Animalul fioros

S6302371 animalul fiorosAsta este,ce pot sa mai fac dupa ce am incercat toate metodele auzite pe net,prin magazine,prin piete,pe strada si prin telefon?! Ce sa mai fac altceva?Nu numai la mine,ca babuta de alaturi imi arata zilnic cate-un smoc de morcovi mancati pe jumatate,iar eu nu mai controlez ca sa nu ma necajesc,insa telina asta, de langa fasole,de sub mar, am vazut ca-s ofilite frunzele si nu mi-a venit sa cred,decat cand am luat-o usor deoparte si-am vazut ca-i doar frunzele si  o mare gaura in locul ei.Ce sa stiu face?C-am bagat la caca de caine pe vremea cand imi misca ardeii,cautand rame prin gunoi,dar ala o fi fost cartita nu catelul pamantului care manca zarzavaturi.Ce otrava sa pun in gauri,ca doar otravit poate scap de el..sau de ei…cine stie cati sunt???Intr-o zi vecinul mi-a spus c-a vazut o mama cu 4 pui afara ,dincolo de gardurile gradinilor,pe camp,pe drum, cum jucau turca…si el se uita la ei..,iar cand l-au zarit au tulit-o in gaurile lor…Ce sa stiu face?

Singura solutie este sa ma las de gradinarit.

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

14 răspunsuri la Animalul fioros

  1. Elisa, eu nu-l vad bine in poza si nici nu stiu despre ce vietate vorbesti. E un fel de sobolan?
    Ce e ala „catelul pamantului”?

  2. Elisa zice:

    Draga mea,nu-i in poza,ca daca l-as vedea i-as da una-n cap sa crape imediat,asa de fioroasa as fi…este numai gaura si telina care lipseste,asta aratam.Da,este harciog,caci campurile astea de prin jur nu mai sunt lucrate si au atras toate animalele…acusi o sa avem si ursi pe aici,sa creasca numai copacii…
    Am scris de cateva ori despre animalele din gradina mea si apoi am uitat…azi,insa…pac..placinta! Unde-i telina,nu e telina 🙂

  3. Am citit la un moment dat in revista „Gradina de vis” ca e mai sigur sa pui radacinoasele in strat inaltat. Adica : sapi si scoti pamantul pe dreptunghil respectiv cam pana la 50cm adancime. Pui o plasa metalica pe fund si pereti. Ingradesti locul cu o rama de lemn, ca o lada fara fund.Pui apoi un strat de vreascuri, deseuri lemnoase, deasupra balegar si la sfarsit pamant de mranita amestecat cu nisip, da nu stiu proportia… Si ai un seif pentru telina, morcovii, patrunjel radacina… Asta ar functiona pentru recolta urmatoare.

  4. Elisa zice:

    Tu asa faci? Crede-ma ca mai bine ma spanzur decat sa fac asta…Doar nu pun intr-un singur loc radacinoase si pe urma eu pentru telina nu am strat,ca e gradina mica si telinei ii este bine pe carari,atunci se face mare,pe carari,deci asa o pun.Asta nu-i solutie decat pentru cine pune o tarla mare ,nu-i pentru mine…Pentru mine ar fi solutia care-am zis-o eu..sa ma las de gradinarit ca destui nervi imi face si certurile cu al meu numai din cauza gradinii le avem,asa ca as impusca doi iepuri deodata,ca harciogii nu-i pot impusca,desi as face-o cu sadism…

  5. Irina zice:

    macar au ramas frunzele 🙂

  6. Elisa zice:

    hahahahaha…ce draguta esti tu…! Fac maine fasole scazuta de pe poci culeasa prima data si chiar imi trebuiau frunze de telina,dar eu le rup la toate de pe margini ca atunci creste in pamant…daca mai are ce,hahahahaah…hai ca m-ai distrat Ce sa fac,sa-l premiez pe animal? 😉 😆

  7. Eu am straturi inaltate din tocuri vechi de usi, da nu cu plase pe fund si nici din motive de rozatoare ci fiindca am terenul in panta.
    Da n-am nici cartite, nici harciogi, nici soricei, nici coropisnite, ca am … pisici!

