Penultimul vagon

A fost odata o familie de tineri casatoriti care a plecat intr-o vacanta de iarna la parinti,departe…Si-au luat bilete de tren accelerat din gara lor si dupa ce-au ajuns in tren,fiindca era ora mesei de pranz si ei acasa n’avusesera timp sa manance pranzul,o mancare calda, s-au dus la vagonul restaurant,care era mai in fata,spre locomotiva.Si-au stat ei acolo pret de vreo 2 ceasuri,doua si  jumatate,au mancat peste prajit ,au baut cico sau brifcor, cate un ness in timp ce acceleratul gonea pe  langa munti.Bagajele si hainele groase de iarna au ramas in vagon fiindca in tren era cald si bine.La intoarcere se ghidau dupa culoarea rosie a paltonului ei si se uitau in fiecare compartiment cu coada ochiului caci rosu-ti sare-n ochi,insa au ajuns la sfarsitul trenului si paltonul rosu n-a aparut.Da,locurile lor de pe bilete nu mai erau la locurile lor,au disparut si aveau sa afle de la controlor ca ultimele doua vagoane ramasesera in Sibiu.Si totul s-a recuperat.Era in anii 70

Am vopsit vagonul meu cu locuri FARA LOCURI,in culoarea paltonului, cu poezia Acceleratul de George Toparceanu

Peste fagi cu varfuri sure
A cazut amurgul rece.
Inserarea muta trece
Furisata prin padure.
Spre apus abia s-arata
Printre crengi, intunecata,
O vapaie de rubin…
Din frunzisurile grele
De-nnoptate tot mai vin
Glasuri mici de pasarele…

Reci si palide-n senin
Se ivesc deasupra stele.

*
Si deodata, dintre dealuri
Se desprinde larg un zvon
Departat si monoton,
Ca un murmur lung de ape
Revarsate peste maluri…
Creste-n lunca, mai aproape,
Umple vaile vecine
De rasunet mare…
Vine!…

Fulger negru… trasnet lung
Dus pe aripi de furtuna,
Zguduind pamantultuna,
Zarile de-abia-i ajung…
Parca zboara,
Parca-noata,-
Scuipa foc, inghite drum,
Si-ntr-un valvartej de fum
Taie-n lung padurea toata…

A trecut…
Dinspre campie,
Vuiet greu de fierarie
Se destrama in tacere…
Scade-n departare…
Piere…

*
Iar in urma-i, din tufisuri,
De prin tainice-ascunzisuri,
Se ivesc pe jumatate,
Pasarele ciufulite,
Alarmate
Si-ngrozite:
-Cine-i?…Ce-i?…Ce-a fost pe-aici?…
Ciripesc cu glasuri mici
Cinteze si pitulici.
Doar un pui de pitigoi,
Int-un varf de fag pitic
Sta cu penele vulvoi
Si, facand pe suparatul:
-Ce sa fie? Nu-i nimic.
A trecut Acceleratul..

Precizare.Spre gara sidefie,skamionde

Cuvantul conductorului:”Acum eu sunt mecanic de locomotivă cu aburi. Orăşelul se numeşte Mine Însumi.
M-am hotărât să plec într-o călătorie spre gara sidefie, departe, departe, la oceanul acela neştiut.
Vreau să întâlnesc oameni sinceri şi să vorbim de-ale noastre.
Am vopsit pe locomotiva cu aburi o poezioară dragă mie şi am plecat din Mine Însumi spre Of, mă.”

„Le-am rugat pe CELLA şi pe White Noise să-şi lege vagoanele de locomotiva cu aburi, cu dorinţa ca, la rândul lor, să invite câte doi călători cu vagoane proprii.

Regulile sunt simple:

-A fost odată… o povestioară;

-Aşa am vopsit: o poezie dragă.”

PS. SkyRain este locomotiva,iar CELLA dupa ce mi-a pierdut vagonul mi-a zis sa mi-l agat de al ei  😀

Le multumesc amandurora si doresc calatorie placuta lui Gabi si Laurei  .

