Florii cu pomi infloriti

s6308954-flori-de-piersic

s6308951-piersici-in-fata-casei

s6308952-ramuri-inflorite

s6308955-de-florii-au-inflorit-piersicutii1

s6308970-prima-inflorireSi cei care inflorescpentru prima data.

s6308965-corcodusi-infloritis6308966-puzderie-de-flori-de-corcoduss6308967-flori

Acest articol a fost publicat în flori, pomi și etichetat . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

27 de răspunsuri la Florii cu pomi infloriti

  1. Manole zice:

    Nu-i asa, ca-i minunat? Nu-i asa, ca nimic nu se compara cu florile astea minunate? 🙂

  2. MIRA zice:

    Buna dimineata,sursa mea de optimism!Piersicutii tai au inflorit deja,cei din gradinuta mea intarzie,oare de ce,sa fie de vina soiul de toamna,sau pentru ca soarele rasare mai devreme,in curtea ta si se alinta mai mult? Sambata,n-am reusit sa fac tot ce mi-am propus,am primenit nitel casa(nu ne-am hotarat daca vom petrece Pastele la tara,trebuie sa-mi consult fiul,ce program are…),am sapat vreo trei ore la capsuni,cam mocaita,si,ajutata fiind(bingo!)am pus doua straturi desi imi spusesem ca voi intra in gradinuta dupa saptamana Pastelui,care e plina de „azi nu se lucra!”.
    Astazi am o zi mai incarcata,acum ma duc dupa retete la medicul de familie,apoi facturi de platit,la mama,sa-i facem baie tatei…cumparaturi,ohooo,nici nu-mi mai aduc aminte…sa ma uit pe lista…
    Te salut in speranta ca voi reusi cat mai sunt p-aci sa-ti fac zilnic cate o vizita inopinata,daca nu te plictisesc,fireste.
    Ieri am fost,pentru prima data anul acesta,la Manastire,multa lume,constat,mai civilizata,mai evlavioasa,mai linistita,sa fie doar resemnarea din-naintea Marii Saptamani?

  3. Elisa zice:

    MIRA,buna, draga mea!
    piersicii mei sunt tot de toamna..adica se coc fructele in septembrie.Chiar m-am mirat ca ei infloresc primii si se coc ultimii,dar poate ca tu ii ai mai la munte si atunci asa se explica.Nu,nu ma plictiseste nimeni dintre cei care ma viziteaza,fii sigura de asta,deci te mai astept si iti doresc spor la toate treburile si Saptamana Patimilor sa-ti fie mai usoara…sufleteste,zic. 🙂

  4. Elisa zice:

    Manole,da asa-i dar daca te obisnuiesti cu ele si le ai in ochi zilnic si tu esti ocupata cu altele decat sa le vorbesti lor…atunci cum este?Eu azi am inceput curatenia generala si am spor si la…patimi,nah…ce sa-i fac dac-o ramas acasa cica sa ma ….toace la cap?? 😉 Cand eram copil imi placea sa ascult toaca…doamneee,cat imi placea….dar aici nu aud decat toaca-toaca a leului care s-a trezit ca e …sef 😆 peste rac hahahaha…tac cu clestele si l-am terminat…De maine il trimit la slujba… 🙂 Te pup si tie iti doresc cat mai putine patimi…c-am patimit noi destul…pana acum 🙂

  5. floris zice:

    Spor la treba Elisa draga.E minunata gradina ta.Si parfumata.
    Tare imi pare rau ca imi este stricat aparatul de fotografiat si nu am putu face poze ieri la gradina.
    Stii cum sunt pomii de infloriti?Una langa alta sunt florile.PArca cineva a stat acolo si a aranjat floare langa floare.
    Si in gradinuta din fata cabanei sunt branduse sau crocus galbene si mov.Si printre astea 3 soiuri de narcise si nu mai stiu cate feluri de lalele.
    M-am incarcat cu energie si frumusete pentru toata saptamana asta.

