Ardeii găuriţi

Astazi am convingerea ca ii gaureste limaxul.Am gasit doi  (fir-ar sa fie!!!) intr-un ardei kapia.Dormeau acolo.

Fenomenul este asa: ei rod pana gauresc ardeiul sau gogosarul,intra inauntru mananca din interior,fac treburile acolo,dorm,iar se trezesc flamanzi si tot asa,intr-un final ies afara din nou fiindca pana acum in cei gauriti nu am gasit nimic,decat stricat,innegrit pe dinauntru,ceea ce-i firesc dupa cat locuiesc ei acolo si nimeni nu face curat,n-au servitori,deci ardeiul devine pe dinauntru o cocina.Sunt furioasa rau de tot si stiti de ce?Fiindca am mai descoperit asta cam acum o luna si ceva si am presarat cenusa pe langa tulpinile lor si nu am gasit niciunul cu bratele pe piept si cu ortul pe deasupra.Atunci am zis ,asa cum mi-a mai spus lumea ,ca va fi un vierme care a intrat in gradina mea si nu voi mai scapa de el,never,ever.Asa m-am consolat,insa azi,cand am vazut ditamai kapia care mai avea un pic si se inrosea,care avea pulpa grasa,gaurita…nu-mi venea sa cred.Stiam ca sunt atacati ardeii tineri subtiri,usor de penetrat,insa constat ca si gogosari grasi au ajuns in aceeasi stare.Bine.Voi verifica.Si ma duc in gradina sa-i surprind in flagrant.Sera,ca atunci ies ei sa se hraneasca.Era ud si rece si doar de pe margini am cules vreo 6 bucati,i-am strivit sub talpa adidasului si  pana maine voi avea cu 6 ardei mai  putin gauriti.Daca sunt sute??Groaznic!

Sigur ca maine pun printre ardei OPTIMAL ca cenusa nu-i impresioneaza deloc asa cum am crezut,problema este cum intru eu cu mana sub  tufe fara sa rup crengi asa de crude cum sunt acuma dupa ploi?!

KAPIA GAURITA

GAURITA

Asa ca am ales ce era gaurit ,am scos afara din cos si in vailingul in care acum 2 zile am pus cativa la inrosit si cei de samanta i-am adaugat pe toti ca sa se inroseasca.

LAINROSITSUB SERVETIi acopar cu un servet ca sa fie la intuneric sui ii asez sub soba din bucatarie.In cateva zile se inrosesc cativa,ii scot afara,ii duc la rece si asa mai departe,pana se inrosesc toti,cam in 10 zile.

Acest articol a fost publicat în Gradina si gradinuta, legume și etichetat , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

8 răspunsuri la Ardeii găuriţi

  1. maryanne zice:

    spurcaciuni.Si eu ii urasc.Nu sunt buni la nimic ,doar fac paguba.si sunt atat de scarbosi!!!!!!!nici nu pot sa-i privesc.

  2. Elisa zice:

    Maryanne,
    raspunde-mi la celalalt comentariu,la branza de vaci…te roooog !:)

  3. MIRA zice:

    Ce nervoasa tre’sa fii! Oare sa nu existe o solutie si sa fii nevoita a-i culege inainte de maturitate? INcep sa caut informatii si eu poate „pica” vreuna…uf,ce ciuda-mi e! Eu nu am tratat inca ardeii cu nici o solutie,ai mei abia de prind fruct si mai au unii flori,poate nici nu o sa mai aiba timp s-ajunga la maturitate.Ce-mi sugerezi in faza asta pentru a evita cat se poate vreo boala?
    Azi ar fi trebuit,cred sa stropesc din nou rosiile de mana si vinetele de gandacii de colorado.N-am gasit pe aici decat Dahne(sigur n-am scris bine dar stii la ce ma refer,nu am pachetelul la indemana,e galben cu legume si frubte pe le)si Calypso;cu recomandarea sa le combin pentru stropire?! E bine?

