Am comis si ghiveciul

reteta este aici

L e gumeleLEGUMELE

si astea

LEGUME

Pasul 1..Ceapa taiata pestisori,in ulei


CEAPA CU ULEI

Pasul 2. adaug morcovii   rondele

PLUS MORCOVII

Pasul 3. plus fasolea


PLUS FASOLEA

Pasul 4. adaug  ardeii,

PLUS ARDEI,GOGOSARI

fideluta

Pasul 5. cativa ardei iuti si arata asa


PLUS CATIVA ARDEI IUTI

Pasul 6. adaug telina,vinetele si conopida


PLUS TELINA CU FRUNZEPLUS CONOPIDAPLUS VINETELE STOARSE

Pasul 7.plus rosiile scurse de zeama in strecuratoare doar

PLUS ROSIILE SI CONDIMENTELE

Pasul 8. condimentele si gata


GATA

Mirosul si gustul nu pot sa le descriu,deci daca sunteti curiosi/curioase veti face.Este nemaipomenita!


13 BORCANE PUSE 30 MINUTE LA BAIN MARIE

Am condimentat asa ca-n reteta,nimic in plus.


Acest articol a fost publicat în legume, Mancaruri, utile și etichetat , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

40 de răspunsuri la Am comis si ghiveciul

  1. Manole zice:

    Gata! Nu mai rezist!!!! Trebuie sa fac si io!
    Asta arata absolut senzational!
    Esti ingrozitoare!!!!!! 😛

  2. Elisa zice:

    Manole,
    sa iei ardei si gogosari de toate culorile,ca eu am pus si din cei americani,galbeni si portocalii,era o splendoare sa ….amestec ha,ha,ha! Se face mai usor ca zacusca si vorba lu ‘mnealui…asta e ca si zacusca… 😛

  3. ioana zice:

    Elisa vad ca ai pus vinete albe,arata tare bine ghiveciul,luni ma apuc de treaba ,vad ca nu lai dat in dust inseamna ca l-ai fiert mai mult.

  4. Elisa zice:

    Ioana,l-am dat in duntz,de unde ai dedus…fiindca nu am sppus?Pai am respectat reteta lu’Neli,nu..ca asa zic,chiar la inceput si dau link…
    Grabita mea…eu mai pun si ardeii iuti si cei americani l;a murat,azi..ca maine si poimaine nu se mai poate si pana luni este mult… Gata cu odihna 😛

  5. ioana zice:

    ok Elisa,luni ma apuc si eu de treaba ca arata tare bine.

  6. Gabrielle zice:

    dar chiar ca iti lasa gura apa… am mai facut si eu ghiveci din asta, dar fara vinete si mi-e teama sa pun vinete din astea iuti, sa nu strice tot :-))dar cred ca ele dau tot farmecul si probabil…ordinea :-))

  7. Elisa zice:

    Ioana,
    gustul este…mmmmmfoarte bun,poti sa faci mai putin,jumatate de portie 🙂

  8. Elisa zice:

    Gabrielle,
    vinetele ,dupa ce le tai rondele le presari cu sare si ele lasa zeama maronie cu amareala cu tot,apoi eu le-am stors in pumni si daca erau amare acest procedeu este solutia.Dar,astea albe nu-s amare,nu am nimerit niciuna de cand cresc..de cativa ani buni..
    Poti face mai putine borcane si in afara de pregatit toate ingredientele restul se face repede,nu trebuie sa stea mult pe foc.Eu,ieri nu m-am stresat ca in ziua cu zacusca…deci e bine. 🙂

  9. ioana zice:

    Elisa,ori o portie intreaga ori deloc asa zice barbatu ca ori cum muncesti la fel.

  10. Elisa zice:

    Ma gandeam ca n-are cin’sa mance atatea…nu de alta 🙂 Si unde iti incap la bloc,asta zic,ca daca eu nu mai am loc… 😦

  11. Victoria zice:

    Arata minunat.Sunt sigura ca si gustul este pe masura.

  12. Elisa zice:

    Victoria,daca ai produsele,majoritatea…(si le ai,da?) merita sa faci.Mi se pare ca e ceva asemanator cu fasolea facuta la popota,la cazan…e mult mai gustoasa mancarea asta asa,toata la un loc,multa…decat daca ai face de mancare pentru o zi…si se intelege de ce…sunt cantitati mari care dau miros si gust dar si culoare…

  13. ioana zice:

    Elisa,
    am loc ,am un beci foarte mare si foarte multe rafturi ca de!sotul o lucrat pe santier si asta spune tot.si mai am rafturi si de inchiriat!