  6. MIRA zice:

    Buna seara,abia acum am intrat in casa,de azi dimineata,eu ies destul de rar s-atunci imi permit sa mai uit de…mine!M-a cules domnul meu de pe strazi si am coborat la tara.Am pus un strat de morcovi,de data asta i-am semanat pe lungime,3,5m/5 razoare,am folosit doua pliculete;obisnuiesc,pentru a evita pe cat posibil operatia de rarire,sa amestec samanta cu gris,2 lingurite la una de samanta – experiment care mi-a dat roade.Apoi,am repicat vreo 50 de fire de rosii,prestatie total inedita care nu prea mi-a facut placere pentru ca incepuse sa ploua si cuibarita intr-un colt,n-am avut loc sa ma desfasor.De altfel nici nu m-am organizat,am udat prea tare pamantul,m-am mocirlit,apoi m-am trezit ca nu toate paharele au orificiu…m-am cam grabit pentru ca se facuse frig,ma cuprinsese dezamagirea constatand ca mai puteau astepta…sunt prea firave.Nu-i nimic,imi spun acum,mai am inca rasaduri si orice s-ar intampla,anul acesta e experimental,sper sa nu-mi alunge entuziasmul.
    Vise placute si te rog,cand ai putin timp,sugereaza-mi un meniu complet pentru Paste,sofisticat sau nu.

  7. Elisa zice:

    Floris,
    vezi draga mea,ca florile se fac frumoase fara sa le bibileasca cineva…caci inteleg ca acolo la cabanuta voastra nu locuieste nimeni…:) Chiar pacat ca n-ai putut face poze.Spor la treaba, atunci…ca eu deja m-am saturat si MIRA ma intreaba de meniu…hahahahaha…nu-mi mai trebuie nici mancare 😉

  8. Elisa zice:

    MIRA,
    pai nu stii tu meniul traditional de Paste??Ma indoiesc ca nu-l stii dar tot iti zic:
    Ciorba de miel cu leustean
    Salata boeuf
    Supa de gaina(pt a doua zi si din care faci salata boeuf…)
    Miel impanat cu slanina si usturoi la cuptor,la …aproape de sfarsit turnat vin alb peste el
    Piure de cartofi sau salata orientala alaturi de friptura
    Salata verde cu usturoi,ori compot de caise+visine
    Tort de ciocolata/cremsnit/tiramisu…la alegere
    Cozonac cu mac si cu nuci
    Cornulete cu nuca parfumate(cu vanilie) care sa stea in sufragerie pe scrin si sa imprastie mirosul
    Bauturi:
    cocktayl din cinzano+vodca+tutti frutti+gheata
    wisky sau coniac sau visinata sau lichior de care ai
    VIN ROSU DE ACASA DE LA TINE(MINE)
    Toate astea consumate in cateva ore…

    Erau vremuri cand faceam mai mult decat atat 🙂 😀
    Spor la pregatiri…daca ai pentru cine…te ajut si eu 😛

  9. ŞuKăRiT zice:

    😉

  10. rotaru constantin zice:

    Doamnă Elisa,încep prin a vă felicita pentru tot ce faceţi şi prin a vă mulţumi pentru informaţiile care de-a lungul timpului mi-au fost de mare ajutor.Vă urmăresc de anul trecut de când mai intraţi şi pe gradinamea.ro.Deşi v-am bătut la cap cu salata,tot din cea ieşită singură o să mănânc.Imi plac şi fotografiile dumneavoastră şi de aceea vreau să vă dau un sfat.La fotografiile făcute de aproape incercaţi să folosiţi „macro”,este un butonaş cu o floare pe spatele aparatului.Dacă aparatul nu are aşa ceva incercaţi să faceţi fotografia mai de la distanţă(atât cât aparatul focalizează corect)la cea mai mare rezoluţie de care dispuneţi si apoi decupaţi fotografia doar cu partea care vă interesează(de obicei centrul fotogafiei).Vă asigur că veţi fi tare mulţumită de rezultat.Vă doresc o primavară frumoasă şi spor(şi)la „blogărit”.Dacă tot am spart gheaţa,şi dacă nu va deranjează,poate o sa mai vorbim.Cu respect,C.R.

