Floarea de hoya,Hoya carnosa

S6300146 IN VAZA...HOYA

S6300145  HOYA

S6300150  HOYA

S6300147  HOYA

S6300017  HOYA

Acest articol a fost publicat în flori, primavara și etichetat . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

50 de răspunsuri la Floarea de hoya,Hoya carnosa

  1. Andi zice:

    Deocamdată m-am blocat în admirația pentru florile albastre, nu-mi dau seama dacă îmi place sau nu Hoya 😀

    Zi minunată tuturor

  2. MIRA zice:

    Buna ziua,Doamna! Ne spui ca ai reusit sa cultivi in gradina si floarea de ceara? Esti nemaipomenita!Dupa sufletul omului,cum ai spus-o de nenumarate ori…

  3. Elisa zice:

    Andi,
    nu deodata.Pe rand 🙂
    Ador florile albastre,dar avand in vedere ca floarea de hoya este atat de pretentioasa,infloreste sau nu zeci de ani la rand…(am una in pamant,pe un perete intinsa si niciodata n-a inflorit 😦 ),o admiram pe aceasta.S-o vezi cand ii curg lacrimile ce splendoare este ,desi este un non sens sa spun asta.Si este de mai multi ani in vaza,are o multime de radacini,sunt 3 plante de fapt si mi-e teama s-o mut in ghiveci,ca daca nu mai infloreste?!

  4. Elisa zice:

    MIRA,
    nu in gradina ci in casa.O am si pe cea mare,uite:

    https://elisagradinameadevis.wordpress.com/2009/01/22/hoya/

  5. MIRA zice:

    Pe-atunci nu te agasam cu vizitele,de altfel nici nu te cunosteam,de citit,recunosc,am facut-o pe sarite,fiind interesata de verdele gradinii,pentru ca in mica mea cutie de conserva,fantele nu sunt prea darnice in a-mi crea varii florale.Poate intr-o alta viata,daca m-oi incarna in zeita Patientia!

  6. Ninu zice:

    Superba floare,..chiar superba, nu am stiut ca exista asa ceva..de aci rezulta ca sint cam prostuţ de felu meu 😦

  7. Elisa zice:

    Ninu,
    da si eu sunt cam prostuta ca nu stiam pana acu 2 ani ca exista clematita…si cate mai exista pe lume si nu stim????!!!As vrea sa traiesc ca sa le stiu pe toate,sa ajung sa le cunosc pe toate,vorba prietenei mele Zinca:”sa traiesc pana citesc toate cartile scrise vreodata”…Ei,ce zici Ninu? Te-ai inveselit nitel? Ma bucur 🙂 😛

  8. Andi zice:

    Of, Elisa…cum să aștept zeci de ani să înflorească sau nu?? Nu e de mine floarea asta, n-o înțeleg 🙂

  9. Elisa zice:

    MIRA,
    ce zici ce mare-i hoia cea batrana? 😉 Nici nu mai stiu de cand este…sora mea mi-a dat o crenguta…acu un secol 😆

  10. Elisa zice:

    Andi,
    nu ,nu trebuie sa astepti ca ea hotaraste,ori infloreste,ori nu.Nu exista explicatii(cel putin asa spun fetele de pe forumul cu pricina… :)Uite,eu i-am gasit meteahna…rup o creanga,o tin in apa si apoi va inflori…

  11. hello , asta creste ca nebuna, in Fl,,, si nu-i trebuie grije prea mare….lumina si apa 🙂
    DAr la tine , trebuie sa-i faci caldura??

