In grădină

S6300447 GRADINA

UpDate: Binecuvântată ploaie ai venit cuminte,asnoapte  🙂  🙂  🙂

Incepe sa se acopere pamantul cu plante…asta-i clipa care ma incurajaza  🙂

S6300448 GRADINA

S6300466 VARZAVarza asta a mea parca ar fi de vara,incepe sa se adune desi ar trebui sa se inalte,ori am uitat eu cum creste varza de Bruxelles… 😉

S6300450 VARZA bRUXELLES

S6300459 ROSII SI SALATA

Rosiile acestea sunt mari si move si galbene si cele move au fructe…desi suntem doar in luna Mai  🙂

S6300455 GOGONEA

S6300456  GOGONEAS6300457  rosii mari,mici si lungiDeocamdata am avut loc sa intru printre ele,ieri le-am legat a doua oara(si legatul nu se face asa..oricum,c-am vazut pe unele adunand totul pe langa arac,frunze,fructe,stranse acolo si sugrumate.Ma gandesc sa fac un post cu legarea rosiilor,ar fi util.

S6300462 DOVLECEIPrintre cele 8 cuiburi de dovlecei am lasat sa creasca mararcimbru,galbenele si spanac inalt,nu de alta dar sa tina umbra si umezeala la sol.Animalul insa mi-a scormonit si mi s-au ofilit niste maci si marar,ca desi am actionat,trebuie sa astept 3 zile sa vad efectul.Azi mi-a scormonit si celelalte cuiburi,cele mici.

Acest articol a fost publicat în Gradina si gradinuta, plante și etichetat . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

25 de răspunsuri la In grădină

  1. Manole zice:

    si la noi! Chiar ca m-am bucurat tare mult, fiind ca ieri n-am reusit sa ud gradina…ma cam mustra constiinta, nah c-a avut grija Dumnezeu!
    La barza chioara… 😀 😀 😀

  2. maryanne zice:

    binecuvantata e ploaia cuminte.Si la noi acum ploua,ploua cuminte.Ne arati poze cu maci?am si eu,imi plac mult.

  3. Elisa zice:

    Draga mea,Maryanne,maci am crescuti asa prin toata gradina,dar am lasat doar unde nu am plante pretentioase la spatiu,prin fragutele de sub pomi si sunt mici,inca nu au inflorit,dar cu siguranta ca atunci cand infloresc o sa-i pozez.Nu-s rosii de camp ci un amestec intre maci de cultura si de camp,cu flori de la alb lila catre violet si roz inchis.

  4. Elisa zice:

    Manole,
    ce mai faci tu draga mea ca mi se facu un dor de tineeeee?!!!!
    Da,buna ploaia asta,am mers in gradina si am mai gasit locuri unde am plantat iar vinetele ramase si niste ardei.Mai am tone de rasaduri,dar nu indraznesc sa le ofer fiindca am facut-o si pe urma mi-am auzit,direct nu pe ocolite, ca le-am dat iuti si…alte soiuri neimportante.Ce sa fac daca noua astia ne plac???Oricum,acum,anul acesta nu mi-a ramas un fir de iuti,toti i-am pus eu hahahaha!

  5. maryanne zice:

    asa sunt si ai mei si eram curioasa sa vad ce culori sunt la tine.Ai mei sunt infloriti de mult.

  6. Elisa zice:

    Maryanne,
    am vazut la tine ce maci frumosi ai,chitati si colorati in bordo,parca…Pai ai mei sunt simplii…o sa vezi:)

  7. MIRA zice:

    Buna seara,Doamna! Oare gradina mea golasa va arata asa peste o luna macar?Da,Doamne!Sa ma stimuleze si pe mine,chiar daca mai tarziu…si sa nu uit ca inceputurile mele dateaza tot asa,cu o luna dupa – 14-16 martie.S-apoi cum prididesti cu buruiana sau ai pregatit terenul in prealabil si nu mai este nevoie sa stai aplecata ore si ore,riscand o sciatica…Oricum e foarte ingrijita gradina ta,ai si conditie fizica nu gluma!