  11. floris zice:

    Elisa,cum faci cornuletele alea?Mama avea o reteta in copilaria mea dar a pierdut-o.Stiu ca erau foarte fragede .Si cu cat stateau mai mult cu atat erau mai bune.Bine ca in mod normal nu apucau sa stea nu stiu cat.
    Eram dusmanca lor declarata.Nu suportam sa le vad pe farfurie.Asa ca ce sa fac?Le mancam.
    Ma asezam cu o carte in mana,o farfurie cu cornulete si un pahar de lapte.
    Ma cauta mama cate o ora pana sa isi dea seama ca iar sunt in debara cu cartile mele.

  12. MIRA zice:

    Unde esti,pe frigul asta cred ca ti-ai gasit alte si alte treburi de facut sau ai plecat la cumparaturi…Bineinteles ca meniul traditional de Paste cu bors de miel,drob,stufat,friptura nu vor lipsi,mai ales ca „animalutul”este din ograda proprie,doar nu degeaba s-a facut naveta dus-intors,aproape zilnic,din toamna pana acum,cand incepe transhumanta.Te-am intrebat,in speranta ca-mi vei vinde un pont si ai facut-o;ma refer la cornuletele(n-am mai facut de vreo 10 ani)inmiresmate din sufragerie,hm,adica din camera mare,unde intindeam masa la fiecare intaia zi de Paste,in jurul careia se aflau pe rand,Tata,acum…in lumea lui,Mama,vesnic cu spirit critic,fratele,cu familia si noi,trei,atenti mereu sa fie bine.Asa se intampla si prima zi de Craciun,apoi,vizitele se „intorceau”,a II-a zi de Paste,la mama,pe urma la frate-meu…pe atunci(de parca au trecut zeci de ani)nu realizam cat de repede trece…Binele! Ne-am instrainat,parca, pana si de familie.Cat despre cozonac,n-am facut niciodata si asta pentru ca nu-mi place,prefer prajiturile elaborate,cu creme,glazuri apetisante,pe care le prepar,ce-i drept din ce i9n ce mai rar…Tiramisu cu mascarpone,l-am facut intotdeauna portie dubla,crema pentru cremsnit nu prea ne place,am facut la Craciun,pentru a „scapa”de osanza din congelator,un tort de ciocolata,l-as manca singura,ha,ha,ha…nu sunt hotarata,ce spui si de un tort cu crema de zahar ars cu inghetata la servire…imi ploua-n gura,in Saptamana Mare! Servus toc,te mai caut!?

  13. Elisa zice:

    Floris,
    se face o coca din
    1 pachet margarina
    100 g faina
    1 ou
    100 g zahar pudra
    150 g nuci macinate
    astea puse in bol in aceasta ordine,amestecate si framantat pana se aduna aluatul,care tre’ sa stea putin acoperit si apoi facute cornulete cat 2 falange(primele) de la degetul mic(ca ele cand se coc o sa creasca).Deci se formeaza cornuletele si se umplu vreo 2 tavi de aragaz ,dar eu le asez f apropiate,nu-i nimic daca se lipesc caci se desprind cand le scot din tava.Grija la copt caci la foc mare se ard..deci se coc la foc potrivit,180 grade??nu stiu ca in aragazul cel nou n-am facut inca.Asa…si dupa ce se scot cu paleta de tort din tava se asteapta putin 5 minute si apoi se ia fiecare in mana si se tavaleste prin zahar pudra cu mult zahar vanilat,facut pudra si el si se aseaza intr-un cos de cristal…altul decat in care asez oule…Floris,stii cosurile alea din cristal de pe vremuri??Ei,acum sunt utilizate la noi…punem in ele orice…la masa festiva.Spor la treaba 🙂

