Gogoşari în sos-reţetă de la Zinca Beiu

zinca beiu spune:

noiembrie 27, 2008 la 7:28 pm modifică

gogosari cu sos

compozitie

*5 kg.gogosari taiati fideluta,

* 1/2 l.ulei,

*1/2l otet,

* 10 linguri zahar

*sare,piper boabe,dafin,

* 1 borcan de 400 gr.pasta de tomate.

Preparare


Se fierb toate ,pana-si schimba gogosarii culoarea.Fierbinte de pe foc se pun in borcane fierbinti, cu tot cu zeama, se capacesc si se acopera cu paturi de lana.
Se  (?)
Eu o mananc fie pe post de muratura, fie ca pe un aperitiv de post sau garnitura.Mie imi place mult.
Sa va fie de bine!

Acest articol a fost publicat în Retete de la vizitatorii mei, utile și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

42 de răspunsuri la Gogoşari în sos-reţetă de la Zinca Beiu

  1. Manole zice:

    Atat? Fierti numai in ulei si otetul din reteta? Apa nu se pune?

  2. Ninu zice:

    La reţeta aceasta, cel mai greu gasesti paturile de lina, eu cind mi-am cumparat pilota, am dat paturile de lîna că am spaţiu mic si nu am unde sa tin multe haine, nu m-am gindit ca poate odata o sa pun si eu gogosari cu sos 😦

  3. Elisa zice:

    Isteata lu’mama… 🙂 cred ca si apa,dar uite ca nici eu nici Zinca nu observasem,fiindca nu am facut inca.Am descoperit reteta la postul Indoiala si am luat-o rapid fara sa analizez…
    Dar ce sa ma mai scuz,n-am nicio scuza si te pup ca ai observat tu si Zinca ne va spune cata apa,desi eu cred ca 1,5 litri de apa se cade la atata otet,adica de 3 x mai multa,nu? 😛

  4. Elisa zice:

    Ninu,
    pilota/ghilota /duna ta,sau cum i-o zice, este mult mai buna la acoperit borcanele si pernele deasemenea,ca penele izoleaza la fel ca si lana,nu?
    Hai,maine la treaba cu voi,ca se trec gogosarii si-i pacat…
    😛

  5. Elisa zice:

    Manole,
    sau poate nu,ca de aia ii zice cu sos,nu cu zeama….hmmm….

    ZINCAAAAA!!! Haide si lamureste-ne ca maine facem conserva 🙂

  6. ioana zice:

    eu cred ca trebuie si apa,numai daca ii lasa de azi pe maine ca pe cei marinati siu atunci nu mai rebuie apa.asta e parerea mea,o asteptam pe Zinca cu lamuriri.

  7. Elisa zice:

    Ioana,atunci cum sa fierbi 5,hai 4,5 kg de gogosari in doar 1 litru de lichid facut sos cu pasta de tomate,ha?

  8. Ninu zice:

    Eu cred ca trebuie cel putin un litru de apa la fiecare gogoşar, si apoi faina pentru ingrosat sosul :)..parerea mea 🙂

  9. ioana zice:

    Hai,Ninu ca esti tare cu FAINA!

  10. matilda zice:

    hai că vă luminez eu : nu se pune apa, uleiul,oţetul şi propriul suc al gogoşarilor este suficient ! Mie îmi iese ca o salată cu puţin sos, se poate mînca pe pîine… Eu am reţeta şi cu un borcănel de muştar, le dă o savoare deosebită.. dar, fiecare după gustul său.

