Brânză de vaci

Vara nu prea am cand sa beau laptele,ca mananc fructe si nu le combin,nici iaurtul din laptele acesta gras nu-mi prieste,imi face crampe asa ca singura solutie sa nu le dam tot  laptele cainilor(ca prea se ingrasa si ei  ) este sa-l fac branza.Foarte usor se face, asa:

Il pun la incalzit si inainte de a da in clocot adaug 2 sau 3 linguri de otet la 3,5 litri de lapte si amestec.Observ ca incepe sa se faca zdrente prin el,apoi se alege de zer,iar daca  nu se alege in 2 minute mai punem o lingura de otet si amestecam.Dupa ce se vede ca s-a ales,adica se separa branza de zer,zerul trebuie sa fie verzui si nu alb,ca daca-i alb mai are de ales…asa ca se toarna intr-o strecuratoare in care am asezat o panza de tifon in 2.Ridic colturile,leg incrucisat si atarn deasupra unei cesti in care se scurge zerul.A doua zi este scurs si branza e gata si arata asa.La gust…nu se  poate descrie,este super-faina…

BRANZA DE VACI

scursa

BRANZA

Acest articol a fost publicat în Mancaruri și etichetat , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

6 răspunsuri la Brânză de vaci

  1. maryanne zice:

    e super!si eu fac mereu.

  2. Elisa zice:

    Maryanne,
    stai,nu pleca….ca am sa te intreb ceva:)
    Am adunat zatul de atunci de cand ai zis tu si nu stiu cum sa-l folosesc cami-e teama sa nu mucegaiasca,fie ca ploua fie ca ud eu ardeii.La ardei am probleme mari cu limaxii,uita-te la articol de ieri,Ardeii gauriti…As da zu zat,dar invata-ma tu cum sa fac,ca altfel va trebui sa dau cu optimal.

  3. MIRA zice:

    Buna ziua,Elisa!Asta-i branza din pietile banatenilor si bihorenilor ca pe la noi,mai rar,doar in ultimul timp si „la comanda”…Mi-ai facut pofta de papanasi!
    Cand o preparam pentru papa copilului de la ora 10 (ho,ho…)foloseam o reteta culeasa dintr-o brosurica cu produse lactate:opt pastilute de calciu lactic,zdrobite, la litru de lapte.Procedeul cu otet nu l-am stiut…Mie imi place branzica de orice fel ca Mamei;Tata,insa n-a consumat-o niciodata desi era un mare consumator de lapte doar cand dupa operatia de ulcer duodenal,cu stomacul „fragmentat” ,portia de branzica cu biscuiti,constituia obligator o masa pe zi.O pregateam eu cu multa placere si de multe ori o gustaream pana apropae de injumatatire iar pentru asta Tata imi multumea soptit sa n-auda Mama :P,sa-i dea D-zeu sanatate de cat suflet pune si acum,sa-l mai avem printre noi,acolo de unde nici ochii albastri nu mai par vii 😦 😦 😦

  4. Elisa zice:

    Buna ziua, MIRA!Ai dreptate ca e dela mama mea cetire,nu-i de pe aici metoda asta cu tifonul.Si eu faceam pentru copilas branzica asa cum zici,cu calciu…mi-ai amintit,insa sa stii ca mama mea lasa laptele sa se prinda si apoi strecura branza,insa nu stiu de ce ,facand si eu asa,mi sealegea tare putina,curgea mult in zer din compozitie si asa l-am intrebat pe laptaru cum sa fac,el fiind din Cincsor si el mi-a zis cu otetul,ca eu nu stiam.
    Sanatate parintilor tai dragi! Unde locuiesc?

  5. MIRA zice:

    Aici,in sufletul meu si la vreo doua strazi mai in sus,acolo unde e verdele orasului!

  6. Elisa zice:

    Mi-aduc aminte ca Adinuca mi-a zis ca acid+acid=ester.Deci branza este un ester? ca pusei acid acetic peste acid lactic si-a iesit branza 😛
    Adinuuuucaaaa….. 🙂

Lasă un răspuns

