Busuioc

BUSUIOC MOV

in gradina,primele doua poze

S6303505din acesta rup pentru mancare.este plantat in gradina langa celalalt,de mai sus

IN VAZAflorile celui mov sunt superbe.

IN SUSPENSIEde la aceste tufe astept seminte.

IN TREPTEsi de aici rup pentru salate,ca-s aproape de mine,in trepte si sunt de 3 feluri

IN GARDacesta este  in  acelasi  ghiveci  cu muscata,suspendat in gardul curtii cainilor

IN CURTEcand erau mici si trebuia sa-i plantez din cutia de rasad nu mai stiam pe unde sa-i plantez,ca trebuia la soare,asa ca i-am  pus prin ghivecele in care se mai aflau alte flori.Acum sunt mari toate si daca nu le dau o zi apa li se apleaca varfurile.

alt soiplantat in gradinuta cu trandafiri

in gradinuta

Tot ce -a  fost pana aici sunt prin curte,gradinuta,suspendati sau asezati in ghivece.Iata si gradinuta,seara

gradinuta

Acum ,ce urmeaza sunt busuiocii din gradina,de prin ardei

busuioc in ardei

batucit

fir de busuioc

in ardei

peintre ardei

florile mov

flori

uscat

seminte debusuioc

Cand ma aplec sa culeg ardeii ma invaluie placut mirosul de busuioc.Ei sunt si sprijin pentru ramurile inalte de ardei care au rod si altfel s-ar rupe.Desi am cules mai demult,va mai amintiti cand am cules busuioc??totusi este mult si inca infloreste.

Ma bucur ca am cinci soiuri,de fapt sase cu al meu,pe care-l aveam inainte.Sper sa vedeti diferenta dintre cele5 soiuri,ca din  al saselea soi  nu am decat 2 fire pe care le-am plantat undeva,langa cei din prima poza si sunt mici,scunzi adica  si am uitat sa   ii caut.

Acest articol a fost publicat în flori, gradini de legume, Uncategorized și etichetat . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

23 de răspunsuri la Busuioc

  1. ioana zice:

    Elisa,ai fructificat orice palmuta de pamant,FELICITARI!

  2. Elisa zice:

    Da,Ioana,asa-i.
    In locul mazarii am semanat alti castraveti si busuioc
    In locul fasolei pitice am semanat salata
    In locul primului strat de morcovi am semanat salata verde si patrunjel de frunze(care a iesit putin)
    In locul salatei de toamna(in gradina cu nuc) si spanacului amplantat ardei,vinete si rosii,rasaduri care nu mi-au incaput si mi-au ramas dupa ce am dat si altora.
    In locul cepei de arpagic plantate in toamna am semanat pepeni,din care am mancat doi-galbeni.Si tot acolo alti ardei si vinete…ma rog,nu am inca pamant gol,nicaieri.
    Multumesc frumos Ioana,te pup 🙂

  3. matilda zice:

    Nu ştiam că există atîtea feluri de busuioc. Şi eu îl iubesc, am în jardiniere, iar cînd îl ud seara, mă răsplăteşte cu un miros divin.

  4. Elisa zice:

    Matilda,atatea am eu,s-ar putea sa fie mai multe soiuri.Mi le-a adus sora mea din America,seminte la plic.
    Tuns ar trebui sa creasca din nou,ai incercat?

  5. matilda zice:

    Mulţumesc pentru sfat, n-am încercat, dar o voi face. America zici ? E atît de departe…Am să caut totuşi pe la noi, pe aici, prin pieţele vechi din Bucureşti mai poţi avea surprize.

  6. Elisa zice:

    Mai degraba in marketuri,la seminte de import,cred eu.Asa am gasit si vreo cateva soiuri de dovlecei,de toate culorile la coaja…deci…urmarim la supermarket 🙂
    Da,tot zic si eu ca o sa tund unul de tot,insa mereu uit sa fac asta 🙂

  7. Mariana zice:

    O ce minunatie busuiocul tau felurit!si ma gindesc ce miros divin nu alta!

  8. ghiocel07 zice:

    Draga mea, ai raspandit o mireazma….Ce frumos este…Vreau si eu. Vad ca se poate cultiva si in ghiveci. O sa caut seminte.

