E vremea de cules busuiocul de prin ardei

Si busuiocul ,ca si ardeii, se face tufa,chiar daca nu l-am ciupit la varf.Acum  unele tufe erau mai mari decat cele de ardei de parca parcela era pentru busuioc in principal si ardei in secundar,ceea ce  nu-i asa.L-am cules taindu-i ramurile laterale si mijlocul  l-am lasat ca sa faca seminte si sa se coaca.Pe cel cules l-am pus in vaze cu apa,insa va trebui sa pun in congelator,pregatit asa ca si celelalte condimente.

Este un miros minunat in casa.Busuiocul este un conservant,daca pui o crenguta in vaza langa alte flori nu o sa se strice apa,nu se fac bacterii si va tine mult,doar se schmba apa.

Eu pun cate o crenguta si la  muraturi,ardei si gogosari,mai ales la  cei  iuti.

BUSUIOC

BUSUIOCI

am cules

Parcela de ardei mai are busuioci,dar mai adunati si cei mov nu s-au facut asa tufe mari fiindca i-am plantat mai tarziu si destul de mici,abia au reusit sa iasa deasupra ardeilor,de fapt gogosari si kapia sunt acolo,pe stanga,unde se vede mov.

ARDEII DUPA CULESUL BUSUIOC

Acest articol a fost publicat în flori, Gradina si gradinuta și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

15 răspunsuri la E vremea de cules busuiocul de prin ardei

  1. Victoria zice:

    Buna seara Elisa.Sa stii ca s-a adeverit ce mi-ai spus cu furatul rosiilor.Am lipsit 2 ore de acasa(am fost la prietenii nostri care stau la cateva case distanta) si am ramas fara cama si fara rosii.Cand am venit acasa acum o ora am zis ca lesin.Inca nu mi-am revenit din soc.Nu imi vine sa cred.Marius a plecat la politie.Nu cred ca se va rezolva ceva,dar sa nu stam chiar cu mainile in san.

  2. Elisa zice:

    Extra-or-di-nar!!!Ziua,in amiaza mare? La noi noaptea se fura din gradini,pe luna plina.Nu pot sa cred….ce fel de oameni sunt pe acolo ca este un sat,o comuna unde se cunosc fiecare cu fiecare….Ce rau imi pare!!!Tot ce era copt au luat??Trebuie sa inchizi sa nu se vada din strada.Doaaaamneee…!!Sper sa-lprinda pe hot,o fi cineva care a pandit cand pleci de acasa,altfel cum? Sper canu ti-a stricat calcand la repezeala tot,pe acolo…Si ce v-a mai luat? ce-i aia …cama???

  3. Victoria zice:

    cama este pompa din put.A luat-o cu tot cu furtunul de care era legata.Mi-a lasat numai furtunul care merge in gradina,si asta pentru ca era intins pana in fata casei si probabil nu a vrut sa riste,ca il lua si pe ala.
    Sunt terminata.Bani de alta pompa nu am,deci se vor usca toate iti dai seama.
    Mi-a stricat din ardei .A calcat pe ei.

  4. adriana zice:

    Bine te-am regasit, Elisa, dar sa stii ca citesc zilnic ce postezi. E cel mai interesant si relaxant buletin de stiri. Busuiocu-i tare bun si in bulion. In general, bulionul meu nu prea ajunge in oale, ca se bea pe post de suc. E bun busuiocul si in gradina, am citit ca protejeaza rosiile de nu stiu ce boli sau daunatori, am retinut doar concluzia si am aplicat-o…busuioc printre rosii…

  5. Elisa zice:

    Draga mea,stai linistita ca ai tensiune,ia ceva de tensiune,sau un calmant,ca nu se termina lumea cu astea…noi toti am fost furati,parintilor mei le-au furat toata averea si au supravietuit…ne-au crescut si pe noi.Nu te lasa in disperare,te rog eu tare mult ai grija de tine.Te imbratisez si-mi curg lacrimile pe taste… :(((((
    Daca n-a fost cineva cu masina care sa plece din sat…atunci o sa-l prinda,ca a lasat urme si cainii miros si se duc dupa miros…numai sa aiba caini la politie…

  6. Elisa zice:

    Adriana,
    da ..si prin ardei am constatat eu,printre rosii nu-lpun ca rosiile mele-s tare inalte si el nu are spor sa iasa la lumina,asa ca doar in ardei.Da,in salate,in fripturi si chiar in zacusca am pus busuioc,caci noi mancam fara sare si atunci pun in toate condimente.Ma bucur ca-ti place aici si mai ales ca este util 🙂

  7. Victoria zice:

    Of,Doamne,ce tot spui tu acolo de caini.pe aici nici nu cred ca au auzit de asa ceva.Pe politist l-a adus sotul meu acum cu masina noastra.
    Stai linistita ca m-am calmat.Nu e un capat de tara stiu asta.Si,la cat ne-au furat altii(din familie) asta nu mai e chiar nimic.
    Doar ca,asa cum spui si tu,nu imi vine sa cred ce curaj au sa fure ziua in amiaza mare.
    Noi stam chiar in capatul satului.Mai sunt cateva case dupa noi,dar proprietarii vin numai in weekend.Iar putul nostru este in spatele casei in care stam acum,exact spre drumul care da la casele fara proprietari acasa.Asa ca au avut cum sa se desfasoare.
    Ar fi bine sa reusim sa ingradim cu gard inalt peste tot,doar ca este foarte scump.Avem nevoie de 150 m liniari de gard.

