Orhideele mele:Cymbidium si Phalaenopsis

Cymbidium a trecut cu bine peste perioada de inflorire,s-au dus florile,i-am taiat tijele uscate si vad ca are 2 posibile viitoare tije de flori.Le avea si cand era inflorit,insa acum parca incep sa creasca.Oricum,am citit ca ii place afara si am inceput de 2 zile sa-l scot ziua afara,ca noaptea e prea frig,insa la vara o sa-l las si noaptea  afara,ca asa zice,sa aiba diferenta de temperatura intre zi si noapte,ca asa se pregateste pentru o noua inflorire la toamna,ori in casa,nu are aceasta diferenta de temperatura,ca n-am cum.

Mai am o problema cu el,are 2 bulbi mari,deci batrani,din care au iesit acele flori si inca 2 bulbi mai mici,pe langa fiecare si am citit ca trebuiesc despartiti.Asta ar fi treaba grea pentru mine,as face-o pentru prima data,insa am nevoie de substrat,trebuie sa caut substrat special la florarii.Uite-l…

s6309757-cymbi-afaraCele doua uscaturi sunt de la tijele taiate,am lasat ceva din ele,asa cred ca trebuie,nu se taie pana jos,

s6309755-cymbidium-afaraAstea sunt inflorescentele noi..nu-s sigura,dar am rabdare sa vad ce se intampla si ii dau ingrasamant de fiecare data cand il ud,iar o data pe luna il ud doar cu apa ca sa se spele mineralele depuse pe radacini.

Acum o sa va spun o poveste incredibila,nici eu nu as crede-o daca nu mi s-ar fi intamplat chiar mie si n-as fi vazut cu ochii.Este vorba de una din cele doua orhidee Phalaenopsis,aceea care avea fori galbene cu pistrui si care  flori s-au imbolnavit,deci le-am taiat ca sa salvez planta.Acum ceva vreme,cam prin 20 aprilie am vazut pe tulpina ei un inceput de ceva crescut cam de 1..2 mm si mi-am dat seama ca este o tija florala.De bucurie,cand a venit sotul meu acasa l-am luat de mana si l-am dus la ea sa-i arat si lui.Am luat ghiveciul in mana si fara sa atingem nimic i-am aratat,a vazut,ne-am cam mirat dar bucurandu-ne ca infloreste.Ce credeti ca s-a-ntamplat dupa aia?Pai dupa cateva zile cand ma uitai sa vad cat a mai crescut mi-am dat seama ca-i mai mic nodul acela decat era,ca se resoarbe,ca se retrage si chiar asa este.S-a razgandit orhideea mea.Poate ca este doar o coincidenta,dar e prea de tot.Asa ca m-am dus cu gandul la femeile tinere care spun ca sunt insarcinate inainte de a vrea fatul sa se arate.Nu este bine,nu vreau sa dau exemple,dar este stiut din batrani ca pana nu se vede pe burta nu se spune.Este o taina si ar fi bine ca tinerele vedete,mai ales,pe care le hartuieste presa cu intrebarile,sa nu spuna imediat ce stiu aceasta mare taina a fatului…ca va veni pe lume…sa lase se arate singur,prin burtica mamei,asa-i bine.

Eiii,dar uite ca am divagat.Orhideea mea insa face frunze noi,este deja la a doua,dar si cealalta deasemenea.

s6309799-orhidee

s6309800-phalaenopsis

Acolo,in varful cutitasului pentru plicuri,acolo era inceputul.

s6309801-orhideele-meleLe-am udat pe 1 Mai,asa ca maine..la apa cu ele.Eu le si dusuiesc,cu apa potrivita,nici calda ,dar nici rece asa cum vine de la munte…sa-mi placa si mie la mana.Si pe urma le asez in lighean si le ud cu ingrasamant,apoi inca o data si le las 10,15 minute in apa aceea sa-si absoarba cat le trebuie,apoi ma uit la cutia cu pietricele,arunc si de acolo apa si spal pietrele si asa…sper ca le place,sa respire deasupra apei.Mie-mi plac si neinflorite 🙂

Acest articol a fost publicat în flori, Orhidee și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

25 de răspunsuri la Orhideele mele:Cymbidium si Phalaenopsis

  1. mihaella1 zice:

    Supere flori :). Si mie imi plac foarte mult.

  2. ioana zice:

    imi plac foarte mult dar nu am noroc de ele ori de unde am cumparat nu mi-au rezistat .

  3. Elisa zice:

    Ioana,draga mea,ce link ai pe nume cada doar not found???Am crezut ca ai site unde sa pot vedea balconul tau,asa cum mi-ai zis ca l-ai aranjat…sau nu tu? 😉

  4. Manole zice:

    Mai Eli, frumoase nu zic…da’ mi nu’s cum, ca ale tale sunt si harnice!
    Nah, ca am si eu una in colt…la geam…numa’ vrunze-mi face de un an…si face…si face…si-atat! 😀

  5. Elisa zice:

    Pai,eu le-am cumparat gata inflorite si acum n-au flori si-mi plac si asa…
    Nuj ce faci tu,ceva nu le place,poate n-au lumina destula,poti sa le scoti si-n curte ziua, dar nu direct in soare ci la umbra unui pomisor.Eu il pun pe Cymbi sub mar si ma gandesc la un ceva de asezat intre crengi,ca lor asa le place,in natura cresc prin copaci…Dar bine ca face si frunze…asta-i important.Ingrasamant le pui? 🙂

  6. Elisa zice:

    Mihaela1 ,multumesc frumos,dar nu le-ai vazut inflorite? Superbe,mai ales Cymbidium… 🙂

  7. mihaella1 zice:

    Da, Elisa. Le-am vazut si inflorite :). Noapte buna!!

