Intre trandafiri si rândunele

Am inteles ca ele,randunelele au fost trimise la mine.Eram tare obosita,nu ma mai puteam odihni,era ceva in nervul meu care ma rascolea si ma ‘mpingea spre afara.Stiti cum este cand esti obosita si nu te poti odihni?Cumplit..ca strangi din ochi si in loc sa nu mai vezi nimic vezi universul si pe tine nu te mai vezi ci doar te simti cumplit de incordata.Cauti relaxarea si nu exista,te abandonezi o clipa crezand ca te prabusesti in somn,netanandu-te strans cu pleoapele,dar nu,asta nu se-ntampla.Au fost zile si chiar sarbatori cand starea asta ma aducea la exasperare,ieseam afara printre flori dar balansoarul  nu ma odihnea,florile superbe nu ma imbratisau,cainii se uitau nedumeriti la mine,de dincolo de gard,maraiau…

A trebuit sa se intample ceva .Au aparut ele,randunelele si m-am asezat pe balansoar si le-am urmarit cu sufletul,m-am gandit cat de greu trebuie sa le fie lor sa tot zboare si sa se intalneasca cu o musca pe care sa le-o aduca puilor…Si cate zboruri face o randunea si cate insecte si rame si poate graunte aduce fiecarui pui ca sa creasca???Si cate zboruri de antrenament pentru ca sa ii pregateasca de plecare,sa-i faca  vanjosi si sanatosi?Enorm de multe.

Unul din puiuti sta singur deoparte,are inca puf si as vrea sa-l hranesc si eu,sa se intremeze si el mai repede.Am crezut ca pe el il neglijeaza,dar nu…din cand in cand chiar mai des decat 1/5 se duc la el cu mancare.El asteapta linistit,se uita la ceilalti cand primesc mancarica dar nu reactioneaza nicicum.Stie ca-i va veni si lui randul,ca mama si tata lui nu l-au neglijat .Cati oameni gandesc asa?

Dimineata e soare si cald iar dupamasa ploua in rafale,as avea treaba destula dar eu ma odihnesc.Ma odihnesc privind randunele si inspirand parfumul de trandafiri din aburul  ce se-mprastie in toata casa.

Nici nu stiu cat sunt de norocoasa!

S6301660  dulceata

S6301661 culoare

S6301668  randunele

Reteta de dulceata:

–1 kg zahar

–700g apa

–1 lamaie,zeama

–petale de trandafiri…cate am avut

Am taiat partea alba de la petale,asa tinandu-le in mana pe toate deodata de la o floare,le-am stropit cu zeama de lamaie si 1 lingura de zahar si le-am amestecat,iar dupa 15 minute de la inceperea fierberii siropului am introdus petalele.A fiert cam 1 ora cu totul,dar parfumul pe care l-au scos trandafirii din cratita este de nedescris…

Apoi am legat gura cratitei cu un servet de ,udat si stors,unul de bumbac.Cand se va raci o pun in borcane.

UpDATE: 3 borcanele au iesit si are un parfuuuuum!!!

S6301683 dulceata de trandafiri

Acest articol a fost publicat în Mancaruri, Observatii curente din viata și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

49 de răspunsuri la Intre trandafiri si rândunele

  1. mariana zice:

    E ceva Elisa daca au venit la tine rindunelele!!!asa ca acu s-a terminat cu cele scrise mai sus de tine!gindeste pozitiv+gindeste ca tu insemni ceva pt.ai tai,pt.tine.pt.noi!asa ca daca vrei poti!si mai e ceva :timpul trece atit de repede pe aici pe pamant!!!te pup!

