Miozotis-Nu ma uita

s6309721-nu-ma-uita

s6309722-miozotis

s6309723-covor-albastru

s6309724-covor

s6309725-superb

s6309726-gradinuta

s6309727-fain

Acest articol a fost publicat în flori, Gradina si gradinuta și etichetat , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

19 răspunsuri la Miozotis-Nu ma uita

  1. g1b2i3 zice:

    Draga Elisa,nici nu stiu ce as putea spune cand vad minunatiile azurii.
    Am si eu langa calculator o floare de nu-ma-uita pe care am smuls-o din gradina de langa blocul mamei (fara sa vreau) am pus-o inytrun ghiveci si creste intruna.

  2. Elisa zice:

    Da,asta-i vremea ei…apoi se duce si lasa in urma semintele care-i asigura perpetuarea..si la anul…tot mai multe..o sa ma inunde,nu alta…Nici gazonul nu-l pot tunde calumea ca si prin iarba sunt albastrele frumoase…:)

  3. CELLA zice:

    miozotis/nemiozotis da-s SUPERBE 😆

  4. Elisa zice:

    CELLA,
    mai…si nu stiu cum se numesc dragalubii :(((((

  5. mariana zice:

    Ador miozotisul! Am semanat si eu in acest an si inca nu au rasarit (a trecut cam o luna).Sa mai sper?

  6. Elisa zice:

    Mariana,sa-ti spun cum sta treaba cu ele.De acum si pana la vara se scutura semintele si prin iuni-iulie rasar,cresc pana toamna si ierneaza sub zapada sau in ger,asa ca la primavara se vad verzi si crescand pana cand incep sa infloreasca.Deci,este un ciclu de un an.Ale tale,daca mai rasar,desi e cam greu de presupus ca dupa o luna sa mai rasara…vor inflori la toamna tarziu,sau in primavara viitoare.Si eu am patit cu panselutele pe care trebuia sa le seman in noiembrie ca sa infloreasca acum,primavara asta.Invatam,invatam mereu si mereu…cat traim 🙂

  7. mariana zice:

    Multumesc mult pentru raspunsul promt! Sa inteleg ca am gresit urmand sfaturile de pe ambalaj:”a se insamanta in lunile februarie , martie”? Poate m-am inselat eu;am sa caut sa mai cumpar un pliculet…

  8. ioana zice:

    am si eu un covor de flori de nu ma uita la capatul blocului e in strat de 8m latime si 6m lungime ,primul lucru dimineata ies in balconul meu gradinuta si ma uit la ” nu ma uita „

  9. MIRA zice:

    Mariana,plantele de nu-ma-uita,se obtin,conform sfaturilor de pe ambalaj,doar ca semintele se presara in rasadnite,nu direct in pamant,afara;iti sugerez sa incerci o insamantare acum,in cutiute mici,cu drenaj la baza(de ex.in cutii de margarina).Stii cum se spune,incercarea moarte n-are…Daca experimentul reuseste,le repici s-apoi,la toamna,le plantezi intr-un loc insorit.In caz contrar,reiei ciclul la primavara,devreme.O zi buna!

  10. Elisa zice:

    MIRA,
    nu ma contrazice te rog,ca eu spun din experienta…nu ce scrie pe plic (cateodata in plic este..nimic bun,deci si pe afara ar putea fi tot asa 😦 ) Deci,daca le vrei primavara inflorite le semeni acum,le imprastii prin gradinuta si rasar pana la toama…
    Mi-era asa de dor de tine…si uite ca m-ai amarat din prima…Servus!

  11. Ioca zice:

    Buna ziua !
    Ma numesc Ioca si am intrat de cateva ori pe site-ul acesta. Mi-a facut placere sa citesc impresiile si sfaturile membrilor. Legat de Myosotis, si Mira si Elisa au spus acelasi lucru. Planta/floarea are nevoie de o perioada in care isi incetineste activitatea si asta se intampla vara. Myosotis ca si Viola (panseluta) se comporta ca plante bienale. Se seamana vara, se transplanteaza (daca au fost la ghiveci) toamna si infloresc primavara viitoare. Daca le lasi sa se resemene, vor inflori primavara viitoare. Conditia este ca locul acela nu se mai poate folosi la altceva. Daca spatiul din gradina e limitat sau vrem floarea intr-un anume loc, o cultivam la ghiveci. E bine in ambele cazuri.

  12. Elisa zice:

    Ioca,
    bine-ai venit! 🙂

  13. Ioca zice:

    Multumesc pentru intampinare !

  14. MIRA zice:

    Imi cer scuze,am sugerat un experiment…
    Ioca,iti multumesc pentru precizari…ai vazut ce m-a mustruluit Eliza,ma cearta mereu…dar e…irezistibila!

  15. Elisa zice:

    MIRA,diplomatic este,cand nu esti de acord cu un comentariu sa raspunzi simplu cu da sau nu,cu 2 vorbe si gata.Ti-ar placea mai mult asa?Spune-mi ,ca ma conformez repede 🙂
    Si pe mine ma cearta al meu cand ii zic de pe aici,din comentarii,ma cearta zicand ca vreau sa-mi impun parerile si ca de ce nu las sa faca fiecare cum vrea si are perfecta dreptate.Pe de alta parte,urla „stiinta din experienta proprie” in mine si nu-i aici sa ma traga de maneca 😦 😆
    Scuza-ma si tu daca am exagerat… 🙂

  16. MARIA P. zice:

    Toate comentariile sant bune.Am si eu cateva ronduri cu „nu ma uita” , sant in penumbra si totusi sant frumoase.E al doilea an de la plantare si abia in a doua decada a lui aprilie au inceput sa infloreasca.Tulpinile sant mai mari.De vina sa fie penumbra?Se dezvolta mai bune la soare?
    Mi-ar prinde bine mai multe informatii…..

  17. Elisa zice:

    Maria,
    asa este,cresc toate mai inalte la umbra,logic sa se intinda dupa lumina si soare…
    Dar,bine-ai venit in gradina mea si te mai astept 🙂

  18. unikata22 zice:

    am si eu un plicde seminte cu flori NU MA UITA si scrie pe plic ca se pun acum lunile astea iuie-august,sa un direct in pamant semintele sau sa le pun intr o cutie de margarina si apoi sa le sadesc ?astept raspuns de la voi 1va multumesc anticipat!

  19. Elisa zice:

    unikata22,
    daca scrie pe plic asa sa faci.De obicei ale mele se scutura si rasar pana toamna si cresc mari,ba unele au acum flori,mici,anemice,dar ele rezista iarna cu zapada pe ele,chiar daca le raman doar radacinile..si la primavara vei avea covorul albastru..ca eu zic sa le semeni asa…ca un covor,nu in randuri..
    Nu,nu le pune in cutie,se imprastie acum pe locul unde vrei sa-ti rasara si nu trebuie sa le acoperi,ca ele intra in crapaturile din pamant.Aceste flori nu se rasadesc,deci le semeni direct unde le vrei la primavara.

Lasă un răspuns

