Fasole pitica(oloaga)

Am semanat-o si pe ea.Intotdeauna zic asa:daca vine bruma si mi-o strica o sa repet semanatul,daca nu atunci o sa am fasole verde,adica pastai galbene si pistrite si cum or mai fi,c-am cumparat…deci o sa am devreme de cules.Deci merg la risc,ca daca nu risti nici nu castigi.

s6308773-mica

Am semanat mai multe soiuri,incepand din capatul de langa usa al parcelei.

s6308775-mica

s6308776-mica

s6308777-mica

s6308778-mica

s6308779-mica1

Pozele astea sunt pentru mine sa stiu ce soi am pus pe fiecare rand.Primele randuri este portocalie,tratata,ca de fapt ea e alba si-i cea pe care am avut-o anul trecut.Urmeaza un rand din America,alba si plata cu pastai scurte.Apoi  doua randuri pistrita,cica are pastaia verde cu dungi rosii si are pastaia lata.Apoi am pus neagra,cumparata din piata Iosefin din Timisoara si la celalalt capat,cam pe la marul ionatan,din nou din cea portocalie,adica alba si tratata.Sa rodeasca!

Acest articol a fost publicat în legume și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

8 răspunsuri la Fasole pitica(oloaga)

  1. Manole zice:

    Sa rodeasca, Eli!

  2. Elisa zice:

    🙂 🙂
    Heeeii..merci pentru link…am retinut dar cred ca-i pitic…ca si fasolea mea si mie-mi trebuie inalt,cu vreo 9 pozitii.Am gasit unul la satmareanul sau asa ceva dar si ala avea doar 1,2 metri… Oricum…ramane pe lista…

  3. floris zice:

    Sa rodeasca ,Elisa.

  4. Victoria zice:

    Sa ai recolte bogate Elisa.
    Sa stii ca eu am luat din Bucuresti,de la „Gradina de vara”din sectorul 4 un suport de flori care se fixeaza jos de podea si sus de tavan.Este din metal vopsit.Aveau si albe si negre ,si a costat, acum vreo 2 ani, 100 ron.Are vreo 10 suporturi pentru flori pe care le asezi in ce pozitie vrei.Se poate aseza oriunde,atata timp cat ai unde sa il fixezi sus(de tavan,grinda sau orice altceva solid).Mie imi place mult.

  5. Lia zice:

    Domnul sa binecuvanteze cu rod bogat munca ta, draga Elisa.
    Din cate vad in poze (dar poate nu am vedere de ansamblu) ai pus mai multe soiuri de fasole pitica unele langa altele – ele se pot corci.
    Am aflat ca in Oltenia i se spune fasole pripitoare.:)

  6. Elisa zice:

    Lia,
    asa am facut caci asa vreau sa fie toata in acelasi loc,iar daca se corcesc nu au de suferit pastaile de anul acesta ci samanta ce-o voi recolta de la ele…dar nu voi tine seminte pentru la anul.
    Daca totusi se corcesc si anul acesta inseamna ca sunt un mic miciurin…hahahaha.
    Multumes Lia draga pentru urarea ta..asa sa fie!

  7. adela zice:

    buna, m ar interesa de unde ati cumparat fasolea pistrita si cum se pune in pamant, adica toate detaliile necesare.imi puteti trimite rasp pe adresa adelusha_plush@yahoo.com…..va multumesc

  8. Elisa zice:

    Adela,
    fasolea pitica am cumparat-o dintr-un market,poate de la Practiker,nu mai stiu si nu cred ca ce am avut eu este singurul soi de pistrita.A mea, asta de care zici tu(ca banuiesc ca ai citit postul) pe langa ca era pitica mai facea si cel mult 5 pastai la fir,ceea ce este f putin,deci nu-i rentabil.Exista fasole urcatoare pistrita,dar trebuie sa cauti,sa citesti pe plicul cu seminte.
    Apoi mai sunt femei care vand seminte pentru gradini in piete si se vede si bobul ca este pistrit.Si tot in piete sunt primavara vanzatori de seminte de zarzavat si legume,de la diferite firme,nu ai vazut niciodata in piata?
    Cum sa se puna in pamant?asa cum am aratat chiar in acest post,faci o groapa de cel mult 5-7 cm si pui semintele,cateva la cuib,depinde cat de stufos este soiul ca este fasole care dintr-un fir face o tufa si alta care nu se ramifica,atunci pui mai multe seminte la un cuib.
    Ce alte detalii vrei,draga mea sper ca nu esti in emisfera sudica sa semeni acum?Ha?Ori esti 😛
    Comunicam aici pe blog,nu prea mai am timp si pentru alte cai cand este vorba de gradina…ca d’aia se numeste site-ul asta asa…nu te supara,dar nu vad de ce am comunica altfel despre fasole decat pe blog 🙂
    Hai,toate bune si sa-mi spui daca esti in emisfera sudica,neaparat 🙂

Lasă un răspuns

