Castraveti si fasole pe araci

Ieri ,22 aprilie, am semanat castravetii si fasolea de poci (care se urca pe araci),am instalat spalierul pentru mazare,am plantat, printre capsuni (ca nu mai am unde), varza de Bruxelles,care mi-a ramas si am udat azi dimineata, ca la noi este cald,vant,soare ziua si noaptea f rece.Azi dimineata a brumat,am vazut aseara temperaturi negative si la Brasov si la Sibiu,-2 grade Celsius,asa ca asnoapte ne-am dus si am acoperit fasolea rasarita si dovleceii,ca nu rezista.De plouat ..ultima data a nins atunci in martie,20 de cm..si de atunci doar stropeste noaptea nitel, si atat.Daca n-am iriga nu s-ar face nimic si asta de cativa,2 ani incoace.Dar sa va arat cum arata gradina mea azi.

s6309308-gradina-mea

s6309312-gradina

s6309309-mazarea

s6309322-rasare-fasolea-piticaFsolea semanata in 7 aprilie a rasarit de cateva zile,treptat,ca-s soiuri diferite.

s6309307-22-04-semanat-fasolea-de-pociLa fiecare cuib am pus un semn si am insirat semintele in jurul lui,circular,iar in locul semnului va fi aracul din alun.

s6309320-castraveti-semanatSub pietre sunt plicurile,caci aveam vreo 4,5 feluri de castraveti.In 2 plicuri erau cate 4 si 5 seminte..hahaha,noroc ca mai aveam eu seminte vechi…

s6309325-zmeuraAici este o parte din zmeura mutata,restul este pe langa gard,acolo unde mi s-a parut ca este loc.

s6309327-fasole-pociIn aceasta poza se vad cele 3 parcele,paralele si pe lungimea gradinii,cu fasole de poci(acolo unde-s betele),fragute si fasolea pitica ce-a rasarit si am udat-o prima data.

Da,incep sa rasara si dovleceii semanati in 6 aprilie,parca.

s6309311-dovlecei-rasar

In rest ceapa cu morcovii printre randuri…merge cam prost,patrunjelul parca,parca apare,usturoiul este bine merci,capsunii cei batrani infloresc,si mai este varza pusa mai demult,care a avut vizitatori devoratori,purici negri pe care i-am sprayat cu fastac,sau decis.

Spanacul din toamna l-am cules,tot,secerat si-am facut mancare din tot,pe o saptamana  hahaha,am cules si salata verde,dar e mai buna cand se va face capatana.Pastarnacul n-a iesit.In schimb fragii sunt infloriti .

Acest articol a fost publicat în Gradina si gradinuta, Uncategorized, utile și etichetat , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

4 răspunsuri la Castraveti si fasole pe araci

  1. MIRA zice:

    Da,castravetii,se spune ca se insamanteaza inainte de sf.Mucenic Gheorghe dar eu am obtinut o…derogare pana sambata,daca-i bine!S-apoi,incepand de luni ne reintalnim in bucuriile trudei bune.
    Un vis frumos…poate o mancare de fasole,a carui interpretare ar face referire la legatura ta cu radacinile si mediul tau social…superstitii!?

  2. Elisa zice:

    Sa mor io dac-am priceput ce zici…si n-am pus gura azi pe nimic…parol! aia cu visul si mediul meu social… 🙂

  3. MIRA zice:

    Am facut referire la o asa-zisa ticluire a viselor;daca visezi ca mananci fasole…asa spunea soacra-mea-iata ca am mai „invatat” ceva si de la ea,D-zeu s-o odihneasca!

  4. Victoria zice:

    Arata tare frumos si ordonat.
    Eu intre cuiburile de fasole,am pus porumb.Asa nu voi avea nevoie de araci iar porumbul este si un bun protector.Asta am invatat-o de la bunica mea,care punea fasolea numai intre randurile de porumb si iesea o frumusete.Plus ca mentine umezeala.
    In sfarsit vara asta nu voi mai uda cu stropitoarea.Mi-a cumparat fratele sotului meu o pompa.Mai trebuie sa luam furtunele si o vom instala.Abia astept sa reduc timpul de udat de la o jumatate de zi la o singura ora.Imi vine sa topai intr-un picior de bucurie.
    Dumnezeu m-a ajutat,caci tocmai spuneam ca am udat ieri dar nu era de ajuns si trebuia sa ud si maine.Insa azi-noapte a tras o ploaie de toata frumusetea ,deci am scapat de carat apa cu galeata.
    Si eu am cules o tura de spanac pe care l-am impartit cu vecina mea(caci si ea imparte cu mine tot ce are),dar tot mai am o gramada.Pluc cel pus in primavara asta care incepe sa creasca si el.

Lasă un răspuns