  11. Elisa zice:

    Matilda,
    draga…dar are si 400g de pasta de tomate,deci cum sa fierbi dintr-o data in asa putina cantitate de lichid atatia gogosari,caci 5 kg taiati…auch,sunt un vailing plin ?asta zic,poate se fieb in serii…hmm…
    Multam frumos 🙂

  12. Constantin zice:

    Stiu si eu reteta,chiar asa se numeste-gogosari fidelută,doar cantitatile sunt altele : 3 kg de gogosari(cantariti inainte de curatare),0,250 ml otet,0,250 ml ulei,0,250 ml suc de rosii SAU 2 linguri bulion,4 linguri zahar,1 lingura sare,1 lingura mustar,piper boabe,foi de dafin.Nu trebuie apa.Se pun toate ingredientele in vas pe foc si se adauga gogosarii taiati fideluţă(nu prea subtiri pt ca se moaie,in functie de cat e de mare gogosarul merge taiat in 6 max 8 bucati).Se amesteca mereu pentru a se muia gogosarii uniform.Gogosarii lasa ei apa.La foc potrivit ar trebui sa-i tineti pe foc 15-20 de minute,nu mai mult.Ceva mai mult decat la gogosarii in otet,pentru ca ei se mai moaie si in borcan dupa aceea.Se pun gogosarii in borcane si se completaza cu sos.Sigur vor fi mai mult gogosari decat sos,asa si trebuie.

  13. Elisa zice:

    Constantin,
    asa…?dar este aproape aceeasi reteta ca a Zincai doar redusa la jumatate,nu crezi?Plus mustarul care poate fi facultativ 🙂
    A props de modificat retete sa stii ca eu uitai sa pun ardei iute la rosiile uscate,nah…crezi ca nu-s bune si asa,ca doar am pus piper si usturoi destul…?
    Deci,ii acopar in cratita ca sa se inabuse in sosul acela?Si nu-i prea mult timp,ca se fac fleasca…marog,trebuie sa ai fler,sa nu-i lasi prea mult pe foc,ca nu mai crantene intre dinti,ha,ha,ha!
    Multumesc frumos de interventie,este necesara 🙂

  14. Constantin zice:

    Am si spus ca reteta pare aceeasi doar cantitatile sunt modificate.Am postat-o pentru ca eu pe asta o fac,si o stiu de cand eram copil, si ca sa spun ca nu trebuie apa.Se fac doar cu ce e acolo si cu sosul pe care il lasa ei.Pe foc,asa e,trebuie tinuti cam dupa ochi,nu trebuie flescaiti prea tare pentru ca ei se mai moaie si dupa aceea cat stau in borcan.Si initial reteta era cu gogosarii taiati julien,dar pentru ca se muiau prea tare acum ii tai mai mari. Eu stiu cum trebuie sa arate cand sunt gata,cand incep sa se „gumeze” asa,sa se stranga,atunci sunt gata.O sa reusiti.Am vazut rosiile,arata superb si cred ca or sa fie si gustoase chiar si fara ardei cu toate ca nici usturoiul nici piperul nu suplinesc ardeiul.Eu n-as manca un bors de fasole nici cu piper nici cu usturoi 🙂 .Si a doua oara sa nu uitati nici de hartia de copt 🙂

  15. zincabeiu zice:

    Dragii mei, nu se pune apa deloc. Nu se fierb mult, numai pana isi schimba culoarea. Sosul se face de la sine.Este un soi de conserva foarte gustoasa, aratoasa si se prepara repede.Incercati si nu veti regreta.

  16. Elisa zice:

    Constantin,
    mai ramane sa spui cu cantitatile astea cate borcane de 800 ti-ai iesit?
    Am inteles,nu o sa mai uit dar nici curand nu am cum face,ca ma cheama treburi mai urgente 🙂
    Constantin,ai luat legatura cu impostorul?