  9. Elisa zice:

    Ghiocel07,fireste ca se poate si-n ghiveci si creste si iarna in casa,pe masa din bucatarie,daca are destula lumina.Seminte vei gasi la market,precis 🙂

  10. Amalia zice:

    Ce frumos miroase busuiocul eu ma topesc dupa el! Si e atat de gustos in mancare… Anul asta mi-am pus si eu seminte si am doua ghivece. Ce trebuie sa fac ca sa se pastreze?
    Busuiocul tau Elisa (toate speciile prezentate) e minunat! Cel mai mult imi place soiul acela mov inchis. La sarbatoarea Adormirii Maicii Domnului, la sfarsitul slujbei cine a vrut a putut lua busuioc de la icoana Maicutei. Eu am luat un manunchi de busuic violet inchis, o splendoare! As dori si eu seminte din acest soi… Te sarut Elisa, noi mergem maine in vacanta, cand revin intru pe blogul tau cu mare drag.

  11. Elisa zice:

    Amalia,
    iti doresc vacanta placuta,reusita asa cum speri!
    Eu am pus busuioc la Maica Domnului,la icoana…
    Ca sa cresca mereu trebuie ciupit adica rupi din varfuri si pui in mancare,sau il tunzi pe tot adata…depide,nu stiu ca nu am incercat,dar voi sti laanul.
    Amalia,te pup si sa aveti deplina satisfactie si odihna dorita:)

  12. Elisa zice:

    Mariana,
    asa e.Are un miros divin,iar eu sunt aproape depndenta de mirosuri…placute 🙂

  13. ioana zice:

    Elisa ai amintit de morcovi,stiiai ca frunzele morcovului sant foarte bune si au o gramada de proprietati terapeutice?

  14. Mariana zice:

    Da si eu Elisa sint dependenta de mirosuri placute,iar de cele urit mirositoare imi produc un disconfort dus la extrema!O seara linistita si placuta!

  15. Elisa zice:

    Mariana,
    multumesc frumos si tie la fel 🙂

  16. Constantin zice:

    Pentru a mentine busuiocul in vegetatie cat mai mult timp,trebuie indepartate inflorescentele pe masura ce apar.Ma refer aici doar la cateva tufe pe care vrem sa le folosim in bucatarie.Altfel,facând floare,planta „simte” ca si-a facut treaba,adica a produs seminte si si-a asigurat perpetuarea ca specie,si dispare.Acelasi lucru se intampla la multe alte plante un exemplu care imi vine acum in minte fiind urzicutele decorative(Coleus blumei).Poate vi s-a intâmplat vreodata ca o planta aparent sanatoasa sa moara fara motiv dupa ce a inflorit.Aceasta este una din explicatii.Opusul acestei situatii se observa la plantele bienale care nu mor decat in al doilea an,desigur dupa ce au inflorit.

  17. Elisa zice:

    Constantin,
    tu vezi pzele toate ca eu cu mozilla nu 😦
    Da,stiam asta darimiplace asa demult floarea incat uite ca le-am lasat pe cele din ghivece,tocmai pe cele pe care le-as lua in casa la iarna…Acum e tarziu sa le tund florile,mai dau ramuri noi?

    Multumesc pentru pretioasele informatii 🙂

  18. Constantin zice:

    Cred ca mai dau,mai ales ca vor fi duse in casa.Eu cu IE vad toate fotografiile,am si Mozilla dar ma impac foarte bine cu IE asa ca doar pe asta il folosesc.

  19. Elisa zice:

    IE este mai vulnerabil,la mine,la virusi.Asa mi s-a spus,iar Opera este prea lenesa,asa ca folosesc firefox,insa cateodata nu-mi arata toate pozele,nu numai la mine…
    Da,asa o sa fac,ii tund pe cei care nu vreau sa faca seminte,ca am destui… 🙂 Multumesc Constantin 🙂

  20. Constantin zice:

    Cu placere,Elisa.Nu stiu ce sa zic,eu am Windows cu licenta,toate setarile de securitate activate,primesc update in permanenta de la ei,folosesc AVG ca antivirus si nu am probleme cu virusii.Si crede-ma,eu chiar umblu pe net.Doar copilul imi mai face cate o bucurie cu jocurile lui,dar in rest e ok,nu am reinstalat niciodata Windows-ul de vreo 4 ani.

  21. ioana zice:

    Elisa,si eu am Mozzila si la mine apar 19 poze de la tine cu BUSUIOC.

  22. Elisa zice:

    Eu nu stiu exact ce am ca am preluat de la fiul meu cand mi-a dat „utilajele” ha,ha,ha astea,dar ma tot imbie(apar ferestre zilnic) sa instalez diverse,eu il intreb,el zice sa fac doar updatare si …asta-i 🙂

  23. Elisa zice:

    Ioana,
    asta inseamna ca doar la mine e baiul…Multumesc Ioana 🙂

Lasă un răspuns