  12. Elisa zice:

    Hi Winwhisperer! Da,asa-i dar nici flori nu face,doar ca mi-am tapetat peretele cu ea hahaha.Eu o tin in hol si cate grade sunt acolo…13-15 iarna..atat are si ea si lamaiul,iar cea din vaza este la temperatura camerei 🙂

  13. CELLA zice:

    dragă, ce hoya …ce floarede ceară ?
    asta-i LACRIMA MAICII DOMNULUI !!! 😆
    o ţii într-o glastră de cristal, cum să nu înflorească ?
    are miros ? … am avut cîteva frunze, le-am pus în ghiveci şi s-au uscat 😦
    ador floarea asta şi n-am parte de ea
    mi s-a pus pata pe-un arţar japonez, sunt în „studiu”

  14. Ninu zice:

    Elisa, m-ai mingiiat pe suflet cu ce ai spus, zicea regretatul meu Diriginte…Prost nu e cel care nu ştie că nu a avut de unde, prost e cel ce a avut posibilitatea sa stie dar nu a vrut sa inveţe,…Şi patru ani a venit la mine acasa fie iarna fie vara si m-a invatat la domiciliu ca sa nu fiu chiar prost de tot, si totul benevol si fara nici o recompensa…Sint dascali de care iti amintesti cu placere toata viaţa, Dumnezeu sa-i aibe in paza pe toti dascalii din lume!

  15. Elisa zice:

    CELLA,
    are un miros,acum,seara de la 5 metri…superb,nu-l pot asemana cu nimic…Da,asa este cum zici,ca lacrimeaza dar mai tarziu,ca tine cam 3 saptamani floarea.Draga,nu prin frunze se inmulteste ci prin lastari…pui in apa un lastar ,un varf de creanga cu 4..5 frunze si face radacini,musai 😀

  16. Elisa zice:

    Ninu,
    sunt dascali si dascali si fiecare are meritul sau in educarea si instruirea elevilor,iar cei ca si dascalul tau diriginte..pai acestora ar trebui sa le faca statui..daca nu cumva si le-au ridicat singuri prin ceea ce fac sau au facut.Domnul sa aiba grija de noi sa ne fie bucuria mai mare decat intristarea,ceea ce-ti doresc si tie.

  17. Laura zice:

    Asta e floarea ta cea noua? Pe mine ma omora mirosul florilor ei cand o aveam… Noroc ca nu inflorea prea des… Asa la tine imi poza imi place insa foarte mult 🙂

    PS: Elisa, ti-am dat o leapsa, nu stiu de o vazusi, dar nu scapi de ea 🙂

  18. Elisa zice:

    Laura,
    nu,nu-i asta ca asta-i a mea si este in apa..numai asa infloreste 🙂
    Ce leapsa?Nu,n-am vazut ca nu ma eschivam 😉

  19. Laura zice:

    Pai e acolo, leapsa culta, penultimul post 🙂

    E foarte frumoasa Lacrima Maicii Domnului a ta. Zici ca numai in apa infloreste? De ce? Eu o aveam in pamant, in ghiveci… asta era pe vremuri, acasa…

  20. Elisa zice:

    Am una batrana rau de tot in ghiveci si nu infloreste,iar asta din poze este de vreo 3 ani in apa si in fiecare mai infloreste pe aceleasi petioluri(sau petioale? hahaha)
    Am inteles ca am scapat,ca s-a oferit draga de Starsgates 😉

  21. Laura zice:

    Nu, nu, na-i scapat… Faceti leapsa amandoua 🙂 Bine, fie, daca vreti o puteti face impreuna si apoi ne puneti pe noi sa deslusim care raspuns cui apartine 🙂

  22. Elisa zice:

    Ha,ha,ha,ha,ha!Tu ce faci acuma??inovatii la leapsa?;) Oricum eu ar trebui sa caut si prin biblioteca sa raspund la asa o leapsa culta si nu stiu daca am timp (ca eu cand caut ceva in biblioteca raman acolo ore si mi se evapora ciorba 😆 )

  23. Laura zice:

    Tu nu sti sa tragi ciorba la o parte cand cauti in biblioteca? 🙂

  24. Elisa zice:

    Da bine mai..si cand vine al meu de la slujba ii povestesc cum era ciorba evaporata??Sau ii dau din aceea de cruditati:pui seara toate in apa si dimineata e gata,rece ciorba…Tre’sa-ncerc si asa odata si-odata 🙂

  25. Laura zice:

    De asta nu stiam 🙂 Dar cred ca poti sa faci supa de litere 😉

  26. Elisa zice:

    Mda,supa imi place ca-i limpede 🙂 Cred ca ma culc si-ti spun noapte buna Laura si multumesc pentru companie…mi-a facut placere :)Te pup.Pa,pa!

