Vinetele albe din saci

S6302369 VANATA DIN SAC

S6302370vinete din saci

S6302368 albe

LE.AM  UITAT DE ASTA VINETIE

VANATATotusi,vinete in saci sau in ghivece nu mai pun altadata,nu-i o solutie fiindca mi se par mai afectate decat cele din gradina,poate fiindca sunt in climatul creat de marul din curte.

Acest articol a fost publicat în Gradina si gradinuta, legume și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

20 de răspunsuri la Vinetele albe din saci

  1. SuKăRiT zice:

    Ca de obicei, imaginile, sunt extraordinar de vii. Bun fotograf ai fi fost, Elizo. 😀

  2. Elisa zice:

    Cavalere,
    am fost fotograf de laborator,faceam diapozitive cand era moda cu verfixul si alte cabinete moderne prin anii 70…pana cand am intrat in concediu de maternitate,in 73 si cand m-am intors toamna ce crezi c-am gasit??Isi impartisera aparatele intre ei,sefii,aparat de marit,vreo 4 si aparatul de fotografiat pe care eu l-am cumparat din Bucuresti pentru scoala a fost luat de dir adjunct si la el a ramas toata viata,il are si acum desigur.Deasemenea erau aparate diascol cu care proiectam diafilme si le-au luat ca aveau copii mici sa le arate filme,desene,ce-o fi fost pe atunci.Iti inchipui ce amar imi este numai cand imi amintesc???Si stii ce vroiau sa faca??Sa ma puna tot pe mine,ca sefa de laboratorsi apoi sefa de catedra sa semnez inventarul,zicand ca acele aparate de fapt exista,sunt la unii si altii care lucreaza in scoala…N-am avut nicio putere,eram tare tanara si doar atat am facut…nu am semnat nimic la inventar de atunci incoace,in fiecare an imi dadeau mie sa fac inventar la toate laboratoarele dar eu nu l faceam si nu semnam nimic.Si stii ceva//Habar n-am cum s-or fi descurcat cu hotiile lor ,dar cel putin pe dir care a luat aparatul foto l-am tachinat 30 de ani sa dea aparatul napoi,cu toate ocaziile…si dadea din colt in colt si manca cacat…mi-e scarba …oofff,de ce m-ai provocat???

  3. SuKăRiT zice:

    Cum de ce te-am provocat, Elizo? Păi, altfel mai aflam io atâtea noutăţi? 😛

  4. Elisa zice:

    La ce te-ajuta ca le-ai aflat,nu se petrecea la fel peste tot?Ba si dupa,dupa 89 am luat din banii mei computer,primul computer pentru scoala si incepusem sa-l folosesc la ore si copiii erau incantati si…dupa ce m-am pensionat si m-am reintors in vizita la scoala uite compu-nu e compu…ca sa-mi spuna laboranta ca e acasa la noua sefa de catedra…acasa la ea???de ce???zic eu.Fiindca al ei l-a luat copilu-so la facultate si ea a ramas fara comp acasa si de aia l-a luat pe asta..si acum asta-i directoarea,hahahahahahahaha
    Hai,nu te SuKaReStI??!!!Asta-i tara in care traim si tu vezi la ce s-a ajuns???La asta de-i acum.
    Povesti din astea sunt sigura ca are fiecare dela locul sau de munca,daca nu erau aparate se luau oamenii acasa sa le lucreze la camp,la curatenie,la una si la alta…Iti spun noutati???Nu le stiai? Nu cred. 😀

  5. SuKăRiT zice:

    Ei bine draga mea, crede-mă, nu am fost martorul unor asemenea (mici şi penibile) găinării. La noi s-a lucrat în stil mare! Vorba lu’ Mircea, au venit câţiva (nu de aiurea, chiar dintre noi) au ajuns politicieni (în vârf de primării şi prefectură) ba într-un partid, ba în altul, au pus ochii pe întreprinderi (magazine, parcuri, terenuri, cabane, hotel…) şi-au spus „ăsta-l vreau eu”…
    Şi ale lor au fost! Toate! Acuma, iau (bucată cu bucată) spaţiile verzi şi căpuşează cu „cocioabe” de lux, blocurile din centru. Bine că-s cam departe de mizeriile astea şi nu cobor în Vale decât în cazuri de „extremă urgenţă”, altfel m-aş otrăvi de la cât sânge rău îmi fac (inutil! Ei, cu ei (poliţie, gardă financiară, procuratură, judecători, toată elita năclăită… Noi, cu noi!)
    (De şukărit, nici vorbă Elizo. Nu-mi stric io bunătate de şucăreală pe… gunoaie, da? 😛 )

  6. Victoria zice:

    Frumusele tare vinetele astea.Poate gasesc si eu la toamna niscai seminte.Sau in primavara prin market.
    Te pup.Iti doresc o zi frumoasa ca sufletul tau.

