Grădina este opera mea de arta

M-am intrebat tot timpul de ce sufar eu asa de tare cand se intampla ceva cu gradina,cand se imbolnavesc plantele,cand plantele mele sunt agresate fie de insecte,fie de fungi sau animale. Mie nu-mi place foarte mult sa mananc,nu-s gurmanda,nici haplea ale carei preocupari in viata sa fie directionate spre  satietatea culinara.Nu stau nici foarte bine cu banii dar nici asa de rau incat daca n-as mai avea si lucra in gradina sa nu ne putem descurca asa ca restul lumii care cumpara si frunzele de patrunjel.De fapt toata iarna cumpar legume si verdeturi,ca acum se gasesc de toate in orice anotimp.

Atunci de ce actionez eu ,ca o apucata, cand vad ca ceva rau se intampla cu gradina mea, de ce? ma intreb iar si iar.Nu exista decat un raspuns,sau doua?Gradina este opera mea asa ca ea trebuie sa fie perfecta asa cum o am eu in minte si-n suflet,asa cum o visez,sa poata fi admirata (am uitat sa-i leg un fir rosu asa cum m-a sfatuit vecina  😀  ).Da,eu o admir,nici chiar nu am nevoie de admiratori,caci alta lume care nu este asa ca mine s-ar gandi cum sa faca sa apuce cate ceva din ea,s-o strice adica…Asa este laptarul nostru,doamneee,cat mai rade de mine fiindca i-am spus sa nu rupa fructele din pomi de aici din fata ,ca vreau sa le pozez si sa le vad cat mai mult timp,caci ele reprezinta expresia frumosului, a  naturii din jurul meu…El nu intelege ca nu sunt zgarcita,ca-i dau,am destule in spate,mai dosnic,dar si azi s-a intins sa rupa iasomie chiar din fata,desi i-am zis ca pot sa-i dau eu,sa rup eu, nu el.Asa sunt oamenii normali,ca el,iar eu sunt o ciudata.Cine sa ma inteleaga si cine sa creada ca eu sufar la fiecare fir si fruct care dispar din peisajul atat de greu obtinut de mine,desi efemer,totusi poate dura, pentru mine este vital.

Cand plantele mele sunt in suferinta nu ma mai gandesc la mine,ca nu pot,ca mi-e greu,ca sa astept sa vina sotul de la servici sa care el pompa aia de zeci de kile in gradina.Capsunii au inceput sa se pateze (fructele mici si necoapte) si sa cada,am gasit gramezi de capsune sub frunze,deci trebuiau stropiti,insa dupamasa va ploua deci nu mai puteam astepta.Am umplut pompa cu 10 litri de apa si am dizolvat topsin.Cat de grea este pompa mea de otel??Stie doar sciatica  😛 mea… si i-am stropit,da,chiar daca va ploua un pic tot va conta pentru ei.Bineinteles ca inainte de a-i stropi i-am cules,vreun kilogram,poate un pic mai mult,i-am dat si vecinei ca spunea ca o doare capul si eu stiu ca daca mananci un capsune pe zi …trece durerea de cap.

Vecina mea este matusa doamnei profesoare de chimie de 56 de ani ,de la Brasov pe  care a inmormantat-o saptamana trecuta,Dumnezeu sa o odihneasca!Si a stat cu ea pana a murit ca nu mai avea mama  si vecina  a racit,i-a crescut tensiunea si a ramas cu o durere de cap,saracuta de ea.

Am zis ca ar fi doua motive pentru care sunt eu asa cu gradina si al doilea ar fi acela ca n-am altceva,n-am alta ocupatie pasionanta care sa ma absoarba la fel sau mai mult.Ar fi fost copiii mei daca erau aici in tara,ma duceam periodic la ei,le gateam,le faceam  curat,cumparaturi,adica le cream conditiile ca ei cand se intorc de la servici sa se relaxeze,doar sa se bucure de viata.Asa faceam inainte de a pleca si ma simteam utila,eram fericita.Am nevoie sa fac lucruri utile si frumoase,am nevoie sa ajut,sa-i ajut pe ai mei.

S6300520  STICLA DE BERE

Poate va intrebati ce cauta o sticla de bere cu gura in pamant,langa mar?

