Busuioc

Am mai spus ca busuiocul de anul acesta l-am primit,ca seminte,de la sora mea care l-a cumparat de acolo,din AmericaErau vreo cinci soiuri,dar cele care s-au facut mari si stufoase,soiurile,sunt cel rosu,alb si mov.Culorile se refera la flori.Si eu am semanat din acela cu flori albe.

Insa,un soi cu totul special,nevazut de mine pana acum este cel din ghivecele atarnate si care au frunzulite mici si multe…inca nu a inflorit.Astea nu-s toate,mai am in gradina,in locul mazarii am sadit si astept sa creasca.Diseara ,tot acolo voi sadi salata pentru capatana.

S6302050 busuioc specialS6302051 busuioc si lobelia

S6302123 busuioc rosu

Doar inflorescenta este rosietica,florile sunt albe.

S6302094 inflorescenta lilaS6302052 busuioc mov

S6302124  busuioc alb

S6302125 busuioc albAm plantat busuioc printre ardei ca asa am observat ca ii place si ardeiului si busuiocului…sunt plante compatibile.Insa,de desi ce sunt ,saracii busuioci care-au fost mai nici nu au apucat sa faca tufa,mai ales cei cu florile mov-lila

S6302127  prin ardei

Acest articol a fost publicat în flori, Gradina si gradinuta și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

16 răspunsuri la Busuioc

  1. Mariana zice:

    Elisa!am sa-ti fur tot busuiocul!!!sper ciinele sa fie legat!sint mare fan BUSUIOC!eu anul asta m-am chinuit sa-l am ,l-am semanat de 3 ori!abia acu am ceva anemic de tot!fata de anii trecuti cind a fost minunat!!!deci ai grija ca busuiocul tau va disparea!il iau TOT!cu drag te imbratisez!minunat e poze aduse din real si munca ta!

  2. starsgates zice:

    Iubesc busuiocul!:)

  3. SuKăRiT zice:

    Despre busuioc se spune că, acolo unde creşte natural, este bine să se ridice o biserică. Alungă spiritele rele, materializează gândurile bune, poartă rugăciunea… Mă rog, îmi tot şopteşte Olteanca, da’ io zic să cauţi şi pe net să vedem dacă au trecut pe undeva credinţele bătrâneşti. Mă duc şi io, da’ de-oi găsi mai multe date. La alea esoterice, no. 😛

  4. SuKăRiT zice:

    Am găsit asta

    http://www.carpinet.net/dblog/stampa.asp?articolo=446

    Nu este chiar ce-am căutat dar, în mare, merge. Poate tu găseşti şi altceva… 🙂

  5. SuKăRiT zice:

    Şi-n drum, uite peste ce am dat.

    http://ezoteric.gardianul.ro/index.php?pag=news&id=43&m=28&p=esoterism.html

    Citesc, şi-apoi…. 😛

  6. Elisa zice:

    SuKaRiT,
    o sa ma documentez,dar diseara,cand nu se mai aud zgomote,trebuie liniste pentru ce mi-ai dat tu sa citesc:)Multam’fain 🙂

  7. Elisa zice:

    Starsgates,si mie-mi place sa-l stiu prin preajma mea…ma linisteste teribil si eu ii zambesc cand trec pe langa el…
    Dar cand ii rup o creanga…o mananc 🙂

  8. Elisa zice:

    Mariana,
    se zice ca se seamana in ziua de Sf,Gheorghe,dar eu nu am tinut seama de asta,era intr-o duminica si am uitat,iar acesta de la sora mea l-am semanat mult mai tarziu si a rasarit destul de bine.
    Poti sa-l iei cu tine,in gand,cum altfel? 🙂

  9. CELLA zice:

    noi avem, pe lîngă afara din grădină, casa plină mereu
    odorizant mai special nu există
    afară de fîn, preferatul meu … minune

  10. Rosia 2.0 zice:

    il folosesti si la mancare sau doar ca si planta ornamentala si pentru miros?

  11. Elisa zice:

    CELLA,
    asa e..nimic nu este mai pur decat busuiocul si purifica tot ce atinge.Eu,in vazele cu flori pun cate-o crenguta de busuioc si apa ramane limpede si florile dureaza in vaza…
    De la fan cred ca stranut 🙂

  12. Elisa zice:

    Mihai,
    eu il folosesc la mancare,da..la fripturi,la salate,la zacusca.Chiar azi am fiert fasole verde pentru o salata si in apa am pus o legatura mare care continea asa:frunze de patrunjel,de cimbru,de telina,de menta si de busuioc…desigur in crengute,fiecare.Maaama,ce miros am avut in casa cat a fiert!! Da..dar crud este bine sa-l folosim,la salata asortata din ceapa+castraveti+ardei+rosii+ usturoi,la sfarsit rupem o crenguta de busuioc,doar frunzele si florile,+zeama de lamaie+ ulei de masline putin.E grozav debuna…!
    La friptura il adaug dupa ce scot tava din cuptor si apoi acopar…Incearca si tu,nu mai este nevoie de sare cand folosesti condimente.

  13. Dumi zice:

    Si daca pui 10-15 frunze de busuioc in sticla cu otet si le uiti acolo?

  14. elena zice:

    Ardeii mei si-au revenit si sunt foarte fericita.
    multumesc pentru sfaturi!
    multa sanatate!

  15. Elisa zice:

    Dumi,
    am pus de toate intr-o sticla cu otet de mere,dar nul-am gustat inca..o sa-ti spun dupa.. 🙂

  16. Elisa zice:

    Elena,
    pai detaliaza draga mea…cu ce ai dat ca stiu ca se ofileau la varfuri,da?? Deci spune-mi sa notez si eu daca mi se intampla sa stiu…
    Cu mare drag si altadata 🙂

Lasă un răspuns