  2. Dumi zice:

    Trandafiri de dulceata. (envy)Hmmmmmmm. Tu stai cu nasul in ei si-ti umpli sufletul de parfumul petalelor. Dar noi astilalti ce sa facem? Ulcer cu gandul la gustul dulcetei care va iesi? De unde le scoti frate, ca nici Maestrul Iosefini nu avea Harul asta? 😀 Si pe mine ma sfatuiesti sa admir din goana trenului Tarlalele Patriei. Ce sunt eu?, Politician ?, sa constat starea natiunii?. Vorba ceea “noi nu facem, ne fac ei pe noi” =)). Adevarul este ca sunt suparat. Aveam si eu un ghiveci cu 4 castraveti, plesneau de sanatate, aveau si castraveciori ca erau polenizati de albinutele ratacite pe terasa si in cateva zile 2 plante s-au uscat de tot, asa din senin.

  3. Dumi zice:

    Si apropo de randunele. Fa ceva si oprestele la tine. Creaza o stare de bine

  4. Elisa zice:

    Mariana,
    sa-ti spun sincer stiu ce insemn pentru ai mei,nu asta-i problema,stiam ce insemn pentru voi,dar acum nu mai stiu…
    Sa-ti spun ceva…cand am deschis blog,primul meu blog cu gradina am facut asta ca sa nu fiu egoista,ca sa vada si lumea care traieste la bloc ceea ce ar vrea sa aiba acasa,sa -mi ocup timpul cu netul,timpul meu de ‘telectual ce-am fost…:) si mai ales ca sa simt (si am simtit din plin) sustinere pentru ceea ce fac,sa am motivatie sa mai fac,sa trebaluiesc ca sa fie asa cum se vede si sa nu-mi pese de dureri fizice,intelegi ce spun?
    Acum,simt ca ma repet,este un ,,,deja vue pentru voi,adica pentru cei cu care am inceput…si lumea s-a plictisit,simt asta,simt al dracului de dureros . 😦
    Pana la urma…pentru ce atata zdroaba pe mine?pentru ce?Copiii nu-s aici sa le dau macar produsele mele,pentru noi doi este cateodata mult prea mult,de bucurat de tot ce-i aici ma bucur doar eu,de plecat ca sa -mi onorez si conditia umana nu pot pleca…atunci pentru ce ? Astea erau draga Mariana,framantarile mele pe care tu nuj cum le-ai interpretat.Da,a fi o femeie la casa ei care are randuielile ei pantru ca familia sa functioneze bine,a fi o femeie la tara care se bucura de monotonia habitatului creat de sine…iata o mare resemnare pentru mine!

  5. Elisa zice:

    Dumi,
    imi pare rau de castravetii tai..poate le-ai pus prea multa apa,poate s-au manat si trebuiau stropiti cu dithane,ca asa fara motiv,nu se usuca nimeni. 🙂
    Mda…am un mic paradis aici si simt nevoia sa-l impart.Sotul meu…m-am luptat jde ani sa-l determin sa manance fructe,multe fructe si a devenit dependent de fructe.Acum,ca sa-l determin sa se bucure de ceea ce ma bucur eu,de ce-am creat in jurul nostru mi-ar mai trebui o viata,caci este leu incapatanat.Asa ca..da…eu ma stiu bucura si de alte frumuseti ale naturii chiar daca le privesc din tren si peste gardurile inalte ale curtilor de aici(noroc ca-s ‘nalta) de ce nu te-ai bucura si tu? 🙂

  6. Dumi zice:

    A, nu, dar una e sa simti si alta e sa vezi. Ca am vazut la greu pe unde mi-au umblat picoarele. da n-am prea simtit. Am si eu o boala. Asta e. Apropo de boala. Spunea-i ceva timp in urma ca vrei sa schimbi sau sa pui un banner pe blog. Vino cu detalii. Poate reusesc un Help

  7. SuKăRiT zice:

    Că m-ai întrebat… 🙂
    „Randunica isi alege habitatul (adica locul in care traieste) in functie de prezenta insectelor zburatoare cu care se hraneste (musculite, libelule, furnici zburatoare si altele). Micuta pasare prinde insectele din zbor (uneori poate zbura cu viteza foarte mare, schimbandu-si brusc directia in aer). Ea poate atinge o varsta de pana la 8 – 10 ani, iar viteza cu care zboara ajunge la 160 de km/ora. ”

