Culesul

Primii ardei culesi sambata,ultima fasole pitica,din aceea fideluta(incepe si cea de pe araci) ,brocoli culeg deja demult si se face ca nu reusesc sa-i gasesc loc in meniu,iar rosiile mari in timp ce se parguiesc se si crapa ,de la ploi…E bine  🙂

Ardeii acestia sunt seminte din Timisoara,am luat de la ardei cumparati de acolo si imi plac ca au pielea groasa si sunt speciali pentru copt.Se desprinde, coaja coapta, deodata toata,foarte usor,nu ca la cei grasi si mari la care te chinui sa-i decojesti.

S6302101 primii ardei si ultima fasole fideluta

S6302121 brocoli cules

S6302118 si tija e bunaIn fiecare zi mananc i tija de brocoli cu inflorescenta,doar ca tija o decojesc.Asa cruda,e foarte buna,ca varza,ca gulia,ca ridichea…ma rog,acum aflu ca si dovlecelul este bun crud,in salata,de la Jamie.

S6302140 se crapa si se cocLe-am stropit inainte de ploi…dar piatra vanata nu-i toxica,ba chiar am citit ca este stimulator de…nuj ce..o sa mai caut articolul care spunea despre asta.

Acest articol a fost publicat în Gradina si gradinuta și etichetat , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

35 de răspunsuri la Culesul

  1. Andi zice:

    OK, meniul special pt azi: ardei copti si iaurt cu menta 🙂
    Multam/asemenea

    Zi buna tuturor

  2. Elisa zice:

    Andi,dezvolta iaurt cu menta…plz…!!
    Mulam frumos 😛

  3. sanda zice:

    Merg sa-ti caut o reteta de brocoli. 😛

  4. Elisa zice:

    Nu,nu fac azi brocoli…,dar cauta-mi ca eu stiiu doar aia cu 2 minute la fiert-oparit,apoi 5 minute la tigaie.. Multumesc tare mult..
    Sa inteleg ca se amesteca menta rupta,frunzele tinere,cu iaurt si gata??? pai asta-i sos langa salata de fasole…ha!! Asa o sa fac ca am mult cremoso…de menta nu mai spun 🙂

  5. sanda zice:

    Ooo, n-o am pe cea pe care o cautam, dar uite alta, cu piept de pui, numai ca fiica-mea foloseste un sos din comert, special pentru brocoli.
    Eu le mai ametesc, mai folosesc de altele; pentru conopida, dovlecei, etc.
    Poti sa improvizezi, sa faci tu unul eventual.
    Se taie carnea cubulete, se trage in ulei incins, sa se patrunda, aproximativ 5′.
    Se fierbe brocoli, stii tu, 2′.
    Se amesteca toate ingredientele, inclusiv sosul iar dupa ce iei vasul de pe foc, adaugi vreo 3-4 rosiute de-alea mici, nu stiu cum se numesc, taiate in sferturi, dar tre sa ramana crude.
    Asta-i tot.
    Daca n-ai inteles ceva…sunt prin zona. 😉

  6. Elisa zice:

    Fain,am retinut..o s-o fac maine,merci mult 🙂

  7. sanda zice:

    Stiu ca azi faci salata de fasole, dar ziceam sa o ai, ca vad ca ai mult brocoli.
    Nu-i cam rasfirat, nu se leaga, ca si conopida? nu ma pricep, intreb.

  8. Elisa zice:

    Draga ,,prima capatana am cules-o demult si am pozat altundeva..astea sunt cele care apar din ramificatii.O sa-ti arat si una ca si conopida,adunata,ca la matket..dar daca le mai lasi un picut mai mut,o zi doua…incep sa se rasfire si sa infloreasca 🙂

  9. sanda zice:

    Aha. Asta cu lasatul o zi, doua in plus, stiu da la ginerele meu ca nu e bine.
    Am stat la ei vreo doua saptamani si eram terorizati la meniu de gradina! :))))))))))))))
    Ce n-as da, sa ne dicteze si noua gradina, meniul. 😛

  10. sanda zice:

    Waw, ce fain! ce mi de pooofta! 😛

  11. maryanne zice:

    te rog frumos,strange-mi si mie cateva seminte de ardei din acela bun de copt.Imi plac mult ardeii copti.Eu am rosii dar inca nu s-au copt.

  12. maryanne zice:

    ardei rosii am vrut sa spun ,sa nu se inteleaga rosii adica patlagele .

  13. Elisa zice:

    Maryanne,
    si astia se vor face rosii daca ii las sa se coaca,acum semintele nu-s bune,toti ardeii trebuie sa se faca rosii si abia apoi leluam semintele,ca asa nu-s bune ,nu incoltesc ca nu-s mature.Deci,la toamna can se coc semintele atunci le strang si eu.Tu ai crezut ca-s bune asa,de la astia culesi acum??Nuu,am lasat 2 de samanta,ca din primii se lasa samanta,cei care urmeaza nu vor mai fi asa de mari si de grasi,sper ca nu se vor strica si voi putea aduna seminte cand se vor inrosi.

