Costică

I-au pus numele bunicului dinspre mamă,Constantin,că atunci când s-a născut el,acesta nu mai trăia.Dar a fost cenuşăreasa lor în variantă masculină.I-au zis Costică,aşa-l ştie toată lumea.Când m-a cunoscut pe mine ,v-am mai spus în altă poveste,din prima zi mi-a spus mie tot ce avea pe suflet,ca şi cum abia a aşteptat să poată face asta.Nu putea cu altcineva şi avea 23 de ani,atât a ţinut în el nemulţumirea,puţin spus nemulţumire,rana din sufletul lui care era deschisă mereu trebuia pansată.Nah,că m-a găsit pe mine drept nurse…soră””  😀

Şi bunicul Constantin a lăsat în urma lui o bunică pentru Costică,bunica …singura persoană din familia lui care realiza în ce situaţie este nepotul ei,adică mama recasatorită şi cu un alt copil,tata recăsătorit şi cu alţi copii,iar el Costică era al nimănui.Cenuşăreasa,cum ziceam,căci la 7 ani,mama vitregă nevrând să-i plătească pensie alimentară,l-a luat la ea şi l-a folosit,în plus, la munci şi la dădăcit pe cei mici.Mă rog,în timpul asta mama lui Costică habar n-avea că mai are un copilaş şi care poate-i duce dorul.Aşa a crescut Costică,fără încredere în oameni,fără iubire părintească (căci tatăl nu i-a arătat asta niciodată,a lăsat să conducă toată şandramaua aia de familie pe nevastă-sa).Singurul prieten adevărat al lui era cartea.Da,cartea pe care o ascundea,căci nici asta nu avea voie.Citea,copil fiind,cu lanterna sub pătură,în patul de sub scară unde-i găsise loc maştera .Nu,nu era o cameră şi pentru el,că nu era considerat om,ci slugă.Casa în care stăteau era vila combinatului pe care tatăl  o primise cu chirie  că avea ceva funcţie pe acolo,mă rog,după ce ne-am căsătorit m-a dus o data acolo să mă prezinte şi am văzut cât era de spaţioasă vila aceea şi am plâns imediat ce-am fost singură,căci eu trebuia să fiu cea puternică,cea care să nu-l dezamăgească,cea în care să se sprijine cu sufletul lui minunat de om.

Ei…şi bunica lui realizând cum stau lucrurile şi femeie cu scaun la cap s-a gândit să muncească până poate cumpăra terenul de alături(cel pe care este garajul care se vede în poze) pentru ca să-i facă şi lui Costică  o casă.Toate astea le-am aflat imediat ce l-am cunoscut iar gândul bunicii,care a murit chiar în primăvară anului în care ne-am cunoscut noi( fără să-l finalizeze),urma să-l continui eu.Nu cred că altceva m-a atras să facem casă aici,în curtea mamei care nu l-a crescut ci care vroia să-l ia la ea abia după ce-a scăpat de armată şi era bărbat,ca s-o protejeze pe dumneaei de al doilea soţ pe care nu reuşea să-l dea afară şi cu care era în scandaluri extraconjugale.

Dumnezeu să-i odihnească pe bunica Elena şi pe bunicul Constantin în pace şi să le vegheze sufletele lor de oameni buni  şi bunici iubitori de nepoţi!

Eu n-am putut să-i spun ca toată lumea,trebuia să schimb ceva.Suferinţa lui,dar şi a mea prin preluarea copilăriei lui trebuiau să dispară şi aşa i-am zis, de la bun început ,Costel.Da,Costel al meu o are şi pe bunica Elena din cer care veghează ca el să aibă şi bucurii în viaţa aceasta.

LA MULTI ANI COSTEL AL MEU,TATAL

COPILULUI MEU!

LA MULTI ANI CONSTANTIN!

LA MULTI ANI ELENA!

Acest articol a fost publicat în Amintirile mele, Sarbatorim și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

22 de răspunsuri la Costică

  1. SuKăRiT zice:

    Ne-ai spus povestea unui învingător, Elizo. Tristă, dar cu final fericit.
    La mulţi ani plini de iubire, lui Costică al tău.

    Asta s-ar potrivi, aşa-i Constantine? 😉

    LA MULŢI ANI! celor care azi îşi serbează numele.

  2. Elisa zice:

    Asta-i???
    Am reusit!!!Victorie,draga SuKaRiT!!!! doamneeee,ce de figuri face netul asta!!!

  3. SuKăRiT zice:

    Da, asta era! Eşti expertă, Elizo. 😛

  4. Elisa zice:

    Superba cantare,imi place de moooor!
    Ei,nici chiar asa.Dupa atatia ani putem spune si invers,cateodata 😉 Multumesc din suflet Cavalere român!
    Cat priveste priceperea mea pe net…vax,nema pricepere si nici talent 🙂

  5. gina zice:

    La multi ani pentru Costel al tau, stapanul inelului cum f. frumos ii spui, sa fiti sanatosi si fericiti impreuna. Copilariile triste formeaza in general oameni puternici, invingatori cum bine cred ca e si jumatatea ta. Cred ca in viata exista si dulce si amar, oridinea o stie numai Cel de sus, important e sa putem trece cu bine peste toate.
    Si eu am azi sarbatorit 🙂 (nu-l cheama Costica) si ma chinui sa-i fac o surpriza pana ajunge acasa.
    Te pup, petrecere frumoasa va doresc!