    Dar dacă vrei să ştii mai multe, citeşte aici

    http://www.lumea-copiilor.ro/animale/randunelele/randunelele.php

    cănd ai timp… 😛

  8. Dumi zice:

    P.S. Si nu se spune ‘nalta, se spune naltuta

  9. SuKăRiT zice:

    P.S. Nu mă întreba de ce am „apelat” la o revistă pentru copii, da? N-am avut încotro, la „adulţi” erau alte „rândunici”… :))

  10. Elisa zice:

    Dumi,
    pai n-ai inteles sau nu m-am exprimat eu clar…diferenta este ca eu le-am creat astea dar ziceam ca ma pot bucura si daca sunt ale altora,nu trebuie sa muncesc atata ca sa ma pot bucura de flori si gradini…sunt destule frumuseti in lume si merita vazute.Tu de fapt ce ai vrea…sa ai gradina ta sa muncesti pana nu mai poti, ca sa ce??
    Breee..nu-s o fetita ca sa spun naltuta 😛

  11. Elisa zice:

    SuKaRiT,
    multumesc frumos..asta vroiam sa stiu daca sunt tot aceleasi din 84,dar daca traiesc doar 10 ani… 😦
    Da,ai dreptate…randunicile alea din gura baselului…hahahaha :)Nu ma uit la tabloide,deloc,crede-ma.Poate doar iarna.

  12. Dumi zice:

    Elisa,
    nu fi suparata ca nu aceasta a fost intentia mea. Uite, ca penitenta, voi sta cuminte si mut o perioada de timp. Acum am inteles foarte bine ce ai vrut sa spui. DA MA BUCUR PRIVIND LA DULCEATA TA DE TRANDAFIRI. SUNT SI MAI BUCUROS CA NU A TREBUIT SA MUNCESC LA PREPARAREA EI SI DE CHINUL PE CARE VA TREBUI SA-L INDUR CA S-O MANINC. 😀

  13. CELLA zice:

    vai, Eliza, ce fericită eşti că ai rîndunici
    toată viaţa mi-am dorit să-şi facă cuiburi la casa noastră şi tare-s supărată că nu-şi fac
    eu n-am decît o ciocănitoare şi turturele în mărul „meu”
    vin şi o mulţime de păsărele mici, nu ştiu cum le cheamă dar îmi trilulesc de mor de dragul lor dimineţile
    dar, n-am rîndunici 😦
    salută-le şi din partea mea, le iubesc

  14. Elisa zice:

    Dumi,
    😛 😛 ai inteles perfect mesajul meu… 😉
    si nu m-am suparat deloc,te mai astept cu mare drag 🙂 Pa!

  15. Elisa zice:

    CELLA,
    te imbratisez si multumesc ca te-ai oprit in taste 🙂
    Asa o sa fac.Sa stii ca si la mine fluiera un fluieras,niste pasaruici ciugulesc puricii de pe bobocii de trandafiri..este ca-n crangul vesel pe aici,iar randunicile stau pe bara de dimimeata pana seara…nu stiu unde dorm si nici n-o sa aflu 😉 de vrabii nici nu mai vorbesc,iar graurii simt eu ca o sa apara tot stolul cat de curand ca s-au copt merele 🙂

  16. Elisa zice:

    CELLA,
    mi-a adus NECUVINTELE si m-am oprit la VISUL UNEI NOPTI DE IARNA 🙂 Sunt fericita si pentru asta 🙂

  17. zincabeiu zice:

    Elisa, eu nu m-am plictisit deloc de blogul tau.Din contra. Blogul tau, pentru mine, reprezinta ooaza de liniste, bucurie si lucru bine facut. Este un blog frumos, colorat care-ti poarta amprenta : seriozitate, ironie fina,echilibru.Asa ca , inainte !(si mai dai si retete bune!)
    La mine, la etajul noua, vin uneori si pasarele. Dar, cel mai mult, ma viziteaza porumbeii.Uneori cred ca-s sufletele celor dusi la Domnul.

