Ardeii,vinetele si tratamente

Ieri am stropit ardeii,vinetele,fasolea,castravetii,dovleceii si rosiile cu TOPSIN impotriva  OFILIRII VACSULARE

Aceasta boala apare acum la ardei,se ofilesc la unele fire-tufe,ca deja sunt tufe…varfurile . TOPSINUL este si pentru putregai asa ca am dat si pe capsuni,iar la  vinete se ofilesc frunze din afara spre inauntru…asta nu stiu sigur daca este aceeasi boala sau este atac de ACARIENI.Azi o sa le stropim de acarieni cu un acaricid.Daca vinetele au acarieni(niste paianjeni microscopici )atunci vedem ca frunzele de jos sunt mancate pe jumatate pana la nervura frunzei,sau incepe cu o linie de-a lungul frunzei taiata  prin consumarea ei de catre acestia.Acarienii se vad pe dosul frunzei cu o lupa.Din cauza lor,frunzele se si ingalbenesc si apoi se usuca.Le luam afara de la plante si pe cele cazute,ca ele sunt purtatoare de insecte si le distrugem prin ardere.

Am mai stropit toate florile cu TILT,impotriva FAINARII si altor boli.

S6301595 VINETE IN SACI

S6301596 VINETE

S6301610  ARDEI

S6301597 DOVLECEI

S6301612  CASTRAVETI

Acest articol a fost publicat în Gradina si gradinuta, plante și etichetat , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

37 de răspunsuri la Ardeii,vinetele si tratamente

  1. g1b2i3 zice:

    Draga Elisa,mi-a fost dor de gradina ta.M-am uitat la poze si nu-mi venea a crede ce frumase sunt niste rasaduri de ardei,vinete etc.
    In rest,nu ma pricep deloc,stiam doar ca plantele trebuie stropite din cand in cand impotriva daunatorilor si bolilor.
    Cu drag,
    Gabi.

  2. Ninu zice:

    Săr’mîna Elisa !…vreau sa te intreb daca in mod sigur Topsinul este si pentru putregai, ca vreau sa dau si eu pe şefu meu si nu aş vrea sa-l dau degeaba 🙂

  3. Elisa zice:

    Bine,mai…dar ce fel de putregai este alb sau cenusiu? hahahaha sau e ca si culoarea aia de-o evitam cu totii 😛

  4. Elisa zice:

    Gabi,am inversat raspunsurile te rog sa ma ierti…vremea asta ma zapaceste de cap.Deci raspunsul pentru comentariul de aici este dincolo…si…viteversa 😆
    O sa trec sa vad pozele negresit,multumesc frumos 🙂

  5. Victoria zice:

    Buna dimineata.Frumoase vinetele si ardeii.Si varza aia din dreapta arata foarte frumos.Spre deosebire de a mea…

  6. Elisa zice:

    Victoria,
    este varza de Bruxelles si am luat seminte de la mine,in …acu 2 ierni nu a fost ger,au trait pana primavara,le-am cules si primavara,ca au mai facut o serie de verzisoare si apoi am lasat 2 pe langa gard sa infloreasca.Ei,uite ca din acele seminte au iesit 2 feluri de varza…un fel asa cum stiu,care cresc inalte si cu frunze mai mici si uite..astea de se vad in poza sunt cat urechile de elefant,nu-s inalte si se pare ca se aduna la mijloc ceva..iar pe tija totusi sunt gagalici de verzisoare..inceputuri.Straniu…nu? Dar mi le mananca melcii frunzele de la pamant.O sa le fac un post numai pentru ele..ca merita..asa varza n-am avut niciodata in gradina mea…e ca si in povestea aia cu …salata ursului… 🙂

  7. Elisa zice:

    Victoria,
    este varza de Bruxelles si am luat seminte de la mine,in …acu 2 ierni nu a fost ger,au trait pana primavara,le-am cules si primavara,ca au mai facut o serie de verzisoare si apoi am lasat 2 pe langa gard sa infloreasca.Ei,uite ca din acele seminte au iesit 2 feluri de varza…un fel asa cum stiu,care cresc inalte si cu frunze mai mici si uite..astea de se vad in poza sunt cat urechile de elefant,nu-s inalte si se pare ca se aduna la mijloc ceva..iar pe tija totusi sunt gagalici de verzisoare..inceputuri.Straniu…nu? Dar mi le mananca melcii frunzele de la pamant.O sa le fac un post numai pentru ele..ca merita..asa varza n-am avut niciodata in gradina mea…e ca si in povestea aia cu …salata ursului… 🙂

