A III-a stropire la piersici , a II-a la cires,meri,peri

Deoarece piersicii mei fac BASICARE,o boala determinata de o bacterie si care apare in conditii de seceta,indeosebi,ieri au fost stropiti cu CAPTADIN.

Aici este un material despre aceasta boala.

Ciresul,visinul,merii si perii se stropesc impotriva insectelor si bolilor dupa inflorire,adica atunci cand s-a terminat polenizarea si cad petalele.

Ciresul cu TOPSIN si CAPTADIN

Merii si perii cu MERPAN si FASTAC.

Sunt intrebata mereu despre stropirea vitei de vie.Noi avem vie care nu se stropeste caci nu se imbolnaveste,decat de ciuruirea frunzelor,iar un butuc,de fapt doi butuci sunt cu struguri de masa si via aceea face mana,asa ca o stropeste atunci cand este cazul,cu piatra vanata,adica zeama bordeleza,cand incep sa apara pe dosul frunzei pete albe,iesite din planul frunzei,dar asta dupa ce apar strugurii,nu acum.

Acest articol a fost publicat în pomi, utile și etichetat , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

12 răspunsuri la A III-a stropire la piersici , a II-a la cires,meri,peri

  1. Victoria zice:

    Minunat Elisa.Nu stiu cum se face ca ori de cate ori ma intreb cum se face un anumit lucru,tu iesi in intampinarea dorintei mele de cunoastere si postezi exact ceea ce imi trebuie.Multumesc.
    Abia mi-am gasit putin timp liber si am intrat sa vad ce ai mai postat.
    Zilele astea am fost ba cu musafiri,ba cu vizite,ba cu treaba multa.Acum tocmai am facut niste oua umplute pe salata verde si am intrat putin in casa.Peste 20 minute ies in gradina ca trebuie sa pun rasadul de varza rosie,sa mai pun niste dovlecei,apoi sa pun semintele de pepeni de toate felurile printre randurile de vita de vie.
    Via si eu stiu ca se stropeste cu zeama bordeleza.Si am mai invatat de la vecinii mei ca inainte de primul sapat se pune cate un pumn de var la fiecare butuc,la radacina,tot impotriva manei si a daunatorilor.
    Te imbratisez si iti doresc sa ai o zi minunata.

  2. Lulutza zice:

    Aoleu! Ma speriati! Sper ca nu umblati voi personal cu asemenea substante toxice! Incep sa nu-mi mai doresc gradina si livada de pomi! Prea multe griji si pericole! 😦

  3. Elisa zice:

    Victoria,mabucur sa fiu de ajutor.Duminica placuta,draga mea!

  4. Elisa zice:

    Lulutza,
    tu ce credeai ca-i doar in flori??Daca n-am face si asta nu ne-am alege cu nimic si i-am arunca,sa nu faca umbra de pomana.Oricum,daca nu stropim fructele pomilor,inainte de a le culege si nu facem asta,este destul de bine.Nu murim din asta si este absolut necesar.Crezi ca merele acelea urate si stricate cum se zice la tembelizor sa cumparam din alea…sunt mai bune??Pai,daca o parte din mar are o stricaciune,iti spun sigur ca partea cealalta este ingrozitor de rea la gust,asa ca..ceea ce se zice sunt basme.Important este sa nu exageram cu chimicalele,sa nu ingrasam pamantul cu chimicale,sa nu stropim ,cu chimicale, fructe si legume ca sa se faca mari,sau sa tina mult dupa ce le culegem…asa cum sunt cele din marketuri.Pai dovleceii de la Plus imi stau in frigider si o luna fara sa se strice…asta inseamna ca-s tratati,nu?Noroc ca vine vremea sa nu mai cumpar,ci sa culeg din gradina mea.Ei…mai vrei gradina cu livada? 😀 🙂

  5. Lulutza zice:

    Mai vreau, dar o sa pun „tehnocratii” sa umble cu otravurile alea, iar eu si toate celelalte animalute ne inchidem in casa pentru o vreme! Hotarit lucru – nu sint… Lucretzia Borgia! 😛

