Rododendron sau azalee roz

S6308400 mica

Ati vazut si voi ca nu ma prea laud cu insuccesele si cine-ar face-o? Cum insuccesul este pe jumatate am hotarat sa va arat ce mi-a mai ramas din cele doua plante de ghiveci,minunat inflorite in luna martie si mai apoi,pana tarziu.Mi-a ramas cea roz fiindca am scos-o la timp din ghiveci unde nu stiu ce fel de substrat avea ca parca era un burete si nu i se prea vedeau radacinile.Am curatat-o de buretele acela,dar nu integral,fiindca nu stiam daca nu cumva acelea sunt chiar radacinile si pe urma,cand mai avea cateva smocuri de frunze vechi si flori ofilite am curatat-o si de florile acelea si am plantat-o in gradinuta langa un trandafir.Are frunze noi,cele de culoare mai deschisa,insa nu s-a regenerat complet pentru a o pune intr-un ghiveci si a astepta sa infloreasca iar.

AZALEE ROZ

AZALEE,RODODENDRON ROZ

Cea alba a murit,am inundat-o fara sa-mi dau seama punandu-i zilnic apa asa cum am facut mereu si inainte si nu am verificat substratul ei ca sa-mi dau seama ca nu-i trebuie apa.Cand am scos-o din ghiveci erau patru fire,patru radacini,trunchiuri si ramuri in miniatura si dupa ce am luat jos acel burete in care stateau radacinile(nu am gasit pamant) le-am plantat pe toate patru in gradinuta si am sperat ca va da macar din unu ceva verde,insa sunt si acum uscate acolo langa gardul cainilor,sub lamai si alaturi de dovleacul ornamental…langa tufa de zmeura.

Acest articol a fost publicat în flori, Gradina si gradinuta și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

13 răspunsuri la Rododendron sau azalee roz

  1. starsgates zice:

    Poate are nevoie si azaleea nevoie de odihnă.
    Va fi apoi iar frumoasă.:)

  2. ba_laura zice:

    imi spunea cineva ca acum un an le-a scos din ghivece si le-a plantat pe langa casa, intr-o zona mai ferita.
    si le-a lasat acolo.
    si ele au iernat bine-merci, au supravietuit, si s-au facut frumoase.
    o fi folclor urban?
    am sa-i cer niste poze!

  3. Eu stiam ca nu rezista iernilor de la noi.
    Azaleea mea e tot in ghiveci, intr-unul mai mare acum. Eu pun apa fiarta si racita doar in farfurioara si ea isi trage cata vrea.

  4. sanda zice:

    Elisa draga, am o orhidee in ghiveci din martie, nu mai infloreste si nu stiu ce sa fac cu ea.
    O tin in balcon, o ud, dar balconul este pe sud si ma gandesc ca i-o fi prea cald; ce zici, i-ar fi mai bine in boxa…aerisita si racoroasa?
    La noi se asteapta caldurile cele tropicale, o zi racaoroasa iti doresc, te sarut. 🙂
    P.S. ti-am mai scris in vreo doaua randuri despre amarata, nu mai stiu pe unde. 😉
    Pa, pa.

  5. Elisa zice:

    Penecolorate,
    te rog s[pune-mi si mie ce fel de pamant are?Pot sa-i pun pamant de cumparat?

    Starsgates,
    nu cred ca-si dezgoleste crebgile ,ca iarna infloreste iar vara uite e bine sa stea afara…