S6300521  MORCOVII TREBUIESC RARITI

Morcovii trebuiesc rariti si nu stiu cum se face…cati sa scot si cati sa las  😦

S6300531  VERDES6300535  ROSIA

S6300538  MAZARE SOIUL INALTA

S6300541 MAZARE TIMPURIE

Am mai multe soiuri de mazare.Un soi este pitica si are deja pastai si nu stiu daca mai creste si mai infloreste in continuare si un alt soi, inalta ,care acum este in floare.

S6300542  VANATA INFLORITAIncep sa infloreasca vinetele,iar adreii au deja fructe insa n-am intrat printre ei ca-i prea moale pamantul.

CAPSUNES6300543  CAPSUNE

Acest articol a fost publicat în Gradina si gradinuta, plante și etichetat , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

36 de răspunsuri la Grădina este opera mea de arta

  1. Victoria zice:

    Elisa,la noi este taman invers.Abia acum au inceput rosiile sa faca flori,dar foarte putine,Vinetele si ardeii sunt inca mici,in schimb toata mazarea mea este deja la congelator.

  2. Manole zice:

    Hmmm, asta este confesiunea de suflet a comandantului! 😛
    Iubire, dragoste de natura, libertate. 🙂

  3. Elisa zice:

    Manole,
    mereu caut raspunsuri si justificari,hahahahahaah…la ciudateniile mele si ,ca pisi a ta,vreau sa cad si eu tot in picioare 😆

    Vicatoria,
    pai si eu am o mazare timpurie,insa o mai las,desi cu ploile astea nu m-as mira ca atunci cand ajung in gradina sa fie deja maturizata prea,prea… 🙂

  4. starsgates zice:

    Elisa, eşti întradevăr un artist, iar opera ta este o pictură vie!:)

  5. Elisa zice:

    Starsgates,
    incerc si eu marrea …verde…cu degetul 😆
    Multumesc frumos,ma autojustific si eu…ce sa fac pe ploaia asta?! 😉

  6. CELLA zice:

    Eliza, grădina = ELIZA !!! 😆
    eu n-aş putea în veci face grădină, toată ar fi „de furat” 😆 şi-aşa avem multe(pomi, flori, tufe) „la staradă”, sufăr doar cînd unii, luînd, rup crengi întregi, atît
    „Paradisul Verde” asta-i la tine, gîndit, creat,iubit = Eliza !!! 😆
    iubire implică şi multă suferinţă Eli, de ce ? poate pentru echilibru, habar n-am …

  7. Elisa zice:

    Daca tu zici…asa o fi! :),dar mi se pare ca-s dependenta desi Manole a zis libertate… of,mă! 😛

  8. Lulutza zice:

    Elisa si gradina ei… Este recunoasterea unei frumoase dependente reciproce, asa cum ar trebui sa fie intre noi toti. Tu, harnicia si bunatatea ta „depindeti” de gradina, asa cum si toate plantutele de pe peticul ala de pamint si-au pus soarta in manutele tale. 🙂 Daca fiecare om care are un „peticut” de pamint ar fi facut la fel ca tine, cu totul altfel arata Romania azi… Si mult mai multi ar fi inteles ca nu trebuie sa-si lase soarta in miinile unor… buruieni. 😉

  9. Laura zice:

    Elisa, pune repede panglica rosie la mazarea aia, ca tare ma mai uit la ea cu jind. Si eu ma uit la Stephanotis a mea de cate ori intru in camera si tot ii aranjez lastarasii, ca au crescut de nebuni si chiar vreau sa-mi faca jungla in casa, ca ei nu vreau sa stea ordonati ci fiecare pe drumul sau. Am crezut ca imi va muri Stephanotis, ca in prima saptamana dupa ce am adus-o acasa au inceput sa i se ingalbeneasca frunzele si nu stiam de ce. Apoi am pus-o la lumina si mai multa si am inceput sa ii dau apa zilnic, nu doar o data pe sapataman asa cum a zis ala de la piata. Si asa a inceput draga de ea sa creasca de nebuna si sa faca niste frunte mari si frumoase. De inflorit a inflorit, dar nu mult ca i-au cazut boboceii atunci, in prima saptamana, abia de au supravietuit cativa mai mari. Dar mai are multi mici, poate infloresc aia. Oricum miroase la mine in casa… 🙂

  10. Lucia Verona zice:

    Elisa, grădina ta este pentru mine un reproş permanent – am şi eu o grădină, la Ogrezeni, destul de mare, dar nu are cine să se ocupe de ea. Eu mă duc doar o dată pe săptămînă – dacă mă duc – şi oricum nu mă pricep… E păcat de ea, dar nu am ce face.
    Îţi doresc să te bucuri cît mai mult de grădina ta!