  8. Elisa zice:

    Noapte buna draga mea ! Te mai astept Mihaela 1 🙂

  9. mihaella1 zice:

    Cu mare drag :). O sa te introduc si in blogroll, daca am permisiunea… Poti sa-mi spui pur si simplu : Mihaela, id-ul l-am creat asa, alta alternativa nu aveam. Gata, vise placute!!

  10. Elisa zice:

    Mihaella,pai in care blog,ca pe nume nu ai url…unde ai blog,ca m-ai facut curioasa?

  11. mihaella1 zice:

    Scuze, nu ma logasem… :). La primul comment da, la celelalte nu. Ca sa dispara curiozitatea: http://www.mihaella1.wordpress.com

  12. Ninu zice:

    Interesanta treaba cu florile, eu am cumparat un cactus inflorit acum 4-5 ani, iar de atunci nu a mai inflorit niciodata, dar si mai interesant este ceea ce ai zis despre femeile insarcinate, si ma gindesc daca nu s-ar putea folosi asta ca un fel de anticonceptionale ecologice, adica spui in toata ziua ca esti insarcinata si gata, scapi de avort, o sa-i zic vecinei mele ca ea a facut vre-o 5 pina acum..poate tine si la ea…of daca aflam mai devreme 😦

  13. mihaella1 zice:

    Buna dimineata, Elisa!! Nu stiu de ce, aseara am mai dat un comment si nu a aparut. Uite adresa: wwww.mihaella1.wordpress.com

    O zii frumoasa iti doresc!!

  14. Elisa zice:

    Ninu,
    esti mortal! 😆 Eu n-as glumi cu Cel De Sus… 🙂

  15. Elisa zice:

    Buna dimineata Mihaella.Am gasit adresa ta la referenti si m-am uitat,dar acum mai dau o tura pe la toti si vei fi prima 🙂 Si tie ,la fel,sa ai bucurii,ca de plouat stiu ca nu va place sa ploua,mai ales daca trebuie sa mergeti la servici 🙂

  16. MIRA zice:

    Despre orhidee nu stiu decat ca are cea mai numeroasa familie din lumea verde a plantelor cu flori.Ba da,mai stiu ca sunt si foarte pretentioase(achizitionare,ingrasamant,conditii de mediu) iar riscul financiar de a ne incanta cu spectaculoasele ei soiuri,este cam mare!Felicitari Celor care-si gasesc „resurse” adecvate bucuriei de-a le si cultiva!

  17. Elisa zice:

    MIRA,
    asa ca multe altele…astea sunt basme.Nimic nu e prea mult comparativ cu florile lor…ori nu le-ai vazut inflorite la mine??

  18. MIRA zice:

    Ninu,nu esti suparat? Jocul este totusi pe inscrieri nu este suficient sa faci spectacol!

  19. MIRA zice:

    Cum sa nu,de la-nceputuri!Dar cand nu ai conditiile adecvate si abia cioc!cioc! la portile cunoasterii,nici nu indraznesc sa gandesc la asemenea performante.

  20. Elisa zice:

    Pai,eu pana anul acesta nici n-am stiut ca orhideele se cresc in ghivece,in casa… doar din intamplare am luat asa ca sa ma rasfat si eu…(stii ca doar reginele primeau astfel de flori ,in dar) si acum astea 3 imi sunt suficiente,nu imi doresc mai multe si nici nu-i greu sa le ingrijesc,asa cum se zice… 🙂 Deci,poti incerca,dar secretul este ca ele trebuie sa te aleaga pe tine…nu tu pe ele,ca sa le fie bine,ma intelegi?
    Draga mea,vad ca si la voi ploua ca altfel poate n-ai fi la comp,nu-i asa? 🙂

  21. MIRA zice:

    Nu,nu mai ploua,e insa rece si al meu e plecat in delegatie,de asta sunt si „aici”,acasa.

  22. Ninu zice:

    Of MIRA, eu cind sint singur acasa, a pierde timpul la computer e ULTIMA optiune 🙂

    Cit despre puncte si spectacol, cred ca sint prea greu de cap de nu inteleg nimic 😦

  23. MIRA zice:

    Ninu,n-ai spus tu ca atunci cand joaca Clujul…

  24. Ninu zice:

    Of Doamne… asta era ?.. cind pierde nu sint foarte trist, eu joc mult mai ales carti si cred ca un om echilibrat nu trebuie sa traiasca cu impresia ca daca tine cu o echipa apoi acea echipa trebuie sa cistige mereu, dar cind cistiga ma bucur totusi , si cind pierd ma fac ca ploua 🙂

    Ps. Cred ca ar trebui sa-ti faci Blog… parerea mea 🙂

Lasă un răspuns

