Rosiile

Ieri m-am incumetat si am lucrat la rosii,seara,dupa ,dar tot era cald si soare.A trebuit sa le leg .Sunt la a patra(4) legare.Acum am legat varfurile aproape de arac.Desi am un fir la arac,soiul move fac tot cate 3 varfuri si am lasat 2.

S6300746 LEGATE DE 4 ORI

S6300748  VARFURI DE ROSIIVreau sa va spun ca am intrat printre randuri(sunt subtirica,hahaha) dar totusi…a fost ultima oara cand le-am sapat adanc,cu coltul sapei mari.Data viitoare voi mai intra cu sapaliga mica si voi racai pamantul pe langa fir, asa ca sa intre apa si sa respire planta.

S6300743 ROSII SAPATE SI LEGATE DE 4 ORI

S6300784  DE SUSGogonelele sunt mari,unele cat pumnul meu dar nu am mai intrat printre ele dupa ce am sapat,asa ca ..daca nu am pozat-o pe cea mai mare…  😉

Ultima stropire a fost cu piatra vanata in Duminica de dinainte de Rusalii,acum 10 zile.Sigur ca este cazul sa le stropim iar,dar nu m-am hotarat cu ce.In plus,am vazut musculita de sera(neagra,se fixeaza pe tulpini si le suge seva..) aceea ,dar si musculita alba aceea care nu pare ca-i vietate,o am la trandafirul chinezesc si n-o dovedesc deloc…desi sropesc aproape saptamanal floarea  😦

Daca scapam de grindina voi fi incantata.M-am gandit sa cumpar saci si sa-i trag pe fiecare arac,dar trebuie cam 50…off!!

Acest articol a fost publicat în Gradina si gradinuta, legume, plante, utile și etichetat , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

15 răspunsuri la Rosiile

  1. Lilick zice:

    Au spus ca vin iar ploile in weekend. Sper sa nu fie cu grindina.

  2. Elisa zice:

    Da,Lilick draga,am auzit si eu,cica de maine pe la noi,ca azi ne ameninta 32 de grade 😦

  3. Rosii zice:

    eu am auzit ca vineri noaptea vor fi doar 3 grade!!! 😦 sper sa fie doar alarme false.

    Elisa, pune te rog niste poze mai mari si mai clare (eventual facute pe umbra sau dupa ce se lasa soarele) ca sa pot sa iti studiez cu atentie frunzele, gogonelele, florile si legaturile la rosii. Am invatat multe de la tine si m-ar ajuta… 🙂

  4. Rosii zice:

    Elisa, tu cand le stropesti, dai cu solutie pe ambele fete ale frunzelor?

  5. Elisa zice:

    Rosii,
    sper sa nu 😀
    O sa incerc…

    Cand le stropesc dau de sus in jos pana pe pamantul de sub ele,ca acolo este ciuperca,in pamant.Nu pe dosul frunzelor nu dau decat la vinete ca ele au acarieni pe dosul frunzelor..cahhh,m-am saturat de acarieni!! 😦

  6. ba_laura zice:

    din seria intrebarilor fara sfarsit:
    cu zeama bordeleza ce se mai stropeste? (ma refer la legume, nu la pomi sau vita de vie)

  7. Elisa zice:

    B_Laura,
    eu am stropit si castraveti,fasole,vinete,dovlecei,cu zeama asta,desi chiar acum m-a certat vanzatorul de fungicide ca de ce am stropit rosiile cu piatra vanata??Iar eu am gandit ca nu-si mai vinde el produsele in felul acesta 😉 L-am intrebat cu ce sa stropesc in continuare rosiile sa nu se imbolnaveasca si mi-a zis de RIDOMIL.Am ridomil,deci n-am cumparat,insa ridomil este tot pe baza de cupru,asa ca…

  8. Gabi zice:

    Va mai deranjez iarasi si eu cu o intrebare:din cat in cat timp stropiti rosiile cu piatra vanata si cate stropiri(eu am auzit ca cica dupa fiecare ploaie),mai stropiti si cu altceva in afara de piatra vanata rosiile???

  9. Elisa zice:

    Gabi,
    ti-am raspuns imediat dupa primul raspuns de azi,insa a venit vreme mare,desc el si nu mai aveam net,asa ca am inchis compu.
    Noi stropim rosiile rar,nu dupa fiecare ploaie caci punem in solutie albus de ou sau mai demult..putin,f.putin, aracet si asa se fixeaza pe plante solutia si nu o spala ploaia.De altfel,pozele cu rosiile arata ca si dupa ploaie mai sunt vinete frunzele,doar ca de 10 zile au crescut si partea crescuta poate fi afectata…
    Asa,sa-ti raspund :am stropit o singura data cu piatra vanata rosiile si le vom mai stropi tot cu piatra cam pe cand or fi primele de cules,dar si atunci doar daca e nevoie.Eu simt plantele cand au nevoie de protectie,le vad,apare ceva nefiresc pe care un ochi format le observa si atunci stropim.Asa ca nu de fiecare data dupa ploaie ci doar cand dupa ploaie vine canicula si caldura mare+umezeala=boala.

  10. Victoria zice:

    Deci acum e musai sa stropim 🙂

  11. Elisa zice:

    Victoria,depinde cand ai stropit ultima oara.Eu acum nu le mai stropesc,deocamdata ca le-am stopit acum fo 10 zile,parca era intr-o sambata…mai demultisor.

  12. Igor zice:

    Pot sa va pun si eu o intrebare,cine poate sami spue ce poate fi ca se inegresc rosiile la virf (chiar legumele),si cu ce se poate de tratat

  13. Elisa zice:

    #
    Alternarioza se manifesta sub forma unor pete brun-negricioase, situate concentric pe frunze si adancite pe fructe.
    #
    Combatere: stropiri pe frunze cu Captadin 0,3%, Mycodifol 0,2%, Dithane 0,2%.

  14. Igor zice:

    Mersi mult pentru sfat!

  15. Elisa zice:

    Igor,le-ai salvat?

Lasă un răspuns