  6. Elisa zice:

    Ma rog,ceva te-a speriat vreodata si de aia ai aceasta teama…de substantele astea.Ele nu stau in sticle sa poata fi confundate cu ceva de baut,nuuu,nici vorba 🙂 Se gasesc in fiole sau plicuri(praf),se folosesc integral si nu-i niciun pericol,crede-ma.Cel putin asa e la noi.Da,pentru parcele uriase normal ca sunt instalatii speciale care fac asta,de ex pt gandacul de colorado,care de cativa ani a cam disparut de pe aici.
    Heeei..eu nu suntnici criminala nici curtezana si nici nu omor 7 PAIENJENI DE SAN JOSE ca sa ma marit cu al optulea… 😆 Hai ca-mi placi,mi-ai smuls un zambet in dimineata asta.Te imbratisez fara nici-o intentie …malefica hahaha 😛

  7. maryanne zice:

    eu deja am stropit piersicii si nectarinul cu captadin.Maine daca nu ploua stropesc merii si perii cu un fungicid si un insecticid.

  8. Elisa zice:

    Asa,acum dupa ce s-au trecut florile la meri…si la piersici pentru basicare,da..cu captadin.

  9. Angelica zice:

    buna ziua!sunt noua pe aici!
    poti sa-mi spui si mie Elisa cu ce sa stropesc visinul si spanacul? la ambele am observat niste purici negri. la spanac pe dosul frunzelor, iar la un visin care e deabia de anul trecut plantat, la capatul crengutelor, pe frunze. cu topsin sau captadin?

  10. Elisa zice:

    Buna Angelica!
    cu insecticide..Fastac,Decis,Sinoratox,Calipso.Noi am dat ieri pe cires cu eMERITE.Astea sunt pentru daunatori,iar ce-ai zis tu sunt fungicide pentru boli,ciuperci.

  11. marc zice:

    Se mai pot stropii si cu sucuri naturale , lasati la macerat tutun , urzica si apa intr-un bidon de 5 l , la soare si dupa citeva zile se poate folosi concentratia.se poate folosi si usturoiu la fel de bine.Eu anul trecut toti cei 25 de pomisori(sint in primul an la mine)i-am tratat cu solutia asta de paduchi, plus un trandafir catarator,varza de purici, e adevarat ca trebuie sa dai mai des dar in gradina mea vreau ce e mai sanatos.Lasa-ti viespea, si mamarutele sa fie cit mai multe, astea se hranesc cu paduchi larve tot ce e daunator la frunze.Si inca ceva, doar acel mar care il maninca viermele este Sanatos si pentru noi.
    Un revigorant foarte bun pt flori , pt plantele nou plantate este apa de urzica, adica in bidonul in care pastrati apa pt udat sa fie lasate la macerat citeva zile urzici(atentie sa nu fie cu seminte ca pe urma mai trebuie doar apa ca urzici o sa aveti din belsug)

  12. Elisa zice:

    Marc,
    sa stii ca asta cu merele stricate este o legenda.Eu cand musc un mar imi dau seama dupa gust imediat daca este la cotor stricat sau nu si daca este stricat il arunc fiindca are un gust rau-pentru mine.
    Apoi,sa stii ca impotriva musculitei albe am incercat zeama de ardei iuti si nimic,din pacate.Ea,musculita pleaca momentan de acolo dar se duce pe alte frunze si apoi revine pe dovlecel si castraveti.
    Din aceste experiente mie mi-a ramas o neincredere in stropirea cu produse naturale,deci nu.Atata cat trebuie noi stropim cu fungicide si insecticide,insa la pomi facem prima stropire in februarie,nu acum.
    Tu,fa cum doresti mai ales daca ai livada tanara,incerca,daca nu-i inca pe rod nu ai nimic de pierdut.Asta cu produse bio,etc mie mi se pare o mare gogorita.Am cumparat un produs bio care cica intareste sistemul imunitar al plantelor,l-am folosit de cand erau plantele mici si la prima mana-la rosii- au cazut toate,desi le-am hranit numai cu acel ingrasamant.Deci,eu is lamurita,adica voi continua asa cum am facut de 30 de ani incoace cu gradina fiindca suntem multumiti de recolte(ia uita-te tu ce recolte am adunat eu din cativa mp!!!)

Lasă un răspuns

