Grădinuţa

PARTEA STANGA

GRADINUTA

Trebuia sa plantez lalelele,bulbii scosi prin iunie, insa nu prea am vrut sa scot flori care exista si care-mi plac(mie-mi plac toate).Asa ca mi-au ramas marginile gradinutei,intre aleea care ducela gradina si randul de trandafiri,printre primule.

PLANTAT LALELE

Am rupt asa cu mana frunzele mari si batrane ale primulelor si am lasat doar  mijloacele care au frunze noi si chiar floricele.Asa am facut loc ca sa bag hatletul pe un loc gol.Deasemenea si pe partea opusa am plantat cateva cuiburi,acolo de unde am scos capsunii pe care oricum ii neglijasem.

IN GRADINUTA

Asa ca,ieri,22 august,am plantat bulbii de lalele.Acum ploua si maine o sa imprastii pe aceasta gradinuta si semintele de „nu ma uita”,desi” nu ma uita” sunt mari deja unele infloresc si cred ca vor ramane pana la primavara in faza de radacini si la primavara voi avea din nou covorul albastru de” nu ma uita”,aici.

Vinetele sunt multe si frumoase,unele ar trebui culese(am cules doar una si nu am gatit-o,inca nu am avut loc pentru ea).Dar nu prea stiu ce sa fac cu ele,asa ca le las sa mai creasca,doar doua trebuiesc culese,una o voi  lasa de samanta.

ALBE-MOV

VINETE ALBE-MOVII

Mai sunt si muscatele din butasi aici,langa vinete si infloresc tot timpul.

MUSCATE DIN BUTASI

iar pe trepte atarna muscatele din ghivece care au crescut,s-au lungit si fac flori

MUSCATELEPE SCARIMUSCATE ALBE

mai sunt vreo 5 ghivece atarnande la soare prin graduri insa cand sa le pozez si pe ele am constatat ca ambele serii de baterii erau descarcate.Hmm…

si mai sunt si trandafirii

TRANDAFIRI

L.E.BEGONIA PENTRU MADALINA

begonia alba si rosie, plantate in gradina
begonia

Acest articol a fost publicat în flori, Gradina si gradinuta și etichetat , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

16 răspunsuri la Grădinuţa

  1. madalina zice:

    Elisa, ajuta-ma, te rog.

    Ce flori se pot planta acum si sa fie si rezistente, ca perioade de doua saptamani, neudate? Cineva mi-a recomandat begonia si floarea de piatra. Tu ce zici?

    Multumesc.

  2. Elisa zice:

    Madalina,
    in ghiveci in casa sau in gradinuta?
    Doua saptamani fara apa rezista orice planta care are frunzele lucioase si nu pierde apa prin transpiratie,cum ar fi hoya(lacrima Maicii Domnului) si altele de genul acesta.
    Dar ma gandesc ca tu vrei sa plantezi acum un strat cu flori si pleci…insa poate ca va ploua.Eu,daca as avea un loc gol as lua plante gata inflorite,bogat colorate,le-as planta dese si si-ar tine umezeala una alteia.Mai mult nu stiu ce sa-ti spun fiindca nu am prea inteles despre ce-i vorba,stii tu,ca intr-o problema de fizica fara toate datele initiale ha,ha,ha
    Floarea de piatra se uda in fiecare seara(este in strada pe drumul meu spre biserica si vad ce minunate sunt,la soare,neaparat dar udate daca nu ploua ) .Begonia este de ghiveci??Eu asa stiu,dar sunt fel si fel de begonii,poate ca aceea cu florile roz,ca niste trandafiri minusculi…si aia are frunzele lucioase.Se vede prin zonele florale din parcuri…Deci,da.

  3. madalina zice:

    Gradinuta, s-o numim asa. E departe de mine si trebuie sa ajung, dar ajung cam o data la 2 saptamani. Si are si o cruce…

  4. Elisa zice:

    Am inteles,la mormant.Pai,la mormant poti pune begonia din acelea de care am scris mai sus,o sa caut link si-ti dau…si panselute,dac-or mai fi de cumparat acum,insa crizantemele sunt iarasi rezistente,doar ca trebuiau plantate primavara.

  5. madalina zice:

    begonia atunci si astept sfaturi pentru crizanteme, te urmaresc. multumesc.