  8. Elisa zice:

    MIRA,
    nu am buruiana in gradina asa cum vad alaturi,de ex…si fiindca o lucrez calumea,adica buruiana smulsa si nu taiata nu mai creste,logic.Altii sapa si taie buruiana lasand radacinile in pamant,eu o smulg,dar asta demult din anii trecuti,de cand o lucrez.Eu nu sap pentru ca e buruiana ci pentru ca sa afanez solul sa se dezvolte radacinile.Sa-ti spun un secret,daca planta face radacini viguroase va fi si partea aeriana la fel si roade bune,daca nu…pricajite, cele cu radacina in pamantul batatorit mai mult sufera decat se desfata,deci…
    In afara de rasaduri restul puteai sa semeni deodata cu mine.Si mai este ceva,eu cea mai mare parte a timpului fac cu placere ceea ce fac,iar cand sunt fff obosita si ma doare si pe mine cate ceva ma gandesc ca mai am doar putin si gata 😛 desi putinul poate dura si 2 ore.
    Si ..n-are voie sa fie golasa,de ce nu-s dese,ca vine mare seceta si cine le tine de umbra,hmm?

  9. MIRA zice:

    Adevar grait-ai!Asa ma incurajezi tu pe mine,care uf,of,vai,ioi si tulai sunt onomatopeele mele preferate?!S-apoi sa nu uitam ca tu ai inceput…sa numeri bobocii,toamna…ca locuinta mea,de vara,e la tara!Si pentru ca-ti plac mult oamenii care se plang,iti mai marturisesc ca harnicia nu este punctul meu forte!!!!!!!!!!!!!!!!!

  10. Elisa zice:

    🙂 😛 😛

  11. ba_laura zice:

    Elisa draga,
    Nu-mi ramane decat sa sper ca intr-o buna zi (n-are importanta anul) gradina mea va arata la fel.
    Ca deocamdata…
    Eu sunt o fire optimista, asa ca perseverez.
    Si visez.
    Da’ pana una-alta, nu uita sa postezi povestea cu legatul rosiilor, ca m-am simtit direct vizata de ceea ce ziceai ca fac „unele”…

  12. Elisa zice:

    Ba_Laura,
    hahahahahahahahaaha…EFECTIV ma prapadesc de ras 😆 Nah si tu acuma,cum puteam sa spun „EI”??cand stiut este ca doar „ELE” fac treaba asta,hahaha.
    Dar unde-ai fost ca nu ai mai aparut pe la mine?Daca este atat de important o sa incerc azi sa fac poze cu legatul rosiilor,desi la mine nu e cazul,dar nu-i greu sa reiau o lucrare,pe etape.Ma bucur de nu mai pot cand aud ca „nu predic in desert” 😛
    Te imbratisez si iubeste plantele tale ca pe niste fiinte vii si sa vezi cum o sa creasca,mai ales ca acum a pluat in toata tara.Am uitat unde esti,ca n-ai mai venit demult si deja atata lume cu gradini si fara blog a trecut si trece pe la mine…ceea ce ma bucura fantastic de mult.Pa,pa!

  13. ba_laura zice:

    Is de la Cluuuj, dara.
    N-o sa ma crezi, da trec destul de des pe la tine.
    Am avut o perioada ingrozitor de aglomerata la slujba, asa ca gradinaritul s-a limitat la cateva ore pe saptamana,pe fuga si mereu cu senzatia ca chiulesc de la alte obligatii).
    Dar aproape zilnic am aruncat cate-o ocheada scurta prin gradina ta.
    Chiar daca m-am uitat pur si simplu numai la poze, un minut, doua, fara sa am vreme sa comentez sau sa pun eternele mele intrebari.
    De multe ori am senzatia ca pot mirosi pamantul reavan, ca-mi spal ochii cu verdele crud… ce mai incoace in colo, gradina ta este oaza mea de normalitate in desertul muncii silnice de care am tot avut parte in ultima vreme.