  18. zincabeiu zice:

    In esenta, esti un om norocos.

  19. Lulutza zice:

    Dulceata de trandafiri? Chiar zilele trecute am vazut o reteta de gogosele poloneze din aluat facut cu vodca 😆 si umplute cu dulceata de trandafiri. Ponciki sau cam asa ceva…

  20. ioana zice:

    Elisa,si eu am facut dulceata de trandafiri si tot 3 borcanele exact aceeasi reteta,as fi facut mai multa dar i-am cules de la cuscra mea din curte si mia fost rusine sa culeg mai multi trandafiri cu toate ca ea nu face dulceata ii tine de decor.

  21. Elisa zice:

    Zinca,
    ai dreptate si eu cred ,mai ales cand e vorba de cainii care au tinut cu tot dinadinsul sa stea la noi,oricat m-am opus eu 🙂
    Iti multumesc tare mult,dar fii sincera cu mine si spune daca nu am dreptate ca ma repet..ca fac acelasi lucru ca vara trecuta,ca de aceea nu mai vin prietenii cei vechi pe la mine sa lase cate un mesaj…nu este nimic nou si cred ca o sa stau o vreme deoparte,poate si blogul a obosit,poate nu mai e atragator,poate sunt prea intense culorile,spune-mi adevarul vazut de tine,fara menajamente,te rog frumos 🙂

    Lulutza,
    pai oi face gogosi romanesti si le tai pe mijloc si le umplu cu dulceata,nu asa? 🙂 Multumesc frumos, draga mea:)

    Ioana,
    ai vazut ce miros scoate la fierbere??Pfuuuuaaaiiii!!!M-a zapacit de placere mirosul…eu am avut multi si am mai cules si azi pe cei care nu se trecusera…oricum se vor fi uratit de la ploaie 🙂

  22. Elisa, zi-mi te rog, tu faci dulceata de trandafiri din ORICE fel de trandafiri??? eu stiam de la bunica doar de un fel , acela foarte parfumat . Dar daca tu-mi zici ca se poate face din orice trandafir…. ma apuc de cules 🙂 caci am destui , si cand dau sa se scuture i-as transforma in dulcet 🙂 🙂 Doar confirma-mi . 🙂
    Pe cand am stat la bloc in drumul tarabei…. la geamul bucatariei si-au facut cuib randunele care au revenit in fiecare an , pana am plecat… A fost un semn de calatorie, lunga , lunga 🙂
    zi buna la tine ! xxx, j.

  23. Elisa zice:

    Windy,am scris aici https://elisagradinameadevis.wordpress.com/2009/07/01/dulceata-de-trandafiri-rosii-parfumati-si-catifelati/

    deci nu fac din orice trandafiri ci doar din cei rosu inchis,catifelati si parfumati,doar din acestia stiu eu ca se face,dar ..cine stie..tu incearca din ce ai si nu cred ca va iesi otrava :)doar sa tai afara partile albe de prindere ale petalelor. Noapte buna! 🙂

  24. ba_laura zice:

    si uite cum apare ba_laura cu intrebarea-n cioc:
    de ce trebuie sa le tai partile albe?

  25. Elisa zice:

    Ba_Laura,
    simplu…fiindca sunt amare 🙂

  26. ba_laura zice:

    si uite cum m-ai enervat:
    si daca te repeti care-i baiu’?
    e ca si cu bancurile, nu exista bancuri vechi, exista doar unii care le-au mai auzit.iar daca bancu-i bun…
    eu am facut o manie compulsiva: am / n-am timp, intru si pe la elisa sa vad ce mai face ea, ce-i mai face gradina …
    nu astept in fiecare zi revelatia absoluta asupra lumii si vietii.
    poate ca intr-o buna zi am sa ajung sa stiu mai multe ca tine despre gradinarit (cred ca te-ai prins, asta este o reducere la absurd 🙂 ), dar tot n-o sa ma satur sa-ti admir coltul de rai.
    si harul cu care-l ingrijesti.
    ma gandeam mai zilele trecute ca tu pari sa nu te spetesti printre sirurile tale de legume si flori…imi lasi mai degraba senzatia ca oficiezi cultul mirabilei seminte in gradinuta ta!