  6. Elisa zice:

    Mada,uita-te la articolul asta am pus poza de begonia de care ziceam,ca-s multe feluri …din astea chiar am vazut acolo,sunt rezistente la seceta.
    Crizantemele…la primavara,insa,sa stii ca am vazut la florarii din astea pitice de toate culorile,in ghivece si poti sa pui si din astea,,in 4 colturi…
    Cu mare drag si totdeauna 🙂

  7. g1b2i3 zice:

    Draga Elisa,mi-a fost dor de tine si de gradina ta.Nici nu-ti inchipui ce energie am primit acum de aici.
    Inseamna ca am inceput cu bine saptamana! 🙂
    O saptamana mai buna!

  8. Manole zice:

    Eli, bucura-te! Gradinuţa ta încă e foarte verde…În a mea a părguit galbenul -maroniu…
    Begonia aia arata fantastic! 🙂

  9. Elisa zice:

    Gabi,
    imipare binece aud…inseamna ca gradina mea…lucreaza …si lucreaza bine.Te pup si sa mai vii 🙂

  10. Elisa zice:

    Manole,
    da,aici e vrerde,dar in gradina,la rosii….?? Ma rog,ma bucur si acum ma gandesc cate zeci de ghivece ar trebui ca sa mut butasii de muscate din lighean,ca doar n-o sa-l duc asa..unde sa-l tin asa?Am scos una si au radacini asa ca ar trebui mutate si inca ceva…n-ai cumva o sera sa-mi dai pentru la iarna?? 😆

  11. MIRA zice:

    Buna ziua,cu drag si cu dor!
    Pentru ca in ultimul timp sunt extrem de (pre)ocupata cu „de-ale vietii” n-am mai reusit sa pasesc nestingherita pe cararile (si ele,”valorificate” 😀 )ale gradinii tale si mai putin in…carticica ta de bucate benefice.Intr-o vajaiala teribila,azi,usor racoroasa,m-am asezat putin pe sezlongul tau albastru…Nu zabovesc prea mult dar o fac sorbind…autenticul din tine!

  12. Elisa zice:

    Buna,MIRA! Revin.Acum prepar o salata si incalzesc pranzul si apoi revin.Bine-ai revenit si tu !

  13. manea iuliana zice:

    ELISA AJUTA_MA TE ROG !!!AMCUMPARAT NUSTE CRIZANTEME PITICE LA GHIVECI SI NU STIU DACA SA LE PUN IN GRADINA O SA MA BUCUR DE ELE SI LA ANUL SAU SA LE TIN IN GHIVECI IN CASA.

  14. Elisa zice:

    Iuliana,
    trebuia sa intrebi vanzatoarea caci ea sigur stia de care sunt.
    Exista 2 feluri de crizanteme:
    -unele care rezista iarna in pamant
    -altele care ingheata si dispar(eu am avut din astea si nu mai am)
    Eu cred ca le tii afara pana da inghetul iar apoi la iarna le tii in opivnita,udandu-le f rar insa sa nu vegeteze doar sa se odihneasca,dupa ce-sipierd frunzele.Eu asa as face,insa maipoti trece pe la vanzatoare s-o intrebi,ea ii musai sastie,sau una de la florarie,o horticultoare.

  15. manea iuliana zice:

    MULTUMESC DE SFAT.CRED CA LE PUN IN BECI .AM LUAT DE LA INDAGRA NISTE BULBI DE LALELE PITICE CIUFUTE SI UN PIC CRETE AS PUNE CATEVA LA GHIVECE IN CASA .CE SPUI O MERGE ai incercat vreo data sau au nevoie de pauza,bulbi sunt olandezi poate sunt mai altfel .te pup sanatate!!

  16. Elisa zice:

    Iuliana,
    nu,nu am pus lalele in casa,n-are cum sa le mearga bine decat intr-un spatiu foarte luminos,iar iarna in casa nu-i toot timpul asa.Eu zic sa le lasi pe primavara,desi atunci nu vor mai inflori.Stii cand se pun lalelele in pamant?in august-septembrie,sa apuce sa faca radacini toamna.Daca nu au radacini s-ar putea sa inghete plantandu-le acum afara,iar in ghiveci,ti-am spus,nu-i indicat decat daca ai pereti din sticla si comanzi soare de-acum ‘nainte.
    In rest,daca nu costa f mult,poti face incercari,asa cum fac si eu cu cate ceva tot timpul.Succes! 🙂

Lasă un răspuns