  14. Elisa zice:

    No bine,no! 😆
    Multam fain ca treci si te uiti si ca-ti foloseste,asta ma bucura 🙂 Foloseste gradinaritul ca pe o relaxare,ca eu cand mergeam la servici asa faceam.Crede-ma ca aveam si atunci gradina asa ca acum,cresteam si pui mici de o ,de gaina,dimineata mergeam la sevici si dupamasa faceam meditatii pentru facultate.Acum ma intreb unde au incaput astea toate,caci ,fireste,era si mancare calda la pranz,la ora 3,zilnic(ma rog,reincalzita,dar era).Insa gradina intotdeauna imi descretea fruntea,ma alinta ea cu verdele ei si cu aspectul ingrijit pe care ma straduiam sa-l aiba.Eu am stat mai mult in gradina,pe scaunul pliant,decat in curte in sarbatori,asa de mult imi place gradina.
    Draga Laura,acum ploua si nu pot poza ce-am promis,dar dupa ce se opreste…o tai in gradina,fie si numai sa ma mai razboiesc cu cartita mea(pe care deja am inceput s-o indragesc..ii dau bomboane albastre si nu le vrea,i se face scarba si le scuipa inapoi in mijlocul musuroiului… 😛 Sa vedem ce va face cu parul de caine ;)Pa,pa si te mai astept cu mare drag 🙂

  15. lumi_lumi zice:

    Buna ,iubitorilor de frumos si de viata!!!!Iti multumesc pt toate informatiile aflate aici,aveam o problema cu mana la rosii,iar acum citind sfaturile tale le-am rezolvat!!! De 3 ani ,am o casa la tara si pt k iubesc atat de mult florile am muncit din greu sa pun gradina pe picioare,mai ales gradina de zarzavat si vita de vie(care nu exista)si pomii fructiferi.E greu ,f greu sa plantezi,sa ingrijesti,sa o iei de la zero cu toate,sa formezi o gradina!!!!Oare cum au putut sa locuiasca acolo fosti proprietari fara un pic de verdeata????Lucrez in ture si in timpul liber fac naveta la tara,asa cum spui si tu la oaza mea de verdeata si liniste!este o munca fantastik,nu oricine rezista,dar eu ma relaxez si simt o satisfactie deosebita cum vad k munca mea da roade!As fi fericita dak as putea sa va arat si eu cateva poze din gradina mea de flori si din cea de legume!!! MA BUCUR K AM DESCOPERIT ACEST SITE,K V-AM CUNOSCUT PE TOTI CEI DE AICI SI VA UREZ NUMAI BINE SI MULTA PUTERE DE MUNCA!!!

  16. Elisa zice:

    lumi_lumi,
    pai, hai arata-ne,ca eu abia astept sa vad si alte gradini…ce te opreste?
    Bine-ai venit la postari!Am inteles ca te uiti demult si doar acum ai postat,bravo tie!De cand ma rog de voi sa ma tineti de vorba,sa intrati la comentarii ca nu mananc oameni si mai ales cei care aveti gradini,sa ne dati link sa vedem gradinile voastre.Astept cu mare interes si va doresc tuturor spor la treburile gradinaritului si cat mai putine imbolnaviri ale plantelor,spre deloc 🙂

  17. lumi_lumi zice:

    Iti multumesc draga Elisa,pt urari si incurajari!!sunt o incepatoare in ale gradinaritului(toti spun k sunt obsedata de gradinarit in general,dar ei nu au cum sa inteleaga k si asta este un hobby ca toate celelalte pasiuni) si mai ales k este pacat sa lasi pamantul in paragina ,cand poti sa-l lucrezi si sa dai viata acelui loc,sa-ti incante privirea si sufletul si sincer tot odata sa mergi la piata in gradina ta 🙂 Am sa postez si eu in curand imagini cu micul meu paradis(asa cum imi place sa-l numesc eu),oricum imi place tare mult gradina ta,felicitari si spor la treaba(mereu este cate ceva de facut) pupici

  18. Elisa zice:

    lumi_lumi,
    abia astept sa vad gradina-paradis a ta 🙂 Sper ca-mi trimiti poze daca nu ai site,sau imi dai link catre ele,catre poze.Sunt si curioasa sa vad in aceasta perioada cum arata rosiile din alte gradini,sunt tare curioasa si sa stii ca bloguri cu gradini mai vad insa in unele sunt numai texte,fara poze si …ma rog…Sa-ti ajute Dumnezeu sa faci din gradina ta locul in care viata sa-ti para si chiar sa fie minunata,asa cum simt si eu :)Te imbratisez 🙂