  8. tiby zice:

    sal eu am 60 de ari de vinete si tot asa le stropresc eu de pajanjen si de goange care mananca frunza. eu am alt necaz acuma mia batut gheata si am intarziat 2 sap cu ele fata de vecini la care nu lea batut si nu stiu cu ce sa stropesc ca sa le pun din nou in crestere si nu stiu cu ce foliar sa dau. IMI PLACE GRADINUTA TA CIAo

  9. Elisa zice:

    tiby,
    este la magazinele astea de fungicide si insecticide FOLIAR,este verde lichid si se face solutie.Altceva…HUMUSIL sa-l pui la radacini,in apa de udat,vezi la postarea respectiva,asa se numeste ,da la cautare pe pagina asta a mea si vei gasi indicatii pentru a intra in posesia nr de telefon,suni,comanzi si in 3 zile il primesti prin curierat.
    Tu cu ce ai stropit vinetele,ca eu nu mai stiu…am inceput sa le rup frunzele alea ofilite si patate cu galben,nu le-am salvat inca desi sunt pline de fructe si mari,dar nu-mi place cum arata.Deci,cu ce le-ai stropit,te rog sa-mi spui sa incerc si eu cu altceva…
    Ciao!

  10. mihaela maxim zice:

    Complimente Elisa. Gradina ta chiar e minunata! Ai un remediu natural impotriva melcilor? Din cauza lor nu reusesc sa vad crinii infloriti! Nici macar o frunzulita nu reuseste sa creasca din cauza lor! Ajutor!!

  11. Elisa zice:

    MIHAELA MAXIM,
    ZATUL DE CAFEA IMPRASTIAT IN STRAT GROS IN JURUL PLANTEI PE CARE VREI SA NU O MAI MANANCE LIMAXII.fUNCTIONEAZA CRED SI LA MELCI CU COCHILIE FIINDCA EI NU ALUNECA PE ZAT SI RENUNTA SA SE URCA.
    aCEST TRATAMENT IL STIM TOTI CARE CITIM ACEST BLOG DE LA mARYANNE.
    scuze ca am scris cu caps,dar nu mai sterg.
    Eu am incercat la varza ornamentala si a functionat.Sotul meu a adunat tot zatul de peste iarna,l-a uscat si l-a dus in loc aerisit asteptand sa-l folosesc.

  12. mihaela maxim zice:

    Multumesc mult. Este fantastic ceea ce faci!

  13. Elisa zice:

    Mihaela maxim,
    bine. mie mi se pare nimica toata ce fac,insa nah…daca ai in vedere ca unele femei fac tot ca mine dar mai merg si la servici…. ma rog,eu mai si lenevesc facand planuri ,hahaha!

  14. ady zice:

    si eu am 4400 pl. vinete la tunel [protejate] doresc tratamente pt ele

  15. ady zice:

    urmeaza sa le descopar in cca. 10 zile m-ar ineresa tratament preventiv si cum se manifesta frunzele la aparitia paianjenului

  16. Elisa zice:

    Ady.
    nu te pot ajuta,eu nu mai cultiv vinete si,in general,nu dau indicatii despre tratamente ci doar precizez cum am facut eu.Tratamentul pe acre l-am facut anul trecut este scris la inceputul articolului.

  17. ady zice:

    multumesac de raspuns. oricum este o primavara total diferita de 2009.vom vedea cum se manifesta plantele la aparitia soarelui.

  18. Elisa zice:

    la aparitia soarelui trebuiesc stropite impotriva ciupercilor.
    ai 4400 de plante? pai ce faci?te duci cu ele in piata?in care piata ca anul asta cumpar si eu vinete 🙂

  19. ady zice:

    timisoara daca esti din zona

  20. ady zice:

    chiar azi ma ocup de ele

  21. Elisa zice:

    Gina,
    asta-i postare de anul trecut,ai vazut?
    Deci….am fost uluitoare,hahaha!

    Bine,Ady 🙂

  22. nicoleta zice:

    Multumesc pentru sfaturi chiar aveam nevoie de ele.

  23. nicoleta zice:

    abia acum m am apucat de legumicultura nu am prea multa experienta asa ca am sa va urmaresc cu mult interes.