  14. floris zice:

    Multumesc mama Elisa.
    Totusi o intrebare.Nu se pune nimic de crescut in ele?Praf de copt, putin bicarbonat…Nu vreau sa par carcotasa.
    Ma si apuc de ele :-*

  15. Elisa zice:

    Floris,asa-i reteta mea si cresc, se umfla fara prafuri..deci da…fetita mea 😉

  16. Elisa zice:

    MIRA,
    dupa cum am zis la inceput…mira-m-as sa nu stii tu ce m-ai intrebat… 😛 Bineinteles ca m-am referit doar la masa de pranz…ca de dimineata…este alta …ciocnire de oua,cu cas proaspat,muschiuleti de porc la cuptor…reci si taiati felii transversale..ridichi,ceapa,masline si o tuica cu marjele inainte….De fapt noi venim de la Inviere pa le 5 dimineata,luam Paste si ne asezam la ciocnit oua si apoi ne culcam…deci facem 2 dejunari..unul mic la 5 dimineata si al doilea si mai mic…cand ne trezim,pe la 10…11Ei,dar la ce ma dedarati voi??/Eu inca mai frec la geamuri si voi faceti prajituri??Pai hai sa va spuna Elisa cum faceam eu cand eram ca voi…toate intr-o singura zi…mancarile,toate facute sambata si dulciurile,totul asa eram eu de harnica…nah,ca mi-au disparut laudatorii.Dar seara eram tropa…terminata si ma duceam la Inviere asa obosita,apoi uitam si inviam si eu din oboseala… 🙂
    ps.uitai sa zic de drob 😀

  17. Elisa zice:

    Rotaru Constantin,
    nu are acel buton.Da,am observat ca nu pot face calumea poze de aproape…adica detalii,iar sa decupez un detaliu ar trebui tu sa-mi spui cum se face,cu ce butoane de pe pagina de google .Daca nu-mi raspunzi o sa umblu eu la butoane sa vad..poate in tools..habar n-am,dar trebuie facut ceva…stiu ca mi-ai zis chestia asta si acolo…legat de florile mele de interior,cum sa iasa mai luminate…ma rog,nu-mi place tehnica pe cat arta…Iti multumesc frumos pentru tot.Te referi lapoza aia cu bondarul pe polen??? 🙂

  18. rotaru constantin zice:

    Ooof,facem noi arta dar nici tehnica nu-i de lepadat.Insa,pana cand veti primi o camera noua,puteti folosi un program de editare foto.Unele calculatoare au inclus Microsoft Pfoto Editor dar eu va recomand un program bine „dotat”,ocupa doar 3,6 MB,face cam de toate,e foarte usor de folosit si cel mai important lucru ESTE GRATUIT.Il puteti descarca de aici http://forum.softpedia.com/lofiversion/index.php/t160203.html (link-ul pentru PhotoFiltre 6.2.6/Octombrie 2006 este in mesajul din oct 7 2006,11:34 ).Instalati programul si va asigur ca in cel mult 1 ora va veti imprieteni cu el.Daca nu va descurcati va ajut pas cu pas sa-l descarcati,sa-l instalati si apoi va explic cum sa-l folositi.Nu va alarmati,nu e greu deloc.Pentru alte informatii ma gasiti pe Messenger la ID-ul : rotvet2000.

  19. Elisa zice:

    Rotaru C-tin,am incercat si nu functioneaza linkul celalalt, din forum…Oricum,multumesc frumos,dar nu ma complic,mai ales ca iarna ,in care am stat degeaba,a trecut…ca-n bancul ala cu pauza a trecut,capul….