  27. Elisa zice:

    Draga mea,ce bine-ar fi daca as fi samantha,sa clicui din varful nasului si toate sa se aseze la locurile lor…frunzele si fructele cazute pe jos,in ghivece sa se ude pamantul,in gradina sa se culeaga singure toate…offf,azi am atata fasiole din cea pitica de nuj ce sa fac cu ea,dar o culeg.
    Da,ca bine zici…lumea se schimba,unii vin altii au plecat,iar cei care mi-au ramas sunt adevaratii prieteni desi mie mi-e dor de toti cei care mi-au pus un pic din sufletul lor in palmele mele batatorite…ii iubesc asa cum imi iubesc fostii elevi cu care mai tin legatura si dupa zeci de ani….Lumea…iti creeaza senzatia ca existi.Te imbratisez 🙂

  28. Elisa zice:

    Dumi,
    multam frumos,am primit NECUVINTELE,atat imi trebuia deocamdata 🙂 N-am cumparat prin magazinele online niciodata,doar prin teleshoping…

  29. MIRA zice:

    Buna ziua,Doamna!Sunt in trecere si nu-mi plac apele in care te scalzi…Elisa,intre a fi sau a nu fi!Eu nu am deschis poarta gradinii tale din curiozitate ci pentru ca era doldora de initiative incununate de satisfactii.Marturisesc c-am mai abandonat cate-un prilej dar mereu,la revenire,ti-am calcat pe pasi cu bucurie si reverenta.Am indraznit uneori sa-ti mai tai din avant,cu convingerea ca prea tragi de tine…apoi am tras concluzia ca te afli printre cei alesi pentru mai mult si mai bine!Am poposit la umbra universului tau,imbatat de miresme si culori,am gasit acel sentiment al vegetalului,ti-am ascultat sfaturile si sugestiile,am lacrimat,nu o data,cand Amintirea trista,durea,am zambit ironiilor subtile si am hohotit simtindu-ti bucuria vie.Ca si acum,cand simti parca dara de inutil,stropul de tristete,picatura de amagire…c-ai mai spus-o,ca vin mai rar,unii deloc,ca plictisesti…Poate ca ai dreptate dar nu mai conteaza.E ca-n viata unii vin si altii se duc,ramane doar ce lasa-n urma lor…iar Tu cu siguranta ca mai ai multe de adaugat,pentru noi si pentru cei care sunt capabili de acelasi atribut si doresc ca-n vartejul zilelor,chiar a noptilor, sa se-ancoreze spre a se lumina, sa afle,sa stie,sa simta verdele pulsand,macar pret de-un spectacol!
    PS „…iarna cea lunga…”,te-as ruga,completeaza seria anotimpurilor 😉

  30. Dumi zice:

    In legatura cu ce ai spus lui Mariana si mie (vezi 4 si 5) cred ca esti putin obosita pe ambele planuri.Dar ia-o mai blandut. Pe plan fizic nu te lasa Gradina, dar nimeni nu a murit din munca. Din accidente la munca da, dar nu din munca, dimpotriva. Dar vine ea toamna (lasam grijile si scumpirile deoparte) si Iarna. E loc de meditatie (citeste analiza). Toti trecem prin asta intr-un moment sau altul. Si nu te ambala daca spun prostii pe blog ca eu ar trebui sa ma caut. Ar fi multe de zis da nu e loc de intors. GRADINA DE VIS 😉 🙂 P.S. Nu trebuie raspuns

  31. Dumi zice:

    Si mai vreau sa spun ceva care poate are sau nu are legatura cu asta NU MOR CAII CAND VOR CAINII