  14. Elisa zice:

    OK! Go on 🙂

  15. gina zice:

    Da stiu ca muncesti din greu in bucatarie in perioada aceasta! La iarna in schimb cineva va huzuri 🙂 Sa-ti fie de bine si sa o consumati sanatosi!

  16. Elisa zice:

    Gina,
    asa ar trebui sa fie 🙂 Draga mea,nu am de ales,decat sa le arunc la gunoi,sau ce sa fac cu produsele din gradina,ca sunt perisabile,nu?Deci, musai sa le comserv .
    Multumesc frumos si tie la fel!
    Lumea cumpara din piete sa faca provizii pentru la iarna si eu daca le am sa ma lenevesc?Nu se poate,nici nu am altceva de facut,unele le prepar cu drag,altele ,cum e zacusca,bombanind,dar pana la urma…nu-i o treaba asa de grea :).
    O saptamana usoara si cu multumire sufleteasca!Te imbratisez 🙂

  17. ioana zice:

    Eliso!oare cat sa fierb in dust ghiveciul?

  18. Elisa zice:

    Ioana,25 deminute am fiert eu,ca le-am umplut pana sus cu zeama si-mi era sa nu pocneasca… Si vad ca stau,e bine

  19. ioana zice:

    multumesc,acum pun ghiveciul in borcane.

  20. Elisa zice:

    Bravo,Ioana! Inghesuie-le prin apasare si daca ramane zeama mananc-o imediat ca-i grozav de gustoasa 🙂

  21. ioana zice:

    asa am sa fac.

  22. ioana zice:

    Si acum sa tragem concluziile dupa degustare:este fara e-uri,de post (pentru cei ce au taria sa posteasca),are toate vitaminele si aromele verii,este facut in casa cu multa munca si sudoare dar cu drag,este ecologic,gustos iar din partea mea pe o scara de la 1 la 10 primeste nota 10 cu laude multe.

  23. Elisa zice:

    Excelent!
    Imi pare rau ca nu mai vine Neli pe aici sa-i multumim si in direct.Sora mea m-a intrebat daca nu ampus si dovlecel,insa cred ca nu era bine,el dovlecelul s-ar fi flescait.Cam toate,in afara de rosii(care e bine sa fie puse aproape de sfarsit,cam toate si-au pastrat tinuta ,forma si culoarea si gusturile amestecate…ceva deosebit.
    Cat ma bucur ca ti-a iesit si tie asa…! precis ai avut bucate de calitate,caci conteaza foartemult)parerea mea 🙂 )
    Ioana,acum am niste castraveti ,i-am pus sa-si traga apa si ii asez laborcan si am cules rosii si ardei de-i iara plina camara 😦

  24. ioana zice:

    stii Elisa la noi la Alba Iulia s-a deschi o piata volanta in fiecare vineri unde vand numai taranii produsele , nu e mai ieftin cu mult ca in piata normala dar am garantia ca sant produse in ROMANIA nu in turcia s-au alte tari europene.gasim atat legume,zarzavaturi,fructe cat si lactate de tot felul.

  25. Elisa zice:

    Foarte bine,imiplace ideea.La noi ii cunoastem pe producatori,se stiu si firmele de import cu vanzatorii lor cu tot,dar eu ,din pacate,cand cumpar fructe si legume este iarna,ori producatorii din Romania nu-s pe piata decat poate cu ceapa si cartofi,slanina si branza…deci tot deimport iau ori de la Plus,ori din piata,iarna…

  26. ioana zice:

    stii la noi in judet este o reclama ,suna cam asa:CUMPARATI PRODUSE FABRICATE IN ALBA,eu as fi continuat reclama:CUMPARATI DE LA TARANII DIN JUD ALBA.

  27. Elisa zice:

    Ce bine ca sunt tarani care mai pot produce legume calumea!

