Căpşuni remontanţi

S6300640  IN PALMA

Un kil si jumatate de capsune pe zi culeg din parcela aceea deasa si de pe langa gardul gradinii(am si de o parte si de alta a gardului si acestia sunt chiar mari de tot…al doilea an).E bine ca i-am stropit,am oprit boala,n-am mai gasit cazuti pe jos si patati,doar asa faini cum se vad.Sa stiti ca sunt copti,dulci si aromati ,insa nu au culoarea rosie spre bordo,asa este culoarea lor.Cei rosu inchis,din piata,am luat si eu o data demult si stiu ca nu au niciun gust.De aceea pune lumea zahar pe capsune,sau frisca!Nu-i nevoie …ai mei sunt chiar prea dulci.

S6300642 CAPSUNE

M-am gandit sa fac crema de cremsnit(cremes),ca am foi de la Pasti,nefolosite si la sfarsit,peste crema sa adaug capsune si apoi cealalta foaie.Ce ziceti,o sa-mi iasa? Ca trebuie sa fac si eu o prajitura ca-i mare sarbatoare,Pogorarea Sfantului Duh,Rusaliile.

UpDate: CREMSNIT CU CAPSUNE

S6300644S6300645S6300649


N-am sa uit cum ne cumpara mama haine noi,pentru vara,de Rusalii.Am primit odata un compleu,fustita si vestuta si basmaluta mica, de culoare rosie cu buline albe,nu prea mari bulinele si cu bluzica alba.Oau…ce mandra eram cand ma imbracam cu acele hainute!!!Azi,l-am luat pe al meu de mana…pardon ,de bicicleta si am plecat la cumparaturi.Abia acum imi dau seama ca nu am facut-o intentionat ci ca s-a potrivit.Mie imi trebuiau niste lucruri ca ma duc la tratament si…ma rog,mi-am cumparat ce trebuie,sa fie noi (hahahaha) si pentru bust,nah ca-mi place firma Jolidon,ca-i de la Cluj  😆  si mi-am luat si doua bluze de vara,una ma duc cu ea in gradina,ca-i de bumbacel,foarte potrivita pentru acasa si una pentru blugi,haha..sunt incantata cum imi sta,ce faina e!Da,si mi-am luat slapi de curte si l-am dus pe al meu sa-si ia blugi,ca-mi tot spunea ca numai blugii de la copil ii sunt buni si ii place sa-i poarte si cum acum  copilu’nu ne mai aduce hainele pe care nu le mai poarta….deh,l-am convins sa probeze, ca o primadona, vreo jumate de ora spe perechi,pana si-a gasit sa-mi placa si mie  😛  Si mi-am mai luat 5 perechi de sosete colorate,pentru adidasi.Si o pereche de manusi de gradinarit,ca avem vreo 10,dar sa fie acolo si noi ca imi trebuiesc si mie si lui.Dar medicatia am uitat s-o iau,hahaha..desi fusesem si la farmacie.

Deci,fara sa vreau am fost teleghidata spre magazine si in piata veche sa ne ‘noim.Mi se pare ca cineva imi ghideaza pasii in aceasta viata,sau ma opreste atunci cand este pericol,mi se pare,sau chiar asa este?Altadata,pe vremuri,nu faceam aceste constatari,ori nu le bagam in seama,dar sunt sigura  ca Duhul Sfant este in preajma mea si ma invata ce sa fac.

Va doresc Sarbatori Fericite si va invit la un cremsnit reteta imbunatatita cu capsune ,mai pe seara,dupa ce o prepar  🙂  !

S6300583 CAPSUNI DE 4 ANI


Acest articol a fost publicat în Amintirile mele, Sarbatorim și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

26 de răspunsuri la Căpşuni remontanţi

  1. floris zice:

    Elisa poti sa faci cremsnit cu capsuni.Iasa foarte bun.
    Sti cum fac eu?pun o parte din crema,dupa care capsuni si peste restul de crema.Foaia de sus eu nu o pun intreaga ci o faramitez si o amestec cu putin zahar pudra si asa o pun peste crema.E mai usor de taiat si de mancat.

  2. DianaEmma zice:

    Ce bine arata. 😀
    Si trebuie sa aiba si un gust foarte bun, ca doar sunt de la gradina, nu din ser.

