Sos picant,-reţetă de la Constantin

Constantin spune:

august 20, 2009 la 6:20 pm modifică

SOS PICANT – (KETCHUP)

(Pentru Elisa si prietenii săi)

INGREDIENTE

· 2 kg de rosii
· 250 g zahar
· 100 ml de otet de mere
· sare
· piper alb macinat
· ienibahar
· daca doriti mai picant ,2-3 ardei iuti

· Rosiile se dau prin separatorul de seminte si pasta obtinuta se pune la fiert,pe foc mic,pana capata consistenta unei smântâni.Când amestecul a scazut potrivit adaugati otetul,zaharul,sare dupa gust si condimentele.Mai fierbeti cam un sfert de ora.Puneti totul fierbinte in borcane mici fierbinti(sticlele mici de Tedi sunt la fel de bune)si acoperiti apoi cu perne.Daca nu fierbeti-le a doua zi 15 minute pe bain-marin,infasurate in cârpe.

Se foloseste la pizza,cartofi prajiti,sos ragu,spaghete,peşte la cuptor sau la orice fel de mancare unde aveti nevoie de un sos picant de rosii.

POFTA BUNA ! @ C.R – IASI – 2009

Acest articol a fost publicat în Mancaruri, Retete de la vizitatorii mei și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

22 de răspunsuri la Sos picant,-reţetă de la Constantin

  1. Manole zice:

    Bine ai facut ca ai pus-o intr-un articol separat! Ca de n-am fi cautat-o prin comentarii de imi sareau bastile! 😀

  2. Elisa zice:

    Asa fac cu toate retetele de la vizitatori,am categorie pentru voi,dragii mei si astept si de la tine o reteta de…ceva…ha? 😛

  3. Manole zice:

    S-a marcat! Acum treb sa ma gandesc…o sa bag cu salatele, da’ sa n-avem vorbe, ca-s pentru cresterea colesterolului, da? 😛

  4. Elisa zice:

    Nicio grija,las’pe mine si nu pune asa de multe grasimi 😛

  5. ioana zice:

    Am notat sosul picant dar am niste gogosari in plus oare daca adaug cativa cum o fi?

  6. Elisa zice:

    Ioana,eu as adauga ceva iute.Ce,n-ai ce face altceva cu 3 gogosari?Astia stau saptamani fara sa se strice..de ce sa pui mai multi decat in reteta?

  7. ioana zice:

    Ca bine graiesti Elisa.

  8. ioana zice:

    Le-am gasit locul si la gogosari,am mai cumparat cativa deci in tota 3 kg si i-am pus marinati.
    Elisa parca te auzeam ca ai mai multe rosii , nu ai pus niciodata rosii crude cu ardei si frunze de telina?

  9. Elisa zice:

    Ioana,iar in borcane??!Nuuuu maaaaai poooooot!!!!Azi mi-a mailuat 25 borcane mici si 10 mari…nu mai vreau borcane :(((((((
    Da,am rosii multe neculese dar nu leculeg si gata,doar cateva pe zi cat mancam.Azi facem zacusca,al meu si-a luat conted,m-a ajutat la …incurcare(glumesc…) si acum este in cuptor,doar amestec si ciupercile fierte si taiate mare le pun dupa jumate de ora.Sunt franta draga Ioana…dar tu stii cum este starea asta 🙂

  10. Constantin zice:

    Saru`mâna si spor la treaba.Dar ce face domnul in cuptor? :))

  11. Constantin zice:

    Glumeam.Vad că mi-a aparut si avatarul.

  12. Elisa zice:

    😛
    Bine-ai venit Constantin! Nu-l pot face altfel sa taca…si cand ma gandesc ca-i doar prima lui zi de concediu…. ma apuca plecatu pe mine,ha,ha,ha!

  13. Elisa zice:

    Observ ca ti-ai pus avatar nou la…palarie Hm…foarte frumos trandafirul 🙂

  14. ioana zice:

    Elisa,eu am lasat- azi mai usor ,am pus gogosari marinati de ieri in borcane de 720 ml,7 la nr si am facut compot de pere ce mi le-a trimis o prietena de la tara ca i sa ” DEJGHINAT ” un par dar si eu am avut ajutor pe barbatu meu ca lui ii place compotul de pere.

  15. ioana zice:

    anul acesta si eu am facut planul la cei care vand borcane pentru ca anul trecut ale mele au plecat peste hotare dar nu goale ci pline si acum sant tocmai prin spania.

  16. Elisa zice:

    Ioana,nu mai am rafturi in pivnita,este plin cu plin,asaca trebuie-musai sa ma opresc,iar in camara sunt cele deanul trecut ramase 😦 De fapt nu mai vreau mancare,as vrea sa nu mai mananc o saptamana nimic decat sa beau apa…si sa stau,sau sa ma plimb,sau sa citesc 😛

  17. neli zice:

    Bine v-am gasit, harnicutelor!voi face cu siguranta zacusca cu ciuperci!Vreau sa va ofer si eu o reteta pe care o fac de multi ani si rezulta un ghiveci minunat la gust si ca aspect!
    -1/2 kg morcov,
    -5 cepe marisoare taiate fideluta
    -2kg vinete taiate rondele, presarate cu sare si lasate la scurs
    -3-4 buc telina taiata buc
    -1-2 conopide
    -1kg ardei gras
    -1/2kg pastai
    -3kg rosii fara pielita, oparite, fara zeama
    -0.75ml ulei
    Se calesc legumele, puse in urmatoarea ordine, cu pauza de cateva min:1-ceapa
    2-morcov rondele, pastai, ardeigras, gogosari
    3-telina, vinete, conopida, rosii
    se adauga sare, piper, busuioc, oregano sau condimentele preferate, se stinge focul cand legumele sunt calite cam 75%
    se pun in borcane care se fierb la bain marie
    din aceste cantitatie ies cam 11 borcane de 800gr
    E o conserva minunata, care poate fi gatita cu carne, iarna, rezultand o mancare frumos colorata si gustoasa, sau poate fi consumata ca atare!

  18. ioana zice:

    Elisa nu stiu de ce nu te cred,ma gandesc la gradina ta plina de bunatati ,cu ,cata truda ai muncit si nu cred ca acum abandonezi munca ta de mai bine de juma de an.

  19. Elisa zice:

    Neli,
    excelent! Esti la Retete de la vizitatorii mei si desigur ca o sa preparam ghiveciul ,neaparat,doar ca pastai nu mai am…iar conopida…cat??2 conopide din alea mari si grele? si sfaramate in buchetele,desigur 🙂
    Bine-ai venit si te mai astept 🙂

  20. ioana zice:

    Elisa,trebuie sa facem neaparat si ghiveciul postat de Neli asa ca la treaba.

  21. Elisa zice:

    Da,Ioana,o sa-l facem,ca ce altceva???Doar sa-mi mai trag sufletul,ca simt cum imi fuge pamantul de sub picioare,simt ca ma lasa nervii si tiiip,tip la orice observatie,in loc sa comunic 🙂
    Stai sa-ti spui: gasi al meu ca am facut un contract realmente neavantajos la net pe cand daca alegeam alta oferta era mai ieftin cu 200 de euro in 2 ani, decat asa…
    Maaaamaaa,ce si-a auzit!!! S-a dus,s-a interesat si a vazut ca eu aveam dreptate si s-a potolit,dar degeaba,ca mie nu-mi trece asa repede..prostia ma costa pe mine si zgarcenia …si mai multi nervi,asa ca…o sa mai fac conserve sa am cu ce da dupa el cand ma mai enerveaza ha,ha,ha,ha,ha!!!!

Lasă un răspuns