  11. maryanne zice:

    mare dreptate ai.Cand am citit ce ai scris am zis ca ai folosit cuvintele mele.Exat acelasi lucru il gandesc si eu si nu aveam cui spune.Lumea normala, ca noi suntem ciudati care gandim asa,asa spun cei normali ,nu inteleg.Si pe mine ma doare sufletul cand in gradina mea,in paradisul meu,cum ii zic eu,se imbolneveste vreo planta sau se rupe vreo creanga.Doamne ,ce frumos ai scris!cred ca suntem pe aceeasi frecventa si te iubesc pt asta!

  12. nemessis zice:

    Eli, admir opera ta !Pe linga munca si suflet ,ai talent din nastere :)Deci esti un adevarat artist”. Apropos de morcov , il raresti in timp ,cind e bun de pus la mincare 🙂 indicat dupa margini!

  13. mariana zice:

    Esti o fata minunata si am sa revin(sint f.grabita-merg la job.(si cred ca sintem cam de aceeasi viirsta),cum am timp iti povestesc ceva!si iti vei da seama ca e adevarat ce voi pov.te imbratisez!!

  14. Laura zice:

    Elisa, mi-ai facut o pofta de natura… Desi numai duminica ce am fost in parc si am facut o gramada de poze la flori. Nu le-am pus inca pe blog, dar le voi pune cand am timp. Dar se pare ca eu am mereu sete de natura. Florile din casa sunt frumoase, ma duc diminica la piata si imi cumpar (mi-am facut obicei) 🙂 dar nu e ca si cand ai gradina ta. Nici parcul nu substituie gradina personala… Nu vreau una mare in care sa ma spetesc lucrand, doar una cu flori si iarba si pomisori. O bijuterie! 🙂 Te pup!

  15. Elisa zice:

    Lulutza,
    draga mea sa stii ca nu oamenii sunt de vina ca nu -si mai lucreaza pamanturile.Si noi am lucrat in camp o parcela,aici in campul care se vede in spatele nucului si treptat ,treptat au renuntat toti deoarece se fura aproape totul.Un vecin a impuscat pe terenul lui acum cativa ani pe un hot,noaptea si am crezut ca vestea o sa-i sperie pe hoti,dar n-ai sa vezi asta la noi niciodata,caci este un singur si mare motiv…aici nu se respecta legile,nu se aplica de sus in jos si pleava stie asta si continua sa profite.Deci,eu cred ca acesta este motivul,pe langa altul cum ca mai mult se cheltuie decat se castiga,ori oamneii nu-si pot permite asta.In plus,gradina pentru mine este un hoby,ceea ce pentru agricultori este sursa vietii 🙂
    Draga mea,iti multumesc ca nu ai uitat sa treci prin gradina mea si ma bucur daca-ti place ce vezi 🙂

    Laura,
    trebuie sa caut la tine postarea respectiva ca sa-mi amintesc de floarea ta.Este cam deodata cu lobelia mea cea mare..asa cred.Ce bine ca si-a revenit!Pai,este normal sa vrea la lumina,dar cu apa ai grija ca eu am terminat azaleea alba inundand-o.Cea roz a supravietuit si acum este in gradinuta si pare ca-i place,se reface.Te imbratisez si te mai astept 🙂

    Lucia,
    uite asta nu-mi place…de ce sa fie repros,ca doar tu ai ocupatia ta de baza care te tine in priza tot timpul.Eu as face doar gazon si pomi acolo la Ogrezeni si un vecin care are vite ar cosi la timpul potrivit,iar fructele sa stii ca se fac si fara prea multa bibileala cum facem noi.Si cand te duci acolo,oricum te simti minunat. 🙂 Iti doresc weekenduri placute la casuta ta linistita 🙂

  16. Laura zice:

    Elisa, ii pun apa doar in tavita si bea ea de acolo cat vrea. Dar o leopaie in 10 minute de la udare pe toata. Atunci o las pana a adoua zi si a doua zi ii mai dau o portie. Nu vreau sa ii putrezeasca radacina, dar daca are tot timpul tavita uscata, eu ce sa fac cu ea?