  8. Victoria zice:

    Si cand ma gandesc ca lasasem expre rosiile coapte pe arac(ca azi am cules iar de prin gradina de dimineata),ca nu erau foarte rosii si maine vine soacra mea si vroiam sa le culeg maine pentru ea.Macar nu au distrus ce nu era copt.Acum trebuie sa facem rost de sarma ghimpata si sa mai punem deasupra gardului,ca e de plasa.Iti dai seama ca nici nu stiu pe cine sa dam vina caci se vede tot la mine in gradina si oricine trece poate sa vada.
    Tocmai vorbeam cu prietenii nostri ca suntem printre putinii din sat care avem rosii asa de frumoase.La majoritatea s-au manat ,iar multi sunt atat de puturosi incat nici nu au pus ceva in gradina.

  9. Elisa zice:

    Of,draga Victoria,deci nu-s sperante sa-l prinda.Groaznic!Deci asa,atunci poate fi din sat,ticalosii oameni de nimic…Totusi,pompa are numar inscriptionat pe ea si este unica,se poate gasi.Si motorul,motorul nu-l putea lua?
    Pana nu patesti nu te gandesti sa-ti inchizi sa nu se vada si oricum ati avut destule cheltuieli…Dar la noi au sarit gardul din plasa si au furat…cu lacat pe usa…Nu-s solutii pentru hoti in tara asta.Ce pacat!
    Eu am fost sa duc apa la pepeni si ardeii de la gradina cu nuc,acolo poate intra mai usor cineva,dar sper sa nu,ca numai cata apa am carat cu mainile eu dimineata si seara al meu…ca au deja fructe si mi-e mila sa-i las sa se usuce…
    Iti doresc sa poti trece si mai mult,sa rezolvati…cumva,ca sa poti s-o iei de la-nceput.Chiar m-am uitat inca o data la rosiile tale,ce multe ai,cat toata gradina noastra tu ai numai rosii…si nu o lasat nimic copt,imputiciunea aia de-a pus mana si piciorul???

  10. Victoria zice:

    Si eu sper sa nu iti intre nimeni sa fure munca ta.Numai eu stiu cat am stat aplecata sa curat, sap,sa plantez,sa leg,etc la rosiile alea.Noroc ca nu erau foarte multe coapte si ca pe restul nu a avut timp sa le rupa.Au luat doar ce le-a trebuit si au fugit.
    Si norocul meu ca nu au avut curaj sa intre si in gradina de aici,de pe terenul celorlalti,ca aici am o multime de ardei mari pe care tot asa,i-am lasat special sa ii culeg impreuna cu soacra mea ca sa i-i dau ei.

  11. Elisa zice:

    In doua zile se coc altele,bine ca nu a stricat tragand de vreji,dar de pompa chiar imi pare rau de tot…Stii ceva? Rosiile pot fara apa dar ardeii nu,asa ca uda doar ardeii zilnic,pana da oploaie…si pana rezolvati problema,cumva.Te pup si sunt cu sufletul alaturi de tine,stiu ce simti,am simtit de atatea ori in viata asta cum este sa fii furat…dar a trecut de fiecare data.Noapte linistita,draga mea si somn usor! 🙂

  12. Victoria zice:

    Deja sunt cateva rosii pe jumatate coapte.De acum incolo le strang imediat ce se inrosesc;mai bine le mai las 2-3 zile pe masa sa se coaca decat sa raman iar fara ele.
    Iar cu ardeii am vazut.De asta am si inceput in seara asta sa ud la ei,iar maine dimineata continui.Dar voi uda si rosiile sa fiu eu mai sigura.
    Iti multumesc mult pentru sustinere;deja ma faci sa ma simt mai bine.
    Te imbratisez cu drag.

  13. Elisa zice:

    Victoria,
    sa pui rosiile culese intr-un lighean si acoperite,ca bananele si sa le tii in bucatarie la temperatura de acolo si se coc si daca sunt initial verzi.Eu asa fac toamna inainte de a da bruma le culeg,multe,multe..(adica le culegeam ca anul asta nu sper sa leprinda bruma…se vor duce la Domnul mult mai devreme 😦 )si le patrez acoperite,adica la intuneric,in bucatarie sub teracota.Asa fac si cu gogosarii ca sa se inroseasca…stii ce fain!!
    Ma bucur ca esti puternica si poti depasi,ai multe,nici nu o sa se simta (asa o fi gandit si hotul,ha,ha,ha ) dar totusi paziti-le,ca-i pacat de munca ta…puteai dormi in timpul acela,nu?
    Draga,ce ai vazut cu ardeii??Sper ca ei sunt ok 🙂 Cum uzi,ati reusit sa improvizati ceva?

  14. Victoria zice:

    hehe,cred ca ai dreptate.Ce-o fizis hotul „astia au aici cat pentru o armata,ce-ar fi sa fac si eu parte din armata asta…”
    Mersi de pont.Asa o sa fac cu rosiile.
    La ardei am vazut ca s-au inmuiat putin frunzele.Si,de anul trecut,stiu ca daca nu le uzi le cad toti bobocii.
    Avem citura(galeata din aceea ingusta de metal pentru puturi) si scot apa cu ea,apoi o pun in galeti(ca am multe) si ud cu cana de 1 litru.E greu dar tot e bine decat deloc.Daca ud seara,asa ca azi,scot apa mai devreme ca sa se incalzeasca de la soare.
    Te pup si ma duc la somn caci maine ma trezesc devreme sa ud ca nu am udat nici jumatate azi.
    O noapte linistita iti doresc.

  15. Elisa zice:

    Somn linistit draga mea! Te pup si ai grija de tine,nu exagera ca pana la urma daca se face ceva se face,dacanu…nu.Si la mine e asa…n-am ce face mai mult,cum avem noroc de vreme,ca-n rest ne-am dat toata silinta si stiinta,ha..ha..ha.Pe maine! 🙂

Lasă un răspuns

