Salată crudă de dovlecei

SALATA DEDOVLECEL

Aceasta salata pe care am mai prezentat-o ca fiind invatata de mine de la Jamie Oliver este din cruditati,foarte buna si o mancam inainte de masa de pranz,cam cu jumatate de ora,eu.Ca sotul meu le basculeaza unul dupa altul felurile de mancare,el venind flamand de la lucru, la  pranz.

Altadata am pus in ea si branza,insa asa este reteta originala,doar ca eu nu mai  pun menta ci doar busuioc,ca-mi place asa.

1. dovlecel crud de orice culoare(aici am pus unul mic si galbem si jumatatea de la coada a unuia mai mare dar alb,cu tot cu semintele mici),alba,galbena sau verde,na… chiar si culoarea oului de rata am.Se taie in fasii cu cutitul de curatat cartofi sau zarzavaturi,neaparat ca sa fie transparente fasiile.Unele fasii ies lungi,altele scurte,depinde de directie si de indemanare.

2. cativa catei de usturoi tocati

3.cateva frunze de busuioc maruntite

4.2 ardei iuti,rosii,tocati marunt

5.jumatate de lamaie se stoarce imediat dupa ce am terminat de taiat dovleceii

6. ulei de masline,cat vrem.

7. doua   lingurite de miere de albine,sau una este suficient

Se amestaca cu 2 furculite.

Este atat de buna ca tot ce pot sa spun este ca-mi pare tare rau ca toata viata mea am prajit pane-ul de dovlecel in ulei mult(cum altfel? ) incat numai pentru asta eu as da timpul inapoi si n-as mai praji dovlecelul.(ardeiul acela rosi nu este inauntru ci afara )

Acest articol a fost publicat în legume, Mancaruri, utile și etichetat , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

25 de răspunsuri la Salată crudă de dovlecei

  1. gina zice:

    Arata bine si daca spui tu ca e buna te cred. Neaparat am sa o incerc si-ti spun reactia. Sfarsit bun de saptamana!

  2. papagigli zice:

    E, cu asta m-ai dat gata don’soara! Cred ca am sa-i bag si ceva felii de somon afumat si poate putin morcov dat prin razatoare in loc de miere. In rest, imi simt papilele excitate la maxim 😉

  3. ioana zice:

    si eu am sa o incerc.

  4. Elisa zice:

    Gina,
    merita incercata si stai ca ma uit la proprietatile dovlecelului si fac update.Oricum,crud este mai hranitor decat fiert si prajit,cu siguranta 🙂 Ma bucur ca te-am convins draga Gina si nu m-as supara sa-mi spui si tu o salata pe care o faci tu sa-i zic SALATA GINA 🙂
    ps.am prajitura Adela,placinta Maica si alte… 😛

  5. Elisa zice:

    Ioana,o sa-ti placa daca dovlecelul nu-i prea batran,adica nu din acela pentru ciulama sau ciorba ci din acela pentru pane sau de care am pus eu in MANCARE DE DOVLECEI MICI,la care se uita multa lume,era chiar in top la un moment dat 🙂
    Ioana,mai am rosiile de uscat si vinetele,multe… sunt neculese ca nu am loc la congelator,tre’sa punem lada in functiune si tot aman…caci va creste consumul 😦

  6. Elisa zice:

    Papa,
    ti-e foame de-ai venit la masa pusa? 😆 Hai ca glumesc,sa nu te superi,dar nici nu stii cat ma bucur 🙂
    sigur,poti face variatiuni pe aceeasi tema 🙂 Uite ca la somon nu ma gandii,doar la branza .Insa,busuiocul cu mierea si zeama de lamaie dar si uleiul…astea la un loc,plus ardei iute,neaparat iute,deci fara miere nu garantez.Fa o singura data exact cum am zis si apoi vezi tu.

  7. ioana zice:

    o sa-i vina randul si la salata de dovlecel dar numai luni ,am jurat ca maine nu ma ridic din pat ,doua zile am muncit ca roaba,am luat-o cu ruptu cum zice barbatu meu.Joi am facut bulionul din 15 kg de rosii azi am facut zacusca 2 portii cu ciuperci dar am pus si vinete ca sa mai fac loc in congelator.