  27. Laura zice:

    Noapte buna, draga Elisa. Sa visezi frumos si sa n-ai cosmare cu supe si lepse 🙂

  28. Marilena zice:

    Am si eu Lacrima Maicii Domnului. Acum e plina de flori si sta in ghiveci cu pamant. Nici macar nu o ud zilnic. Vorbea cineva despre miros, a mea miroase a miere, un miros dulce si destul de discret. O tin pe pervaz la o fereastra din dormitor, ii place si ma rasplateste cu flori. Ca sa infloreasca ii trebuie lumina buna.

  29. Elisa zice:

    Marilena,
    bine-ai venit!A mea este atat de mare ca nu am unde s-o mut din hol, are dupamasa lumina de la soare si este intr-un loc unde am lumina maxima.Cea din vaza este in fereastra si da,infloreste in fiecare an.Multumesc si ma bucur ca ai postat 🙂

  30. DOINA zice:

    ACUM DE REVELION 2010 AM FOST LA SIBIU.GAZDA MI-A POVESTIT CA O PRIETENA DE-A EI FACUSE CANCER,S-A OPERAT,A RECIDIVAT.CAND A RECIDIVAT ISI LUASE GANDUL DE LA VIATA SI ATUNCI A AFLAT DE SUCUL ACESTEI FLORI PE CARE L-A BAUT(STRANS IN PAHARUT DE SEARA PANA DIMINEATA) SI CULMEA NU MAI ARE CANCER.VREAU SA O PRIND SI EU PT TATA.POATE FI ADEVARAT ASA CUM NU MI-A VENIT SA CRED CA SOTUL MEU A SCAPAT DE PIETRE LA RINICHI CU TAMAIE ALBA.ECOGRAFIILE AU DEMONSTRAT-O.ECOGRAFIA DUPA CURA A ARATAT DOAR ALVEOLELE IN CARE FUSESE PIETRELE. INCREDIBIL.MAI MULT,NICI NU A SIMTIT CAND S-AU ELIMINAT.SANATATE.

  31. Elisa zice:

    Doina,
    bine-ai venit pe blogul meu si la postari!
    Ceea ce spui tu eu nu am auzit.Ma intreb numai cate flori trebuie sa”planga” pentru a strange licoarea salvatoare pentru o cura,nu doar pentru o data.Despre disparitia sau micsorarea pietrelor la vezica biliara prin cure cu cruditati am auzit,chiar prietena mea mi-a spus si pana la urma tot s-a aoperat laparoscopic.
    Sanatate tie si tatalui tau si desigur ca trebuie incercat orice,orice din plante si miere si produse de apicultura.
    Te mai astept 🙂

  32. maryanne zice:

    e superba!eu inca nu am dar trebuie sa-mi procur.

  33. Elisa zice:

    Crezi ca daca mi-ai lasa pe mail adresa ta de acasa ar ajunge cu bine?ca am cateva fire inradacinate si care stau in vaza de ani buni,dar pot sa rup si niste liane de la cea mare.Le-as inveli radacinile intr-o carpa umeda inchisa apoi intr-o punga de nylon si apoi intr-o cutie de ciocolata 🙂 Ce zici,in cateva zile va ajunge,dar o voi pune luni.OK?

  34. Elisa zice:

    Maryanne,mi-ai zis si de niste seminte dar tu stii de care asa ca poti sa-mi amintesti acum si facem treaba,ca eu oricum ma plictisesc de mor de lipsa de activitate 😛 Hai…imi spui ce seminte ai vrut?