  14. Rosii zice:

    chiar ar fi fain sa gasesti articolul ala cu piatra vanata. inseamna ca pe mine m-a prostit tipa de la magazin ca ar fi toxica.

    trebuie sa le mai stropesc si eu ca incep sa se imbolnaveasca frunzele 😦 sper sa gasesc si altceva in afara de ridomil.

  15. maryanne zice:

    la toamna ,stiu ca acum nu sunt mature,ideea este ca ai mei care se inrosesc cand se coc,acum sunt verzi,un verde inchis,de aceea vreau si galbeni cand nu sunt copti.

  16. Elisa zice:

    Bravo,Mihai..cu Bravo poti da.Noi dam cu Bravo,daca gaseste azi pe pepeni si pe vinete..
    O sa caut…

  17. Elisa zice:

    Maryanne,am inteles acum ce ziceai,da..si mie imi plac aia verzi,am avut intr-n an asa de mari si gustosi si ii mancam verzi..dar nu s-au copt si nu am perpetuat soiul…din pacate.
    Maryanne,sa stii de pe acum ca atunci cand se vor coace ardeii si ce seminte mi-ai mai zis tu,de rosii move,parca..inima de bou,da?? va trebui sa-mi amintesti la toamna scriindu-mi pe mail si adresa ta,ca eu trimit dar….

  18. Elisa zice:

    Mihai,aici am citit…

    „Folosirea zemei bordeleze in combaterea manei la vita de vie are o vechime de peste 100 de ani.
    Inainte de aparitia manei proprietarii de vii din zona Bordeaux (Franta), care aveau vii pe marginea drumurilor, obisnuiau sa le stropeasca cu o solutie de sulfat de cupru si var pentru a le feri de raufacatori.
    Dupa aparitia manei s-a constatat ca aceste vii nici nu se imbolnaveau.
    Pentru prima data zeama bordeleza a fost folosita in anul 1855, in Franta, de catre profesorul Millardet, in vederea protejarii vitei de vie impotriva atacului de mana ajungand sa fie unul din cele mai raspandite produse folosit in aceste tratamente.

    Intre timp au aparut noi fungicide eficiente si care, in plus asigura o mai mare usurinta in efectuarea tratamentelor.
    Cu toate acestea, zeama bordeleza este prezenta pe lista fungicidelor recomandate, deoarece se remarca printr-o mare eficacitate in prevenirea atacului de mana, o buna aderenta si o solubilizare treptata a cuprului, ceea ce prelungeste eficacitatea acesteia etc. Aplicarea zemei bordeleze la ultimele stropiri asigura mentinerea frunzelor pe butuc o perioada mai lunga, ceea ce favorizeaza maturarea coardelor si a strugurilor.
    Numeroase observatii au dovedit ca ultimile tratamente antimana cu zeama bordeleza au influenta favorabila si asupra atacului de oidium (fainare), ca si asupra putregaiului acid, de origine bacteriana.
    Literatura de specialitate mentioneaza si efectul pozitiv pe care il au urmele de cupru in must in prevenirea aparitiei unor gusturi dezagreabile (de hidrogen sulfurat, mercaptan) la vinurile rezultate.
    In ultimul timp se preconizeaza practicarea unei „viticulturi biologice” in vederea protejarii mediului inconjurator, pastrarii echilibrului natural, mentinerii fertilitatii solului, obtinerii unor produse vitivinicole care sa nu afecteze sanatatea consumatorilor.
    In acest scop se recomanda tratamente pentru combaterea manei cu fungicide pe baza de cupru in care sulfatul de cupru, sub forma de zeama bordeleza, ocupa un loc important.
    Prepararea zemii bordeleze este insa destul de anevoioasa necesitand o atentie sporita pentru a obtine o neutralizare perfecta.
    In plus, zeama bordeleza trebuie folosita in aceeasi zi in care a fost preparata, deoarece daca se pastreaza pana a doua zi isi pierde eficacitatea.”
    Conf. dr. Magdalena GEORGESCU (Fermierul)

    revista de specialitate Fermierul,nu?

  19. Sibilla zice:

    Elisa, sestro,
    Fii antenă ce-am aflat eu de curând , cică palinka se be musai din… ardei 😉
    Ăăăăă…. păstrează ardei şi-om găsi şi palinka, musai ! 😉 🙂
    te ţuc,
    Sibilla

  20. Victoria zice:

    hehehe,Sibilla palinka nu am dar fac peste cateva saptamani tuica de caise si pere.E buna? Ca va pastrez si voua. 🙂
    Minunate legume Elisa.Azi stropesc si eu cu zeama bordeleza.Pot sa dau peste totate legumele?