  28. ioana zice:

    Elisa,azi am degustat cu adevarat ghiveciul , iti spun ca merita toata munca si oboseala.
    Ziceai ca ai prea multe rosii,hai sa-ti dau o reteta sa te pun la treaba.
    SOS DE ROSII CU CIUPERCI( am ce am eu cu ciupercile)
    – 5 kg rosii
    – 1 kg ardei gras rosu
    – 1 kg ardei kapia rosu
    – 1 kg si jumatate de ciuperci champinion ( nu stiu daca asa se scrie )de cultura (cantarite dupa ce au fost curatate )
    – o jumatate kg de ceapa
    – o lingurita piper macinat
    – o jumatate litru ulei
    – o crenguta de telina
    – o ramura de cimbru
    – 3 foi de dafin
    – o lingura rasa de sare
    Se pun ciupercile la fiert( 20 de minute de cand au inceput sa fiarba ), se pun la scurs,se curata ardei si kapia si se dau prin masina de tocat,se dau rosiile prin separator,se curata ceapa si se toaca marunt(fara a o transforma in pasta),se taie ciupercile cu cutitul.
    Se pune uleiul intr-o cratita la foc mic si se adauga ceapa la calit numai 10 minute,se adauga ciupercile si se mai lasa 10 minute la prajit,se adauga ardeiul si kapia si se lasa totul la foc mic o jumatate de ora ,se adauga sarea.deci dupa o jumatate de ora amestecul ajunge la consistenta unei paste,acum se adauga sucul de rosii iar cand incepe sa fiarba de adauga condimentele.Dupa inca o jumate de ora de cand a inceput sa fiarba este gata .Se toarna in borcanele fierbinti luate din cuptor se inchid cu capace si daca doriti o puteti dustui 20 de minute,eu nu am mai dustuit-o.
    CONSISTENTA FINALA E DE UN SUC DE ROSII MAI GROS IN CARE SE SIMT BUCATI DE CIUPERCA,ARE GUST DIFERIT DE ZACUSCA.eu il folosesc la paste,pizza,fripturi…etc.

  29. Elisa zice:

    Ioana,
    multumesc,nu 😀
    Ziceam de retete de mancare cu rosii,asta ziceam,salate, ca nu mai conserv,nu mai fac din astea..ca o sa-mi ramana ca si compotul si gemul…ani in sir si n-are rost.
    Dar,pentru cine vrea sa faca…cale libera 🙂

  30. ioana zice:

    OK, CRED CA ACUM AI INTRAT IN CASA DIN GRADINA DE AZIDIMINEATA.GRESESC?

  31. Elisa zice:

    Ioana,nu am lucrat azi,am dormit pana la 11(ca al meu este acasa si n-amtreaba) iar apoi am facut prin curte,am tuns iarba,strans frunze,etc si apoi am trecut la gatit doua feluri de mancare,ha,ha,ha!
    Dupa masa depranz m-am odihnit iar,la televizor,pe animalplanet l-am revazut pe Steve,dragul de el… 😦

  32. neli zice:

    E o placere sa vad ce entuziasmate sunteti!Ma bucur mult ca v-a iesit ghiveciul.Eu nu sunt f priceputa cu postatul pozelor, ca Elisa, caci as fi fact-o de la inceput.De regula, eu folosesc pastai fideluta care sunt grase si f bune, anul acesta am pus si verdeata, ca tine,Elisa…si da, vinetele se scurg in pumni pt a-si lasa zeama.
    Acum am nevoie de ajutorul vostru;vreau o reteta pt castraveti murati. Dupa ce f multi ani castravetii mei rezistau pana in primavara, de 2 ani mi se strica o parte din ei. Nu inteleg daca gresesc eu ceva sau sunt manati castravetii.Deci…sunt deschisa pt a invata lucruri noi!
    …si nu ratati catina!Sper sa-mi conving si copiii sa incerce!