  35. ioana zice:

    Buna ziua,
    este minunata floarea dumneavoastra.Imi doresc si eu o asemenea frumusete, am cautat distribuitori de plante exotice care comercializeaza asa ceva in Romania dar deocamdata nu am avut noroc sa gasesc.In schimb am gasit un site din Suedia care vinde butasi din diversele varietati existente de hoya.Nu am luat legatura cu ei pentru ca vanzarile si livrarile incep in luna mai parca, nici macar nu stiu daca livreaza in Romania…
    am auzit ca nu e o planta pretentioasa, oricum mi se pare o mnune a naturii !
    va multumim pentru poze si va rugam sa mai postati ca sa ne bucuram impreuna de ea,
    o zi buna,
    Ioana

  36. Elisa zice:

    ioana,
    bine-ai venit 🙂
    Hoya sau Lacrima Maicii Domnului este o floare superba care tine mult si ne putem bucura de ea o luna doua.Imi pare rau ca nu gasesti de cumparat,mi-a mai spus cineva ca vrea si eu i-am oferit o crenguta insa nu a mai revenit sa-mi lase adresa pe mail.
    O primavara frumoasa si vesela iti doresc 🙂

  37. ioana zice:

    Buna seara,

    La multi ani si o primavara frumoasa cu ocazia zilei de 1 martie !
    pe mine ma puteti ajuta cu o crenguta de hoya ?contra cost bineinteles pentru ca e o raritate.
    daca vreti si puteti sa ma ajutati, va rog sa-mi dat un e-mail scurt la adresa mea de pe gmail.sau gasesc undeva pe blog adresa dvs de e-mail ca sa va trimit eu adresa ?
    daca nu se poate, va rog sa-mi spuneti pentru ca inteleg situatia.
    multumesc frumos,
    Ioana

  38. Elisa zice:

    elisavasu@gmail.com
    scrie-mi aici adresa ta completa si o sa-ti trimit fara niciun cost,fiindca nu vand flori ,dar iti daruiesc cu drag si sper sa ti se inradacineze si sa infloreasca.
    Multumesc pentru urari de primavara 🙂 Iti doresc si eu o primavara frumoasa!

  39. ioana zice:

    Buna ziua,
    tocmai am trimis e-mail catre adresa indicata de dvs, cu numele si adresa la care imi puteti trimite butasul.
    va multumesc din suflet pentru bunavointa si sa va dea Dumnezeu multa, multa sanatate.

    o zi minunata,
    Ioana

  40. ioana zice:

    Buna ziua,
    imi cer scuze ca n-am mai dat semne de viata dar sunt plecata in delegatie in tara si de-abia astazi am reusit sa intru pe internet.
    tocmai am trimis e-mail catre adresa indicata de dvs, cu numele si adresa la care imi puteti trimite butasul.
    va multumesc din suflet pentru bunavointa si sa va dea Dumnezeu multa, multa sanatate.

    o zi minunata,
    Ioana

  41. Elisa zice:

    Ioana,
    o sa ma ocup,ma uit si cand ii dau drumul la posta o sa te anunt.
    Sa se prinda!Asa se spune la noi,nu se multumeste ci „sa se prinda”.
    O sa pun mai multe crengi,tu le pui in apa dupa ce improspatezi taietura(ca sa se refaca capilarele) si acolo in apa vor face radacini.Pa,pa!

  42. Doina din Constanta zice:

    Buna seara Elisa,
    Poate o sa radeti dar,la noi la Constanta,floarea asta se numeste Floarea miresei.Se spune ca e bine sa cresca in casa unde sunt baieti,si infloreste doar daca i se canta Cantecul miresei.
    Am avut si eu una…..a stat pe loc mai bine de un an….si daca am vazut ca nici nu creste…nici nu infloreste….am dat-o.Nu stiu daca unde am dat-o a crescut sau a inflorit.Nu m-a mai interesat.
    Am uitat sa va spun….eu sunt mama de trei fete:))

  43. Elisa zice:

    Doina din Constanta,
    bine-ai revenit si sa vezi ce chestie: chiar eram la masa si gandindu-ma sa fac ordine in mintea mea cu vizitatoarele mele ma gandeam ca tu Doina din Constanta nu ai mai postat demult si cand vin la computer te vad la comentarii :)Ei,ce zici de asta? 😛

    Zauuuu…asa-i zice?La noi iasomia este floarea miresei si Hoya este Lacrima Maicii Domnului.
    Sa inteleg ca daca ai fete nu trebuie sa tii in casa aceasta floare?