  17. Elisa zice:

    Zinca,
    ma gandeam eu ca nu-i cu zeama ci cu sos 🙂 Merci pentru precizare,acum poate fiecare sa incerce reteta si chiar nu-i greu de facut…
    Te mai astept cu bunatati de toamna 🙂

  18. Manole zice:

    Aha! Acum e clar, purced la cumparat 🙂

  19. Elisa zice:

    Manole,fa tu intai ca eu am alta treaba 🙂

  20. SuKăRiT zice:

    Dragă, am io informaţii (sigure!). Cică NU se pune apă, că lasă ei (gogoşarii) exact cât trăbă. (Informatoru’ meu îi de bună credinţă, aşa că nu mă îndoiesc de ce zice, da? Verificările şi alea-alea-alea, facă-le cine nu crede… 😛 )

  21. Elisa zice:

    Asa….? am inteles,deci fara apa,clar 😀
    Face si Doamna Olteanca asa bunatati?Nu vrei tu s-o rogi pe dumneaei,din partea mea, sa-mi puna aici o reteta speciala,care se face numai acolo la voi si-i buna,buna…rau de buna ? Teee roooog frumos 😉

  22. Irina zice:

    eu am reteta cu apa :))

    6 kg gogosari
    1/2 l ulei
    1/2 l apa
    1/2 l otet
    2 linguri sare (pentru muraturi)
    2 linguri mustar
    2 linguri bulion
    15 linguri zahar

    cum au iesit se vede aici

    http://dulcecasa.blogspot.com/2008/10/gogosari-cu-sos-de-la-vica.html

    mor dupa gogosarii astia

  23. Elisa zice:

    Irina,
    si se tine pe iarna,chiar asa cu mustar? O sa incerc si asta,mai la capatul toamnei 🙂 Multumesc frunos draga mea si numai bine pentru tine si copii 🙂

  24. Irina zice:

    tin foarte bine, eu fac sa am pana dupa Paste si nu s-au stricat niciodata

    mersic de urari 🙂

  25. Elisa zice:

    Irina,
    bine.O sa stea daca nu ii mancam 😆 Imi dau seama ca-s buni 🙂

  26. Victoria zice:

    Eu am facut reteta asta,dar in loc de bulion am pus mustar.Iese foarte delicios.Voi incerca si cu bulion.

    Ninu,mereu ma faci sa rad.

  27. Elisa zice:

    Victoria,uite ca se poate si cu pasta de rosii si cu mustar deodata.

  28. yo yo zice:

    gratie optiunii ”cautare”, am gasit postul…
    mmmmmmm..apetisant…
    anul viitor o sa incerc..
    acum, nici sa vreau, n-ash mi avea timp…

    spor la treaba, mami!!!
    te pup!!!!

  29. Elisa zice:

    yo yo,
    este si in top articole,pe primul sau al doilea loc…ha,ha
    fac pentru prima oara si am niste necunoscute,ca Zinca nu zise daca se face cu capac sau fara…:( Asa ca,experimentez,dar sa stii ca nu se face greu…
    Te pup si tie tot asa,spor la treburi 🙂

  30. nina zice:

    fetelor,reteta originala e fara apa,doar cu pasta de tomate(au gogosarii destula apa in ei); mai exista o reteta cu mustar si una cu ciuperci:asta e grozava….. eu le-am facut pe ambele…….sant excelente

  31. pogo zice:

    eu am o alta reteta probata

    2 kg gogosari
    1/4 ulei
    200 ml otet
    500 ml suc rosii
    100 g zahar
    bobe mustar
    peipr
    foi dafin
    sare

  32. Elisa zice:

    Buna IrinaVasiliu,
    este cam aceeasi reteta doar cantitatile difera.Stii ce fac eu in timp?nu mai tin seama de cantitati astfel ca pun mai mult din ce cred eu ca-i va da un gust mai placut .Asa fac cu zacusca.Aveam reteta cu 10 kg de vinete si cate 3 din fiecare celelalte…ceapa,ardei,gogosari si kapia si 2litri de ulei si crezi ca in ultimii ani am mai tinut seama de aceste cantitati?Ba mai mult am introdus ciuperci in plus si numai de asta neplace.
    De unde nickul tau? Te mai astept cu drag 🙂

  33. miha zice:

    pana la urma care este reteta cea mai buna?