  20. rotaru constantin zice:

    Link-ul era mai pe la mijlocul paginii(primul,cel pe care cred ca ati apasat nu e bun)dar daca nu va e de folos…asta e.Ma gandeam doar la faptul ca odata cu venirea primaverii apar si minunatiile de flori,subiecte numai bune de imortalizat si ca abia acum v-ar fi util programul acela.Si oricum,nici in iarna nu prea ati stat caci am vazut ca faceati rasaduri de la inceputul lui februarie.

  21. Elisa zice:

    OK..e o pagina gri cu multe butoane,photofiltre…ce fac mai departe…?

  22. rotaru constantin zice:

    Asta inseamna ca ati instalat programul.Acum ori apasati pe File si apoi pe Open,ori apasati pe plicul galgen de pe al doilea rand sub Edit,ori apasati din tastatura Ctrl si O,toate astea vor deschide o fereastra Open.Din butonul „plic cu sageata verde” si din ce o sa mai apara in fereastra mergeti din nivel in nivel pana ajungeti la fotografiile dumneavoastra.Acum selectati un album ,il deschideti(dublu clic)selectati o fotografie (clic pe ea) si apoi apasati butonul Open din partea dreapta jos.Acum fotografia ajunge acolo unde era gri inainte.Din randul de butoane de jos primul regleaza gama(automat),al doilea contrastul(automat apoi luminozitatea,contrastul,saturatia(face poza mai colorata) si iar gama.Pe randul din mijloc vedeti 2 sageti care dupa ce veti lucra pe poza se vor colora una in rosu cealalta in albastru.Daca nu va place un rezultat apasati pe sageata din stanga(undo) si veti reveni la rezultatul anterior.Pentru a nu avea surprize, prima data folositi o fotografie nu foarte importanta sau faceti o copie fotografiei pe care vreti sa o lucrati.Pentru a decupa o portiune dintr-o poza, selectati portiunea cu ajutorul mouse-ului(plasati cursorul cam unde ati dori sa fie coltul stanga sus al pozei noi,clic stanga ,tineti apasat si trageti mouse-ul in jos si spre dreapta).Apoi apasati Shift+Ctrl+H.Fotografia este acum decupata asa cum ati dorit.Mai trebuie doar sa o salvati.Pe randul din mijloc,al treilea buton este Save.Clic acolo,alegeti o compresie de 90-95 sau chiar 100%(fotografia va avea mai multi biti) apoi Ok si gata. Cam atat pentru azi, ca nu stiu de ce dar am asa o senzatie ca v-am cam ametit.SUCCES !

  23. Elisa zice:

    Rotaru C-tin,
    toate cele ce mi-=ai spus le-am…aplicat deja(vezi postul de mai sus…Numai primule…)Doar decuparea unui detaliu n-am stiut sa aplic,dar acum ca mi-ai zis este ok.Nu m-ai ametit deloc,dar sunt mandra de mine ca exact cum ai spus am facut si asta din prima.De fapt eu am folosit doar contrast ca era destul..insa vreau sa-ti spun ca daca poza nu e clara(fiind facuta de aproape) nu are buton pentru a o face mai clara,asa-i?
    Si inca ceva…nu se poate fara tastatura?adica inlocuita shift+….deoarece cand am mai folosit la marirea caracterelor,ceva asemanator..+D parca…nu am mai putut reveni…era pe blogul lui Badea si mi-a ramas asa MAREEE multa vreme caci cu nimic nu-si revenea.Deci m-as feri sa folosesc tastatura.
    Inca ceva…cum de scrie la comentariul tau ora 12:03 data de azi 15..?Mi s-o fi dereglat ceasul?
    Iti multumesc din suflet…(acum urma …dragul meu …asa ma adresez eu doamnelor…dar daca-mi dai voie ,iti spun si tie ca doar mi-esti drag fiindca m-ai ajutat).
    De fapt culorile naturale din gradinuta mea sunt astea retusate,probabil ca aparatul nu-i reglat calumea…asa ca eu nu vreau decat sa fie pozele colorate ca-n realitate.Multumesc tare mult,imi este de f.mare ajutor,mi-ai facut o bucurie.Iti doresc o Saptamana fara patimi..:)

