De pomana pentru cei dragi ai nostrii

La noi în Banat este acest obicei ca a două zi de Paşti să mergem la morminte cu coşul plin de ouă roşii şi colacei.Câte un platou cu ouă roşii,cozonac şi alte cele, pregătite pentru Paşte, se dă de pomana vecinilor şi apropiaţilor.

s6309213-ouale-de-paste

s6309280-de-pomana

Pomenim pe mama ,tata,tata,sora,bunicii,unchiul,bunicul si bunica soţului,tatăl lui ,pe cuscra noastra şi pe toţi cei plecaţi, ai noştrii ,dintre noi .

DUMNEZEU SĂ-I ODIHNEASCĂ ÎN PACE!

Acest articol a fost publicat în Amintirile mele și etichetat , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

9 răspunsuri la De pomana pentru cei dragi ai nostrii

  1. codeus zice:

    Elisa la Suncuius in Bihor acolo un am trait eu copilaria si cea mai mare parte din viatza obiceiul asta se tzine in urmatoarea sambata dupa Pasti adica cum ar veni acum sambata asta care vine si e denumita in traditie „sambata mortzilor”sau „pastele mortzilor”si se duce cozonac si alte treburi dar ouale nu se duc vopsite ci asa cum sunt doar fierte.se duc oua albe cum ar veni.si te duci in cimitir si le imparti pe la copii la cine e prin cimitir.

  2. Manole zice:

    Dumnezeu sa-i odihneasca!

  3. MIRA zice:

    Hristos a-nviat si buna seara!Eliza,draga,spui c-ai perpetuat acest obicei si la tine,la Fagaras? Eu,cu ajutorul bunului D-zeu dau de pomana pentru noi,cei…supravietuitori,atunci cand imi bat la usa sufletului,uneori prea darnic,dupa cum imi mai da peste nas sotul meu,aceleasi „personaje” care si-au facut din a intinde mana,o meserie – sa fie pacatul lor! Cat despre pelerinajul la mormintele celor plecati,am instituit,de la moartea soacra-mi,obiceiul,in nume personal,de a-i pune,alaturi de lumanare si un ou,cumnatului,dus la 5o de ani,socrului meu pe care,din pacate nu l-am cunoscut ,nici nu stiu pentru ce,poate din acelasi motiv pentru care,ea,mama sotului meu,nu „mi-a dat a buna,niciodata!”.

  4. Elisa zice:

    Sa-i odihneasca Dumnezeu pe toti ai nostrii si ai vostrii,cei disparuti dintre noi!
    MIRA,ADEVARAT A INVIAT!
    Da,asa e cel mai bine,cum faci tu…la saraci este adevarata pomana.Dar de cate ori fac aici acest lucru si mi se multumeste le spun sa zica „Dumnezeu sa primeasca” si ei repeta dupa mine asa,dar data viitoare tot nu stiu,desi poate sunt cam aceleasi persoane 🙂

  5. Elisa zice:

    Codeus,
    poate de aia se zice : „cate bordee,atatea obicee” 😛

  6. zincabeiu zice:

    Ieri a fost foarte frumos la noi.Dimineata, pe 8,30, am plecat la cimitir,am aprins lumanari si am impartit pentru tatal meu, pt.bunici, un frate mort prunc si toti ceilalti pe care i-am cunoscut si iubit. Asa facem la fiecare mare sarbatoare, si de cate ori vrem, in cursul anului.Ce frumos e, spre exemplu, de Craciun, pe ger, sa mergi prin zapada si sa aprinzi lumanari la morminte.

  7. Elisa zice:

    Da,Zinca,exista mai multe zile numite Ziua Mortilor,dar vizitele la morminte,daca sunt in acelasi loc cu tine sunt de suflet,pentru suflet pansamente,insa eu merg cel mult o data la morminte,in Comlosul-Mare,asa cum am fost in octombrie anul trecut si sa ma ajute Dumnezeu sa ma duc si anul acesta… 🙂

  8. Draga Elisa, ma doare orice cuvant al Tau ! De multe ori ii intelegem prea tarziu .Ii apreciem prea tarziu . Vorbim cu florile la mormintele Lor, cu sufletul Lor si-i rugam sa ne ierte ! Doar parintii ne iarta mereu si mereu ! Uneori prea tarziu 😦
    Repetabila povara…

    sterge lacrima…

  9. Elisa zice:

    Multumesc Windy pentru Ruga…superb de trist,daca se poate spune asa 🙂

Lasă un răspuns