    Doina,sa stii ca si a mea de pe perete a inflorit anul trecut pentru prima data si asta dupa zeci de ani.Iar cea din apa,adica firele din vaza infloresc in fiecare an.De aia nici nu le-am mutat in pamant.Dar,daca au deja pedunculul care ramane acolo dupa ce se scutura florile atunci va inflori chiar si in pamant.Trebuie sa le gasesc loc fix undeva,mai la primavara,dar nu afara ci in casa.
    Ce-ai mai facut?De ce nu ai mai postat?

  44. Doina din Constanta zice:

    Buna seara Elisa,
    nu am mai scris….pt ca de fel nu sunt prea vorbareata,,,:))
    dar de citit..citesc mereu pe aici.
    Admir mult gradina ta…florile tale…trag cocluzii…fac deosebiri….si cam atat.
    Ma uitam ca tu deja ai semanat mazarea…si eu nu pot nici sa intru in gradina(e inca prea ud)
    De fapt,la noi e clima mai tarzie ca in restul tarii.Noi avem brume si in luna mai cateaodata…si se duc toate in gradina.Mi-e drag sa te urmaresc…desi tu nu ma vezi:))

  45. Elisa zice:

    Doina din Constanta,
    am semanat si acum am acoperit cu folie caci pamntul era cald insa dupa cum se vede se va raci.Sper sa fie bine si dupa valul asta de frig.Daca nu incolteste o sa cumpar alta samanta si reiau…nu-i problema 🙂
    As vrea sa te vad mai des,sincer 🙂

  46. Maryanne zice:

    Era vorba de seminte de ardei capia buni de copt.

  47. Elisa zice:

    Maryanne,
    cu cine si despre ce vorbesti? Unde „era vorba” ? Ai postat la Hoya… 😉

  48. Maryanne zice:

    Pai aici m-ai intrebat draga Eliza,si aici ti-am raspuns.Vezi mai sus,pe 7 ian.

  49. Elisa zice:

    hahahahaha….de pe 7 ianuarie..tu crezi ca mai stiu dupa 2 luni??esti grozava :))))))
    m-ai terminat .
    Bine. Nu mai pun kapia fiindca nu am loc pentru atatea soiuri.Cand pui kapia tre’sa pui o parcela intreaga ca sa culegi 2-3 kile odata,altfel…eu nu folosesc decat in cantitate mare,chiar si cand le coc,asa ca cumpar.

  50. ioana zice:

    Buna seara Elisa,

    vineri seara (26.030) am intrat in posesia pachetului cu butasii de hoya.Au ajuns foarte bine, intregi si nevatamati, datorita modului ingenios in care i-ati ambalat.I-am desfacut cu mare grija, am taiat oblic capatul ce urma sa stea in apa, am dat jos frunzele de la ultimul nod si i-am pus intr-un vas cu apa exact asa cum mi-ati recomandat.Acum astept sa faca radacinute…cu multa rabdare.Sa se prinda !
    Azi am fost la cumparaturi si era sa iau o Stephanotis, dar nu mai stiu pe unde sa o asez ca am toate pervazurile pline de ghivece.Acum imi pare rau ca nu am luat-o (la frunze semana ft mult cu hoya, cand am venit acasa am cautat pe net si am gasit ca este inrudita cu hoya).Am citit pe forumuri ca e destul de pretentioasa…dar tare m-as duce maine sa iau una:)
    Voi face poze sa va trimit pe e-mail cu plantutele trimise de dvs, cand le voi planta in ghiveci.
    O seara buna !
    Ioana

Lasă un răspuns

