Euphorbia pulcherrima,Poinsettia,Craciunita

s6309277-craciunelul-meu

E frumoasa,nu?V-o mai amintiti? Asa era cand am cumparat-o

s6306889-micas6306893-mica

Acest articol a fost publicat în flori și etichetat . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

12 răspunsuri la Euphorbia pulcherrima,Poinsettia,Craciunita

  1. starsgates zice:

    Este, dar cred că ştii că va fi nevoie de multă muncă pentru ai face frunzele roşii la iarnă.:)

  2. Elisa zice:

    Starsgates,
    asta ma ingrijoreaza,ca cica trebuie sa-i cada frunzele acelea vechi,sa ramana numai lastarii,sa-i tund si apoi sa-i creasca alte ramuri in ghiveci nou…ori a mea creste cea noua peste cea veche…si nu stiu daca nu-i prea devreme,poate ca o inrosesc mai devreme de Craciun,vedem noi… 🙂

  3. Manole zice:

    Tu le pui ceva…ca nu se poate…pai, a mea a chelit…au ramas doo bete…si pa!
    La noi in casa, iarna e o problema…e prea cald, afara-i prea frig…si nu prea imi rezista in casa decat cele tropicale! 😀

  4. Elisa zice:

    Manole,
    la noi sunt cam 20 de grade mai tot timpul,iarna,vara…asa ca le place.Acestei flori i-am mai pus ingrasamant cand o udam,daca eram cu un pet cu ingrasamant preparat, in mana la momentul acela,in rest doar apa …zilnic,seara.Daca nu mai are frunze atunci fa-i cum am scris pa postul dintai…adica tunde-i lastarii,lasa-i de 7,8 cm si pune-o intr-un ghiveci mai mare,da-i ingrasamant si ud-o,las-o in fereastra daca vezi ca alei mele ii place in fereastra,inseamna ca asta-i spilul :). lastarii taiati pune-i la prins in alte ghivece si vei avea alte plante noi…asa zice…
    Deci,la treaba draga mea,inmulteste-le! 😛

  5. MIRA zice:

    Buna ziua,Eliza!Am lipsit ieri din arealul tau virtual,asta pentru ca am fost nevoita sa ma conectez la o „prestatie”, determinata de…o teava a centralei termice,de dupa patul din dormitor,care,fisurata usor mi-a imbibat carpetele fara sa realizez pana…ma rog,cauta mester sa inlocuiasca tot traseul din camera spre baie…alti bani,alta distractie…Instalatia,lucrata din 2001,din pexal a-nceput sa dea semne de oboseala.Astfel am fost nevoiti sa schimbam in cupru;am facut asta,anul trecut,de la sursa din bucatarie pana la dormitor,am mai renovat,am mai dat o fata agreabila apartamentului „vagon”,urmand sa continuam anul acesta…”Interagro”,insa ne-a taiat din elan…si cred ca sti despre ce vorbesc!Ce sa facem?Statisticile numara familii sub nivelul minim de trai…Cred,insa(sau INCA)ca autoritatile pe care le hulesti,cauta solutii,din pacate,si muscand din categoriile care pana acum aveau mijloace decente de trai si dorinta de a le multiplica.Noi,trebuie sa corectam din mers,sa fim purtatorii sperantei si creativitatii.
    In alta ordine de idei,iti sugerez,cand ai chef si timp sa intri pe blogul a carui membru incantat a devenit,de curand,Victoria din Giurgiu,Director de gradinarit-poate ai facut-o,e interesant dar prea sofisticat.Silvia,ai sa vezi,are in Blogroll,imagini(si nu numai…daca am baut cerneala…)splendide si…de folos…Mai vorbim!Pofta buna!

  6. Elisa zice:

    MIRA,
    deci n-ai avu liniste in zilele astea Sfinte…Imi pare rau,dar bine ca ai rezolvat.Si noi facem gard pt curticica la caini,ieri o batut stalpii in beton.Urmeaza sa sudeze barele si gardul,usa in balamale si gata cu lanturile sclavagiste 😆 Dragutii de ei…nici nu stiu ce-i asteapta la inceputul saptamanii viitoare…libertatea partiala.Acum au plecat cu sotul meu la plimbare,m-as fi dus si eu,dar am ceva la o glezna si nu ma incumet pe teren accidentat.Iti doresc o zi frumoasa si sarbatori cu bine in continuare,maine este Izvorul Tamaduirii,Doamne-ajuta-ne!

  7. MIRA zice:

    Buna seara,Eliza!Stiai ca sf.Gheorghe este si protectorul naturii? Eu,nu,abia de-am aflat si ne-am incumetat sa parcurgem cativa km.pe jos spre…natura dezlantuita,de la tara.Am fost insa,atat de aiuriti incat am constatat aproape de finis,ca n-am luat cheile,nici de la curte nici de la casa…Sa ne fi vazut,adevarata aventura…am escaladat porti si garduri,am patruns „prin efractie”…ca doar n-o sa stam ca „aia”,la poarta noua!Am udat si eu,capsunii,zmeura,pusa anul acesta,afinul,care parca da semne de viata,cei doi trandafiri de dulceata,piersicutii si ciresul plantat de zece zile…Si pentru ca anul acesta nu ne-am mai complicat cu pui(asta pentru ca cele 12 gainuse,ramase peste iarna,nesupravegheate,si-au gasit sfarsitul in imprejurari ciudate…),primul an de peste 1oo,zic eu,cand in curtea asta nu se mai aud „cotcodacuri”si „cucuriguri”,voi incerca sa vad daca solul pietros,in care parca n-ar intra nici buldozarul,poate fi abordat,in perspectiva,intr-un fel anume.Pentru asta,am imprastiat floare de fan acum o luna,am fortat putin solul cu o grebla ascutita pentru a face „priza”,am udat de cateva ori,si astazi,cu furtunul,cu morisca de care ti-am mai spus…al meu,ma descurajeaza mereu,ironizandu-ma ca uite asa isi asigura fanul pentru oite…De altfel nici eu nu cred ca va iesi mare lucru doar buruieni,ici colea…poate la primavara viitoare sa facem o astfel de investitie pentru ca merita,spun eu,spatiul este mare,vreo 100 mp…stiu eu,am multe in cap,n-am insa prea multa putere fizica si,din pacate,nici financiara – ce sa-i faci,”doamna de oras!”,cu statut schimbat.
    Doamne,Eliza,dar pentru ce tii caini si nu-ti-e suficient unul? Cred ca sunt de rasa si sunt si costisitori…pe Linda noastra am legat-o,se plimba nestingherita printre lalele…
    Da,maine,Izvorul Tamaduirii,praznic mare al Saptamanii Luminate,Hristos,Cel inviat,sa fie pururi in mintea si sufletul vostru!