  8. Elisa zice:

    Ioana,iti doresc sa te poti odihni.Eu stiu cum este cand esti franta de oboseala ,te intorci pe toate partile in pat si te dor toate si bratele si picioarele si ..ma rog,capul pe mine nu ma doare(macar atat) asa ca hodineste-te draga si maine si poimaine,ca ai facut destule,deocamdata.Eu maine poate,nu-s sigura,o sa ma ocup de gradinuta,sa fac gropi cu harletul si sa bag bulbii de lalele,ca deja este tarziu.Insa am si vinetele de cules si ciorba de facut si curatenie…dar este al meu acasa asa ca el abia asteapta sa-i comand ce sa faca,ha,ha,ha

  9. papagigli zice:

    Elisa
    Asa am sa fac, si am sa mai fac si o tuna tartar. Din pacate n-am ajuns ieri sa cumpar macaitoarea aia decedata pe care s-o pun pe varza, unde-i e locul 😉 dar astazi sigur trec s-o iau. Asa ca daca tot ma duc, voi ataca si raionul de legume. Miine-ti voi spune cum a iesit. Busuioc zici! Mararul nu mergea mai bine? 😀
    Apropos de rata, stii ce-mi place foarte mult, sosul de dovlecei. 😀 Nu stiu sa fac, dar e ceva laptos si verzuliu. Se face cu dovleceii dati prin razatoare si cam la atit se rezuma cunostintele mele. 😀

  10. Elisa zice:

    Papa,
    sosul de dovlecei stiu cum se face,daca vrei iti spun:)
    Oauuu..rata pe varza?? De cand cresteam rate nu am mai mancat fiindca la noi nu sunt nici vii nici moarte,ha,ha,ha!De cumparat,zic.
    Poti si cu marar,insa va avea un cu totul alt gust.Dar cauta busuioc verde pe piata,asa cum este marar poate fi si busuioc,nu? sau menta,Jamie mai pune si menta cruda.
    Draga…spor la cumparaturi si weekend placut! Pa,Papa! 🙂

  11. papagigli zice:

    Eliso
    Ce-mi facusi, aoleu sa vina pompieri gura sa mi-o stinga. Pai bine draguto, tu ma crezi fun Gandi-Bandi din Bombay de ma pui sa-nghit un ardei intreg?
    Am facut exact dupa reteta, dar am pus sirop de artar ca n-aveam miere si o jumatate de ardei iute. N-am apucat sa duc furculita la gura a treia oara ca scoteam flacari pe gura de ziceai ca-s balaur. Sosul era de nerespirat, da’ pai de gustat! Asa ca am aruncat prima tura si am facut-o pe a doua cu ardei gras. E, alta viata draguto! Adica la prima, iuteala aia overpowered orice altceva de nu mai simteai alte gusturi in gura. Insa fara iute mi-a placut. Trecem acum la sosul de dovlecei. Ai cuvintul 😉

  12. nemessis zice:

    Chiftelute de dovleac ….Dovleceii curatati de coaja se rad pe razatoare, se adauga putina sare si se lasa sa se scurga. Se adauga oul, faina, branza rasa. Se fac chiftelute, potrivite ca marime, care se prajesc in ulei incins. Nu uita aromele , tipic la cele de carne 🙂 Se servesc calde !

  13. nemessis zice:

    Dovlecel cu maioneza : se curata dovlecei de coaja , se taie cubulete si se pun la fiert in apa cu sare (5-10 min) , dupa, se scot intr-un tifon si se storc bine 🙂 dupa ce s-au racit se adauga maioneza si se condimenteaza dupa gust ! e bestial 🙂

  14. papagigli zice:

    Elise
    Mail

  15. Elisa zice:

    Papa,
    si ardeii iuti sunt iuti gradat,eu nu am din aia care-s trasnet de iuti,ci potrivit de iuti,de-i poti si musca(sotul meu) iar eu pun doar pulpa fara seminte,ca la seminte sunt si mai iuti.Ei,azi am luat de la Plus somon afume norvegian si am adaugat la salata.Grozav mi-a placut! Merci de idee.
    Sosul de dovlecei il fac asa:
    ras pe mare,stropit cu otet balsamic(tu) si de mere(eu) 😛 .Intr-o cratita pui 2,3 linguri de ulei de gatit si 2 linguri de faina.Cand sfaraie in cratita pui dovlecelul stors in pumnii amandoi(ca daca nu lasa prea multa zeama si il mananci cu lingura),apoi acoperit.La foc mic si cu plita,se amesteca din cand in cand,caci el lasa zeama si se va prinde de fundul cratitei daca nu amesteci.Cand este fiert(gusti) pui sare sau delikat si cand se ia de pe foc marar verde crud presarat pe deasupra si acoperit.
    Cred ca am facut o data si la microunde,in yena cu capac si amesteci mult mai rar.
    Am vazut ispravile tale papale.Minunat meniul!Dar aia din jurulpulpelor de curcan nu semana cu varza ci cu dovlecel,ha,ha,ha 😛

    Nemessis,
    multumesc tare mult pentru retete.Chiftelute am facut mai demult insa cu maioneza nu.Eu prefer sa-l prepar crus,chiar si cu maioneza cred ca merge crud si ras pe razatoarea mica.
    Ce facusi de nu mai venis la mine? Ialomiteanca draga…mi-era dor de tine… 🙂

  16. Gabrielle zice:

    RETETA DE SALATA CU DOVLECEI CRUZI ESTE SUPER! FARA ARDEI IUTE, IN SCHIMB CU MORCOVI ! TE PUPIC

  17. Elisa zice:

    Gabrielle,
    asa? Pentru copii,dar pentru adulti ,asa zice Jamie Oliver,nu eu si-mi place.Ardeii iuti au niste proprietati fantastice,sa nu lipseasca de la nicio masa 🙂 Te pup si eu 🙂

  18. Gabrielle zice:

    DAR EU ALAPTEZ… SI NU MANANC NIMIC CONDIMENTAT, DOAR IN SPANAC IMI PLACE USTUROIUL SI VAD CA DESTIN NU PROTESTEAZA 🙂 INCA UN PUPIC 🙂

  19. Elisa zice:

    Scuza-ma Gabrielle,am uitat,insa ma refeream la modul general,tu esti o exceptie, acum 🙂
    Alapteaza-l pe Destin cat vrea el,ii faci numai bine 🙂 Pa si noapte buna. 🙂

  20. ioana zice:

    Elisa,iti dau acum reteta de zacusca cu ciuperci pentru toti prietenii tai carora le plac ciupercile de padure si care au de unde procura.
    ZACUSCA CU CIUPERCI,GOGOSARI SI VINETE
    1. 2 kg si jumatate de ciuperci ( cantarite dupa ce au fost fierte)
    2. 4 kg de gogosari (cantariti dupa ce au fost curatati )
    3. 2 kg si jumatate de vinete ( cantarite dupa ce au fost coapte )
    4. 4 kg de ceapa ( cantarita dupa ce a fost curatata ).
    5. 1 kilogram si jumatate de bulion facut in casa.
    6. 1,750 litri ulei
    7. o lingura buna de sare (dupa gustul fiecaruia )
    8. 5 foi de dafin
    9. o lingurita de piper macinat sau piper boabe tot dipa preferinta.
    – eu nu am copt gogosarii si am procedat in felul urmator :am dat prin masina de tocat gogosarii si i-am pus intr-o strecuratoare pe care am pus-o pe o oala ,am pus 0,5 litri ulei intr-0 cratita si am pus gogosarii la calit (sucul l-am pus deoparte),am oparit ceapa am dat-o prin masina de tocat si la fel am procedat ca la gogosari ,am oprit sucul iar ceapa am pus-o separat la calit cu 0,5 litri ulei,am dat ciupercile prin masina de tocat le-am pus la scurs dar sucul l-am aruncat,le-am calit in 0,5 litri de ulei separat,vinetele le-am tocat pri masina si acum am amestecat gogosari+ciuperci+ceapa+vinete+sucul obtinut de la gogosari si ceapa,1 lingura de sare si le-am pus pe aragaz la fiert,dupa o jumatate de ora de cand a inceput sa fiarba am pus cratita de 15 kg in cuptor pentru o jumatate de ora apoi am pus cratita pe aragaz la foc si am pus piperul foile de dafin bulionul si restul de ulei (0,250 litri ) am mai potrivit de sare ,am fiert zacusca pe aragaz o jumatate de ora amestecand sa nu se prinda ,dupa o jumatate de ora iar am pus-o in cuptor iar dupa o jumatate de ora iar am pus-o pe aragaz . de data aceasta dupa ce s-a racit cuptorul am pus borcanele in cuptor la sterilizat iar dupa o jumatate de ora am oprit focul si am pus zacusca in borcanele fierbinti le-am infiletat capacele si am pus 5 borcane la rand cu fundu in sus ia cand umpleam pe al saselea il puneam cu fundul in sus si intorceam pe primul cu fundu in jos si tot asa pana la ultimul borcan .mi-au iesit 26 de borcanele de 0,370 litri le-am pus in paturi si perne si asa stau de 3 zile.
    Daca aveti intrebari va stau la dispozitie.

