Gradina mea ca-n plan..

si chiar mai mult decat atat,caci plantasem varza si salata si  printre capsuni,ca oricum ei pana la toamna nu prea fac mare branza…asa-i soiul acesta remontant,fructifica   bogat,toamna,daca i-am plantat primavara.Si nici spanacul nu era prevazut in plan.Ma refer la gradina cu meri,ca aceea cu un nuc…ma rog,acolo inca mai vreau sa seman zarzavaturi.Nu,nu-i tarziu ca ele stau in pamant pana-n octombrie,spre sfarsit .

Rosiile le-am pocit(pus araci),legat,stropit (DITHANE) si sapat.

Vinetele le-am sapat,stropit de acarieni(TALSTAR) si de mana cu (DITHANE) .

Fasolea urcatoare am sapat-o si maine o sa-i implant aracii.Trebuie sa-i presar cenusa pentru melci .Intai fac cu ranga o cale si apoi implant aracul,o sa fac maine poze.

Varza de Bruxelles am sapat-o de 2 ori si ieri am stropit-o de insecte(TALSTAR).

Ceapa din toamna cu morcovi printre randuri am aranjat-o dupa ce s-a arnjat singura disparand treptat din campul meu vizual,asa c-am scos toate plantele necorespunzatoare(aveau mucegai pe partea din pamant) si noroc ca sunt morcovii care, rari fiind, nu mai trebuiesc rariti.Dupa ce am sapat am plantat prin ea,prin ceapa,pe locurile goale, varza chinezesca fiindca am rasad.

Dovleceii au iesit in serii,am unii,cei verzi-Zuchinii mari si frumosi,acusica infloresc,iar altii,cei albi si in forma de steluta doar un fir a iesit.Am repetat semanatul cu alte soiuri, din aceia unguresti lungi si subtiri,iar vecina mi-a dat seminte de dovlecel romanesc,acela mare,alb si carnos din care eu fac mancarea numita ciuispait,dar am uitat sa le pun in pamant…sunt in canita la inmuiat.

S6300028 gradina

S6300029 GRADINA

S6300034 MAZAREA

S6300059  ROSII SI DOVLECEI

S6300037 ROSII

S6300040 GRADINA

S6300071 MAZAREA

S6300063  CEAPA CU MORCOVI

S6300078 SPANACUL DE PRIMAVARAAceasta-i gradina cu meri.In fundul gradinii ,la nuc,am salata de toamna care trebuie folosita treptat ca este deja capatana ,spanac de toamna pe care l-am cules,dar este iar mare,dovleci de placinta,rasariti,pastrarnac si usturoiul din toamna este frumos.In postul urmator…gradina cu un nuc.

S6308577 gradina plan

Acest articol a fost publicat în Gradina si gradinuta, plante, utile și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

17 răspunsuri la Gradina mea ca-n plan..

  1. starsgates zice:

    O adevarata încantare!:)

  2. Laura zice:

    Vai, Elisa, ma apuca melancolia, dar las ca azi am fost la Gradina Botanica si m-am jucat cu pisoii si am vazut ca au pus si ei acolo cateva straturi de vinete, dovleci, capsuni, rosii, ardei si alte cele si am ras in sinea mea ca le-au plantat si le-au pus etichete pentru orasenii care nu am vazut niciodata in viata lor cum arata planta de ardei sau de dovleac ci doar au mancat fructele lor de pe standurile supermarketurilor. Trist, dar cred ca sunt si din astia 🙂

  3. Elisa zice:

    Starsgates,
    ma bucur ca-ti place. 🙂 (cred ca ti-am raspuns la alt post ca am raspuns din spatele blogului si cred ca am incurcat …borcanele 😉

    Laura,
    pai sa stii ca asa este..nu degeaba a iesit bancul acela cu grebla..(numai cand orasanul a calcat pe ea si grebla i-a dat o coada peste cap,numai atunci a stiut c-o cheama grebla exprimandu-se cam asa:’tui mama ei de grebla! 😦 )

  4. Laura zice:

    Vai, Elisa, eu stiam bancul asta dar cu taranul roman intors din Ungaria?, nu cu oraseanul 😛

  5. Elisa zice:

    Eh,ce cauta taranul roman in Ungaria? 😛

  6. Victoria zice:

    Tare frumos Elisa.Eu nu mai termin cu buruienile.Incep sa curat dintr-un capat,si cand ajung in capatul celalalt trebuie sa o iau de la capat.Si inca mai am rasaduri de pus.
    Cred ca pana sambata mananc si prima mancare de mazare din gradina.
    Dovleceii mei cei lungi nu vor sa rasara.Din 6 cuiburi nu a iesit decat un fir.Cred ca mai pun seminte la inmuiat si incerc iar.
    Si eu trebuie sa culeg iar spanacul ca este mare,si pe cel semanat in Martie la fel si il bag la congelator.Iar maine fac o ciorba de loboda din gradina acrita cu corcoduse.
    O seara linistita iti doresc.

