Murături asortate-reţetă de la Ioana

ioana spune:

septembrie 11, 2009 la 4:49 pm modifică

Elisa,nu stiu unde sa pun reteta asta,dar o muti tu unde stii:


MURATURI ASORTATE

(in butoi de lemn s-au plastic)


produsul nr 1 :5 kg gogonele parguite pe jumatate.
produsul nr.2 : 1/2 kg morcovi,1 capatana usturoi,15 ardei iuti,1/2 kg sfecla rosie,2 bucati mari de hrean,o jumatate varza rosie,2 mere de iarna,o jumatate de telina mare,(si frunzele),frunze de visin,boabe de porumb,un manunchi de busuioc,frunze de hrean.
produsul nr 3 : 5 litri apa de izvor,150 gr sare grunjoasa,150 ml otet de 9 grade,o jumatate de plic de boabe de mustar,3 foi de dafin totul se da in clocot si se va folosi fierbinte.
PRODUSUL NR 1 SE PUNE INTREG.
PROSUSUL NR 2 :hreanul se curata si se taie rondele,morcovii se curata si se taie fasii,usturoiul se curata,merele se taie felii,telina se curata si se taie rondele,frunzele de telina se taie marunt.
1.se aseaza un strat de frunze de hrean pe fundul vasului,se aseaza un strat din produsul 1 , un strat din produsul 2 si tot asa pana se umple vasul.deasupra se pune un strat de frunze de hrean si de visin,se adauga manunchiul de busuioc,se toarna produsul nr 3 fierbinte si se inchide vasul ermetic si se pune la rece in camara s-au beci si se deschide de sarbatorile de iarna.

Acest articol a fost publicat în Retete de la vizitatorii mei, utile și etichetat , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

11 răspunsuri la Murături asortate-reţetă de la Ioana

  1. Ninu zice:

    Busuiocul din produsul numarul 2 nu trebuie sfinţit înainte ?

  2. ioana zice:

    numai daca dai pe la biserica Ninu!

  3. Dumi zice:

    Chiar tot procesul tehnologic trebue sfintit , da cu aghiazma de prune ( ma rog pentru cine poate) ca e treaba serioasa. Eu am facut astazi gogosari in sos, bineinteles sfintit cu masura si a iesit un deliciu.

  4. zincabeiu zice:

    Si eu fac muraturi asortate.Imi plac mult.Mai ales merele murate ! Cel mai mult imi place sa le mananc cu iahnie de fasole.Iarna.

  5. Ninu zice:

    Dumi, multumesc mult de incurajare si de lamurire, ma gindeam eu ca lucrul mult neaghezmuit e ca şi caruţa fara roate, ori ca soacra mută 🙂

  6. Elisa zice:

    Ninu,
    ha,ha,ha…asa este,ca pana de curand nu stiam sa mancam busuioc…stiam deel doar de la ..iti da popa cu busuiocu’cap (adica te boteaza).
    Da,busuiocul este foarte gustos si-i sfintit,este planta sfanta data de Domnul sa ne binecuvanteze cu ea. 🙂

    Dumi,
    mi-ailuat-o inainte 🙂 Eh,mai este timp pentru gogosari,inca…azi am facut vinete mari si albe pe dinauntru,de cumparat…

    Zinca,
    ultima muratura a mea este asta la butoias,dar ultima 🙂

  7. Victoria zice:

    Buna seara Elisa draga.La mine iar nu pot sa scriu,asa ca vin la tine.Sa stii ca nu fac doar muraturi.Asa cum am scris,pun si la congelator.Nu fac tocanitele de legume la borcan ca nu mai am atatea borcane si,in afara de asta,parca e mai buna tocana proaspata.
    Cat despre busuioc,inca nu am incercat sa pun la nimic ,dar mi-am propus ca de la anul sa incep sa il folosesc.

  8. Elisa zice:

    Victoria,
    buna seara 🙂
    asa sa faci,o sa vezi ca o sa-tiplaca 🙂

  9. Dumi zice:

    In legatura cu gogosarii in sos mai fac niste precizari
    1. Eu pun in otet funze de busuioc din soiul acela cu frunze verzi si asa li folosesc la salate si la orice.
    2. Piperul si dafinul este rasnit pulbere.
    3. Am folosit mustar in amestec cu hrean in otet (1 lingura)si 2 lingurite de vegeta.
    3. Pentruca dupa ce a fiert compozitia si am gustat mi-a ramas coaje de gogosar intre dinti, am lasat sa se raceasca si am folosit „blenderul” ca am unul portabil uitat prin casa pe care il folosesc uneori si la salata de vinete. A iesit o crema mai groasa ca o pasta de tomate pe care am fiert-o din nou asa pentruca sa mai scade putin si sa fie pusa fierbinte in borcane. mmm yami iamy, medicament.

  10. Elisa zice:

    Ai inventat o alta reteta de pasta de gogosari,asta e 😛
    Cred ca i-ailasat prea mult pe foc si de aceea se desprindea pielita de pe ei.
    Busuioc eu voi punela congelator frunzele si florile crude/verzi si asa voi avea la salate si fripturi.Oricefeldebusuioc este comestibil nu numai cel cu frunze verzi(desi si din acela sunt cel putin 3 soiuri).
    Ti-ai schimbat ceva ca te-am scos de la spam?Cate identitati virtuale ai?
    Toate bune! 🙂

  11. Olguta zice:

    Mi-ar placea si mie sa pun muraturi dar nu imi ies niciodata cum vreau. Eu de 3 ani cumpar muraturi asortate in saramura de la un producator din Calarasi. Imi place ca mureaza si mere si pepenasi si morcovi.

Lasă un răspuns