  21. Elisa zice:

    Nici n-am citit-o ca o stiu si eu.Am umblat azi dupa ciuperci si nu erau in piata,la Plus nu m-am dus,dar vinetele ar trebui sa le fac zacusca si gogosarii sunt rosii si am de toate numai ciuperci nu 😦 Nu-mi teleportezi tu niste ciuperci? Glumesc ca sa ma relaxez ca-s cam morocanoasa pe motivul asta…o sa ma apuc sa cresc si ciuperci in pivnita,in saci cu miceliu si ce mai este…Iar glumesc…cred c-o sa iau la conserva ciupercile si fac,ca fara ciuperci nu ne mai place…si acum mai am f”o 6 borcane…uffff
    acum o sa citesc sa vad daca e altfel decat a mea 😆

    L.E. cam multa ceapa..nu crezi? 😉
    A.L.E. prea multa munca,eu le fac mult mai simplu si-s mai bune,ha,ha,ha…Ioana,draga mea,sunt camm rea astazi 😀
    Dar,zau asa…ce atata alternanta intre cuptor si plita?De ce? Eu le pun direct in cuptor si amestec rar .A…ezista o esplicatie 😀 aceea ca ai pus toate alea crude…eu le coc,ciupercile le fierb intai iar ceapa,ei bine ceapa o s-o fierb anul acesta si apoi o toc sau prin masina,n-o mai prajesc in ulei.Am zis.
    Draga Ioana,reteta ta o sa stea la loc de cinste la categoria Retete de la vizitatorii mei…chiar acum .Pup.

  22. ioana zice:

    Elisa am uitat sa specific ca ciupercile sant HRIBI de padure iar cu fiertul in cuptor si pe aragaz e alta poveste , zacusca cu ciuperci trebuie fiarta un pic mai mult iar in cuptor iesea uleiul deasupra imediat si cand o puneam pe aragaz se absorbea uleiul de aceea an alternat asa pana a iesit uleiul deasupra si pe aragaz.

  23. Elisa zice:

    Am inteles,o sa completez asta cu HRIBI..ok!

  24. gina zice:

    Elisa draga, salata Gina deocamdata nu, cine stie insa ce ne rezerva viitorul? Prajituri Gina mai degraba din pacate insa. Cred ca va trebui sa-mi schimb „gusturile” si sa trec pe salate cine stie ce mai nascocesc, pentru inceput sa rad putina ciocolata ce zici?

  25. Elisa zice:

    Gina,
    eu rad seara de seara ciocolata cu alune.Ei si daca ma ingras ce-o fi? Eu nu-s din aia obsedata sa mananc sanatos,crede-ma ca fac destule exceptii de la…regula si bine fac 🙂
    Totusi astept o reteta de la tine,ceva ce tie iti place si pe aici prin Ardeal nu se stie de ea…Hai ca ti-am dat tema de casa grea 😆 Te pup.

Lasă un răspuns