  17. Elisa zice:

    Maryanne,
    mai..tu ma faci sa lacrimez,sau ce-i cu mine??Ma bucur atat de mult ca-mi dau lacrimile:) Sa-ti spun un secret..ai mei m-au adus pe lume cu acest scop,sa fiu baiat,sa raman acasa langa ei ,sa-i ajut la munca campului (aveam 20 de ha si 2 livezi si o vie de un ha..asta in afara gradinii de langa casa) si sa am grija de ei cand vor fi fost batrani.Asa m-am nascut eu,cu acest destin..sau predestin.Din toate doar pasiunea pentru plante s-a implinit.Te pup si eu 🙂

    Nemessis,
    sa-i las atat timp asa de desi? Nu se va face nimic de ei…
    Multumesc frumos,esti tu draguta sa spui asta despre mine… 🙂

    Mariana,

    astept cu nerabdare sa revi 🙂 Iti doresc servici usor si toate bune! Pa!

    Laura
    sa-ti ajute Dumnezeu sa ai tot ce-ti doresti si sa te bucuri de viata asa cum sti tu.Te pup si eu 🙂

  18. Elisa zice:

    Laura,tu trebuie sa cauti cu un betigas in pamantu de la suprafata ghiveciului sa vezi pana unde se intinde umezeala si atunci vei sti daca ii dai destula apa sau nu.Intelegi??Iei un bat,il introduci pana la fundul ghiveciului si vezi daca este ud pana sus sau numai la baza.Poti sa cauti si cu degetele,daca e pamantul afanat. Oricum,daca-i merge buine este semn ca are ce-i trebuie si in plus are si dragostea ta 🙂

  19. MIRA zice:

    Buna ziua,Doamna!M-am plimbat putin prin gradina ta,ti-as fi rarit morcovii dar m-am temut sa nu le misc radacinile,de mazare nu m-am apropiat sa-i las pe toti sa vada mandrete de cultura,langa vinete am inghitit in sec si ardeilor le-am suflat de dedeochi…Oare castraveti n-ai pus? Nu de alta dar anul trecut le-am ratat cultura desi cu un an inainte,ca de prima data,am fost nevoita sa-mi cumpar borcane pentru muraturile celelalte.

  20. Laura zice:

    Priceput! Dar oare pana la ce nivel trebuie sa fie umed batul?

  21. Elisa zice:

    Pana aproape de sus,cat este radacina.Cauta si tu cu degetele unde incepe radacina,nu ai curiozitati din astea? 😛 Glumesc 🙂

  22. Elisa zice:

    MIRA,
    doaaamnaaa!!!am pus si castraveti am zis la momentul respectiv ca am luat 5 feluri inclusiv din aceia lungi de sera…si…mi-au iesit rarut,rarut de tot,asa ca acum vreo zece zile,parca ,am mai luat un plic din aceia de salata si au rasarit.Dar,draga mea,lasa-ma si pe mine sa fiu un picut smechera…cum era sa va arat ceea ce nici mie nu-mi place?Las’ca ii arat mai incolo,sa creasca nitelus,sa le dea carcei si sa ii ancorez cum fac eu de obicei.Pna atunci uita-te la astia…asa ar trebui sa fie …mai la vara
    –––––––––––––––-
    Am cautat in blogul meu sa-ti dau link si n-am gasit ce vroiam,jumate de ora am pierdut,trebuia sa fac salata jamie si nu pot sa-ti arat,dar poate ai tu rabdare sa te uiti pe primul blog,in luna iunie-iulie si ii vei gasi…sunt pe spalier,ca si mazarea… Pa,ca ma grabesc ca vine zmeul…deja buzduganul este aici 😉 hahaha

  23. Marilena zice:

    Toate bune si frumoase, gradina arata minunat, se vede ca muncesti acolo non stop. Dar nu pricep un lucru: de ce stropesti atat? E nu am stropit niciodata capsunii si nu au avut niciodata vreo boala. Nici pomii nu-i stropesc, numai rosiile le-am stropit o data cu zeama bordeleza. Cu atatea chimicale, e pacat de legume si fructe, nu prea mai sunt naturale…
    E doar o parere, in rest si gradina si florile arata foarte bine! Spor la lucru!

