Leandrul sau Oleandrul

LEANDRU

LEANDRUL

Abia acesti boboci sunt de anul acesta ca cei care-au inflorit de prima data au fost de anul trecut,imbobociti in pivnita unde a stat iarna.Am citit ca trebuiesc tinuti la 15-20 de grade si iarna,ca ei,leandrii, nu se odihnesc,dar ai mei au iarna paduchi testosi,ca si lamaiul,ca de la leandrii astia a luat lamaiul paduchii si nu pot sa-i tin in casa deoarece fac mazga pe parchet sau pe covor si-mi ajunge cat fac  curat dupa lamai.

Cat este de frumos, inflorit!!!Nu degeaba a scris Arghezi …”din bube mucegaiuri si noroi iscat-am frumuseti si preturi noi”

Acest articol a fost publicat în flori, Gradina si gradinuta și etichetat , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

12 răspunsuri la Leandrul sau Oleandrul

  1. Lulutza zice:

    Am gasit ceva internet contra puricilor de plante:
    „Daca sunt de culoare verde sau rosiatica (chiar maronie) cu multe picioruse si se aglomereaza pe bococi sau pe mugurii plantei si frunzele tinere, este cu siguranta vorba de afide (purici de plante).
    Cel mai indicat tratament este cel cu solutie de Mospilan. Se gaseste sub forma de pudra albastra in pliculete mici la toate fitofarmaciile.
    Se stropesc abundent cu pulverizatorul plantele atacate si se repeta operatiunea dupa circa 6-7 zile. Nu e indicat sa se aplice tratamentul mai mult de 3 ori. Dupa tratamentul de mospilan se recomanda ingrijirea atenta a plantei si pulverizarea periodica cu apa. Umiditatea atmosferica ajuta dezvoltarea sanatoasa a plantei, impiedica atacul insectelor si reduce proliferarea acestora in cazul in care s-a instalat atacul.”

    Eu am reusit odinioara sa scap de daunatorii astia cu zeama (macerat) de tutun, pulverizat pe plante.

  2. Elisa zice:

    Lulutza,
    nu-s purici,de purici stiu cum sa le scap,da..cu mospilan sau fastac,insa la lamai si la leandrii sunt paduchi testosi,au carapace si sub carapace se dezvolata si lasa mazga pe frunze,peste tot si am incercat ultima data cu apa cu sapun mult,am stropit 3 seri la rand si duap o saptamana iar 3 seri la rand si am crezut ca am scapat,insa nu.Cand sunt afara,in vant si curent nu se formeaza asa de multi,spre deloc,iar cand toamna ii ducem in casa acolo e tragedie.
    Astia se lipesc de frunze,de ramuri si in locuri in care nu apoti ajunge sa cureti,fiindca ii curat si manual,nu-i las,dar raman involuntar in locuri greu accesibile,la incheieturi si apoi daca unul ramane…e destul ca de sub el ies sute,,,
    Acum,ca i-au crescut lamaiului frunze noi si-s crude,le stric daca le curat manual,ca-s sensibile,deci tre sa-l stropim musai cu ceva…
    Multumesc draga mea ca te-ai uitat pentru mine…nici nu stii ce miscata sunt !Multam’fain de tot 🙂

  3. Lulutza zice:

    Si aici mai sint niste leacuri „babesti”:
    http://www.totalgarden.ro/articole-games.php

  4. maryanne zice:

    asa este cu leandrii si cu testosii astia pacatosi.Tot cu apa si sapun am scapat si eu si cu scobitoarea i-am dezlipit.Ai naibii de pacatosi sunt.

  5. Elisa am gasit un posibil tratament, pe baza de alcool, pentru lighioanele care-ti ataca leandrul si lamaiul:

    http://www.infogradina.ro/dr-plant/combaterea-daunatorilor/daunatorii-plantelor/112/

  6. Elisa zice:

    Gradinarule,
    multumesc tare mult,o sa-mi fie foarte de folos:)

  7. Edina zice:

    Am un leandru care de doi ani nu a inflorit. De crescut a crescut – 2m.pe putin – frunze din belsug.
    Ce este de facut ?

  8. Elisa zice:

    Edina,
    trebuie tuns primavara,ii dai forma pe care-o vrei,apoi eu nu le-am schimbat deloc pamantul si-s de zece…mai multt,ani.Apoi trebuie sa-i pui ingrasamant de flori,din ala universal cu microelemente.Si inca ceva…lui ii trebuie multa,multa apa,ca este planta mediteraneana,eu ii pun cate 2 litri deodata de 2 ori pe zi,acum cu caldurile astea.
    Bine-ai venit si te mai astept sa-mi confirmi ca nu ai facut toate astea 🙂

  9. Edina zice:

    Multumesc !
    Tuns executat, pamantul completat pe masura ce ghiveciul crestea, apa 2l zilnic . Am sa incerc ingrasamant. Dar ce fac cu crengutele noi care cresc, cresc de au ajuns deja in tavan si incep sa nu se mai sustina de greutatea frunzelor. Daca mai pun si ingrasamant ……

  10. Elisa zice:

    Ingrasamantul de flori contine putin azot si mult fosfor,deci n-are treaba cu frunzele,iar daca in varfuri nu are semne de boboci de flori,atunci tunzi ramurile acelea lungi si acum si cresc altele cu muguri de flori ,asa ar trebui.Si inca ceva,daca este in casa s-ar putea sa nu-i placa intunericul,pune-l pe balcon,dece in casa,saracul de el..vara sa stea in casa si te miri ca nu infloreste??? 🙂 Repet..ingrasamantul este pentru inflorire,asa ceri cand cumperi,ca este si pentru verde,pentru plantele verzi,exotice,insa nu din acela ii pui ci pentru a faceflori.Citeste pe eticheta,nu te increde in vanzatoare ca astea ne baga pe gat zicand Da…la orice…:) Succes!

  11. Edina zice:

    OK ! Multumesc.Pe curand.

  12. Elisa zice:

    Edina…nu uita,ai zis pe curand 😀

Lasă un răspuns