  21. Elisa zice:

    Sibilla,
    cie ţuc si io si lasa palinka…prea mult se bea si se vede asta,hahahahaha in Romania,nu crezi??Incepand de la varf 😛

    Multumesc drago,multumesc pentru vizita ta …ai vazut???sunt argei gin Banat…ca multe altele din gradina mea..merii de vara,parul,CIRESUL…mai ales ciresul meu drag.Tot ce ma nelinisteste este ca nu iau nimic cu mine, dincolo ,din toate astea ,din pacate.Pup.

  22. Elisa zice:

    Victoria,
    nu stropi toate,numai cele care se stropesc cu ceva pe baza de cupru.Poti,castravetii,devleceii,ceapa,vinetele,rosiile,
    si via,ca tu ai vie :)Ardeii eu nu i-as stropi cu piatra vanata,ci cu ceva impotriva putregaiului.

  23. Victoria zice:

    Iti multumesc frumos Elisa.Poate imi spui si cu ce sa stropesc ardeii,te rog.
    Te pup si vorbim mai incolo.Imi scot baiatul la plimbare.

  24. Victoria zice:

    si apropo,care ceapa???? hahaha
    A mancat-o sotul meu pe toata de verde.7 parcele a cate 4m/1,20m fiecare.Iti inchipui?? La toamna si in primavara ma voi inarma cu mult mai mult arpagic. 🙂

  25. Elisa zice:

    Victoria,
    noi am stropit ardeii parca cu eMERITE,zau daca mai stiu si daca am scris undeva pe blog…sunt deja ff aglomerata si daca nu scriu imediat uit cu ce-am dat,insa aveau unii dintre ei frunzele de sus usor perforate si am dat de insecte,altceva nu mai stiu..poate cu CAPTAN sau DITHANE,il intreb pe al meu cand vine,insa ma trimite la blog,ca cica acolo scrie tot…asa spera el,hahahaha..nu stie cat este de munca la pozele astea ale mele,ca tre sa le si reduc bitii sa le si decupez,pe unele,ma rog…dar imi place.

  26. sanda zice:

    Elisa draga, o vecina de-a mea, gradinareasa amatoare, a stropit varza, guliile si brocoli, invadate de musculite albe,cu eMERITE. A vazut rezultate dupa prima stropire.
    Tip-ul vanzatorului: a se adauga 2,3 linguri de zahar. 😛

  27. Victoria zice:

    Multumesc mult Elisa.Si tie la fel sanda.O sa iau eMERITE ca am vazut ca si varzoasele au iar musculite albe dupa ploile astea.

  28. Elisa zice:

    Sanda,
    si eu am avut impresia ca a disparut dupa cateva zile,insa la o saptamana era la loc.Asta cu zaharul nu amstiut-o :)Multumesc, draga mea 🙂

  29. Elisa zice:

    Victoria,depinde ce simptome are ardeiul tau…daca crezi ca are insecte atunci da,dar daca nu are…atunci da cu altceva..am scris mai sus…
    Noapte linistita si odihnitoare,draga Victoria! 🙂

  30. maryanne zice:

    ok,asa o sa fac.Stiu ca numai grija asta n-o ai.Te pup!

  31. Elisa zice:

    Maryanne,
    am grija asta,crede-ma ca daca am zis ca da…este da,insa nu mai stiu cate persoane au cerut cate ceva,seminte de flori sau de legume si asta nu mai stiu,crede-ma ca nu mi-am notat si nu am cum sa rasfoiesc toate comentariile ca sa regasesc…de aceea zic…toata lumea care vrea seminte la plic,la toamna…sa-mi puna mail cu adresa si cerinta respectiva,ca eu am toata bunavointa si chiar imi face placere sa stiu ca semintele mele vor rodi si pe la dragii mei vizitatori.Asta e. :)Te pup .

  32. maryanne zice:

    stiu cum e!daca ai vazut in albumul meu macii,mi-au cerut f multe persoane.Atunci cand erau infloriti le-am spus ca le dau bineinteles.Dupa ce am adunat semintele nu mai stiam exact cine mi-a cerut,si a trb sa caut toate mesajele vechi si sa le scriu sa-mi trimita adresele lor.Si sa-ti spun drept,mi-a luat ceva timp si asta nu prea mi-a placut.de aceea te inteleg perfect.

  33. maryanne zice:

    apropo!Daca ti-au placut macii mei ,iti trimit seminte.

  34. Elisa zice:

    Pai,scumpa mea..si daca as face asa…de unde stiu adresele???le trimit in neant,ha?
    Nu,asa ceva nu inteleg eu..cine este interesat trebuie sa pistoneze,sa faca tot ce trebuie ca sa i se implineasca dorinta…eu nu am chiar atata rabdare ca si tine,am timp mult mai putin inainte 🙂 😛

Lasă un răspuns