  34. Elisa zice:

    miha,
    numai tu poti decide care.Eu pe cea dela Zinca am facut-o,nu am deschis inca niciun borcan dar cand o voi face o sa scriu aici cum este…ca n-ammancat asa ceva in viata mea 🙂

    nina,
    deci asa…?pai zi-mi si mie cu cesemananca?cu friptura?

  35. Elisa zice:

    Am tot laudat reteta Zincai dupa ce am deschis primul si apoi ultimul borcan.Dar am scris pe altundeva,dar nu am mancat nimic mai bun decat acesti gogosari in sos,reteta de la Zinca.Chiar am spus,pe undeva,pe la comentarii,ca anul acesta o sa pun gogogari doar asa.Nu va pot descrie ce bunatate de muratura sau ce-o fi fiindca se pot manca si goi,deci faceti reteta Zincai,nu veti regreta.
    Gogosarii mei suNt frumosi si verzi,sper sa se coaca pana la sfarsitul lui august ca sa fac din ei,sa nu cumpar de pe piata,pana plec vreau sa fac tot,muraturi,bulion,compoturi,gemuri si dulceturi dar si sa pun si la congelator.
    Deci,Zinca,mie mi-a iesit trasnet reteta ta,sper si anul asta sa-mi iasa la fel.
    Multumesc draga Zinca 🙂
    Vedeti,dragii mei ce important e sa postati ceva bun pe aici pe la mineee…?Cata lume va folosi retetele voastre si toti va vor zice de bine,adica Doamne da-i sanatate 😀

  36. Maria Ionescu zice:

    Buna Eliza, te-am descoperit nu de mult,si-mi place blogul tau, de fapt imi place de tine de felul tau in care ma regasesc aproape perfect .Uneori plang,alteori rad citindu-ti postarile.Eu sant din sud-vest de pe malul Dunarii.O intrebare vreau sa-ti pun: cum ai pastrat rosiile uscate mai multa vreme? Cu bine, Maria

  37. Elisa zice:

    Maria,
    eu am conservat rosiile uscate dupa o reteta,scrii la cautare,aici pe blog,rosii uscate si vei gasi cum le-am pastrat.Atat de bine ca mai am si acum 2 borcane 🙂
    Bine-ai venit 🙂

  38. maya zice:

    gata , m-ati convins, maine fac si eu gogosari in sos.va anunt cum au iesit.numai bine !!!

  39. Elisa zice:

    Maya,
    pai,cum ne-a fost vorba?Ziceai ca ne anunti 😀
    Eu pe 7 sept. eram in aer 😛

  40. mia zice:

    ajutorrr vreu sa fac gogosari in otet dar nu stiu reteta. eu am gasit citeva dar nu imi plac ,as vrea sa ii pun in borcane si sa i sterilizez. stiti ceva?

  41. Elisa zice:

    mia,
    mama mea facea asa:1:3,adica la 1 litru de otet 3 litri de apa, 4 linguri de ulei ,4 linguri de sare,6 linguri de zahar,boabe piper,dafin, radacina de hrean,crengute de visin,cimbru-creanga uscata.
    Se taie in patru gogosarul si se da in clocot solutia obtinuta din cele de mai sus,fara crengute de visin si fara hrean(astea se pun la urma).Se arunca gogosarul in solutia care fierbe si se amesteca sa intre tot in lichid,se lasa pe foc pana cand gogosarul luat intre 2 degete se simte ca este putin flexibil,adica cel mult 10 minute.Se scot in ceva si asa fierbinti se aseaza in borcane in spirala ca sa intre cat mai multi,insa pe la jumatatea borcanului se toarna solutie caci altfel nu mai intra peste tot.
    Cand ai ajuns la 2/3 din borcan indesi 2 bucati de hrean pe margini,iar deasupra invartesti in cerc crenguta de cimbru din solutie si mai desupra crenguta de visin care va si tine gogosarul sa nu se ridice la suprafata.Se completaza pana la gura borcanului,se capseaza sau se leaga cu celofan si cand este rece se duce in camara/pivnita.

Lasă un răspuns

