Zmeura,soiuri

Soiul I.LATHAM

S6300214  zmeura mareAcesta este cel mai fain soi,cu fructul mare,putin conic la varf si dulce,parfumat.Iata cum infloreste in tufa mea cea mare de langa curtea cainilor

S6300218 ZMEURA MAREDoamne da sa nu se maneze,ca si zmeura se maneaza…. 😦

si asa am gasit pe net poza cu soiul acesta

Drajoni zmeura

si asa este coapt are forma alungita si bobitele din care esta fructul sunt mici.

Soiul II

S6300222 ZMEURA SOIUL 2

Asa arata coapte 

Insa fructele sunt mari si bobitele din care este fructul sunt mari

Acest soi mi-a trecut pe sub fundatia gardului,de la vecin,care nu mai are,ca si-a scos-o.Este un alt soi foarte bun,desi creste sub vie,mai putin soare are,este dulce,aromata si fructul este rotund la varf.

Soiurile III si IV

ZMEURA SOIURI 3 SI 4Este zmeura din gradina,cea pe care-am avut-o sub meri pana anul acesta cand am mutat-o  aici si pe lamfa gardurile gradinii,unde era loc,cate-un fir.Este foarte bine ca am plantat-o rara.

S6300213 ZMEURA DE LANGA GARD

In poza de deasupra se vede pe langa gard,cam la 40 cm distanta una de alta.

Vreau sa vad cum este mai bine,asa in plin soare sau mai la umbra.

Aceste doua soiuri le-am primit .Un soi are tulpina rosietica si fructele cam rozii,adica rosu deschis si-s dulci,iar celalalt soi cu tulpina alba are fructele enorm de mari,de un rosu inchis si rotunde.O sa caut pe net,sa vad daca gasesc denumirile soiurilor mele de zmeura.

Asa arata coapte cele mici cu bobul deschis la culoare si tulpina roscata

Acest articol a fost publicat în Gradina si gradinuta și etichetat , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

11 răspunsuri la Zmeura,soiuri

  1. Victoria zice:

    Minunat.Sper ca anul acesta sa reusesc si eu sa imi cumpar cativa butasi.Cand mergeam verile la bunicii mei din partea mamei mergeam in padure si mancam zmeura pe saturate.

  2. Elisa zice:

    Draga mea,la cat spatiu ai tu acolo…zau ca-i pacat ca nu ai deja..eu mai am scoase si tinute in saci,au inflorit acolo ca nu l-a lasat inima pe almeu sa le arunce 🙂 le vrei?

  3. maryanne zice:

    pacat ca e departe,ca as vrea si eu,daca eram mai aproape.

  4. Elisa zice:

    Asta a fost o ocazie ca n-o mai mutam curand,insa cred ca incepe sa se usuce cea din saci…cine mai are vreme sa se uite si la ea!?

  5. Victoria zice:

    Cum sa nu le vreau.Mai intrebi?Dar , cum mai vorbeam noi….cum sa facem?Ca e dificil tare,asa ca iti multumesc de intentie si te imbratisez.

  6. gabi zice:

    buna!m-ar interesa si pe mine un butas de zmeur.

  7. Elisa zice:

    gabi,
    in primavara am aruncat o gramada,am tinut-o in saci cu tot cu pamant,aproape ca facea fructe acolo daca o mai udam.Atunci, daca erai pe faza…acum nu mai am in plus,vreo cativa ani pana se inmulteste iar si trebuie mutata.Ceea ce am mutat pe marginile gradinii majoritatea s-a uscat dupa ce-a fructificat,este seceta mare la noi aici,in loc sa faca o ramura noua fiecare fir,asa ca …imi pare rau.
    Dar,exista site-uri,am vazut eu pe net,care se ocupa cu asa ceva,poti cumpara online si ti se trimit la adresa ta,contra cost. Toate bune,Gabi!

  8. Ioan zice:

    Elisa, felicitari pt. tot ceeace ai facut. Vreau sa te rog pt. la toamna sau daca nu, la primavara sa-mi trimiti citiva butasi de zmeura din aceea cu tulpina alba si cu fructele „enorm” de mari, contra cost bine-nteles. Cind va fi perioada prielnica, anunta-ma te rog din timp. Expeditia o vei face fara probleme, de la tine de acasa, nu mai mergi la posta, anunti doar telefonic curierul, plata se-ntelege o voi face eu. Multumiri anticipate si multa sanatate! Zaman Ioan, Tg-Mures. 0742132202, 0365808020, ioan_zaman@yahoo.com
    P.S Daca nu poti, atunci macar ceva tulpini, ca voi incerca sa le pun la inradacinat! Inca odata multumesc.

  9. Elisa zice:

    Ioan,
    care soi,din cele pe care le-am prezentat nu am scris despre coaja alba a tulpinii,deci care?Mai precis,fiindca fiind la umbra ,cea de sub vie , nu s-a inmultit si nu pot scoate din ea,,culmea…imi place si mie,deci nu o pot scoate.De altfel,eu am dat un link la o postare cu zmeura a celor care vand zmeura.Toate bune 🙂

  10. Ioan zice:

    Elisa:
    Treaba cu soiul care ma tenteaza, ai scris-o deasupra pozei cu fructele de zmeura care zici ca sint cu bobul deschis la culoare si cu tulpina roscata. Furnizori stiu si eu o gramada, dar nu stiu ce sa le cer. M-a impresionat descrierea pe care ai facut-o, afirmind ca soiul cu tulpina alba are fructele „enorm” de mari si tocmai acest lucru m-a facut sa-mi doresc si eu acest soi, intelegind ca trebuie sa fie ceva deosebit. Astept sa recitesti descrierea frumoasa pe care ai facut-o si sa-mi spui ce sanse am sa ajung la acest soi, bine-nteles prin tine, chiar daca nu sti cu certitudine denumirea soiului!. Pina atunci, toate cele bune !

  11. Elisa zice:

    Ioan,
    mda,asa am scris,dar am putine fire sub vie si nu vreau sa le raresc…capisci?Ar trebui sa le scot pe toate sa ti le trimit tie ca doar pentru 2 fire nu renteaza,s-ar putea sa nu se prinda,deci raspunsul este ca m-am lecuit de sportul asta cu trimisul plantelor vii.Altceva este sa pun intr-un plic seminte…asta mai fac dar plante vii cu radacini nu mai trimit nicaieri fiindca m-am lecuit .Deci,cauta acolo unde se face vanzare.Eu am vazut la bricostore sau la Practiker printre altele si zmeura cu coaja alba si noi am luat un coacaz cu fructe mari de acolo,deci asta este o solutie .
    Toate bune si pe la voi! 🙂

Lasă un răspuns

