Roşiile după cules

Da,dupa culesul de sambata.Acum ar trebui culese iar,insa nu vreau  bulion din rosii cat roata carului si oricum este prea  devreme pentru bulion,dar daca nu vom razbi cu ele asa crude…o sa le si fierbem,ce-om face?

rosiile

rosiile azi

dupacules

trebuiesc culese iar

culese sambata

Acest articol a fost publicat în Gradina si gradinuta, legume și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

13 răspunsuri la Roşiile după cules

  1. Elisa!sigur,nu trebuie peste masura!Iti dau un sfat:Eu nu folosesc prea mult inainte de a taia porcul!o sa zici :care-i legatura?iata cum fac eu:Spal decojesc numai cu cutitul rosiile le tai marunt si le pun in pungii la congelator!sint excelente,au un gust divin,ca si cum atunci le-ai cules!nu prea las dupa multe dupa taiatul porcului ca trebuie loc la porculet!ca e asa bun! ce zici?incearca si nu vei regreta,si ma vei pomenii!!!

  2. starsgates zice:

    Spor la…,,răzbitul,, roşiilor.:)

  3. Elisa zice:

    Mariana,
    nu mai am loc in congelator si pentru rosii,poate sa le bag la borcane,ca pe compot,cum am facut anul trecut cu cele mici,invatand de la Lialorena.In congelator am nevoie deloc pentru ardeii mici culesi ultima data inainte de bruma.Fac pungi cu ei tocati,asa rosii si ii folosesc la mancari.N-as putea sa mai fac mancare fara ardei alaturi de ceapa calita…deci rosiile ocupa si volum mare in congelator si pe urma mai sunt si fructele,piersicile,pun si 2,3pungi de piersici si capsuni.Am si congelator separat de combina si o sa umplu si cele 4 sertare ale acestuia.Mai am de pus vinetele pentru salata,deci sunt alte prioritati,iar porc nu mai taiem de ani buni,suntem hipertensivi si responsabili.Multumesc pentru sfaturi 🙂

  4. Elisa zice:

    Starsgates,multumim si va doresc la fel,chiar daca sunt de la Remetea sau din piata…ele trebuiesc razbite acum,vara. Te pup.Mi-a placut ce-am vazut la tine 🙂

  5. Constantin zice:

    Incercati reteta asta :http://www.e-retete.ro/retete/rosii-uscate .Italienii le condimenteaza de la inceput.Desi am mancat asa ceva,am uitat sa iau reteta.Am gasit reteta aceasta si pe alte bloguri dar acum nu mai dau de ele.Oricum reteta cred ca se poate adapta.La microunde oare nu se pot usca?La noi am vazut in Billa,dar sunt foaaarte scumpe. Daca incercati coptul in cuptor puneti hartie de copt in tava.

  6. Elisa zice:

    Constantin,m-am uitat si chiar o sa incerc si stii de ce?Jamie Oliver,dupa care ma ghidez la gatit foloseste des acest preparat,rosii uscate si tinute in ulei de masline,in frigider.Iti multumesc taremult,mi-ai dat o idee salvatoare caci,rosiile mici nu-s zemoase si n-are rost sa le toc la bulion…si-s atat demulte.Imimvine sa te imbratisez cami-ai dat ideea asta,nu m-as fi gandit decat sa le pun la borcan,precum compotul…Multam fain de tot Sa-ti dea Dumnezeu sanatate si bucurii! Te mai astept 🙂

