Lucrări la fasolea de pe araci

O udam zilnic,seara tarziu sau dimineata devreme,nu pe caldura si totusi i se uscau frunzele incepand de jos in sus si era covor bej pe jos.Nu-mi placea.Am cules pastai de acum o saptamana,din doua in doua zile  si am adunat un vailing plin,iar azi am facut o ciorba mare si am pus o punga la congelator.Insa pe sus are multe flori si pastai,deci trebuie s-o intretin cumva in viata,imi zic eu si azi, de dimineata,adica dupa ce am cules rosiile,vreo 10 kg si dupa ce am udat toata gradina,stropind,adica dusuind plantele,ca era la 6 dimineata,soarele n-a aparut si am zis ca plantele au nevoie de o primenire.Si le-am facut-o.S-au bucurat,am vazut cum imi zambeau dupa aia,cand le straluceau stropii in razele diminetii ce se anunta iar senina.

Deci, dupa toate astea si dupa ce-am carat apa la pepenii si ardeii din gradina cu un nuc,am  luat grebla aia mica de mana,manusile si am inceput sa curat parcela..La 11 eram gata,terminata si mancata,prin haine,de tantarii care se ascundeau prin tre vreji.

fasolea pe poci,curatat

curatit deuscaturi

fasole pastai

sapatlafir

pastai pe susDupa ce am adunat frunzele si ierburile ce erau printre araci,cum de dimineata udasem,am luat sapaliga mica si am sapat pe langa tufe cu grija sa nu misc vrejii,sa nu descopar radacinile,dar asa ca sa mai intre apa maine dimineata cand voi uda din nou.Cand am ajuns sub dus era 11;30.Deci am muncit incontinuu de la 6 fara un sfert pana la 11;30,fara pauza,si udatul florilor din curte,din ghivece si asta se pune.Dupa aia m-am odihnit,am mancat inghetata caramel cu pepene galben,asta dupa 2 cremosso si cafeluta ce se racise ,taman bine.Apoi,mult mai tarziu,m-am ocupat de pastaile culese.

Acest articol a fost publicat în Gradina si gradinuta, plante și etichetat , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

3 răspunsuri la Lucrări la fasolea de pe araci

  1. MIRA zice:

    Buna ziua,Elisa!Iti poti imagina cat sunt de zapacita…am fost nevoita sa consult agenda telefonului ca sa realizez pe ce lume traiesc!Am parcurs postarile tale si m-a derutat data ultimei-29th.Dar azi e joi,mi-am zis,tre’sa fie 30 si-am cautat confirmarea 😀 Nu de alta dar gasindu-te atat de solicitata de treburi n-am considerat oportun sa mai…plang pe umarul tau „obosit”.Iar azi,presupun ca-i luat-o de la capat asa ca am sa-mi permit sa-ti fur ceva timp cu cateva nelamuriri strict „profesionale”: am reusit sa salvez deocamdata rosiile de primul atac al manei,curatand „la sange” fiecare vrej de frunze si rod(mai bine de o jumatate de metru de la pamant),astfel ca abia acum incepe sa prinda culoare cel de al doilea rod ,nu stiu ce sa le fac ca s-au intins peste arac(?)si cand sa le mai stropesc(inainte sau dupa ploaie) ; fasolea,ca si a ta se usuca de jos si nici flori prea multe nu mai are(intotdeauna m-am intrebat de ce fasolea vecinei este mereu verde,ca a ta si nici n-a dat semne de uscaciune) ;ardeii prind forma,spuneai ca le dai ingrasamant – cat de des(?)si ii uzi zilnic…sa-i mai sap(?),din cei iuti am pus doua borcanele ; cu castravetii si vinetele n-am probleme deocamdata(sa le pun ingrasamant-cum(?)Ce tema lunga ti-am dat…ar mai fi multe dar categoric sunt depasita de „evenimente” si ma simt ridicola de cat spatiu am ocupat 😉 Oricum e cert ca graninaritul nu iese „strecurandu-te”,dovada ca permanenta din vara anului trecut i-a conferit gradinutei,cel putin o alta fatza 😦 Te-ai simtit vreodata neajutorata?
    Sa-ti fie bine!