  32. Elisa zice:

    MIRA,
    nu cred ca mai stiu sa intru si sa adaug la textul de pe antet si nici nu stiu ce-ar trebui sa spun ca sa cuprinda toate anotimpurile…Poate o sa scriu doar atat: Anotimpurile de VIVALDI 🙂
    Iti multumesc din suflet pentru ce-mi spui si m-ai facut sa lacrimez,acum,la a doua citire.
    Lasa MIRA,este doar o stare a mea si nu ma pot ascunde nici macar de voi…mi-e dor,mi-e un dor nebun dar inca nu m-am limpezit de ce sau de cine mi-e dor…poate ca de mama mea…

  33. Elisa zice:

    Dumi,
    se pare ca VISUL UNEI NOPTI DE IARNA concureaza puternic cu GRADINA DE VIS 🙂

  34. Dumi zice:

    Exaaact ce a spus Mira aveam si eu in gand, dar daca nu le am, nu le am.
    http://www.metalink.ro/PentruElisa/coltderai.htm
    Si inca ceva. Mai lasa topurile si nu raspunde la comentariile toxice ca nu conteaza cati vin in vizita, uneori este mai important cine vine.
    Gata ca nu au intrat zilele in sac.

  35. Elisa zice:

    Dumi,
    cat este de frumos! Dar de ce sunt garduri si porti,este privat?
    Da,ai dreptate,dar de un an si ceva nu mi s-antamplat sa primesc comentarii rautacioase,insa am refuzat ceva..o propunere de asociere,ceva care nu ma reprezinta si am refuzat.Cred ca de la asta mi se trage ca am mai intalnit comentarii rautacioase la adresa mea.Oricum,este utopie sa speri sa te placa toata lumea si mai ales sa speri sa nu te invidieze nimeni,asa cum eu nu cunosc acest sentiment de invidie.Si,Dumi,sa stii ca unii vizitatori chiar cred ca eu ma laud cu toate astea,dar eu nu realizez acest aspect,din partea mea nu se vede asa,nuj cum se vede din partea cealalta….
    Iti doresc un sfarsit de saptamana petrecut in natura,asa cum mi-am dat seama ca-ti place si timp frumos! 🙂

  36. MIRA zice:

    E limpede ca nu ti-e dor de verde,nici de soare si nici de ploi,nici de liniste si nici macar de aer…dar daca ai incerca o evadare…sa-ti alungi minutele de prea mult roz-albastru-rosu-galben-mov…Dar daca ti-e totusi dor de…Tine?!

  37. Elisa zice:

    MIRA,
    e normal ca fiecaruia dintre noi sa ne fie dor de cate altceva,de obicei de ceva ce ai avut si nu mai ai 🙂

  38. g1b2i3 zice:

    La noi n-am vazut randunele de multa vreme.Doar cand am fost la Timisoara,mai exact langa Timisoara am vazut un randunoi care isi chema nevasta.
    Interesant,mi-am amintit ca erau randunele in zona combinatului hunedorean,le vedeam de la locul meu de munca si ma miram cum de suporta poluarea.
    Dulceata de trandafiri facea si mama in copilaria mea.Aveam tufe de trandafiri in fata casei(blocului) special pentru dulceata.
    E frumos la tine si inteleg cum e sa nu poti dormi cand esti foarte obosit.
    Noapte buna!

  39. Elisa zice:

    Gabi,
    ma bucur ca mai poti sa treci prin gradina,te mai astept 🙂
    Peaici incep sa apra tot felul de pasari,nici nu le cunosc,doar graurii…oaspetii mei la mere si pere…au aparut si ei.De fapt am vazut in dud unul singur dar atata taraboi face ca zici ca-i un stol intreg 🙂

  40. maryanne zice:

    nici isus nu era iubit de toata lumea.Atunci noi ,pamantenii ce pretentii mai avem?Eu stiu un lucru ,oamenii care sunt pe aceeasi frecventa cu mine ma iubesc sau ma inteleg,ceilalti nu.Si nu imi pasa.Avem frecvente diferite.Sa stii ca,chiar daca nu comentez zilnic,dar intru zilnic. Dimineata la cafea intru pe blogul tau si ma pregatesc pt o zi lunga si calda de vara.Te pup!