  7. Constantin zice:

    Multumesc din suflet pentru urari si sa stiti ca ma bucur sincer daca pot ajuta pe cineva.Am vazut ca aveati o problema cu sarea asa ca parerea mea este ca ar trebui sa folositi sare NEIODATA asa cum folosim la muraturi si la orice conserve.Nu stiu de ce dar cea iodata nu este buna.Se gaseste in magazine,trebuie sa scrie pe punga:sare neiodata pentru conservarea legumelor,carnii,…sau cam asa ceva.Si pentru ca tot spuneati ca ma mai asteptati o sa incerc sa postez o reteta de zarzavat pentru iarna,o bunatate,o reteta gustoasa,sanatoasa,colorata,aromata,intr-un cuvant un deliciu.Mort-copt asta este reteta pe care o fac in orice conditii,in fiecare toamna.Si cei(mai mult cele)carora le-am recomandat-o au apreciat-o in mod deosebit si au adaugat-o la „favorite”.E atat de buna incat nici nu m-am mirat cand am aflat ca un prieten, venind acasa de la servici si-a taiat gospodareste cateva felii de paine,le-a uns cu ce era la racit in ceaunul de pe aragaz iar cand i-a venit nevasta acasa a tinut sa o felicite pentru „zacusca” buna pe care a preparat-o :).Revin cu reteta.Pe curand!

  8. Constantin zice:

    Iată reţeta .Zău că îmi vine să o „patentez”.Poate fi folosită la aproape orice fel de mancare si toata iarna nu o sa aveti grija verdeturilor.Spor la treba! RETETA DE ZARZAVAT PENTRU IARNA

    INGREDIENTE

    5 kg de rosii
    1 kg de gogosari(copti,de culoare rosie)
    1 kg de ardei gras(galbeni,verzi dar sa fie carnosi)
    250 ml ulei
    1 legatura mare de patrunjel frunza(cam cat apucati cu amandoua mainile)
    1 legatura de marar (cam jumatate din cantitatea de patrunjel,o mână bună)
    1 legatura de leustean
    1 legatura de telina
    1 plic mic de Delikat

    MOD DE PREPARARE
    1.Rosiile se oparesc(pentru cine nu stie :scufundand cateva zeci de secunde rosiile in apa clocotita pielita acestora crapa si se pot decoji foarte usor),se decojesc,se toaca(puteti incerca si la robot dar eu le toc cubulete) si se pun pe foc(la foc potrivit) in vasul cu ulei.Folositi un ceaun sau un alt vas care sa nu lipeasca.
    2.Curatati ardeii si gogosarii si taiati-i cubulete(sau asa cum ii puneti de obicei in mancare).Adaugati ardeii si gogosarii tocati peste rosii.Amestecati si treceti la verdeturi.
    3.Alegeti si spalati verdeturile foarte bine si tocati-le cat va place de marunt.Cat faceti treaba asta mai amestecati din cand in cand in vas.Cand ardeii au devenit sticlosi adaugati verdeata tocata.
    Din acest moment amestecati mai des sa nu se lipeasca si mai fierbeti pana cand si verdeturile sunt gata .Spre final adaugati plicul de Delikat.Daca nu vreti sa puneti Delikat adaugati sare dupa gust,deci ca la o mancare obisnuita, nu mai mult.Se pune fierbinte in borcane fierbinti si se capseaza.Se acopera cu perne(pernuţe,pături,plapume,pilote,bunde,bundiţe,etc 🙂 )
    si se lasa sa se raceasca.GATAAAA.POFTA BUNA !

    *Ar trebui sa va iasa cam 4 borcane de 800 de grame sau 8 – 9 borcane de 400 de grame in functie de cat de zemoase au fost rosiile.In functie de cat de mult gatiti, 2 portii din aceasta reteta ar trebui sa va ajunga pentru o iarna.De fapt se poate folosi in orice anotimp.
    *Daca vreunul din zarzavaturi nu va place il puteti elimina sau puteti adauga altceva,orice credeti ca va place sa puneti in mancarurile dumneavoastra.
    *Proportia dintre cantitatile de zarzavaturi este ca la o mancare obisnuita:patrunjel mai mult,marar mai putin,leustean mai putin si telina si mai putin.