  7. Elisa zice:

    Eu ce-ti ziceam, la urma?Aici s-a ajuns 😦 Mama ei de randuiala in tara cu r’a croiala…:((((

  8. Elisa zice:

    Victoria,
    am ajuns la concluzia ca anul asta nu ar mai trebui sa adun seminte…plantele mele sunt bolnave de ani de zile,tratate si au si in seminte boala,poate de aia se perpetua de la an la an si tot mai rau.Mi-e groaza sa ma gandesc ca trebuie sa-mi schimb semintele de rosii si de vinete albe si sa cumpar altele de alte soiuri..Daca trebuie sa fac asa mai bine renunt.Am scris destul despre gradina,iata ca e al doilea an,cine vrea sa vada si sa afle cum am facut eu,opoate face fara ca eu sa continui.
    Si pe urma,am inceput sa patesc chestii care nu-mi plac,lume care spune ca eu as fi spus ceva ceea ce nu am spus si asta ma supara cel mai mult.Cum poate cineva sa zica cum ca eu as fizis asa…fara sa dea citat cu ghilimele??Spune si tu Victoria,am spus eu vreodata ca doua fungicide se combina intre ele si asa se stropesc rosiile??? Niciodata noi nu am procedat asa,atunci de ce as fi spus altcuiva sa faca asa??Intelegi ce zic??Doar ca oi fi dat ,asa cum se da,mai multe substante cu virgula intre ele dintre care se alege una,care o gasesti la magazin.
    Vine lumea si-mi cere sfaturi,le spun cum as face eu in situatiile respective,iar daca unora nu le iese,sau pur si simplu nu au facut la timp ce-am zis si le iese rau…cine crezi tu ca-i de vina,hmm?
    M-a suparat Mihai,de la Rosii2 asa de tare,ca zau daca nu-mi pare rau.Scrie un articol in care precizeaza ca eu i-am spus sa foloseasca doua fungicide deodata….(noroc ca dupa ce am intervenit a sters).Vezi cum sunt oamenii??Desigur ca el o fi aflat asta de undeva dar, nemaistiind de la cine, mi-o pune mie in carca..Eu sunt o persoana foarte riguroasa,nu vorbesc ceva daca nu sunt sigura ca e asa,atunci de ce sa suport situatii din astea?
    Draga mea,multumesc ca m-ai ascultat 🙂 Sunt trista 😦

  9. MIRA zice:

    Buna ziua,Eliza,desi vad ca nu-i prea buna…Si tocmai acum cand reusesc si eu sa mai „ies” din ale mele…De ce te-am perceput de la inceputuri ca o mare luptatoare(?)iar in ultima vreme traiesti parca marea dezamagire…Tot in lumea ta parea tratabil…iar tu stii ca sunt lucruri si mai rele decat niste amintiri(despre „gunoaiele”din viata ta),niste afirmatii si mai ales decat un manunchi de…rateuri!Ai grija de…VOI!

  10. Elisa zice:

    MIRA,
    dezamagirea face parte din viata fiecaruia dintre noi,sa nu fiu scris in momentul in care mi-am amintit,ar fi fost ipocrizie,sa nu fiu trista taman cand ai tu timp sa ma vizitezi…hahaha…asta-ar fi fost norocul tau ,iar renuntarea la ceva este intotdeauna inceputul a unui altceva,nu crezi??Si ce legatura au astea toate cu…luptatoarea din mine,nu o anuleaza,doar ca perspectivele se schimba,uneori trebuie sa incerci si altceva,pentru tine,nu pentru altii si poate ca veni vremea sa…nu mai dau sfaturi(ceea ce este foarte ingrat…nici nu-mi place sa dau sfaturi,n-am facut-o decat cu elevii mei si asta prin definitia meseriei).
    So,what’s up?
    Zi,zi despre tine si schimba subiectul,ca abia astept,nu crezi? 🙂 Te imbratisez si stai la o cafea cu mine… 🙂

  11. floris zice:

    Elisa,crezi ca semintele sunt de vina ca anul asta ai avut mai multe probleme cu bolile plantelor?
    Nu e de vina vremea asta care tare aiurea a fost anul asta?