  24. Elisa zice:

    Marilena,
    iti raspund prin postul urmator 🙂

  25. mariana zice:

    Sa fii fericita mereu!si bucuroasa ca ai o asa daruire pt.gradina ta minunata!felicitarile mele sincere!-te admir ca ti-ai gasit pasiunea!si ca nu te-ai lasat prada gindurilor sumbre,pt.ca nu sint copii linga tine!am sati spun pe scurt o reala intimplare,a d-nei care facea curat la mine la servici!o draguta,agera si cu moralul ridicat! dar….a plecat ginerele in strainatate si la un moment dat a cerut ca si sotia lui sa plece,a plecat femeia dar sotul ei la un moment dat a cerut si copilasul(era normal nu?)a plecat si copilasul si d-na nu a rezistat si s-a inbolnavit de nervi!am vorbit si eu cu ea mult si am incurajat-o dar…nu a fost suficient de puternica apoi s-a pensionat pe caz de boala!sper sa fie bine totusi!nu am mai intilnit-o!dar o rugasem sa-si gaseasca o ocupatie,aveau o casa la tara dar…..asa ca BRAVO!!!ELISA!ESTI O FATA BRAVA SI O PASIUNE MINUNATA,DA-I INAINTE TE PUP!SCUZE DACA NU AM FOST COOERENTA!!!

  26. Adinuca zice:

    Si cu sticla de bere ce era?
    Voi vorbiti chestii serioase si eu sunt ca ala: da halatu’, halatu’, cat e halatul?

  27. Elisa zice:

    Mariana,
    pentru mine nu a fost o surpriza plecarea copiilor ,ca mi-a aratat cum isi face docomentele,hahaha..cu mult timp inainte,pentru Canada zicea atunci…si mai mult in sinea mea speram sa nu,dar cand a fost sa fie intai i-am intrebat daca din cauza banilor vor sa plece din tara si mi-au spus amandoi,separat,ca nu.Eu as fi vandut casa daca era din cauza banilor si le-as fi dat sa-si faca ce vroiau,desi aveau conditii super bune si servicii la fel,aici.Apoi ,fiindca stiam ca nu-i pot intoarce din gand i-am incurajat,eram de partea lor fiindca si eu as fi plecat daca eram de varsta lor,nici mie nu-mi place sa traiesc in romania,urasc …dar las’ca n-are importanta asta.Deci,eu ma bucur pentru ei daca ei sunt multumiti acolo si atat si mai am o filozofie de viata complet diferita de a multor parinti si anume aceea ca n-am facut copilul pentru mine ci pentru el.Nu astept nimic de la copilul meu,doresc doar sa-l pot eu ajuta in continuare pana mor si dupa moarte,asa cum a facut mama mea.Mama mea imi da si acum si este in cer de 22 de ani.As vrea sa fac si eu tot posibilul pentru copilul meu sa fie multumit de viata .Doamne ajuta!Deci,asta este,pasiunea pentru gradina o am in sange de cand mama m-a facut 😀 si da,ai dreptate ca in viata trebuie sa avem mai multe optiuni,sa nu canalizam toate energiile pe o singura directie si mai ales…sa nu sufocam copiii,daca stam cu ei alaturea. Noapte buna! 🙂

  28. Elisa zice:

    Adinuca,
    pai,,,zupa ce mam imbatat…am dat cu ea de pamant,hahahaha…si-o intrat taman in gaura de cartita cu gura-n jos…:))))
    Am folosit o multime de metode printre care este si asta cu sticla,dar o sa scriu un post despre toate astea…sper ca domnisoarei cartita…ii pute ceva la nas si s-a suparat pe mine…speeeer!! 😆

  29. floris zice:

    Cat de bine te pot intelege.Asa e si sotul meu.
    Sufera pentru fiecare planta sau creanga rupta.Nici el nu e zgarcit .Da la oricine ii cere cu conditia sa culeaga sau sa rupa el.Ca sa nu se distruga.
    Cand intra in gradina verifica fiecare planta.Admira florile,le mangaie.
    E locul lui de relaxare.
    Chiar daca lucrul in gradina e foarte solicitant.

  30. mariana zice:

    Imi place filozofia ta de viata si sint perfect de acord cu ea!poate mai revin desi nu e subiect de grasdina!te supara???ce am eu asa pe sufletel si in gind!???