Si le invit sa-si incadreze vagoanele lor in orice alta parte a trenului  in afara penultimului vagon 🙂

Actualizare: Sunt invitati toti cei care doresc sa intre-n joc, sa scrie pe blogurile lor  si sa-i dea de veste mecanicilui de locomotiva pentru a sti dumnealui cati carbuni sa arda pe ora  🙂

Acest articol a fost publicat în Amintirile mele și etichetat , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

35 de răspunsuri la Penultimul vagon

  1. CELLA zice:

    Eliza,
    vagoanele mele violet sunt fericite să te lege de ele
    mi-era dor de Topîrceanu, n-am mai ciripit de mult 😆

  2. CELLA zice:

    vezi c-am scris la leptop şi n-am „s” 😆 ,ştii povestea … editează te rog şi pune-l tu
    dau un nectar, din piersicile tale
    hahaha

  3. Elisa zice:

    Mie n-a vrut sa-mi mareasca literele de la sfarsit si mi-era ca pierd totul,c-am mai patit si am lasat asa,dar nu intentionat.Intentionam la 2 sa le afiseze 😦
    Multumesc frumos,o sa fac tai-tai delageamul care nu mai e,hahaha

  4. SkyRain zice:

    „-Cine-i?…Ce-i?…Ce-a fost pe-aici?…” 🙂

  5. Elisa zice:

    -Ce sa fie?Nu-i nimic.A trecut acceleratul 😛

    ..si te rog frumos sa tasezi cu rotile tale grele urmele facute de cartita mea (ca deja este la mine de atata vreme incat este a mea 😀 )

  6. Laura zice:

    Multumesc frumos, Elisa! Ce dor imi e de o iesire… in natura…

  7. Elisa zice:

    Cu tot dragul,Laura 🙂 Hai la drum.Imi amintesc de un film vazut tare demult cum s-a defectat trenul si calatorii au ramas intr-o gara in mijlocul unui pustiu,ma rog…si in gara aia se intampla tot felul de povesti.

  8. Laura zice:

    Sper ca erau povesti de bine, nu de groaza…

  9. Elisa zice:

    da,erau in gen CEHOV,ceva rusesc,asa-mi amintesc si nu de groaza ca nu rezist la filme de groaza,le evit dintotdeauna 🙂
    Noapte buna Laura si merci c-ai acceptat sa te plimbi cu trenul lui SkyRain si agata vagonul tau de al meu,desi este invizibil hahaha

  10. CELLA zice:

    Eliza,
    LAURA de ce nu pune vagon ?
    roag-o tu …

  11. Elisa zice:

    CELLA,
    Laura a vazut si sper ca pune,insa Gabi nu stiu dac-a vazut.Eu m-am dus cu decupajele la ele 😆 asnoapte 🙂
    Deci,sunt aproape sigura ca vor sa vina cu noi,doar sa avem rabdare.Crezi ca eu m-am gandit mult??Mi-a venit ieri seara asa,deodata si au trecut cateva zile de cand mi-ai intins tu …carligul””””,asa ca,sa avem rabdare.
    CELLA,uikend placut draga mea! 🙂

  12. Săru’ mâna! Trenul din prima poză este identic cu trenul adolescenţei mele, cel care mă ducea în vacanţe la Nehoiu…

  13. Elisa zice:

    Neliniştitu’
    bine-ai venit! 🙂 Cine n-are amintiri cu trenul?Imi plac trenurile albastre.
    Nu te mai duci la Nehoiu?

  14. CELLA zice:

    Eliza,
    cine-i domnul din al treilea tren ? 😉

  15. Elisa zice:

    Nu-l cunosc,dar sper ca-i macanicul deghizat 😆

  16. g1b2i3 zice:

    Draga Elisa,multumesc de invitatie.Am vazut,insa doar acum am reusit sa ajung aici.
    Pot sa povestesc calatoria mea de intoarcere din Timisoara?
    Oricum,eu povestesc.
    In compartiment erau doi soti din Brasov putin mai in varsta decat mine.Mergeau sa-si ia viza pentru SUA sa-si vada nepotica nascuta acum un an jumate.
    Domnul era tare simpatic si stia o multime de probleme de perspicacitate,glume,poezii,matematica,fizica.Am fost de acord sa participam la „concurs” (era si o tanara in compartiment,dar n-am stiut sa raspund la nici o intrebare.Am gasit si scuza:nu pot raspunde din cap,trebuie sa scriu si sa rezolv „ghicitorile”.
    M-a impresionat acel om care stia atatea si spunea ca n-are decat 7 clase (cum ar fi 8 clase acum) si-si aminteste tot ce a invatat de la profesorul lui.mai tarziu a invatat singur,iar cele doua fete ale lui au fost „meditate” de el si au intrat la facultate cu medii mari.
    Acum au slujbe foarte bune,una e in SUA,iar cealalta aici.
    cand m-am apropiat de DEVA,a sarit sa ma ajute,chiar s-a oferit sa ma conduca pana la usa,dar am refuzat (ma descurcam).Ne-am luat ramas bun si le-am urat calatorie placuta mai departe.
    Asa-i ca e frumoasa povestea mea?
    Mai am si calatoria cu Orient Express. 🙂
    http://g1b2i3.wordpress.com/2009/05/08/orient-express/

    Noapte buna si duminica minunata!

