Am cules vinetele din saci

VINETELE

si asa arata taiate rondele

TAIATE RONDELE

sunt bune si cele cu seminte mari,nu ca cele VINETII care, daca au seminte mari ,atunci nu mai au pulpa.Printre seminte au pulpa cruda si in mancare sunt  gustoase,chiar daca le-am lasat un pic mai mult pe fir.Am  lasat una mare de samanta,iar cea culeasa mai demult nu am apucat sa o  gatesc si se coace(ingalbeneste si asa 🙂  )

Bineinteles ca pe  cele mici nu le-am cules,mai sunt destule,o sa mai creasca si ele si apoi fac mancarea speciala cu vinete albe,la tigaie.

Acest articol a fost publicat în Gradina si gradinuta, legume și etichetat , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

16 răspunsuri la Am cules vinetele din saci

  1. Victoria zice:

    Buna dimineata.
    Tare fumos arata.Abia astept sa vad si la mine in gradina din astea albe. 🙂

  2. Elisa zice:

    Buna,draga mea! Sunt gustoase,nu-s amare niciodata si uite un fir mi-a facut chiar 5 vinete si asta in saci…
    Am facut aceasta experienta cu sacii,am introdus mult gunoi in pamantul din saci,foarte mult,deci asa sa facem la anul si in gradina…mult gunoi le trebuie.
    Victoria,trebuie pregatit de pe acum gunoiul,vezi cine are grajduri pe la voi si vorbeste sa-ti aduca,sa-l tii gramada,chiar cateva carute…si la toamna,dupa aratura adanca, se imprastie peste tot,mai putin unde vei semana morcovii,ca asa se spune…
    Sper ca semintele sa incolteasca la primavara si sa te poti bucura 🙂

  3. SuKăRiT zice:

    O sâmbătă frumoasă şi nu prea obositoare să ai, Elizo. Mai şezi o ţârucă să-ţi tragi sufletu’ că doară n-or intrat zilele’n sac… 😛

  4. Elisa zice:

    SuKaRiT,Cavalere,azi nu lucram,ca nu suntem pagani 🙂 deci da,ne si rugam.Multumesc frumos pentru vizita si sfaturi bune .Zile senine si pace va doresc si voua,imbratisari si Doamnei Olteanca 🙂 Cu tot dragul…

  5. SuKăRiT zice:

    Elizo, nu-i musai să fi păgână, îi suficient dacă treci la romano-catolici. La ei nu-i decât o zi de sâmbătă ca oricare altele.
    (Da dragă, că-s botezat ortodox. Nu, că nu-s Ioan. :P)

  6. Elisa zice:

    Dragă …nu ma mut nicaieri,desi am spus eu altadata ca la noi e prea mult fast.Cineva (Biserica) care propovaduieste …sa fii sarac,sa dai tot celuilalt ca tie iti da Domnul nu se cade sa se impodobeasca cu aur curat .Prea multa bogatie propovaduieste pentru mult prea multi saraci.Poate ca si de asta sunt astazi acasa cu sonorul de la slujba…mie imi ajunge 🙂

  7. Victoria zice:

    Iti multumesc Elisa.Deja imi propusesem sa fac treaba cu gunoiul.
    Si eu sper si sunt sigura ca vor incolti si voi avea o mandrete de vinete. 🙂

  8. Elisa zice:

    Victoria,Doamne ajuta! Deja facem planuri doar pentru anul urmator nu pentru 2012 ca tembelii ce ne conduc 😛
    Auzi tu…sa spuna acum cu cat va creste sau nu salariul si pensiile in 2012??!!! Ha!!!:D

  9. Gabi zice:

    Buna ziua,

    Am nevoie de o lamurire! Am in gradina numeroase tufe de vinete rotunde albe cu mult rod. Fructele sunt cam mici si ingalbenesc. Au ingalbenit pentru ca eu ma asteptam sa creasca mai mari si am crezut ca s-au imbolnavit. Sa inteleg ca e stilul lor de prea coacere? Am mai mancat vinete albe, le-am primit de la cineva si erau mai mari de asta cred ca m-am pacalit dar tot ramane o problema faptul ca sunt foarte tari. Asta e motivul pentru care am tot asteptat sa creasca si cand colo ele s-au ingalbenit. Cum stiu ca sunt copate?
    Multumesc

