauza pamintului?!Poate ar trebui sa le schimbi pamintul.Ale mele au trecut bine iarna le-am udat de doua ori pe saptamina(vara din 2 in 2 zile)si odata la doua saptamini le pun ingrasamint lichid in apa cu care le ud.Incearca sa vezi…

  30. Elisa zice:

    Dumi,
    deciraspunde-mi laintrebari,daca stii,plz!!!!
    Se tine lumina si ziua si noaptea sau numai ziua?

  31. Elisa zice:

    Mona,dar daca au crescut ramurilelungi le tunzi?

  32. Dumi zice:

    12-14 ore pe zi

  33. Dumi zice:

    numai ziua ca adaus la lumina naturala

  34. Elisa zice:

    Asa,bine merci 🙂

  35. Constantin zice:

    Bună dimineaţa,Elisa!Astea îţi plac? http://www.gradinamea.ro/P-Muscata_batuta__T_-991-6322.html Vrei să pun câţiva butaşi la înrădăcinat şi să ţi-i trimit la primavară?

  36. Elisa zice:

    Constantin,
    ce surpriza! 🙂
    Imi plac, floarea este superba 😉 si idea ta imi place.Multumesc frumos:)
    Prietene,ce sa fac cu impatiens,sa le tund cand le introduc in casa,ca-s tare lungi ramurile,in varfuri sunt flori,mi-ar parea rau,dar si sa le cada toate frunzele si sa le pierd mi-ar parea rau,ce zici? Te astept .Zi mununata!

  37. Constantin zice:

    Cu placere.Maine fac operatia asta.Sporul casei sau impatiens,vrem nu vrem,dupa un timp se dezgoleste de frunze la baza si,in conditii de iluminare slaba,face niste lastari lungi si goi.De aceea eu toamna le tund si in felul asta se ramifica si tufa.Din varfuri faci alti butasi care dau radacini pusi in apa.Cum ai 6 ghivece poti sa tunzi jumatate acum si restul mai tarziu cand astea primele au lastarit deja.Si sa nu le uiti afara,din experienta iti spun ca sunt primele flori atacate de frig,am avut un soi cu flori roz batute,ca un trandafir,si le-am pierdut intr-o toamna.O zi buna si ţie!

  38. Elisa zice:

    Bine,multumesc.Interesant ca ale mele au stat doar la lumina toata vara,ba chiar le luam din bataia soarelui o ora doua .Zici sa tund toata tufa,sau partial?Am tuns craciunita in iunie si am pierdut-o,de asta zic,poate sa-i mai las cate un lastar lung pana cresc ceilalti 🙂
    Si de inmultit,doamnee,unde sa le mai tin atatea? Dar daca tot le rup(se rup sau se taie cu foarfecele de vie? ) sigur ca le pun in apa,macar ca au flori in varfuri….
    Uite,zice ca se incalzeste vremea si la noi doar noaptea le tin in casa,ca sa mai profite de lumina destula afara:)

  39. Constantin zice:

    Partial.Sa mai ramana lastari mai mici cu frunze,ca altfel cine mai face fotosinteza :)) .Si se taie pentru ca fiind foarte fragezi s-ar zdrobi la rupt.Si eu am tuns Poinsetia si s-a duuus si nici butasi nu am putut sa prind de la ea si am incercat si in apa si in ghiveci cu borcan in cap si in banut de turba.Nici o metoda nu a dat rezultate.Asa ca,de Craciun,alti bani-alta distractie 🙂

  40. ioana zice:

    Elisa te rog da si tu retete pentru iarna de GUTUI,gem,dulceata,peltea,compot ,orice ca am primit niste gutui si asi face ceva din ele poate ma ajuti.

  41. Elisa zice:

    Constantin,
    nu stiu daca ai gasit unde am scris eu ca vecina mea,acum am vazut,n-a tuns-o niciodata,o are demai multi ani,dePoinsetia zic,si-i atat de frumoasa!!Deci,cu ea amgresit ca avandfrunze doar in varfuri si taindu-i-le,cine sa mai facafotosinteza,asa-i…,iar butasii i-am pus in ghivece cu nisip si s-au uscat toti.Asa este,la iarna vom cumpara alta insa am invatat din greseala si n-o voi repeta.
    Uite,cu Cyclamenul am mari nedumeriri,mi-au ramas doi tuberculi ,dupa ce i-amscos din pivnita i-am pus in pamant in 2 ghivece,aveau radacini,tuberculii sunt vii,nu-s uscati nici putreziti nu erau,insa de aproape o luna nu se vede nimic,desi amlasat partea de sus neacoperita asa cum zice ca trebuie.Vad ca nimic din frumusetile ce le-am avut aziarna nu pot sa perpetuez 😦
    Multumesc,asa o safac,levoi taia pe celemailungi si care au mai jos ramificatii cu frunze.

