Se întâmplă în grădină

1*rosii la borcane,11

LA BAIN MARIE ROSII

UpDate: au fiert o ora in bain marie si le-am lasat sa se raceasca in apa,acoperind cu capace.

Am pus doar sare,busuioc si apa,zahar nu,ca-s dulci ele destul,chiar prea mult.

rosii conserveSunt fierte cand la o rotire brusca a borcanului,tinut de capac,compozitia ramane pe loc.Asa si lacompot.Nu le-am fiert prera mult ca anul trecut,fiindca s-au crapat anul trecut,dar au stat,maiputin un borcan,poate n-a avut capac nou.Acum am folosit capace noi,nouazeci la suta  😀

Restul de rosii(ca mai am o multime,chiar si culese) le fac la  cuptor asa uscate si puse in ulei,iar castravetii sunt de toate marimile si al meu nu ma incurajaza sa mai  pun un borcan mare,sau doua   mai  mici  …nu prea stiu ce sa fac cu ei.Si dovleci am multi si vinetele trebuiesc culese si coapte,deci am treaba de nu ma vad din ea,doar chef sa fie  .

2*semintele, din ardei gras cumparat iarna,au rodit

ARDEI GRASF GRASGRASIVERZI

3*salata de  toamna creste

SALATA

salata de toamna4* piersicile se  parguiesc

DATE-N PARG

5*crengile  piersicului  mai mare nu mai rezista

CREANGA RUPTAdesi era ancorat pe toate partile

6* castravetii semanati vara rodesc

RODESC

7* vinetele isi revin si cresc

VINETE

8* gradina de legume e plina de flori

FLORI IN GRADINAGARDURI VII

9* plantute mici repicate

REPICATEREPICATE IN GRADINA

REPICATA

10* rosii in gradina

rosii in gradina si culese ieri si mai demult

culese ieride iericulese mai demult

desamantasi o corcitura interesanta.

11* ardeii americani rosii si galbeni sunt foarte dulci si grasi

americani

12* si aici trebuie sa pun cat de curand in pamant lalelele,bulbii,insa vad doar insule unde as putea sapa cu harletul,insule minuscule

GRADINUTA

Acest articol a fost publicat în Gradina si gradinuta, legume și etichetat , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

35 de răspunsuri la Se întâmplă în grădină

  1. Lulutza zice:

    Ce frumusei sint ardeii americani! 🙂 Poate insiri citiva pe sfoara, la uscat. Par tare decorativi!

  2. Manole zice:

    Din toate, io vreau ce-i in primul lighean!
    Doamne, ce frumos le faci sa arate! 🙂

  3. ioana zice:

    dar in borcanele cu rosii ai pus busuioc?sau poate nu vad eu bine?

  4. Preda Iulian zice:

    Intra pe http://www.momentevesele.ro si citeste pamfletul in versuri “Ce frumos a fost candva” Cum a fost si ce-a ajuns statiunea Govora .

    Sa ai o zi frumoasa si linistita alaturi de cei dragi!!!

  5. Dumi zice:

    Elisa,
    Ai spus cumva acum ceva timp in urma ca nu gasesti ingrasamantul lichid,universal SUBSTRAL produs in Germania si austria de Scotts? Daca da se gaseste aici, in Bucuresti la magazinul dela Gradina Icoanei.

  6. Elisa zice:

    Dumi,
    am undeva poza flaconului de VITA FLORA-FERTILIZATOR.De asta ziceam nu de universal.Universal am luat in vara asta si ziceam ca de aia nu-mi infloresc muscatele asa ca anul trecut.
    Multumesc,eu oricum nu am drum la Bucuresti :)Nu stiu de cine-iprodus,dar este un flacon de 700ml verde cu flori multicolore pe eticheta.

  7. Dumi zice:

    Nu, ce am gasit eu este altceva. Dar voi tine minte ce-ti trebuie.

  8. madalina zice:

    Mmmm, viata in gradina cu Elisa!!

  9. Ninulescu zice:

    Mie imi plac tare ardeii cu brinza, dar ardee iuti chiar ii ador, astept si poze cu ce-i iuti… sper ca ai de multe feluri, eu am avut chiar si albastri dar mi i-a luat cineva anul trecut de pe geam cu tot cu jardiniera, si nu am mai gasit de soiul ala 😦

  10. Amalia zice:

    Gradina ta Elisa e un adevarat rai… Si manutele tale atata de harnice! Te rog sa imi spui cum procedezi cu rosiile uscate si puse cu ulei (stiu ca italienii utilizeaza in acest fel rosiile si au un gust foarte bun in mancare). Multumesc si te sarut!
    PS: imi pare rau ca nu sunt mai aproape de tine sa cumpar din gradina ta castraveti pentru iarna

  11. Dumi zice:

    Uite ca am gasit ceva. Scrie Vita(cu galben) si Flora cu verde (un singur cuvant) si este produs Ungaria. Eu am luat deja o sticluta de 100ml pentru urgenta. Daca crezi ca e cazul, spui un CP ceva si dau o fuga la Posta, ca pachetelul e mic si nu saracim noi din atata. Cat despre „Sarpele cu mers de fetita” e timp de discutat, ca se apropie vremea de Claca (socializare nu-mi place)

  12. Elisa zice:

    Dumi,
    multumesc,nu-i nevoie,ma descurc eu si asa 🙂

    Madalina,
    si ce viata ocupata!Doar plantele stau aproape nemiscate si se leagana in vantul care pare rece semn ca vine toamna 🙂

    Gabrielle,
    vrei sa zici ca prin posta ai primit vinete si nu s-au stricat? Incredibil!