    Sanda<,
    daca-i place si n-are nimic de ce s-o muti la racoare? 🙂 Eu le tin tot aici langa comp si nu ma astept sa infloreasca decat la iarna…nu-s prea priceputa in ingrijirea acestei flori caci numai anul trecut am facut cunostinta cu ele.Cymbidium a avut putregai si a murit.Eu nu mai am timp acum de ele,iti inchipui ca iarna-i altceva,dar acum am atatea de facuuut…uit sa le si ud si daca supravietuiesc bine daca nu luam la iarna altele,ca si bogatasii care le arunca dupa ce se termina florile..Nu ca eu as fi…insa asta este,nu stiu sa le ingrijesc si n-am nici timp de ele vara.Dar,vad ca-s verzi,au crescut frunze noi si atat.
    Draga…e undeva unde nu am raspuns? 🙂 O zi racoroasa la umbra in casa sau la piscina sau unde stii tu sa-ti fie bine.Pup 🙂

  6. Elisa zice:

    Au revenit emoticoanele adevarate….Slava Domnului!!!!
    Inseamna ca wordpress a luat in seama cerintele blogerilor…nu-mi vine sa cred 🙂 😉 😀 😛 😆

  7. sanda zice:

    O fi pe undeva…
    Iti multumesc mult, ma mir cum reusesti sa ne dai raspunsuri, tuturor ofurilor noastre. 😆
    N-a dat frunze noi, cred ca ii voi taia tijele ca sa arate mai bine. 🙄
    M-am baricadat, umbra n-am, in gradinuta nici atat…dar nici loc n-as avea; abia incap plantele si alea inghesuite. 😥
    La anul, pun eu piciorul in prag. 😉
    Ma bucur si eu de emoticoane, erau urate rau.
    O zi, cat reusesti sa ti-o faci de racoroasa. 🙂
    Pusilica.

  8. Elisa zice:

    ba_laura,
    eu nu le las la iarna afara ca la noi sunt geruri mari,dar vad ca in pamant afara acuma ii merge bine,cresc frunzele…
    Laura,ce-ti facebrocoli??Amcitit acolo candmi-ai zis de rasad…

  9. Elisa, exista saci pe care scrie „Pamant pentru rododendroni”. Si, daca intreba cineva, exista si pamant special „pentru orhidee”. Eu am gasit la Bricostore.

  10. Elisa zice:

    Penecolorate,
    eu nu am nevoie de saci,si sa stii ca am luat de la florarie un sac cu substrat pentru orhidee si cred ca nu era bun,ca este prea pulbere,nu-i cu coji,scoarta de copac asa cum este in ghiveci si la una am schimbat,dar nu cred c-am facut bine.,retine prea multa umezeala.
    Ziceam ca pentru un singur ghiveci n-o sa cumpar un sac,as vrea sa folosesc acelasi pamant la toate cand le voi schimba,asta ziceam,ca daca vad ca-i merge bine in gradinuta…unde nu-i pamant special pt azalee,normal…
    Eu am scris la orhidee atunci cand am postat despre ele tot ce era de stiut,inclusiv despre substratul din scoarta…de artar.
    So,ce fac la toamna..iau cate un sac pentru fiecare specie?? 🙂

  11. Elisa zice:

    Sanda,
    ma duc sa ud in gradina 🙂

  12. penecolorate zice:

    Elisa, „sac” e un fel de a spune! Sunt si mici sa stii… Poate nu chiar cat pt un ghiveci, ci cat pt doua, depinde si de ghiveci. Eu doar ti-am spus ce am facut eu. Pamantul in plus daca-ti ramane il ai in sezonul urmator, ca nu se strica, nu?

  13. Elisa zice:

    Stii ce-am patit cu ultimul pamant cumparat?Avea insecte,sau larve si acum orhideea scoate musculite pe…nas…i-a iesit pe nas faptul ca am schimbat pamantul.
    Stiu ca sunt saci sau saculeti dar tot nu-s multumita sa iau pentru fiecare specie altceva…asta ziceam eu.
    Multumesc frumos de informatie…am cumparat pamant de flori sim o sa mai caut pe net ce fel de pamant,ca PH are nevoie azaleea si altele si il ajustez eu…ca tot ai zis tu ca am fost …chimista,hahahaha…Pup.Seara buna!

Lasă un răspuns