  17. Manole zice:

    Ehei, iote ce mai bucurie! Bine ai venit in tren, Elisa!
    Cum unde fusei? Ma ocupai de macaze si semnale sa le pun pe verde…sa avem calea libera! 😀 😀 😀

  18. SkyRain zice:

    Of, mă, ce multe vagoane frumoase.

  19. Laura zice:

    Ioi, fetelor, eu vin, vin, dar nu stiu ce tre sa fac.

  20. Laura zice:

    Gata, stiu! 🙂

  21. g1b2i3 zice:

    Unde esti,Elisa?ca nu stiu daca e bun vagonul in care am urcat! 🙂

  22. Elisa zice:

    Foarte interesant,Gabi! Ramane sa discernem si cat de adevarat poate fi,desi eu in tren spun numai adevaruri,dar adevarurile vazute de mine.Omul era un autodidact,posibil,insa faptul ca el cu cunostinte de generala le-a meditat pe fiicele lui si au intrat la facultate si inca cu note mari…asta mi se pare chiar gogonata.
    Draga mea,dar sa stii ca daca citesti tot articolul pana la sfarsit o sa vezi ce este de facut ca sa pleci in calatorie cu trenul lui SkyRain,asta fireste daca doresti sa ai vagonul tau special 🙂 .Eu te invit ,tu decizi, caci n-as vrea sa-ti fac tai-tai si tu sa ramai pe peron.Mie-mi place sa povestesc in tren,am o experienta indelungata dar nu ma pricep sa imbrobodesc lumea laudandu-ma cu cate si mai cate,ca ei tot nu pot verifica…Nu stiu de ce insa cred ca si tu esti la fel.Te imbratisez draga mea si-ti doresc Duminica placuta!Pa,pa!

  23. Elisa zice:

    Manole,
    bine te-am gasit mesterito draga!Ce dor imi era de tine….!!!Bine,bine,ai o scuza ca esti pe felia ta aici,dar eu am multi mai mul;kilometri de cale ferata,crede-ma.Calculeaza si tu 40 de ani x3 ori pe an X 800 km(dus-intors)=??? asta asa ca o medie ca au fost ani in care am mers si de 5 ori,sau 6 😛 Te mai astept 🙂

  24. Elisa zice:

    SkyRain, pe-al meu il vezi??Nu-i invizibil? 😛

  25. Elisa zice:

    Laura,
    ma bucur ca te-ai dumirit si imi fac mea culpa fiindca n-am precizat de la bun inceput toate detaliile.Scuze 🙂 Promit sa onorez si eu leapsa de la tine cat de curand (ca tre sa incep curatenia si voi sterge si …praful de pe carti ) hahahaha,dar lenea este molipsitoare,asa ca CELLA este de vina ca m-a contaminat 😉

  26. SkyRain zice:

    Elisa, vagonul tău se vede foarte bine 🙂

  27. Elisa zice:

    Oricum,eu il tot caut de atunci si … 😛

  28. Minunata alegerea poeziei se asorteaza de minune cu vagonul. Felicitari!

  29. Manole zice:

    Pai bine Eliso…asa o fi, dar te-ai gandit ca cineva tot „vegheste”??? 😀 😀 😀

  30. Elisa zice:

    Nu,Manole,eu nu gandesc,eu muncesc 😀

  31. Elisa zice:

    Geanina Codita,
    multumesc frumos.Ulterior am vazut ca era vorba de poezia preferata,ori eu credeam ca …poezia potrivita,asa am ales.
    Bine-ai venit in vagonul meu invizibil..aici ne ascundem cand vrem sa nu ne gaseasca…hahaha

  32. N-am mai fost cu trenul de câţiva ani, de când i-a murit locomotiva la Vipereşti şi am aşteptat alta, vreo 2-3 ore. 🙂

  33. Valentina zice:

    e 1 iunie!

    La multi ani copilului ce inca manuieste rotilele mintii si ale sufletului tau!

    o vara minunat de minunata:)

  34. Elisa zice:

    Sper ca locomotiva noastra sa nu se gripeze” si sa mergem cu trenul…of,mă 😉

  35. Elisa zice:

    Valentina,
    la multi ani si tie ! Si …cu draga inima vreau sa pot 😛 De cand nu mi-ai mai scris,draga mea??de-o vesnicie? 😉

Lasă un răspuns

