Clătite cu urdă şi mărar

Toata lumea stie sa faca clatite,de aceea eu arat doar cum procedez ca sa nu le mai introduc in cuptor dupa ce le umplu cu urda.Se vede din poze.Umplutura este formata din urda,ou,sare(pt el)zahar(pt mine),crema de branza din cutie si am ras branza olandeza,ca-mi place cum se intinde.Si marar…fireşte  🙂

s6309384-urda-si-branza-crema

s6309386-prima-fata

s6309394-intoarsa

s6309395-intind-compozitia

s6309396-acoperita-jumatatea

s6309390-intoarsa

s6309397-gata

Deci aţi inteles cum se face,da?Dupa ce se rumeneşte pe prima fata,se intoarce si imediat se intinde, cu o furculiţa si o lingura, urda pe jumatate din disc,apoi dupa jumate de minut se acopera partea cu urda cu cealalta parte,se mai lasa un pic si se intoarce iar cu 2 palete,sau cu un cleşte din lemn,plastic cu care se apuca de margini.In felul acesta urda si toata compozitia stau la cald destul timp si se mananca tot calde.Mi-au ieşit 4+4 +2(cu gem de piersici).

Norocul   e ca eu am gasit-o azi in piaţa pe Corneliţa,producatoarea mea de branza buna si asa am facut clatitele,ca deobicei daca in piata nu-i nici tanti Badiu,nici Corneliţa nu cumpar,nu-i buna branza altora,pe gustate zic si ma orientez catre magazine…caşcaval afumat,olandez,almette,sau altceva .

Acest articol a fost publicat în Mancaruri, Retetele mele, utile și etichetat . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

16 răspunsuri la Clătite cu urdă şi mărar

  1. starsgates zice:

    Aşa fac şi eu Elisa, doar că pun brânză sau scoacă.:)
    Nu-mi place urda.

  2. Elisa zice:

    Ce-i aia …scoaca? 🙂

  3. starsgates zice:

    Regionalism pentru branza dulce de vaca.:)
    O seara frumoasa elisa.:)

  4. Elisa zice:

    Asa??Pai cu branza de vaci pot face tot anul,dar cu urda …doar acum cand apare casul si urda proaspete.Nu-i asa ca daca mai dai oua,smantana si etc pe ele si le bagi la cuptor…apare o alta mancare? 🙂 Duminica placuta draga mea!

  5. Cu asemenea clatite ne rasfata si pe noi mama. Tata era topit dupa clatite cu urda si marar, mult marar. Mie imi placea la nebunie compotul de rabarbar. De cand am plecat din Brasov n-am mai mancat niciodata. Cei din Bucuresti nici nu stiu despre ce e vorba. Banuiesc ca tu, la Fagaras, stii. Se faceau si placinte cu rabarbar, dar nu ma topeam asa ca dupa compotul acela dulce-acrisor. O duminica frumoasa iti doresc, in gradina ta mirifica!

  6. Ninu zice:

    Scriam pe blogul meu..si numai ce simt o aroma placuta de clatite cum imi plac mie…dar pina am dat de locul de unde venea mirosul asta imbatator ce-mi gidila nasul mi-a luat ceva vreme… tiiii da ce gospodina desavirsita…si gustul asta…iamii..iamiii

  7. gina zice:

    Bune clatitele cu urda, eu le fac dulci si nu pun marar, e drept le dau la cuptor unse cu unt (oul il pun doar la umplutura). Dar omul cat traieste invata asa ca am mai invatat inca ceva de la tine 🙂 Am sa fac asa cand sunt numai eu cu al meu ca atunci cand suntem mai multi metoda asta nu-i convenabila pt. gospodina ca nu apuca sa se intalneasca doua clatite pe farfurie si nu de alta voi canta si eu ca gazda noastra din Delta: „Mama buna faci gogosi/ Tu le faci, doar le mirosi/ Si le dai la puturosi!

  8. Elisa zice:

    Simona,
    multumesc frumos .Si eu iti doresc o Duminica fericita! Da,are vecina rabarbar si o sa fac compot cand cresc tijele mai mari…prajitura am mancat de la colegele de pe aici care aduceau cu diverse ocazii la scoala…Eu le duceam placinta mea cu mac,rulada si cremes si ele ..fiecare altceva.E grozav gustul acela dulce-acrisor!
    M-am uitat la Junii Brasovului candau trecut prin Piata Sfatului…intr-adevar,cai mai frumosi…doar este la Sambata Herghelia,nu?

  9. Elisa zice:

    Ninu,
    bine-ai venit si te mai astept.Descopar la tine un umor(nu omor 😉 ) care-mi place.O sa ma uit pe blogul tau,doar e Duminica si nu lucram 🙂

  10. Elisa zice:

    Gina,
    asta este…dar sa stii ca eu i-am cam terorizat pe ai mei,ca am instituit hahaha..regula, ca pana nu termin gogsile, nu manca nimeni si stii cum??I-am speriat ca daca le mananca fierbinti li se umfla drojdia in stomac si….m-au crezut,ca,defapt e un picut de adevar.Stiu ca cineva amurit umflat cu gogosi calde si…multe 😦
    Asta sunt eu..un pic terorista casei…care face reguli,dar le si respecta 😛

  11. MIRA zice:

    Noroc ca nu-mi place urda…sotului meu,insa…i-ai facut pofta incat a plecat la piata sa cumpere.Clatite face el,de regula,cu doua tigai odata…daca nu sunt cu branza nu-mi fac cu ochiul!

  12. Elisa zice:

    Asaaa???Ei bine,am mai aflat ceva..ca sotul tau ma citeste…,sau ii traduci tu,adica ii dai doar ideile hahaha Ma bucur! Bravo dumnealui ca maiface si mancare,ca al meu…sa nu auda de asaceva…never,ever!! 😛

  13. MIRA zice:

    Crezi ca mai are loc de mine?!Bineinteles ca-i mai relatez cate ceva,mai ales ca,bag sama,am reusit sa-l mai mobilizez spre „ca la carte”!,adica nu numai din „asa facea mama” si pentru asta iti multumesc!

  14. Elisa zice:

    Draga mea,daca tot pune mana si pe tigaie…lasa-l sa faca ce doreste,fii bucuroasa ca o face .Eu,cand il vad nemultumit pe al meu ii zic ca eu as fi bucuroasa sa-mi puna cineva in fata,pe masa, mancare gatita si as radia de bucurie.Abia acum suntem in faza in care il invat(sau am intentia) sa multumeasca pentru mancarea din fata ochilor..Lui Dumnezeu si apoi,normal …si mie 😉

  15. maryanne zice:

    am mai invatat ceva de la tine.multumesc!Aici se face placinta cu marar in perioada asta cand iese mararul proaspat.E delicioasa!

  16. Elisa zice:

    Pai,placinta cu marar si branza…ma prapadesc dupa ea,dar nu prea fac,mama mea o facea tare buna si o mancam calda.Faceam si eu un aluat dospit si pe urma impaturit uns cu osanza si uite-asa iesea paturi,paturi…se desprindeau si era asa deliciosa..!O faceam cu prune toamna,cu branza si marar primavara si iarna cu mac si cu nuci…mmmmnna,ce sa-ti spun,ca mi-am luat drojdie ieri de la Plus,dar inca nu stiu de ce 😀

Lasă un răspuns

