Usturoiul de toamna

L-am plantat in octombrie,sfarsit de octombrie,l-am adus de la Timisoara,din piata Iozefin   si acum l-am scos.

De fapt a inceput animalul subteran sa faca tunele,galerii printre ei si cand am vazut ca daca trag un pic ei ies…am decis ca e momentul,sambata,pe ploaie..si erau plini de noroi,asa ca i-am pus pe iarba,i-a plouat doua zile si o noapte…  😀  si acum se usuca pe pat,la umbra,deocamdata,apoi o sa-i impletesc si ii atarn la soare.

S6302147 usturoi de toamna

S6302149 usturoiul de toamnaFrunzele astea negre o sa se ia jos si raman albi si curati.

Mai am si acum din cel de anul trecut…mult,desi pun in fiecare mancare cate-o capatana.Mai am si plantati in primavara jumatate de strat,dar pe acela il  mai las,desi pe langa gard,sub gardul viu s-au uscat frunzele…pe aceia o sa-i scot.

Printre usturoi am plantat mai demult fire de ardei,ca mi-au ramas in rasadnita,asa ca acum ce se vede,mai mare ,sunt acei ardei,iar acestia din prim plan i-am pus acum vreo 2 saptamani unde nu a rasarit pastarnacul de-al doilea…

Eu ii zic acestui spatiu..pepenarie,desi mai e si ceapa din toamna si vinete si ardei si varza,ca am cumparat gulii si mi-a iesit varza hahaha..si pastarnacul mare,care-i frumos.

S6302136 in loc de usturoi

Acest articol a fost publicat în Gradina si gradinuta, legume și etichetat , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

6 răspunsuri la Usturoiul de toamna

  1. sanda zice:

    Ceee-mi plac franghiile alea! imi amintesc de copilarie; am vazut si din ceapa.

  2. Elisa zice:

    Da, si ceapa o impletesc daca am..dar anul asta pas peste ceapa..ampus-o in toamna ca pe usturoi ca altadata era bine si as-iarna s-a terminat,de fapt a supravietuit pana primavara si in primavara a rascolit animalul subteran toata gradina si mi-a disparut ceapa…asa ca voi cumpara.

  3. Adinuca zice:

    Iarta-ma ca sunt pe langa subiect dar trebuie sa-mi spui ceva: spune-mi ca domnul Nicolae din Brasov care a trimis poze la acest concurs http://blog-director-de-gradinarit.blogspot.com/ este sotul tau si pozele nu ti le-a furat.
    Cu mult drag si cu aceeasi admiratie pentru munca ta
    Adinuca

  4. Elisa zice:

    Draga mea,Adinuca,nu mi-a venit sa cred ce-am vazut 😦 Nu mai am cuvinte,imi tremura mainile pe taste,ma simt agresata,de-a-dreptul talharita .Ce pot sa fac decat sa scriu un post,ceea ce am si facut.
    Iti multumesc tare mult,eu nu ma uit pe acel site,n-aveam de unde sti daca tu nu-mi spuneai.Puteau s-o faca si altii care merg pe acolo si vin si la mine,dar poate ca nu au vazut,inca.Multumesc tare mult,sper sa pot dormi,ca pana acum am curatat mere,4 kg si erau mici si le-am taiat ,pus in zahar,ca se stricau daca le lasam pe maine.Sunt obosita de aceasta veste urata,urata tare urata 😦 si-ti multumesc,fiindca trebuia sa stiu,chiar daca este atat de neplacut.

  5. Victoria zice:

    Foarte frumos usturoiul tau.Al meu s-a dus.L-am pus des si jumatate parca s-a topit.A disparut pur si simplu la un moment dat.Iar restul s-a facut dar mic.Si deja l-am terminat.
    Dar nu-i nimic,voi cumpara iar la anul nu voi mai face aceeasi greseala.

  6. Elisa zice:

    Asta este numai o parte,cel pus in toamna..am maipus si in primavara si il mai las.
    Si eu l-am pus des,nu-i asta…nu a fost buna samanta,adica acei catei or fi provenit de la un usturoi bolnav..asa cred eu,altfel n-avea cum sa se topeasca…

Lasă un răspuns