  9. Elisa zice:

    Constantin,
    nici nu stii(de ce cu dv?mie si copiii imi spun tu si ma simt respectata 🙂 ) ce ma bucur sa aflu cum se mai conserva rosiile si ardeii,ca am destul de multi chiar acum,insa gogosarii nu-s inca rosii,o sa mai astept cateva zile si o fac acum cand am rosii multe ca la toamna nu stiu ce va mai fi.O intrebare imi statea in varful degetelor(hahaha…de pus pe taste ) si anume,se mananca asa ca zacusca,pe paine sau se foloseste ca adaus la ciorbe si mancaruri?Sau si una si alta?
    Sistemul acesta cu…la perna este traditie in familia mea de banateanca la origini,asa fac cu bulionul,cu zacusca,cu gemurile si stiu ca este eficient,nu mi s-au stricat niciodata conservele,asa cum aud la unii care pun fasole pastai in borcane si apoi le arunca fiindca nu vor sa foloseasca metoda asta.Ma rog,eu semnez pentru calitatea conservelor turnate fierbinti in sticle/borcane si daca te si frigi nitel la maini cand capacesti …ei bine,atunci pun drept gaj si mana dreapta(ca nu se va strica niciodata,ani de zile).
    Uite ca am glumit un pic,poate ca doamnele(si de ce nu si domnii) care citesc pe aici pe la mine sa incerce metoda cu perna/patura/duna/blana veche/orice izolatie termica naturala.
    Constantin,sa ai o zi frumoasa si rodnica si sa te mai intorci pe aici.Si sa stii ca am pregatit un fir de rosie asa cum ai spus,la 40 cm l-am taiat(ca erau uscate frunzele) si astept sa-i dea puii.Apa are ca am si udat,are si ingrasamant si a si plouat ,doar ca nu-i singur la arac…mai este un fir cu rosii verzi,ce zici sa le sacrific sa fie ambele fire reinoite? Multumesc frumos pentru toate spusele tale. 🙂
    Acum am vazut ca ai spus,la inceput,ca poate fi folosit la orice fel de mancare…foarte fain…

  10. Constantin zice:

    Doamna Elisa,nu pot sa va tutuiesc si pace.Cu ce sa incep?In primul rand gogosarii pot fi si mai verzi dar stiu ca in aceasta faza au un gust mai fad.Eu pentru ca le cumpar pe toate prefer sa fac reteta pe la sfarsit de septembrie pentru ca mai tarziu ba nu mai gasesc rosii bune,ba nu mai gasesc verdeata.Reteta este pentru adaugat in mancaruri,2 -3 linguri la o oala de mancare ar cam fi de ajuns.Depinde de oala :)Merge la supe,ciorbe,borsuri,pilaf,mancaruri de fasole,de cartofi,tocanite,ghiveci,etc.Si eu sterilizez conservele cu perna si am avut borcane care aratau perfect si dupa 3 ani.Totul e ca si compozitia si borcanul sa fie fierbinti.Ca sa nu ma frig de la borcan,eu folosesc un prosop de bucatarie rulat din care fac un fel de laţ(o buclă) cu care prind borcanul.Cat despre firul de rosie eu zic sa-l lasati asa si pana va creste,celalalt isi va face datoria si il puteti elimina.Sa vedem ce o sa iasa.Multe as mai incerca si eu dar nu am unde.Vointa am,ceva cunostinte posed dar nu am timp si nici spatiu unde sa ma desfasor.Agricultura de week-end mi se pare o intreprindere sortita esecului din start asa ca ma abtin si nici nu o recomand cuiva.Aaa,si inca ceva ca uitasem.Cele mai bune rosii pe care incerc sa le gasesc prin piata(dar numai la tarani mai gasesti asa ceva si asta foarte rar si daca esti norocos)sunt cele numite „inima boului”,niste rosii mari,carnoase,foarte gustoase,cu putine seminte.Au chiar forma de inima si o culoare spre grena.In primavara am vazut seminte (cred ca erau frantuzesti)in Carrefour.Gataaa,o zi buna va doresc,sa fiti sanatoasa si spor la treaba!Treaba de maine,ca azi e sarbatoare .