  42. Elisa zice:

    Ioana,hotaraste-te,cesa-ti dau din toate astea, ca eu nu fac,trebuie sa caut penet.Singurul lucru care-miplace din gutui este compotul care se fierbe in apa cu zahar si scortisoara si se mananca acum,dar n-am gutui.
    Mama mea facea CAS DE GUTUI CU NUCI,asa ii zicea ea,cas dar era opeltea care se taia cu cutitul ,tinuta in celofan si avea nuci inauntru,era un dulce ce mi-l trimitea la facultate,ca mama mea ma dezmierda cum stia si cum putea ea si ceaveam eu de acasa…pana si smochine,erau roata in jurul meu fetele pana se termina pachetul;de friptura in untura sa nu mai zic…ma rog,m-ai intrebat de gutui si mi-am amintit.
    Anul trecut am primit de la o prietena de pe strada gutui,i-am dus eu piersici,insa anul asta n u am facut-o,nu mai am chef sa umblu cu plasele in colindat si sa le ofer prietenilor care nu au gradina,sau fructe,sa sune ei daca isi mai amintesc de mine 😦
    So,ce sa caut? peltea,gem,sau compot?

  43. Elisa zice:

    Ingrediente: 2 kg gutui, 3-4 pere, 1,5 kg zahar tos, 2 lamai.

    gem de gutui si pere.

    Mod de preparare:
    Se spala fructele foarte bine, se taie in jumatate, se scoate partea lemnoasa de la mijloc, apoi se taie bucati de 1-2 cm. Ele se oxideaza la aer si se brunifica putin, dar nu trebuie lasate in apa deoarece imediat dupa ce sunt puse la fiert, se albesc si primesc culoarea nuturala. Dupa ce gutuii si perele sunt taiate, se pun intr-o cratita smaltuita, se adauga zaharul si se toarna atata apa cat sa acopere fructele. Se fierbe aproximativ o ora amestecand. Cand fructele s-au inmuiat, se zdrobesc cu zdrobitorul de cartofi. Apoi se adauga si zeama de lamaie. Gemul este gata cand nu mai curge de pe lingura de lemn. Se pune fierbinte in borcane spalate si uscate, se inchid ermetic cu capac si se intorc cu capacele in jos pentru 5 minute. Apoi se dau la camara.

    Dulceata de gutui

    Ingrediente

    * 5 gutui potrivite
    * 500 ml apa
    * 1 lamaie
    * 1 kg zahar
    * o jumatate de baton de vanilie

    Mod de preparare

    Dupa ce se spala bine gutuile se curata de coaja si se dau prin razatoare. Este de preferat ca aceasta sa se faca repede pentru ca altfel gutuile incep sa-si schimbe culoarea.
    Se pune apa intr-o craticioara, vanilia, zeama de la lamaie si zaharul si se fierbe. Cand siropul incepe sa se lege se adauga gutuile si se fierb in continuare.
    Se lasa sa se raceasca si se pune in borcane.

    Compot de gutui

    Ingrediente:

    1 kg gutui
    400 gr zahar
    600 ml apa
    cuisoare dupa gustul fiecaruia
    Preparare:

    Deci am curatat 10 kg de gutui. In timpul asta am pus la fiert apa cate 600 ml de apa cu 400 gr zahar pentru fiecare kilogram de gutui si cuisoare intregi ( nu praf). Dupa ce a fiert siropul cam 15 minute si casa mea a avut un miros super bun de la cuisoarele alea, am pus feliile de gutui si le-am fiert cam 15 minute – am incercat cu furculita si cand a intrat in fructe usor am luat de pe foc.

    Am avut grija sa nu fierb prea mult ca se sparg tare rau gutuile daca sunt fierte prea mult. Cu o lingura cu gauri am scos gutuile si le-am pus in borcane, apoi am pus siropul. Am pus capacele si am pus in paturi la cald pentru doua

    Alt compot

    Compotul de gutui este bautura cu cele mai putine calorii. Compotul de gutui este folosit si in curele de slabire, in cazul acesta fara zahar. Este un antidot natural impotriva racelii.

    Ingrediente

    1,5 l apa
    1 kg gutui
    400 gr zahar
    4 gr sare de lamaie

    Mod de preparare

    Fructele se taie in 4 bucati, se inlatura portiunea cu seminte si se curata de coaja;

    Pentru a se pastra mai mult timp, gutuiele se pun intr-un vas cu apa si sare de lamaie (4 gr/l);

    Coaja se fierbe in apa timp de 25 de min si se toarna peste fructe, se lasa aproximativ 15 min, apoi se mai fierbe o data timp de 30 de min;

    Dupa ce s-a racit siropul, se adauga zahar si sare de lamaie si se mai fierbe timp de 5 min;

    Se pun fructele in borcan, se toarna acest sirop deasupra pana la umplere si se inchide ermetic.

  44. ioana zice:

    multumesc mult Elisa,ma apuc de treaba .

  45. Elisa zice:

    Spor la treaba Ioana,cred ca la iarna ai nevoie de oaspeti ,dupa cate bunatati si cat de multe ai facut 🙂

  46. ioana zice:

    O Elisa cat de multi ,ca tare imi mai place sa am oaspeti mai ales de sarbatori.

  47. Elisa zice:

    Ioana,
    ma bucur pentru musafirii tai,norocosii de ei!!!! 😀

Lasă un răspuns