  4. Elisa zice:

    MIRA,
    DITHANE e si e bine sa le stropesti,dar calipso e insecticid,ce au rosiile??Ca ale mele au musculita aia alba,sa vezi ca sunt deja larve pe dosul frunzelor de dovlecei si se ingalbenesc frunzele,alta dandana…dar cum ploua nu putem stropi si nu mai stiu cu ce…
    Stii ceva…imi vine sa plec de acasa din cauza acestor scarbosenii de insecte si melci ,sa plec departe sa uit ca am gradina de ingrijit,insa ma tin roadele culese,e plina camara si trebuiesc facute conserve ca nu se tin prea mult,asa ca stau si astept sa stea si ploaia si sa dau cu mospilan,cu insecticid si sa pun optimal la ardei.Ii gauresc si pe cei mari ,kapia si gogosarii sunt maturizati si acum ii gauresc de nu se pot inrosii…:((((
    Ma rog,cred ca trebuie sa-mi mai mut gandurile si spre ceva mai pozitiv desi pe vremea asta posaca numai chef nu am de nimic.Si stii ceva? nu-s nervoasa,ca am destule de toate,doar indispusa rau…
    Sa ai tu o zi mai buna decat a mea si te pup Pa!

  5. MIRA zice:

    Elisa,am cerut Ridomil pentru rosii dar n-au avut(ca p-aci nu gasesti nimic decat atunci cand nu-ti mai trebuie…)la florarie si femeia de acolo mi-a dat Dithane in loc;apoi i-am solicitat mopsilan pentru ca mi-a salvat trandafirii si l-am folosit cu succes si la vinete si nici din asta n-a avut.Pentru asta mi-a dat calipso,pentru gandacii de colorado,cu recomandarea de a combina fiola cu praful si a stropi pe rosii si pe vinete.Rosiile nu par afectate acum doar ca preventiv…contra manei care dupa cum ti-am mai spus mi-a distrus primul rod.Abia cum incep sa-si schimbe fructul culoarea.E drept ca unele crengi,mai ales cele de mai jos isi rasucesc usor frunzele…Stiu eu…sa treaca ploile…
    Cat despre motivul care te opreste sa „zbori”putin,pare a fi unul serios ;P si tocmai pentru asta vei tine cont anul viitor cel putin de sfatul surorii tale…Gandurile,cu siguranta nu vei reusi sa le „muti” pentru ca simt pe pielea mea cum este cand te lupti zadarnic cu hidosenile naturii!

  6. Victoria zice:

    Of,ce rau imi pare.Mai ales ca stiu cat muncesti la ei.
    Apropo,am cu ce sa ud gradina acum.Am reusit sa recuperam hidroforul pe care il montasem la magazinul pe care il construisem in curtea casei surorii mele(ma rog,a soacrei ei este casa).Si nu vroiau sa ni-l mai dea inapoi.Asa ca s-a dus sotul meu acolo iar ele,sora mea si soacra ei(culmea nesimtirii) au chemat politia.Care,dupa ce au auzit ambele variante,le-au explicat ce vor pati daca le dam in judecata pentru sechestrare de bunuri.Asa ca acum avem hidrofor.Doar ca pe asta trebuie sa il asiguram in asa fel incat sa nu il mai poata fura nimeni.
    Ieri am si spalat la masina.Of ,chiar uitasem cum este sa spele masina si eu sa fac altceva.
    Te pup si iti doresc o zi senina.

  7. Elisa zice:

    Draga Victoria,sa stii ca de la o vreme nu mai muncesc la ardei,decat cand i-am udat,acum a plouat,insa am luat optimal si l-am presarat in jurul fiecarei tulpini,le-am ancorat ca-s pline tufele de rod si dupa ploaie s-au inclinat,asa ca le-am pus proptele si optimal.Astazi si am sapat cu harletul un strat,ca am scos morcovii aceia semanati in martie,ca sa nu-i manance pe toti sobolanii din pamant si in loc am semanat patrunjel de frunze si salata verde,pentru toaman-iarna.Da,acum sunt obosita,acum a vazut si al meu cum muncesc eu pana nu mai pot,degeaba zicea sa ma opresc,sa-l las pe el,etc…Am facut o salata minunata din 2 dovlecei si mancarica am pentru mult timp,doar incalzesc,asa ca.,…acum voi spala sticlele de bulion ca luni musai sa fierb rosiile,musai daca nu vreau sa le pierd pe unele…Offf,grea-i viata de om harnic! ha,ha,ha

Lasă un răspuns