  11. Elisa zice:

    Constantin,
    iata ca eu pot si nu consider ca daca tutuiesc pe cineva este lipsa de respect,dar…asta este,par eu de o suta de ani si gata 😦
    Gogosarii mei sunt pusi la rosit,i-am cules ca sa nu-i gaureasca omida,sau ce-o fi de-mi gaureste ardeii si gogosarii,ba acum vad ca si kapia,desi e mare.Am aceasta problema nerezolvata de la an la an,sa zic merci ca nu mi-i gaureste pe toti ci 10% din recolta.
    Deci,cum se inrosesc gogosarii cum voi face,ca am rosiile si -s multe coapte deodata.
    Chestia cu prosopul de bucatarie il foloseste sotulmeu cand strange capacele el,iar la bulion,unde capacesc cu celofan+elastice…acolo eu ma…frig,dar n-are importanta,asta este un indiciu ca-i destul de fierbinte si-mi va sta conserva bine,mult timp,asa cum zici si 3 ani,insa ma indoiesc ca acel continut va mai avea calitati nutritive 🙂
    Legat de rosiile de care zici stiu,am si eu din acelea,le zic MOVE fiindca au culoare spre mov,dar s-au corcit cu celelalte si deja nu mai au forma de inima decat cele care sunt mai mici…o sa le pozez.Da,sunt gustoase dar noua ne plac mai mult cele rotunde si mari,de 500grame una,procurate de la Timisoara din piata.Firul face putine dar mari,foarte mari si bune la gust,dulci si sunt si zemoase,tare zemoase.In fine,eu am si galbene,cred c-ai vazut in poze si acelea sunt deosebit de bune.
    Zici ca sunt seminte de acelea ??Foarte fain,sa stie lumea si sa cumpere,ca-s bune.
    Pacat ca nu ai unde sa faci un pic de gradinarit ca pare sa-ti placa si ai avea rezultate.Chiar si in weekend ar fi ceva daca ai gradina pe aproape,eu asa zic,m-as relaxa dupa o saptamana delucru in spatiu inchis.
    Multumesc de urari si eu iti doresc la fel,toate bune si …nu zici nimic de postarea retetei?Am gresit sau am facut bine?Eu zic ca tot o vedea lumea la comentarii,dar m-am gandit si am deschis o noua categorie cu ..RETETE DE LA VIZITATORII MEI si asa poate oricine are o reteta deosebita sa mi-o lase si eu o postez,cu mare placere si chiar o execut 😛 (reteta 🙂 )

  12. Constantin zice:

    Saru`mâna,nici nu bagasem de seama ca ati deschis o noua categorie.Pai,ce sa zic?E foarte bine,sper sa fie intr-un ceas bun si sa dea Dumnezeu sa umpleti rubrica tot cu retete una si una,retete sanatoase,verificate si utile vizitatorilor acestui blog.Acum cred ca ar trebui sa fiu un pic mandru ca-s cap de lista,nu? 🙂 Cum s-ar spune,mai de voie mai de nevoie,iaca am si eu o postare pe un blog.Sunt tare,ce mai! :)Dar stiti ca-mi place?Mutumeeeeesc! P.S.Daca ma apuc vreodata de blogărit o sa va numesc naşă onorifică .

  13. Elisa zice:

    Da,asa ziceam si eu,sunt atat de utile pentru noi femeile retetele noi ca nici nu va puteti inchipui!Eu daca am reteta noua ma cred artista,hahaha..la una veche doar o amatoare care amesteca in cratita 😆
    Pai,sa-ti faci blog ca fac cu placere onorurile de nase,chiar ma simt onorata 🙂 😛
    Nu zi asa,ca nu-i asa…nu-i de voie de nevoie,este pentru ca ai postat o reteta deosebita,deosebit de utila pentru oricine,ca cine nu face provizii pe iarna?Toata lumea face si acum am auzit ca si rosiile(care sunt in cantitatea cea mai mare) sunt ieftine,la Timisoara sunt 1 lei kg…si din acelea moi de bulion care se pot folosi si la reteta asta a ta.Deci,eu zic sa se adune cat mai multe,sa indrazneasca lumea sa posteze,ca suntem din atatea zone diferite ale tarii si in fiecare zona exista specific local culinar,asta-i sigur.Eu ma bucur ca te-am surprins placut si te mai astept 🙂

Lasă un răspuns