  7. Manole zice:

    Ei, de parca aveam dubii! hahahaha!
    Am un singur amendament, din plutonul de salata, o iesit una la dreapta cepei! 😀 😀 😀 😀

  8. Victoria zice:

    Ups,sory,am dat trimite de 2 ori.Cred ca de oboseala.Noapte buna.

  9. Laura zice:

    Uite ca nu mai stiu, imi spunea bunica bancul asta cand eram mica, in serile lungi de iarna, ca sa nu ma plictisesc, ca a mers unul de la sat in Ungaria (pentru ce, nu stiu) si ca s-a intors a vrut sa faca pe desteptul, ca el nu mai sti sa vorbeasca romaneste, pana a calcat cu grebla si a zis … (injuratura in ungureste) grebloiot, cu coada cu tot 🙂

  10. Elisa zice:

    Manole,
    toate salatele care nu-s in front 😉 au rasarit de capul lor,asa..fara sa ma intrebe pe mine…obraznicele!!! 😛

  11. Elisa zice:

    Victoria, asa-i cu dovleceii,nu-ti zisei eu?Uite ca si ieri am uitat sa-i pun pe cei inmuiati,iar eu am alta problema grava si anume animalele care merg prin pamant deranjaza plantele cu radacini mici si se usuca.Asa am patit cu 2 dovlecei,desi abia rasarisera si pe aia mi i-o terminat cartitele sau nu stiu cine…:(Asa ca,mai semanam inca si inca o data.Sa stii ca dovlecei am semanat anul trecut si in iulie si s-au facut pana la vruma,chiar destui…
    Fata mea,pai lasa buruiana si pune rasadurile ca asta-i prioritate,zau asa…Dupa aia poti sa tot plivesti si sa prasesti…pana la toamna 😆 dar daca mai ai locuri goale…e pacat,draga mea.Pune rasaduri maine,te rog eu ,nu mai amana 😛

  12. Elisa zice:

    Laura,
    eii..sunt variante pe aceeasi tema hahaha.Da mai,pe vremuri ungurii erau mai ceva ca romanii,deci bietul de el se rusina, de pe atunci, ca-i roman?! 😀

  13. MIRA zice:

    Eisa,ai dreptate,sa-i dam zor cu rasadurile…mai am de pus ardeii,au tulpinita destul de groasa dar sunt parca prea micuti,mai trebuie sa-mi cumpar ceva telina si ardei iuti,de care am uitat cu totul!Rosiile,cele inima,le-am plantat dupa metoda experimentata de tine,sambata,nu le-am mai udat…sunt curioasa azi cand coboram…Celor 44 de fire de vinete le-am randiut parca prea mult spatiu,va trebui sa mai intercalez ceva printre ele,sau pe santuri(asa-i cand esti „bruiata”,cum ca „au venit orasenii sa-i invete pe tarani cum sa obtina recolte record”),conopida,cam firava sper sa nu-mi descurajeze elanul(hmm,dau si eu vina pe ea…).E drept ca fiecare face cum stie,cum vrea si mai ales cum crede ca-i mai…eficient,experienta ta,insa,ma determina „s-o tin pe-a mea”,si iata cum reusesc sa-mi ingrop si iritarile…

  14. Manole zice:

    Sa i se taie permisia…adica coada, la masa de pranz! 😛

  15. MIRA zice:

    Mestere,cu mine vorbesti?

  16. Manole zice:

    Nup, cu salata razvratita si cu comandantul suprem al Gradinii de vis! 😀 😀 😀

  17. Elisa zice:

    Manole,o mai iertam de data asta,sa se faca mai dolofana,ca-i din aia cu crinolina….ce stii tu despre salata creata?!!!!O s-o vezi cu siguranta intr-o imprejurare festiva 😀

Lasă un răspuns