  31. Elisa zice:

    Mariana,nu prea stiu ce ai tu pe sufletel si in gand ca ai facut referire la doamna cu copiii plecati de langa ea si cu bataie”””catre mine,iar eu ti-am raspuns fireste si fara sa ma supare.Deci,ce ai tu pe sufletel,draga mea,ca eu va spun ce am,spune si tu 🙂
    Nu conteaza ca-i off topic,este blog de comunicare 🙂

  32. Elisa zice:

    Floris,
    draga,totusi trebuie sa recunoastem ca suntem ciudati sa ne doara cand cineva smulge din pomii mei fructe si frunze,rupe crengi ca sa ajunga la fructe,etc…insa eu mai cred ca asa este civilizat,ca doar la noi,la romani este chestia asta cu …hai la furat de cirese,de mereverzi,de nuci,etc.In tarile civilizate unde as fi vrut eu sa ma nasc si as fi meritat sa traiesc proprietatea este sfanta,de neatins,deci nici nu se pune problema sa intre cineva pe o proprietate si-si ia ce vrea de acolo.Am calatorit din LA spre Ocean trecand pe langa niste …multe livezi cu portocali si mandarini si inchipuieti ca daca era asa ceva in romania cati ar fi oprit masina si ar fi intrat sa-si ia,ca erau sipe jos…Dar nu,nu se concepe asa ceva,este la limita bunului simt sa-ti cumperi daca iti trebuieste ceva.Eu asa gandesc .
    Transmite-i sotului tau cele bune de la mine si sa aiba noroc sa nu devasteze nimeni minunatia voastra de gradina,ceea ce-mi doresc si mie 🙂 Te pup 🙂

  33. vstanciu zice:

    Draga Elisa,
    eu sunt un gradinar de weekend dar si mie gradina mi a dat putere sa merg inainte,sa lupt cu stresul,cu boala,cu nedreptatea si am ramas uimita cati au incercat sa distruga raiul creat de mine fie si cu o vorba rea.Mi-au furat cartofii,capsunii,merele, zeci de bulbi de lalele si mi-au cules via cu toate ca sunt prezenta in gradina cel putin doua zile pe saptamana.
    Sunt putine persoane care sa-mi semene atat de mult sufleteste
    Cu drag,

  34. Elisa zice:

    vstanciu,
    draga mea,eu nu ma mai prea necajesc cand ni se fura din gradina si stii de ce?fiindca imi zic in gand sa fie pomana.Tot ce se fura de mancare …sa fie pomana!Si asa am reusit sa nu-mi mai fac singura rau 🙂
    Ieri am dus covoare la o spalatorie auto si cum se practica la noi nu mi-a dat tadula,nimic.La insistentele mele si ale sotului meu ca nu avem incredere,fiindca se fura,poate sari cineva gardul si sa-si ia ce vrea..mi-a raspuns ca nu se intampla asa ceva.Deci,azi dau o tura pe acolo sa vad daca mai sunt,ca desi nu-s de mancare se pot vinde pe cativa lei ca sa-si cumpere bautura si tigari 😉 Pai nu?
    Ma bucur ca ai postat,te mai astept…viorica victoria,violeta,veronica,valentina stanciu.
    Hai ca pe mine ma reboteza asistenta,imi daduse trimiterea pe numele de Letitia si computerul s-a zburlit,asa ca ma mai duc inca o data si la cabinet si la analize si uite asa ne distram…fara sa ne enervam 😆

  35. vstanciu zice:

    Draga Elisa,
    Ma numesc valeria, desi am fost botezata valesia, valerta, iar in carnetul de student valentin, si crede-ma ani de zile am primit notele in carnetul respectiv.
    Urmaresc de mult tot ce scrii, nu speram sa-mi raspunzi, oamenii poarta atatea ziduri cu ei…
    Gradina mea este lumea asa cum o vad eu sau asa cum o doresc,de ce unii se simt fericiti cand rup pomisorii nou plantati pe strada, inca ma straduiesc sa inteleg genul asta de persoane
    Multumesc pentru sfat este exceptional

  36. Elisa zice:

    Valeria,sa fii sanatoasa! Am crezut c-am epuizat prenumele feminine cu V 😛
    Asa,acum trebuie sa mai scap de un handicap…asta cu nevoile pisicilor vecinilor in gradinuta mea.Cica este un spray cu care sa dai in acele locuri dar nu stiu despre ce este vorba,trebuie sa intreb pe la drogherii 😛

Lasă un răspuns