    Ninu,
    mai…esti asa de ghinionist??Pai cine ti-a luat tie ceva…oare nu i-a picat mana??Daca nu,atunci sigur i se va usca…. 😦

    am si iuti,bulgaresti si din aceia de-o scioapa…o sa-i pun la murat doar sa se coaca mai multi,sa fie rosii 🙂

    Lilick,
    dupa ce am atentionat si eu…hahaha…cu posterul s-a dus si le-a facut morala,i-a anchetat ea pe ei,ha,ha,ha…colorata tara avem…IN NEGRU 😦

    Amalia,
    draga mea,nu am de vanzare dar ti-as da cu tot dragul tot ce am mai mult decat netrebuie… Si nu-s multi deodata asa caau marimi diferite.Sotul meu seteme ca cei mari se vor inmuia si nu-i mananca nimeni,nu stiu daca sa-i pun laborcan sau nu 🙂

  13. Elisa zice:

    Dumi,tu urmaresti blogurile pe care scriu si eu cate ceva?Ca despre socializare nu am scris nimic peblogulmeu 😦 Ntz,ntz,ntz 😀

    Nu,merci,mie oricum imi trebuie tone si iti spun si tie sa nu mai cumperi flacoane mici,de niciun fel,fiindca cu cat sunt mai mari cu atat sunt mai ieftine 🙂
    Regula nu se respcta si la parfum 😛

  14. Constantin zice:

    Elisa,(o sa ma obisnuiesc oare?)am primit reteta de rosii uscate,reteta italiana originala.Daca te intereseaza,imediat o postez.Sa-mi spui si daca aici e bine.

  15. Elisa zice:

    Constantin,
    te rog s-o postezi aici,o s-o prepar cat de curand,din rosii mici.Ma bucur si-ti multumesc tare mult 🙂

  16. Elisa zice:

    Manole,cine te-a intristat asa?

  17. Constantin zice:

    ROŞII USCATE IN ULEI – POMODORI SECCHI
    (cu drag pentru Elisa şi prietenii săi)

    Pentru această reţetă aveţi nevoie de :
    *roşii bine coapte
    *peperoncino,adică un soi de ardei mic,roşu şi iute,uscat
    *oregano mărunţit,uscat
    *busuioc frunze,uscat
    *usturoi
    *ulei de măsline(este de preferat,şi nu doar aici ,să evitaţi sticlele pe care scrie „OLIO di sansa DI OLIVA” pentru că acela e un ulei obţinut din turta care rezultă de la prima extragere şi din sâmburi)
    *sare
    *opţional ,impreună cu condimentele de mai sus sau separat, se mai pot folosi capere,pătrunjel frunze uscat,foi de dafin,piper boabe.

    · Se spală roşiile,se indepărtează cotorul şi se taie in jumătăţi pe lungime(de obicei se folosesc roşii lunguieţe,de asta precizarea).Se indepărtează pe cât posibil seminţele şi zeama din tăietură.Se zvântă roşiile cu prosoape de bucătărie din hărtie apoi se aşează CU PARTEA TAIATA IN SUS pe o tava,un fund de lemn,lădiţe de lemn.Italienii(cei care mai au aşa ceva) folosesc un fel de coşuri impletite din nuiele.Se sărează roşiile uşor şi se aşează afară la soare pentru 4-5 zile.Protejaţi roşiile cu o plasă(tifon sau plasă pentru ferestre) impotriva insectelor.Seara sau atunci cand nu mai este soare ar fi bine să le băgaţi in casă pentru a nu absorbi umiditatea din aer de peste noapte sau roua dimineţii.In fiecare zi intindeţi(deschideţi) puţin roşiile pentru că uscându-se ele au tendinţa să se închidă.
    · După această perioada(sau poate chiar mai devreme,totul e ca roşiile să fie uscate)se aşează roşiile in borcane curate ,alternând starturile de roşii cu usturoi tăiat feliuţe subţiri,bucăţele de ardei iute,oregano,busuioc,boabe de piper,dafin,capere,etc.Straturile se presează bine.
    · Acoperiţi roşiile cu ulei de măsline şi sigilaţi borcanele.Pentru a evita bulele de aer se poate adăuga uleiul strat dupa strat.Roşiile trebuie să fie acoperite bine de ulei.
    · Sterilizaţi borcanele pe bain-marin 25 de minute de cand începe să fiarba apa.