  41. Elisa zice:

    Maryanne,
    uitandu-ma pe siteul tau cu poze ma rusinez ca eu nu fac fata la putinul pe care-l am sub ingrijire.Numai udatul iti ia jumatate de zi 🙂
    Multumec draga mea,asa zic si eu,pana la proba contrarie 😛 T pup si spor ,dar si lasa-le la un moment dat si priveste in jurul tau nu numai fugitiv din varful treburilor…meritam asta 🙂

  42. Gabrielle zice:

    oare ar iesi dulceata asta de trandafiri si cu stevia si eventual gelatina ?

  43. maryanne zice:

    sa stii ca asa fac de cand ma stiu.Cand nu am chef nu fac nimic,iar cand imi vine cheful fac int-o zi cat in 3.Si eu am zile cand nu vreau sa intru decat in vizita in gradina sa miros florile si sa admir peisajul.Trebuie sa avem grija si de noi pt ca meritam asta.

  44. Elisa zice:

    Gabrielle,scumpa mea eu nu stiu de stevie si nu dau sfoara-n tara dupa ea….cum am trait atat fara stevie oi trai si de-acu ‘nainte.Si zici ca-i dulce si se poate folosi in loc de zahar?Pai nu tot dracu’ala e daca e dulce?
    Tu ai acolo de unde cumpara stevie? Pa,pa si te pup 🙂

  45. Elisa zice:

    Maryanne,
    mai…parc-am fi pe acelasi calapod…,ma recunosc in mare parte din ceea ce spui.Dar,ce fain e sa nu faci nimic…!!am aflat si eu de ceva vreme,cand mi-am impus asta :)Te imbratisez si..zile fara furtuna sa ai! Pa! 🙂

  46. Gabrielle zice:

    of, elisa, nu e acelasi drac, adica stevia este un inger pe langa dracul de zahar, ce face ravagii in toata lumea asta. este o diferenta de calorii, stevia are 0 calorii, deci, ce crezi, e acelasi lucru? eu cum am trait pana acum a fost catastrofal pentru sanatatea mea, imagineaza-ti ca parintii mei ma stimulau doar cu ciocolata, daca eram cuminte, primeam cioco si acum… sunt la un pas de diabet,pe langa multe alte belele, sa nu ti le descriu aici. cauta pe net stevia si convinge.te, stiu ca esti interesata. pentru mine, stevia, argila si urzica sunt marile minuni ai oamenilor de rand, sa nu spunem saraci , dar sanatosi. pup

  47. Gabrielle zice:

    eu am comandat din ro. in elvetia, stevia este interzisa. cred ca te-ai prins de ce. aici este nevoie de bolnavi ca de aer ptr ELITA elvetiana…

  48. Elisa zice:

    OK,Gabrielle,stevie sa fie 😀 dar stiu ca si zaharurile se transforma in grasini deci calorii care se depun si deci nu se transforma in lucru mecanic,atunci cum sa inteleg ca stevia e dulce fara zaharuri?din ce e dulce,din fructoza ,glucoza sau zaharoza…ori mai e si altceva care da dulceata la stevie.
    Cum se vinde,transformata in ce,ca doar nu proaspata in frunze??Cum ai primit-o…spune tot daca te-ai apucat sa ma…inciti(zambesc) ca pe net gasesti doar aberatii,nimic din ce e important si nimic spus de catre cercetatori,specialisti,stiutori :)ci de ..diletanti.
    Nu s-a demonstrat inca cum ca diabetul ar fi provocat de consum de dulciuri,eu asa stiu.Stresul ar fi cauza principala,un soc puternic si nu consumul de dulciuri.S-a descoperit intre timp altceva in legatura cu diabetul,ceva ce nu stiu eu?spune-mi te rog,ca ma intereseaza foarte.Te pup si ai grija de tine..nu mai primi ciocolata cu care te amageste,asa ca si pe mine,sotul tau(pe mine al meu :D)

Lasă un răspuns