  3. Elisa zice:

    Floris,
    asa o sa fac sa se prinda si foaia de deasupra de crema.Nu o faramitez,noi mancam cremsnitul cu mana nu cu lingurita asa ne place 🙂
    Duminica frumoasa si toate bune si te astept sa vii mai des 😛

    Diana,
    asa e,au gust bun,nu numai ca-s de gradina ci ca asa e soiul acesta al meu,crede-ma ca am mancat si din alte gradini si nu-s dulci,unii ii au la umbra..ma rog 🙂
    Dar,bine-ai venit in gradina mea si te mai astept draga Diana! 🙂

  4. Gand la gand cu bucurie! Anul trecut am recuperat de pe sub tufele de zmeura niste stoloni pricajiti ajunsi cine stie cum acolo si fara prea mari sperante,i-am mutat pe o brazda anume destinata lor. Banuiam ca sunt din cei ai bunicului, pe care-i cam pierdusem in timp. Acum au inceput sa se coaca si da, este asa cum credeam, sunt din aceia buni de tot, s-ar putea sa fie acelasi soi cu ce ai tu,Elisa! Arata la fel. Dar… eu nu stiu nimic despre capsuni. Cum se ingrijesc, cand trebuie rariti, care stoloni sunt batrani, care tineri, (unii se scot oare?), cand se sapa si cum… Ma poti ajuta cu niste sfaturi practice, te rog mult!A! Si de ce le zici tu „remontanti”?

  5. Elisa zice:

    Penecolorate,
    pai le zic asa ca soiul acesta sunt(orice planta care fructifica toata vara si nu numai o data pe sezon este remontanta,exista si zmeura de acest soi ),adica fac toata vara si toamna fructe,nu numai o data pe sezon.Da un search si vezi ca asa e 🙂
    Apoi,daca i-ai plantat (cineva a zis ca i-a semanat si am ras sa mor nu alta…auzi..sa semeni capsunii??? ) rar pe randuri,atunci poti sa-i lasi sa se inmulteasca,sa lasi stolonii toti,doar sa-i dirijezi pe randuri,nu intre randuri ca sa-i poti lucra si intra printre ei.Daca cei pe care-i ai fac fructe multe si nu vrei sa ii inmultesti atunci le rupi stolonii inainte de a inradacina.Stolonii nu-s batrani sau tineri ,sunt la fel toti si dupa cum am spus daca sunt multi poti sa rupi numai o parte din ei.
    De sapat se sapa inainte de a face fructe,deci nu mai intru sa-i sap pana trece varful acesta de fructificare,primul,iar apoi inainte de a inflori din nou ca se vad bobocii,atunci ii sap.Desigur ca daca este seceta atunci ii si ud la vara(acum nu e cazul,c-a plouat)Pune si tu poze cu parcela ta,chiar mai multe,sa-mi dau seama ce ai acolo si apoi mai vorbim. 🙂

  6. ivona zice:

    Sa purtati sanatosi hainele!Mi se pare normal c-ai uitat de medicamente, tu esti sanatoasa, Eliza! M-ai omorat si cu capsunii!Buna idee de prajitura, uite multam fain, nu mai stiam ce sa fac!Sarbatoare cu bucurie!

  7. Sibilla zice:

    Rusalii cu bucurii, sănătate, zâmbet, alături de toţi cei dragi !
    Duhul Sfânt să se pogoare într-u voi !

    numai bine, sestro,
    Sibilla

  8. g1b2i3 zice:

    Multumim pentru invitatie,draga CELLA.
    Eu chiar mananc astazi o felie de tort/prajitura cu capsuni. 🙂
    Sa porti sanatoasa hainutele cu care te-ai innoit ,la fel si al tau sot!
    Duminica de Rusalii cat mai frumoasa!

  9. g1b2i3 zice:

    Multumim pentru invitatie.Eu chiar mananc astazi o felie de tort/prajitura cu capsuni. 🙂
    Sa purtati sanatosi hainutele cu care v-ati innoit de Rusalii…si Rusalii cu bucurii!

  10. Victoria zice:

    Bine te-am gasit,Elisa.Daca tot mi-ai facut o pofta de vad dublu(eu sunt lesinata dupa cremsnit),fii buna te rog si pune si reteta ta aici,ca eu nu am facut niciodata si chiar as incerca.
    O zi minunata sa ai.