  2. Elisa zice:

    Las’ca nu-s proasta chiar asa de tare,hahaha,sa o iau si azi la fel ca ieri..mai ales ca ieri trebuia sa merg si in oras,la cablu si la internet,reinoirea contract,asa ca …eu cand ma duc in oras nu mai fac altceva,decat am udat de dimineata(da,zilnic trebuiesc udate toate ca vezi ca nu ploua…si nici nu se intrevde in prognoza(vezi starea vremii la Fagaras ) si acum ma gandesc ce garnitura sa fac,ca saptamana trecuta am gatit pentru …cat o tine,multe,de toate doar niste legume alaturi sa mai pun si salata de rosii s=o prepar.Deci,dupa cum vezi ,sunt libera ca pasarea,hahaha.
    Scumpa mea,de ce te simti neajutorata?De ce nu vezi si partea buna alucrurilor?Sa stii ca fasoleaz mea este…varza,este ofilita,are frunze galbene care n-au cazut inca,deci …e bolnava si n-o mai stropesc ca nu mai pot cu stropitul….Ce se vede verde in prima poza este intradevar asa,nu se usuca,dar este aceea cu florile rosii,de boabe..are pastai multe,verzi si scurte si da impresia ca tot stratul este asa.Cea galbena si cea alba sunt terminate pe jos,frunzele care mai sunt o sa cada,ramane sa vedem daca pe varfurile pocilor ramane asa sau se va termina curand si nici n-am pus la congelator decat o punga.
    Asa…sa vedem ce m-ai intrebat?
    – rosiile poti sa le sapi daca ai loc ca le-ai dezbracat pe jos…si fa bolte din sfori,de la una la alte ca sa nu se rupa plantele cand apar gogonelele pe varfuri.Le stropesti cand trebuie,nu legat de ploaie,nu neaparat….Ale mele dau in galbenare,asta este…sunt inca incarcate de rod si sunt epuizate,nu au atatea frunze care trebuiesc si in plus sunt sub niste pomi care au fost tot timpul bolnavi,le-au cazut frunzele pe ele si cred ca s-a luat si la rosii…ma rog,ce-o vrea Domnul,ca eu nu mai stiu ce sa le fac,nu le mai intoxic cu stropiri,decat cu apa curata,dimineata devreme.
    -ardeii eu ii ud zilnic,dar si las multa apa pe ei,practic ii inund si cum sunt desi isi mentin pamantul umed si pana a doaua zi,doar pe margini mai tre’sa ud.Daca este ingrasat pamantul de dinaintea plantarii atunci 2 sau 3 ori cu zeama de gainat,ajunge.Eu nu le-am mai dat ca nu mai pot intra printre ei cu ceva in mana fara sa le rup din ramuri sau fructe si flori,asa ca…pana infloresc au nevoie de ingrasamant.La 2 saptamani sau saptamanal,depinde …cum ti-am zis.
    -ingrasamantul noi il turnam din cuva in care se prepara in bidoane,peturi si asa le dau la fir,fara sa ating plantele,frunzele….
    Draga MIRA,eu nu am pus inca conserve,ardeii cei bulgaresti nu s-au inrosit si nici nu-s maturizati si ii culeg ca ne place sa-i mancam asa,din mana,cu un snitel intr-o mana si bulgarescul in cealalta,hahah///e timp la toamna pentru muraturi.Macar la soare sa pun si eu castravetii,ca-s culesi de ceva vreme sila mancarile ce le am nu se potriveste salata de castraveti…
    Ei,capul sus si nu mia fii prapastioasa,toate le aranjaza Dumnezeu si daca nu ne perpelim atata din fire…
    ps. sa stii ca eu toamna cand ma duc la Timisoara si vad prin gradini,din tren,fasole verde-verde si la mine deja s-a uscat…ma oftic,nu alta 😦 Cred ca este de la soi,ca si la rosii…Exista soiuri rezistente si altele mai putin rezistente,dar cele mai putin rezistente sunt cele mai bune,asta-i sigur,ca am experimentat.Hai,te pup…pa!

  3. Victoria zice:

    Si totusi(dupa ce am citit si ce i-ai scris Mirei),sa stii ca ai fasole frumoasa.
    la mine e un paradox cu fasolea.Cat am ingrijit-o nu a vrut deloc sa creasca si s-a ingalbenit.I-am pus araci si nu a vrut sa se prinda de ei deloc desi am ajutat-o.Asa ca am lasat-o fara araci si nu am mai curatat-o nici de buruieni.Doar cand treceam cu furtunul pe langa ea o mai udam.Acum,dupa ce s-a umplut de buruieni s-a facut verde si s-a intins toata…dar pe jos ca nu mai are araci.Asa ca acum si daca vreau nu mai pot sa plivesc de buruieni ca s-au amestecat.
    Deci asa sa stea si mai culeg din cand in cand cate un castron de fasole. 🙂

Lasă un răspuns