  8. Elisa zice:

    MIRA,
    cainii ii tinem fiindca au venit aici si nu au vrut sa mai plece…mi-era mila de primii doi,cel alb si cel negru,iar pe cel ca aschia l-am alungat vreo 2 luni si nu am reusit,am scris despre..pe blog,la momentul respectiv,dar ce sa fac,draga MIRA???sa-i omor??ca nu ar pleca nici ochiti! 😦 Da,dar eu mai stiu ca daca nu poti sa dai de mancare macar unui animal atunci nu meriti sa mananci tu insuti…asa stiu eu si nah,sper ca la iarna sa nu ne mai procopsim cu inca unul,ca ma sinucid…io ca io,dar al meu,sigur..ca el le face si da de mancare.Ai inteles cum sta treaba??Acum cand le face gard de curte speciala pentru ei,al meu ar fi vrut sa mai puna si o bordura,a la videanu ,pe sub gard ca cica el,o sa ma trezesc cu ei printre flori dac-o sa sape pe dedesubt.Ceea ce ar fi foarte posibil 😦

    Deci,ce zici c-ai facut cu floare de fan??gazon??unde,in jurul casei??suuupeeerrr!!O sa rasara cat de curand daca are apa,deci uda la ea de zor,du-te mai des acolo sau mutati-va draga la tara,ca-i deja cald si ai treaba acolo…ce mai stai???
    Da,mare sarbatoare maine…sper sa ploua toata ziua 🙂

  9. MIRA zice:

    O,abia de-am deschis ochii,ca ferestrele le-a intredeschis domnul meu de la sapte dimineata…Cat despre curticica pentru caini,ce sa mai zic,mi se pare insa prea mult…asa ca NU la mai mare!Pai sa-ti spun ca ieri,stii ca nu am avut chei sa intram…cascati!,sotul meu a fost nevoit sa ceara vecinului ceva de mancare pentru Linda si cand s-o luam la sanatoasa,iata,ca-si face aparitia pisica,gestanta…mor daca mai sunt nevoita sa ocrotesc plantutele si de porcisorii astia de mati!Am facut-o o data,in 2006,ca-i erau dragi soacra-mi,dupa ce s-a stins i-am dat,am ramas cu felina cea mare,de care nu-mi este prea drag…dupa cum nu reusesc sa tolerez lascivitatea si „gudurirea”.
    Floarea de fan am presarat-o in curtea…animalelor;strajuita in dreapta de sura,iesle,cotete,care,pe vremuri erau…vii!Inca mai stau in picioare,le mai pune cate o proptea,le mai curat de paianjeni,as renunta la toate hardughiile astea,ca chiar sa ma transform si in crescator de animale,nu ma vad…dar cine stie!?Oricum nici nu pot sa-mi permit sa degajez terenul,data fiind situatia cvasijuridica a imobilelor si terenului in sine.Iti spuneam ca incerc sa testez cum as putea sa valorific,macar dpv estetic,sa nu mai vad pietris si nisip sub nucul umbros.In jurul casei am pus flori,trandafiri…voi incerca sa-ti trimit pe email cateva imagini dar cand vor deveni mai colorate.M-as muta acolo dar,gandeste-te cam in ce ape ma scald diminetile in care sunt singura,al meu fiind la munca;ma tem sa nu se reediteze conflictul iscat dupa moartea soacra-mi…simt cum stau la panda!Te-am pupat!

  10. Elisa zice:

    MIRA,
    draga mea,sa inteleg ca acolo pe curte stau,locuiesc adica ,cumnata ta si familia ei??Am crezut c-o plecat si doar isi cere acum ,dupa multi ani,drepturile.Ma rog,eu nu stiu exact cum este situatia ta de acolo,dar poti sa ma lamuresti pe mail,daca vrei,bineinteles.Si veti face toata vara naveta vineri acolo,duminica inapoi,unde..in Victoria??ca de acolo se vad bine Fagarasii 🙂 Oricum,fereste-te de conflictul asta,ca doar te incarca negativ si impovareaza sufletul.
    Bine,pa!Te pup si eu 🙂

  11. MIRA zice:

    Iti multumesc pentru intelegere…lucrurile nu stau chiar asa,o sa-ti relatez cum mi-ai sugerat…ma duc…de la Victoria,la Vistisoara,nu-mi prea vine…suna telefonul zbrrrrrrr!!!!fug…

  12. Elisa zice:

    Aha…am banuit eu ca-i cam asa…sorooo,ce aproape suntem!!!Pa!

Lasă un răspuns