    Preparăndu-le astfel,roşiile devin foarte gustoase.Sunt perfecte pentru a îmbogăţi sosuri şi salate sau pentru paste.Pot fi consumate şi ca aperitiv împreună cu peşte,brânzeturi,etc.

    Borcanele se lasă in repaus câteva zile înainte de a fi consumate pentru a se contopi aromele.

    BUON APPETITO ! @ C.R -IAŞI-2009

  18. Elisa zice:

    Gata,am postat-o :0 Astept sa-mi refac puterile sa fac o pauza de conservarii si apoi incerc si eu ,desi nu-s chiar optimista,mi-e teama demucegai si alte alea…
    Multumesc Constantin! Mai ai retete cu rosii?Ca eu bulion nu mai fac…ne ajunge doi ani 🙂

  19. Constantin zice:

    Mai am.Sos picant sau,cum i-ar spune unii,”ketchup”. Doriţi? 🙂

  20. Elisa zice:

    Da,sigur…tot ce stii tu cu rosii mai multe…ca sa scap de ele fara sa-mi para rau 🙂

  21. Manole zice:

    N-ai vrut sa-mi dai ligheanul cu borcanele din prima poza, te facusi ca nu vazusi! (Oau, oau -emoticon care plange!) 😛 😛

  22. Constantin zice:

    SOS PICANT – (KETCHUP)
    (Pentru Elisa si prietenii săi)

    INGREDIENTE

    · 2 kg de rosii
    · 250 g zahar
    · 100 ml de otet de mere
    · sare
    · piper alb macinat
    · ienibahar
    · daca doriti mai picant ,2-3 ardei iuti

    · Rosiile se dau prin separatorul de seminte si pasta obtinuta se pune la fiert,pe foc mic,pana capata consistenta unei smântâni.Când amestecul a scazut potrivit adaugati otetul,zaharul,sare dupa gust si condimentele.Mai fierbeti cam un sfert de ora.Puneti totul fierbinte in borcane mici fierbinti(sticlele mici de Tedi sunt la fel de bune)si acoperiti apoi cu perne.Daca nu fierbeti-le a doua zi 15 minute pe bain-marin,infasurate in cârpe.

    Se foloseste la pizza,cartofi prajiti,sos ragu,spaghete,peşte la cuptor sau la orice fel de mancare unde aveti nevoie de un sos picant de rosii.

    POFTA BUNA ! @ C.R – IASI – 2009

  23. Elisa zice:

    Bre,ala nu e lichean,asta fu nedumerirea…e cratita …ori tu nu le deosebesti?:P

  24. Manole zice:

    Nu-i vina mea! Abia acum ca zisesi, i-am vazut si toartele! 😛
    Bre, si nu te mai pitula dupa cratita-lighean, ca nu-i frumos1 Io astept raspuns, da? La solicitare! 😀 😀 😀

  25. Elisa zice:

    Raspunsul e ca ti le-as da dar is deja pe raft in pivnita..o sa fac altele si atunci…. e bine asa?

  26. Manole zice:

    Aoleu, a fugit cavalerul SuKaRiT si cu cheia de la beciu tau??? 😀 😀 😀

  27. Constantin zice:

    Esenţă de zarzavat(rădăcinoase)cu rosii si ardei doreste cineva?

  28. Elisa zice:

    Da,da…eu doresc orice cu rosii,ca sa ma scap de ele 🙂 Tocmai am scos morcovii sa nu mi manance sobolanii si poate ca nu stau pe iarna…asa ca …la conserva cu ei 🙂

  29. Elisa zice:

    Manole,Cavalerul tine cheile de la pivnitele imperiale,deh…aici cavaleru’meu are treaba sa puna proptele la raft,ca mi-e ca nu mai tin legaturile sincer…

  30. Constantin zice:

    Viiine băiatuuu`.Acuş`. 🙂

  31. cum mai poti , suflete , sa le si povestesti ??:):)

  32. Elisa zice:

    Windwhisperer,
    aici la computer ma odihnesc cate un pic,ca daca stau in balansoar in curte imediat vad ceva care trebuie facut si ma ridic.Aici sunt in alta lume,treburile pot sa astepte si eu sa ma bucur de oaspeti,de dragii mei companoini,sa rad fara sa trezesc suspiciuni ca rad singura si sa nu las mintea sa lancezeasca.Iata ce explicatie elaborata si stufoasa ti-am dat 😆
    Tu,draga mea,ce mai faci,pe unde ti-ai mai creat amintiri pentru viitor?
    A propos,multumesc frumos pentru slide-urile pe care mi le trimiti,sunt superbe si vin pe toate adresele,multe dubluri chiar :)Dar parca stiu ele ca eu ador sa primesc mailuri….Te imbratisez si sa ai o viata cum iti place !

Lasă un răspuns