  10. Elisa zice:

    Gabi,
    primele flori dau rod de vinete de dimensiuni mai mari,asa cum le vezi pe ale mele din poza,iar mai tarziu,poate si datorita secetei/caldurii,desi eu le-am udat cred ca destul ele raman mai mici si se coc asa mici.
    De fapt a fi coapte inseamna ca-s galbene,iar cele pe care le culegem nu se numesc coapte,ca si rosiile,ci maturizate,asa ca ardeii.Daca le lasi pana se ingalbenesc atunci au mai multe seminte mari si coapte,pe care le poti lua pentru semanat anul viitor.De cules le culegem cand vedem ca ele nu mai cresc de la o zi la alta,cand dupa o saptamana sunt la fel de mici si nu astepti sa se ingalbeneasca.
    Ai inteles?
    Adesea lumea zice de vinete coapte referindu-se ,de fapt,la vinete bune de cules,nu coapte,caci coapte inseamna altceva si nu mai sunt prea bune de mancat cand sunt coapte.

    Concluzia:
    1.vinetele maturizate=care nu mai cresc
    2.vinete coapte=care-s galbene,sau incep ingalbenirea.

    Eu ,pe astea rotunde,le folosesc si daca au inceput sa se ingalbeneasca fiindca ele nu-s amare,au gust bun gatite.

    La postul de azi am o poza cu cele care au iesit de curand din floare,dar fiind tarziu,ele nu mai apuca sa creasca asa ca le voi lua si folosi,inainte de bruma,chiar asa mici.

  11. ioana zice:

    Elisa,cele albe difera la gust de celelalte?

  12. Elisa zice:

    Astea rotunde au un gust mai bun,fie ca-s albe fie ca-s mov,nu se amrasc, nici daca sunt trecute, ca cele vinete si lungi.Atat am observat eu,dar nu le coc ci le tai rondele si le prajesc. Ioana,dupa parerea mea astea albe sunt mai mult niste curiozitati,vinete de fite le-as numi,pe langa ca-s mici,toate de la un fir nu fac cat o vanata din aia mare si lunga…asa ca eu cultiv doar de distractie,ca de aia le-am pus in saci,nu am mai considerat ca merita sa le dau o parcela din gradina.
    Ioana,la anul nici zarzavaturi nu mai seman fiindca le mamanca sobolanii de pamant,in schimb o sa plantez ceapa rosie de rasad,ca-i si scumpa cea de cumparat si tare iute….Nici vinete nu mai seman,seceta o sa continue,trebuie sa ne adaptam…o sa punem SCAIETI,hahahaha…

  13. Gabi zice:

    Multumesc, intre timp am prins curaj si le-am mancat au un pic de iuteala parca, amareala mai iese dupa ce le dai un praf de sare.

  14. Elisa zice:

    Gabi,zau daca ale mele sunt amare,zau ca nu :)Tocmai asta ziceam ca asa se deosebesc de celelalte,nu-s amare.De iuti nici atat.
    Eu le-am pus anul acesta in ghiveciu conservatla borcan,iar astea care mai sunt pe plante le voi face la tigaie,insa eu nu le sarez ci asa crude si crocante cum sunt le pun in ulei incins.
    Ai vazut ca si vinetele obisnuite unele-s amare si altele nu,depinde si desoi,deci poate tu ai alt soi 🙂

  15. Victoria zice:

    Acum am inteles,multumesc frumos.Asa o sa fac.iti raspund aici ca la mine iar nu ma lasa.Cred ca pana la urma ma mut si eu pe WordPress

  16. Elisa zice:

    Victoria,
    eu le-am cules si inca nu le-am gatit si se imbatranesc si culese,ca toate legumele,de fapt.
    Si wordpressul merge destul de rau acum fata deinceput,nu stiu de cc…

Lasă un răspuns