  6. Elisa zice:

    Gina,LA MULTI ANI PENTRU ELENA TA! SA TRAIASCA SI SA FIE FERICITA!Petrecere frumoasa si surprize placute! Te imbratisez cu drag 🙂
    Cred c-am gresit,e ziua sotului tau…SA TRAIASCA LA MULTI ANI SI SA FIE SANATOS! ALATURI DE TINE,BINEINTELES 🙂

  7. starsgates zice:

    La mulţi ani pentru Costică al tău!:)

  8. Elisa zice:

    Starsgates,
    multumesc frumos 🙂 Si tu sa fii sanatoasa ! Te pup 🙂

  9. SuKăRiT zice:

    No, aşa dară?! Bine, bine, să-i dăm Cezarului, ce-i al Cezarului… 😛

  10. Elisa zice:

    Nap,nu-i nimic ca nu merge,intentia conteaza 😉 Dupa ce stropim rosiile ca-s atacate de o bacterie,ii arat tot postul acesta si-i spun si bancuri…numa’sa fie vesel hahahaha…
    Sanatate multa si Doamnei Olteanca si petrecere frumoasa la Lenutili de pe la voi ! 😛

  11. CELLA zice:


    asta-i preferata mea, că nu prea voiam să-i ard o bihorenească
    da’ dacă-i cazul nu mă las rugată 😉
    am trecut mai tîrziu cu urarea că la prima citire m-am cam amărît
    acuma-s mai veselă şi vă doresc să petreceţi bine
    LA MULŢI şi SĂNĂTOŞI ANI !!!
    multe-aş zice da-i sărbătoare, să nu filozofăm, zic, să sărbătorim şi să fim veseli 😆

  12. Elisa zice:

    Superba cantarea CELLA! Multumesc frumos..voi ma faceti sa plang…unde-i petrecerea? Anul acesta asa e sa fie…liniste,amintiri,duiosie si speranta de mai bine.Doamne-ajuta! 🙂

  13. CELLA zice:

    în suflet şi zîmbete-i petrecerea draga mea 😆
    de m-ai vedea pe mine ce boceli trag de ziua mea, mai rar … d-aia nu-mi plac mie aniversările mele
    ce poate fi mai minunat decît ce spui … doar depărtarea unde-s copii … aia-i grea
    bine că sunteţi sănătoşi şi împreună … este mare lucru, dar asta nu trebuie să ţi-o spun eu

  14. Elisa zice:

    CELLA,
    draga CELLA,uite ..pentru tine cu tot dragul…

  15. Elisa zice:

    si asta pentru ca-mi place mie…

  16. Lilick zice:

    La multi ani sotiorului tau si sa aveti toata viata cum e gradinita ta cu flori. 🙂

  17. Marilena zice:

    La multi ani si o viata frumoasa!

  18. Manole zice:

    La multi ani Costel!
    Sa-ti traiasca sotul Eli, sa fiti sanatosi si sa va dea Dumnezeu ani multi!

  19. floris zice:

    La multi ani.
    Sa fiti sanatosi si fericiti impreuna.Sprijin unul pentru celalalt.

  20. zincabeiu zice:

    Sunteti niste norocosi.Ca v-at gasit, ca v-ati descoperit, ca va iubiti….Cunosc odoamna care are peste 70 de ani, a fost maritata din greseala, si a marturisit ca n-a iubit niciodata. Iti dai seama ?Sa traiasca dom’Costica si doamna Elisa !

  21. Andi zice:

    Cu flori și gânduri senine… în continuare cu poftă de cercetat minunile lumii…
    La multi ani! 🙂

  22. Elisa zice:

    Andi,Zinca,Floris,Manole,Marilena,Lilick,doamnelor va multumesc din suflet pentru urari de bine.Te lefoanele si mesajele voastre ne-au facut dupaamiaza vesela,frumoasa si fericita.Am fost si la plimbare,pe biciclete,am facut turul orasului si i-am luat lui Costel al meu o pereche de papuci -sandale de curte,hahahaha…asta si-a dorit.L-am asteptat cu un wisiky 😉 adus de fiul lui si cu un bol de fragute culese de mine,primele pe anul acesta.Am incercat sa-i fac o surpriza gatind pe gratarul de aragaz pe care el mi l-a luat acum vreo luna,dar era sa iau foc,asa ca surpriza era la mine.Continutul a trecut frumusel la tigaia cu bulina rosie si ne-am ospatat povestind despre copii care au sunat si l-au bucurat foarte tare.A…sa nu uit sa va spun ca i-am facut totusi o surpriza, cand a ajuns acasa l-am informat ca si rosiile s-au imbolnavit de septorioza(pete galbene) si ca trebuie musai sa faca piatra vanata sa stropim,ca plantele nu asteapta pana maine… 😆
    Va multumesc si va doresc tot binele 🙂

Lasă un răspuns