  8. sanda zice:

    oops! cainii nu iubesc pisicile. :(((
    Vai ce de probleme! esti delicioasa si cand te superi. 😉
    Elisa, nush ce pamant am, ca nu se face radacina de fel!
    Pe masura ce ii cresc frunzele, o jumulesc, le pun la uscat pentru iarna si cam atat; e bine si-asa.
    Noi sa fim sanatosi. :))

  9. Elisa zice:

    Penelopa,draga mea,si pe aici prin gradini umbla pisici dar nu ajunge…ar fi mai eficient daca ar umbla si lucra oamenii campurile astea parasite in subsolul carora s-au instalat rozatoarele…

  10. Elisa zice:

    Deci,Sanda,telina se pune pe carari batorite..hahahaha…asa-i place ei in pamantul tare si atunci se face mare.Incearca la anul,zau daca te mint 😉

  11. Adinuca zice:

    Sanda, ai grija ca exista telina de frunze si telina de radacina. Daca cea de radacina face si frunze mari si frumoase, cea de frunze face radacina foarte mica. Apoi ea trebuie sadita in februarie, presadita in aprilie-mai si culeasa incepand cu iulie. Dar creste foarte greu… Cel putin la mine…

    Elisa, nici macar in gluma sa nu mai spui ca te lasi de gradinarit. Ma gandeam in week-end ca asa cum te lupti tu cu insectele, rozatoarele si cartitele asa ma lupt eu cu buruienile. Si nus’ de ce am impresia ca ele castiga…

  12. Elisa zice:

    Adinuca,pai ceee..nu-i mai bine sa ma duc si eu cu cosul in piata?Ce atata zdroaba?! In astfel de momente chiar asa gandesc,ca o sa seman toata gradina cu iarba si eu stau la umbra pomilor,pe iarba si manc mere…:lol:
    Adinuca,ce mai faci tu draga mea?? Scrie la tine ,pune poze ca mis curioasa cum ati facut gata lucrarea voastra minunata…zau asa..ma tot duc si nimic nou…
    Ia de la mine ceva spor..ca uite eu azi am postat 7???
    Te imbratisez si te mai astept.
    Spune-mi daca telina aia de tije este cea pe care o mananca copiii in America,numai tije,dar e buna,buna..si mie-mi place si as cultiva,dar de unde sa iau semintele?,sau rasadul?

  13. Adinuca zice:

    Eu am vazut seminte la Brico si pe unde se mai vand semintele, plicuri pe care scrie telina de frunze si telina-radacina. Nu stiu daca este aceea de frunze ca aceea de din America dar seamana tulpinitele. Dar am vazut la Martha Stewart ca a spus ca nu-i telina. Pe cine sa mai crezi?

    In piata eu nu gasesc ce-mi place si anul asta tare sufar ca nu le am pe ale mele. Decat fasole, morcovi 3 fire de pastarnac si ceapa am facut anul asta. Dar sunt toate bio (adica fara ingrasaminte si pesticide) A si un castronel de visine. Promit sa postez cate ceva la mine dar eu cu timpul stau tare prost… Nu-mi mai ajunge. Cred ca si cererea pentru o zi de 26 de ore este depasita…

  14. Elisa zice:

    Aha…pai se va vedea pe poza de pe plic ca stim cum tre sa arate cea de tije,am vazut la tembelizor cand am prins o emisiune cu bucatareala…
    Draga Adinuca,cand o sa ai mai mult timp?Daca nu incepi odata…tre doar sa dai cuiva sa-ti pregateasca terenul,sa-l are,sape,ma rog,la toamna si la primavara si apoi tu pui,semeni si din cand in cand mai treci pe la ele,ca tot se va face ceva…Crezi ca la tara femeile stau tot in gradina ca mine??Neeeh,nici vorba,stiu de la mama mea,care avea atata treaba ca numai cand culegea se ducea in gradina.Cresc ele si asa nebibilite,nu te lua dupa mine ca eu exagerez cu gradina asta de nu se mai poate…adica,imi fac delucru,cum s-ar zice. 🙂

Lasă un răspuns