  24. Constantin zice:

    Bag de seama ca insistenta mea si bunavointa dumneavoastra au dat roade.Ma bucur ca sunteti multumita si inca nu ati vazut tot ce poate face acest program.Si sunt si eu tare mandru de dumneavoastra si pentru ca azi ma simt darnic dau un 10 cu felicitari pentru primul meu invatacel.Jucati-va putin din butoanele alea cu + si- si o sa „simtiti” la un moment dat ca poza nu mai are nici un cusur. 2.Daca poza nu e clara nu prea sunt sanse de a o repara.Ar fi niste filtre,dar e mai greu.Mai bine decupati dintr-o poza facuta mai de la distanta dar focalizata corect.Si puteti face asta si fara sa folositi tastatura desi va asigur ca acea combinatie nu va poate crea probleme pentru ca actioneaza doar in program.Dar exista si alta varianta :dupa ce ati marcat cu cursorul conturul viitoarei poze dati clic pe Image(randul de sus,al treilea buton) si aici dati clic pe Crop si poza va fi decupata. 3.Ora si data de la comentariul meu sunt corecte pentru ca eu am postat raspunsul aseara la ora 24:03 deci de trei minute eram in ziua de 15 aprilie. 4.Na,ca acum m-am emotionat.Chiar ma bucur ca am putut sa va fiu de ajutor si sper sa va fie de folos.Urarea dumneavoastră din final m-a dat gata.Cred ca nici mama nu mi-a urat vreodata „o săptămână fără patimi” in Săptămâna Patimilor.Am rămas fără cuvinte.Sărut măna,DOAMNA !

  25. Elisa zice:

    Stii ce mult ma bucur ca pot sa redau culoarea reala a florilor??!!Eram tare ingrijorata cand vedeam pozele si le comparam cu florile,mai ales acum la primule am constatat ca mi le arata sterse…dar cu programul invatat ies culorile splendid.Multumesc din toata inima ,sa-ti dea Domnul sanatate si tot ce iti doresti ca mare bine ai facut si stii cum se spune…intr-o parte dai si din cu totul alta parte primesti. 🙂
    Da,am omis la ora anti meridian,de aceea ma miram eu….
    Sa inteleg ca sunt prima ta eleva?Pai sa stii ca o sa fie cu noroc,ca eu am mana buna…ca eleva zic… 😆 Inteleg atat de bine acest sentiment pe care ti-l da faptul de a fi cuiva util.Eu ma bucur de fiecare data cand cineva ma intreaba despre plante si flori si as vrea sa spun tot ce stiu ca sa foloseasca si altora,caci este atat spre binele lor,al florilor si plantelor,cat si spre binele celui care le cultiva…ca are multumireanecesara.
    ps.politetea ta ma obliga,deci …Domnule Constantin,vamultumesc tare mult pentru ajutor si va mai astept 🙂

  26. floris zice:

    ELisa ,de cand mi-ai dat reteta de cornulete am facut de doua ori.O data atunci seara.SI am zis ca o sa ajunga pe SArbatori.
    Ti-ai gasit.A mea familie le-a declarat razboi categoric.Pur si simplu nu suporta sa vada cornulete pe farfurie.Si ca sa rezolve problema…mananca…Clar.
    Sa le fie de bine.
    SI tie saru’mana ca mi-ai dat reteta

  27. Elisa zice:

    Floris,
    sa-ti dea Dumnezeu sanatate si sa mai faci prajiturele atata timp cat ai pentru cine 🙂 Sa fie si ei sanatosi sa le poata manca pana la adanci batranete 🙂 Iti doresc Paste Fericit si bucuria Invierii Domnului sa-ti fie mai mare decat tristetea de astazi.Te imbratisez si multumesc pentru vizita 🙂

Lasă un răspuns