  12. Elisa zice:

    Floris,
    vreme ploioasa si apoi canicula a fost cel mai mult in Oltenia ,in sudul tarii si uite ce zice Lia…si cum arata rosiile ei fara sa le fi stropit niciodata
    http://lialorena.blogspot.com/2009/07/rosiile-sunt-incarcate.html

  13. floris zice:

    Sa stii ca si aici a fost aiurea vremea.SI cu diferente mari de temperatura intre zi si noapte.De exemplu Sotul meu si Printul au mers de dimineata la gradina.La 5,30 erau acolo.SI erau 15 grade afara.Acum am vorbit cu ei la telefon si sunt 30 de grade.
    Stiu ca si el a stropit rosiile.Cu piatra vanata stiu sigur.Altfel nu aveam rosii.

  14. MIRA zice:

    As sta mult si bine,oriunde este liniste si pace,mai ales unde-s oamenii multumiti de viata lor si nu-si doresc din/pe a altora 😦 Sunt si eu trista,nici nu stiu ce sa fac(em)…pietrele de-ncercare incep a se rostogoli haotic,micul neuron 😀 ,ma paraseste si el…sunt dezorientata si fara vlaga si n-am crezut niciodata in luminita de capatul tunelului…si nici in existenta „resursei”,inepuizabile 😦 😦 😦
    Iti multumesc pentru invitatie,asteapta-ma si nu picura in ea idei de renuntare!

  15. Dumi zice:

    Doaaamna Elisa, ai ganduri poznase. Pai cum sa lasi matale gradina pe mana parazitilor?. Hmmm. Si apropo de rosii:Poti sa ma faci fericit cu cateva seminte din soiul pe care-l cultivi?

  16. Elisa zice:

    Floris,
    pentru la anul am alte planuri si nu voi mai stropi…ori pun gazon si tolanesc cu pisicii alaturi toata vara,ori…pana atunci ssssttt,nu spun nimic pana nu ma conving eu. 🙂
    Multam de incurajare,puiule 🙂

  17. Elisa zice:

    MIRA,
    pai sastii ca asta-i reteta…esti necajit de ceva anume,gasesti pe cineva care-i mai necajit decvat tine si respiri usurata zicand:la mine parca-i mai usor 🙂
    Glumesc fiinca niciodata nu imi compar trairile mele cu ale altora si nici altele…Doar singura pot sa ies din gropile in care cad din cand in cand..doar singura cu vointa.Asa si tu…fa ceva sa nu mai ai pe ceafa problema asta…
    Te imbratisez si-ti doresc binele.

  18. Elisa zice:

    Dumi,
    rosiile mele nu-s sanatoase si nu cred ca mai iau seminte de la ele sa se perpetueze boala,desi mi-a cerut mai multa lume,oricum nu le pot lasa pe toate de samanta…Ar mai fi cele de la bulio,care-s coapte tare insa sunt amestecate de toate soiurile…

  19. Dumi zice:

    Multumesc pentru raspuns. Pentruca asta caut (printre altele) si tot voi gasi. Rosii ROMANESTI, ,DA, ROSII ROMANESTI, sensibile la boli (spun unii) dar cu coaja subtire,zemoase,gustoase. Si nu ma deranjaza daca din 50 de fire rezista 10 sanatoase. Daca stii pe undeva acest soi, poate-mi spui. Anul trecut am avut o „padure” de busuioc italian. Aveam un miros de rai pe terasa. Anul acesta nu a iesit nimic. Am semanat de 3 ori. Acum am 5 fire dar le voi duce la maturitate, vor face seminte, si voi fi din nou fericit.

  20. Elisa zice:

    Pai,eu din Timisoara din piata am luat rosiiile pe care mi le-am prasit,astea mari mari,care nu s-au copt inca,iar inima de bou…nu mai stiu de unde…ma rog,daca vrei si umbli prin piete in luna august(sau nu esti din Romania? ) atunci gasesti,ca si eu fac la fel..o sa ma duc special la Timisoara sa-mi procur rosii de samanta.Ce sa zic? busuioc am tot postat,am de multe feluri,cu asta e mai greu sa gasesti seminte…eu le-am primit de la sora mea ,semintele,in rest…daca vrei..poti 😀

Lasă un răspuns

