Ardeiul

UpDate 16 iulie: I-am stropit cu topsin impotriva uscarii vasculare si cu mospilan impotriva insectelor care ii gauresc.

Cu ardeii grasi,aceia de la Timis,de copt si pe care am inceput sa-i culeg, am probleme cu un daunator care gaureste leguma langa codita de obicei,insa acum vad ca oriunde.Alege pe cei mici si cruzi care se penetreaza usor,probabil si odata gaurit ardeiul nu mai creste,intra apa in el si se strica.

Am stropit cu un insecticid  ,fiindca vad ca si frunzele de la farfuri sunt perforate,dar nu a avut efect.

Ieri am stropit si dovleceii pe dosul frunzelor ca-i musculita alba  enorm de multa.Azi era acolo.Am dat cu fastac.

Imi vine sa injur,ma imbolnavesc aceste animale,insecte si tot ce strica plantele si eu nu pot sa le ..dovedesc deloc.Nu mai stiu ce sa fac…cu ce sa mai dau,pentru ca in alti ani am avut chestia asta si la gogosari si la kapia…si eu nu de aia am muncit ca sa arunc rebuturi la compost.

S6302260 ARDEI GAURIT

Am gasit si la cei iuti si la bulgaresti…

S6302151 ardei gaurit

Acest articol a fost publicat în Gradina si gradinuta și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

17 răspunsuri la Ardeiul

  1. MIRA zice:

    Nu-mi permit nici cunostintele nici practica sa-ti „ameliorez” furia dar am gasit printre notatiile mele dinaintea plantarii rasadurilor,de pe un forum ca exista fungicide care se pot folosi chiar cand se observa deja o afectare a rodului,ele actionand la nivelul tesutului plantei,izoleaza ciuperca,avand efectul unui antibiotic.Am notat:Bavistin,Benomil,Sumilex.Poate incerci si ai norocul sa nu fie prea tarziu.
    Te rog sa nu disperi,asa cine ne mai stimuleaza incercarile si cine ne mai ridica moralul in preajma ratarii?

  2. Ninu zice:

    nu te-ai gindit sa iti iei niste gaini ca sa ciuguleasca daunatorii ? 🙂

  3. Elisa, eu as zice ca-i tot o boala, nu un animal. Esti sigura ca intai apare o gaura „curata” si abia apoi se pateaza?
    Si, ca tot sunt pe-aici, ce se mai aude despre Humusil? L-ai folosit?

  4. Dumi zice:

    S-ar putea sa fie Antracnosis (Anthracnos) sau “ripe rot” dar este ciudat ca au boala asta ardeii.
    http://vegetablemdonline.ppath.cornell.edu/NewsArticles/Pepper_Spanish.pdf Sper sa te ajute

  5. Elisa zice:

    Merci dar nu seamana cu ce am eu la ardei…gauri si atat.Este un vierme,un melc,un limax sau ceva asemanator…o musca…nu-i boala.Pe net nu se gaseste asa ceva,inchipuie-ti ca pana sa scriu postarea asta despre ardei am cautat peste tot.
    Astept un cultivator de ardei care s-a intalnit cu asa ceva si poate vrea sa-mi spuna si mie cine face si cu ce se trateaza.
    Penecolorate,
    nu-i boala si nu-i animal…poate o omida,o insecta…dar boala nu-i asa.Mc frumos.

    Intai sa le instruiesc sa ciuguleasca doar ce vreau io nu verdele pe care-l vor ele,hmm? 😦
    MIRA,merci dar nu-i boala,deci nu merge cu fungicid.

  6. Uff! Deci esti sigura ca-i un daunator nesuferit! Ce ar putea sa nu-i placa, oare, daca zici ca indrazneste sa guste si din ardeii iuti?!? Ma gandeam sa-ti sugerez un macerat de usturoi, dar daca zici ca nu fuge de iute, poate doar mirosul sa nu-i placa!

  7. Elisa zice:

    Draga mea,lasa ca trecem noi si peste asta si nu le-o gauri pe toate 🙂 Acum c-am stropit..sper sa ma linistesc cu stropitul o vreme,ca ne-am cam saturat amandoi.Mai sunt si altele,mai trebuie sa ne si odihnim,mai vreau sa si stau,pur si simplu sa stau…dar cand ma asez pe balansoar imi pica un mar in cap si uitandu-ma in sus vad cate sunt coapte si stiu ca trebuiesc culese cele coapte si facut ceva din ele…
    Poate ca noaptea se urca limaxi mici pe ei si…poate ma duc acum la zece jumate cu lanterna sa vad …Pa!