  24. Elisa zice:

    nicoleta,de ce n-ai postat tot acolo unde m-ai intrebat?Habar n-am ce sfaturi ti-am dat ,dar nu-i nimic,bine ca stii tu 😀
    Urmareste pagina asta: Calendarul lucrarilor in gradina mea,vezi titlul sub antet 🙂 Altfel…poze nu mai pun 😦

  25. Nicoleta zice:

    multumesc pentru raspuns si poze.Nu le prea am eu nici cu internetul inca dar invat .vinetele mele s au innegrit la frunze si cateva se usca.cand si cu ce sa stropesc?Si inca o intrebare.Cineva mi a zis ca si vinetele se copilesc .E adevarat?

  26. Elisa zice:

    Nicoleta,
    se usuca planta sau frunzele?Rupe frunzele uscate si innegrite si indeparteaza-le-este mana
    Stropeste cu DITHANE amestecat cu MITIGAN .
    DITHANE este impotriva manei iat MITIGAN impotriva acarienilor,fiindca vinetele fac acarieni.
    Eu nu copilesc vinetele si nici ardeii fiindca vreau multe fructe la fir,iar daca lecopilesti obtii 2 fructe mari cat casa,ceea ce mie nu-m iplace. Deci,nu,nu lecopilesc.Doar rosiile lecopilesc,dar si la rosii mai las,sus,cate-un pui sa am mai multe fructe la toamna.

  27. Nicoleta zice:

    le am stropit cu Dithane inainte dar a mai ploat de cateva ori de atunci.Asa am patit si cu rosiile Mi s au uscat jumatate din ele.

  28. Nicoleta zice:

    se ofilesc intai frunzele apoi mi s a uscat toata planta.Puteam sa fac ceva preventiv?

  29. Elisa zice:

    Nicoleta,de ce nu citesti tu pagina mea:”Calendarul lucrarilor in gradina mea” si uita-te numai unde este vorba de rosii,de cand le-am sadit pana azi…
    Preventiv le stropim noi fiindca daca nu au boala si le stropesti se zice ca le stropesti preventiv.Dar,poate tu ai vrut sa nu folosesti substante chimice .

  30. rebek zice:

    Impotriva ofilirii folositi dithane combinat cu topsin saptaminal si de trei ori pe sezon ridomil mz.Este cel mai bun produs impotriva manei in acest moment si se poate aplica si la rosii,ardei,pepeni,castraveti.Noi l-am folosit in solar dar si afara.Ptr.melci si limax folositi optimol.Sper sa va ajute informatia mea

  31. Madalina zice:

    Daca folosesc piatra vanata + var, se poate folosi impotriva ofilirii frunzelor? Astept raspuns, multumesc.

  32. Elisa zice:

    Madalina,
    nu,piatra vanata este pentru mana sau impotriva manei.Pentru ofilirea frunzelor de vinete am stropit eu azi cu dithane si l-am amestecat cu Lider caci au musculita alba pe dosul frunzelor.
    A postat cineva ieri si ne-a spus ca dithane amestecat cu topsin este impotriva ofilirii vasculare,deci incearca asa 🙂

  33. dinu zice:

    elisa,
    am 2000 fire de vinete si nu stiu cu ce sa le mai stropim pentru ofilire si pentru flori…florile cad de mici, nici nu apuca sa se faca boboci…va rog ajutati-ma. multumesc

  34. Elisa zice:

    Dinu,
    uita-te la Alexandra,ea a scris despre asta un post si cred ca poti incerca.
    http://gradinavisata.wordpress.com/2010/08/19/caderea-florilor-la-vinete/
    Eu am scris ca ar fi bine stropite cu Topsin daca au uscarea vasculara,insa si daca nu au apa este rau.
    Da-leapa si ingrasamant,mai sapa-le inca o data daca poti intra printre ele,cam asta.

  35. constantin zice:

    Sint incepator,incepator.Cind se pun semintele pentru a rasari?Sint din Craiova dar le plantez la Polovragi in judetul GJ.

  36. Elisa zice:

    constantin.
    despre ce vorbesti?despre rasaduri sau semanat in gradina?
    Iata:
    1,rasaduri de panselute se seamana de acuma,de petunii in ianuarie, de alte flori in februarie ,de ardei si vinete in februarie iar de rosii la inceputul lui martie.
    2.semanatul de toamna la salata de toamna si spanac se face acuma,arpagicul si usturoiul tot acuma,deci asta-i perioada semanaturilor de toamna care stau in gradina peste iarna si la primavara cresc si le ai mai repede decat pecelesemanate primavara.
    Revina daca ai intrebat altceva si eu nu am raspuns.

Lasă un răspuns