  33. ioana zice:

    Elisa,nu stiu unde sa pun reteta asta,dar o muti tu unde stii:
    MURATURI ASORTATE (in butoi de lemn s-au plastic)
    – produsul nr 1 :5 kg gogonele parguite pe jumatate.
    – produsul nr.2 : 1/2 kg morcovi,1 capatana usturoi,15 ardei iuti,1/2 kg sfecla rosie,2 bucati mari de hrean,o jumatate varza rosie,2 mere de iarna,o jumatate de telina mare,(si frunzele),frunze de visin,boabe de porumb,un manunchi de busuioc,frunze de hrean.
    – produsul nr 3 : 5 litri apa de izvor,150 gr sare grunjoasa,150 ml otet de 9 grade,o jumatate de plic de boabe de mustar,3 foi de dafin totul se da in clocot si se va folosi fierbinte.
    – PRODUSUL NR 1 SE PUNE INTREG.
    – PROSUSUL NR 2 :hreanul se curata si se taie rondele,morcovii se curata si se taie fasii,usturoiul se curata,merele se taie felii,telina se curata si se taie rondele,frunzele de telina se taie marunt.
    1.se aseaza un strat de frunze de hrean pe fundul vasului,se aseaza un strat din produsul 1 , un strat din produsul 2 si tot asa pana se umple vasul.deasupra se punne un strat de frunze de hrean si de visin,se adauga manunchiul de busuioc,se toarna produsul nr 3 fierbinte si se inchide vasul ermetic si se pune la rece in camara s-au beci si se deschide de sarbatorile de iarna.

  34. Elisa zice:

    Neli,
    draga mea,eu am castraveti de anul trecut,inca…si daca deschid sunt buni,deci mi-au stat intotdeauna.Ii pregateam asa:
    Spalati bine,daca sunt culesi in serii sau din piata si sunt putin elastici atunci ii lasam in apa sa se fragezeasca.
    Apoi ii asezam in borcanul capitonat cu frunze de telina pe fund,ii asezam fie in picioare fie orizontal,ca sa incapa cat mai multi.Pe la mijlocul borcanului incep sa introduc radacini de hrean,lungi si taiate in 2 sau in 4 in functie de dimensiunile lor.Cam 2 radacini groase taiate,la un borcan de 10/8 litri.Printre ei mai introduc bete uscate de marar,din acelasi an.Sus,la gura borcanului opresc castravetii sa urce cu bete de marar si fragmente de radacina de hrean asezate in cruce.
    Apoi vars cam o jumatate de plic de boabe de mustar direct in borcan ,cativa catei de usturoi si prepar solutia asa:
    -1 litru de otet din vin
    -3 litri de apa
    -4 linguri rase de sare grunjoasa
    – 8 linguri de zahar
    – jumatate de plic de boabe de piper
    Clocotesc 2,3 minute solutia(sa fiarba) si torn asa fierbinte, cu polonicul ,in borcanul asezat pe un platou metalic.Cand ajung sus asez o farfurioara pe gura borcanului si dupa cateva ore trebuie completat ca s-a absorbit in castraveti si,cand nu mai scade(chiar de seara pana dimineata ii las asa),leg cu 4 foi de celofan foarte strans si deasupra o coala de hartie,mai groasa ca sa nu se umezeasca celofanul,ca-l ducem in pivnita.Cam asta….
    Eu nu pun la castraveti nici cimbru nici dafin si nici busuioc,astea le pun la gogosari,sa aiba fiecare alt gust 🙂

  35. Elisa zice:

    Ioana,
    sigur ca o postez la un articol nou,dar merele nu-s inca coapte asa ca mai las pana culegem merele ionatane,sa avem de toate cele,desi poate ar trebui s-o postez acum ca acum sunt ardeii iuti.Multumesc Draga mea,multumesc frumos pentru o reteta excelenta(am facut si eu in butoaie de plastic si am trimis pe la rude…acum ….

  36. ioana zice:

    Elisa nu trebuie sa fie coapte merele.

  37. Elisa zice:

    Draga mea,s-a facut! Multumesc inca o data si te astept ,mereu… 🙂

  38. ioana zice:

    Elisa,ghiveciul e o delicatesa,la inceput am zis ca e prea mult ulei dar nu ,eu fierb orez si il amestec cu ghiveciul.E excelent.

  39. Elisa zice:

    Asa este,Ioana draga,toate conservele sunt faine si eu le folosesc cand nu am altceva gatit,doar incalzesc si-i tare bun,inca are aromele acelea de toate legumele.

  40. Elisa zice:

    Imi pare doar rau ca nu am facut mai mult compot si de cirese si de visine.Stii ce bine m-am dres cu compotul de visine cand am fost cu criza de colecist?Si le am de anul trecut.Asta m-a indus in eroare,faptul ca aveam atatea din anul trecut si nu am mai facut.

Lasă un răspuns