  8. Elisa zice:

    Da,asta era…limaxi mici pe frunze de langa ardei..ca ardeiul l-am stropit si nu-s prosti sa se sinucida,asteapta sa spele ploaia…de fapt a cazut burnita ca sunt ude toate plantele la ora asta in gradina.
    Maine ma duc si iau 10 cutii de optimal si le dau pe pamant printre ardei…sa se sature. Sau mai bine pun cenusa,da…asta fac imprastii cenusa si este si ingrasamant.
    Noapte buna ,lume!! 🙂

  9. Ninu zice:

    totul e bine cind se termina cu bine !!!….deci cenusă carevasazică…a dracu limaxi cu neamu lor cu tot :)…. Noapte buna Elisa !

  10. maryanne zice:

    eu am citit in revista gradina mea de vis ca se imprastie zat de cafea pt a combate melcii cu cochilie si pe cei fara cochilie.Si am incercat.Faceau ravagii in macris si capsuni mai ales dar si la salata si altele.Am imprastiat zatul peste tot pe unde umblau ei si vedeam ca sunt si pot spune ca merge.Incercati si vedeti ca functioneaza si pe deasupra este si ingrasamant.De doi ani ,asta fac cu zatul de la cafea il imprastii prin gradina.

  11. Dumi zice:

    Ma bucuer pentru tine ca ai rezolvat problema, prin fortele tale. Dar asta asta este si bucuria mea. Pentruca, durerile si bucuriile tale sunt si ale noastre, a celor fideli, care invatam „rautacios find” pe pielea ta

  12. Dumi zice:

    Si ma uitam pe harta aceea de viztatori. Este o insulita, langa Africa, cred ca sa numeste Saint Helena Island. Din 17 vizitatori (fara nume) ai acum 26. Si asta spune ceva. Nu crezi?

  13. lorena zice:

    Buna.De suparare m-am gandit sa caut si eu ceva pe net,ca de obicei nu am timp,asa am ajuns la blogul tau.Sa iti spun si supararea mea:am probleme cu vinetele parca se „blegesc” si nu numai asta dar codita de la vinete parca o mananca ceva ,nu este verde ci maro.Poate ma ajuti cu ceva informatii am fost si la protectia plantelor si nimeni nu mi-a dat un rasp exact ce ar putea fi cu codita vinetelor,asa am patit si anul trecut.Apropo de ardeii pe care i-am vazut in poza cred ca sunt gauriti de vierme,eu am patit-o anul trecut si orice le-am dat nu am reusit sa-i stopez odata viermele intrat nu mai scapi de el.

  14. Elisa zice:

    Bine-ai venit Lorena! Ca sa-mi dau cu parerea ar fi bine sa vad.Nu poti face poze si pe mail sa le trimiti?
    Si ale mele au frunze blegite si acelea nu-si mai revin,credeam ca-i uscarea vasculara si ieri le-am stropit asa cum am scris la postarea despre vinete,mai jos un post.Insa vinetele nu le mananca decat gandacii de colorado si nu numai la codite ci peste tot,si chiar coditele florilor.Nu au gandaci?
    Legat de ardeii mei ,cum adica odata intrat nu mai scapi de el…unde intrat,in pamantul gradinii sau in ardei?

  15. lorena zice:

    Am sa le fac poze si am sa-ti trimit in zilele urmatoare.Nu au gandaci deloc,au au avut un atac serios de acarieni , dar acum am scapat de ei.
    Legat de ardei ,viermele a intrat in ardei.Cauta in ardeiul gaurit sa vezi daca il gasesti sau poate ii gasesti „mizeria”.

  16. Elisa zice:

    Lorena,
    acum sunt sigura ca asa e cum zici tu,fiindca sotul meu ,la un moment dat a vazut fluturi pe ardei,niste fluturi care-au depus in flori,ca la mar.Da…si zice ca se stropesc mereu de cand sunt in floare pana la maturitate,dar ai mei tot timpul sunt in floarea si la maturitate in acelasi timp.Ma gandesc ca poate nu a depus in toti,ca numai unii sunt,au fost,ca i-am cules asa mici si gauriti ca oricum aceia se strica.
    Vinetele mele arata tare rau si fructe multe pe fir mi se pare ca nu cresc,ca ar fi trebuit deja sa le iau pe primele,da-s mici.Am facut tot ce-am stiut la ele,insa…
    Chiar nu stiu ce sa zic daca nu au colorado,atunci cine sa manance la vinete?Poate tot vreun vierme.

Lasă un răspuns