  19. Pingback: Fură şi se prezintă la concurs de poze « Elisa-gradina mea de vis

  20. sanda katona hunedoara zice:

    citesc sfaturile tale,Elisa ,cu atentie desi de ani de zile ma lovesc de ele,si ma simt bine cind vad ca mai sint romini harnici si „nelinistiti”sa -si intretina gradina curata, chiar daca recolta are in fiecare an un mare grad de relativitate.Cuvintul-hoby,insa explica totul….Eu am reusit sa-mi molipsepsc si cele 3 fete care acum locuiesc in Canada cu microbul gradinaritului.multumiri pt. ceea ce ne arati.

  21. Elisa zice:

    Sanda Katona Hunedoara,
    bine-ai venit si iata cum se mareste grupul de vizitatori cu copii plecati in lume si parintii crescand ,in loc de nepoti,plantute in gradini 🙂
    Asta este soarta noastra,ce-am face altceva daca avem nevoie permanenta de iubire?Crestem catei,pisici si plante si le iubim ca sa ne iubeasca.Ce trist ti-am raspuns!
    Te astept sa mai vii 🙂

  22. sanda katona hunedoara zice:

    Da, catelul meu ,lasat de ficamea acum 10 ani cind a plecat in Canada ,Oscar un Colli ca si Lessi din film a murit anul acesta chiar in noaptea cind m-am intors din America poate de dorul meu desii a ramas cu sotul meu.Noi stam la un capat de sat si mereu se aciuesc pe aici catei si pisici flaminde pe care le hranesc spre disperarea sotului dar si el le iubeste poate de dragul meu…In rest de gradina ne ocupam amindoi fiind lunga de 100 m si lata de 20.Doar ca e un pam. lutos si pe o coasta si nu se face mare lucru

  23. Elisa zice:

    Sanda Katona Hunedoara,
    poate de batranete,avea 16 ani?
    Da,asa s-au adunat si la noi 3,din campul invecinat…dar au tinut mortis sa stea la noi,mai ales asta galbejit,Aschiuta,care acum mmormaie de placere cand pun mana pe el…de unde l-am alungat o luina intreaga,ca nu-l vroiam,pana la urma s-a aciuit pe aici si faceparte din ograda.Era speriat de mine la inceput nu statea sa ma apropii de el,dar m-a inteles pana la urma,incapatanarea lui de a sta la noi a biruit si eu cred ca o fi un suflet cunoscut,cine stie!

  24. sanda katona hunedoara zice:

    Buna Elisa,
    Da de batrinete,avea un pic peste 16 ani. Era un ciine de casa si imi facea par si mizerie de ma certau toate rudele pt. el dar asta este viata….Acum am o pisicuta neagracare duminica pe cind dormeam de amiaza urcat in mansarda si dormea pe patul din fata mea,nu e la mine decit de o saptamina,si de speriata ce era s-a si acomodat cu …binele.In gradina am de cules porumbul si fasolea alba de pe el,ud varza de toamna,mai am rosii,ardei citeva vinete si fasole cu paru pe virfuricare acum e f. valoroasa ca e putina.Dar a fost un timp frumos si ma bucur de fiecare zi prin gradina.Va salut pe toti cei ce iubiti aceasta munca frumoasa!

  25. Elisa zice:

    Sanda Katona Hunedoara,
    astacu parul o stiu de la sora mea…cand aveau caine in apartament,ma rog ei nu-i placea sa gasesca par peste tot,mai ales in bucatarie,dar sunt unii carora nu le pasa,asa ca si mirosul de la pisici….marog,trebuie sasi induri animalele din casa,eu nu as tine in casa animale,doar pasari in cusca,insa fiindca nu-miplace sa chinuiesc penimeni,d’aia nu am.Toate vietuitoarele sunt fericite doar in libertate,asta-i sigur.
    Eu m-am uitat acum in gradina daca sa ud sau nu,salata,patrunjelul,dovlecelul cel lung care atarna in mar,sau nu.Am ales…sau nu….caam treaba in oras.Az este si sarbatoare mare ziua Sfintei Cruci 🙂
    Toate bune, Sanda!

Lasă un răspuns