  11. Elisa zice:

    Ivona,
    ceea ce am eu este o stare de fapt,nu o boala…scolioza+sciatica drept urmare a primei si muncii,efortului.Ma repar un pic,punem niste proptele si …gata 😉 😛 Sarbatoare cu bucurie si tie! 🙂

    Sibilla,
    multumesc drago si tie la fel si toate bune! Te pup si multumesc frumos.Cu tot dragul 🙂

    Gabi,
    multumesc draga mea,merci frumos pentru toate urarile tale…sunt importante 😛
    Iti doresc Rusalii fericite si tie cu ai tai! Pa,pa!

    Victoria,
    vrei reteta si pentru foi?Ca foile se fac cu osanza,asa-s bune si eu nu mai am osanza de cand nu mai taiem porci,dar stiu cum am facut de fiecare data de revelion,asta era obiceiul…O sa-ti dau link unde este pe primul blog…
    http://elisagradinameadevis.blogspot.com/2008/08/o-duminica-inflorita-va-doresc-si-voua.html

  12. CELLA zice:

    Eliiiiiiiiiiiiiii
    îmi omori joggingul 😆
    d-aia mă străduiesc io seară de seară ?
    poftitu-i păcat ? 😉
    să aveţi Rusalii după sufletul vostru, pline de lumină

  13. Laura zice:

    Iar am salivat pe tastatura. Pai pentru asta vin eu pe la tine, sa ma coste de fiecare data o tastatura noua? 😛

  14. Manole zice:

    Sa le purtati sanatosi!
    Rusalii cu bucurie! 🙂
    Si da, Laura are mare dreptateeeee! Auuuu, tastatura meeeeeaaaa! 😛

  15. Elisa zice:

    CELLA,
    daca dupa ce mananci nu stai…no problem! Asa ca…da-i nainte cu fuga ca si eu am inceput de 2 ori si am fugit prima data 3 zile si a doua oara 1 zi,ceea ce inseamna ca n-am ambitie(dar nici sa slabesc nu vreau,ca daca ai ceva…tre sa fie de unde sa dai jos…asta e principiul meu ;)).Seara faina si tie! Pup.

  16. Elisa zice:

    Laura,
    ei, na! Chiar asa??Da voi nu faceti de sarbatori ceva bun sa-mi ziceti ,ca sa ud sii eu tastatura?? hmmm?

  17. Elisa zice:

    Manole,
    multam fain,asa sa hie! (regionalism :D)Voua la fel..sarbatori linistite si maine o zi ….LIBERA,sa faci ce vrei 😛

  18. Laura zice:

    Na pai uite eu am facut azi tort cu Nutella, banane si frisca. Na, asa! Si acum il mananc la calculator. Cad doar sfarmuri pe tastatura 😀

  19. Elisa zice:

    E,he,he nutela imi place,dupa frisca adevarata ma omor,iar banane manc una pe zi…pentru magneziu,potasiu si ce-o mai avea..deci..ia sa ma duc io sa-mi iau ciocolata cu alune… 😉

  20. Laura zice:

    Elisa draga, eu tot sdalivez dupa cremesul tau ca nu am mai mancat de vreo 7 ani… Auzi, se poate face cremes cu foietaje?

  21. Elisa zice:

    Laura,
    pai foile se gasesc de cumparat,speciale pentru cremsnit.Foietajul este aluat necopt,deci intai sa coci doua foi si… reci sa le umpli cu crema,cred ca da,insa asa cum am spus de ce sa mai coci,daca tot cumperi foile,cumperi ceea ce este special pentru cremsnit,gata coapte,nu?

  22. Victoria zice:

    Cred ca merge si cu foietaj,dat saptamana viitoare merg in Bucuresti la cumparaturi,asa ca imi iau tot ce trebuie ca sa iasa cremsnitul bun.
    Multumesc frumos Elisa.

  23. Laura zice:

    Elisa, in Romania s-or fi gasind foi speciale pentru cremes, dar in Spania se gasesc doar foietaje inghetate. Dar sunt foarte bune. O sa incerc 🙂

  24. Elisa zice:

    Stiu Laura,stiu ca eu faceam din acel aluat cornulete cu mac,nuci,spanac,branza…si este f bun aluatul,dardepinde si defirma.

    Victoria,
    pai sa-ti iasa buna ca oricum este oprajitura negretoasa si se mananca fff repede.

  25. irina zice:

    spuneti-mi si mie de unde as putea obtine stoloni de capsuni care rodesc toata vara, la ce pret, si cand se pot planta?

  26. Elisa zice:

    Irina,
    v-am raspuns la celalalt post despre capsuni.Va ajut cu mare drag in conditiile precizate acolo.

Lasă un răspuns

