Primavara in gradinuta mea

Printre atatea treburi am luat camera si m-am bucurat impreuna cu ea prin gradinuta,apoi am luat sapa si am curatit un strat,acela de langa caini,de ierburi,dar a fost soare si de ieri pana astazi au aparut florile de viorele.Uitati ce minunatie am eu prin curte si nu am timp sa le privesc…

s6308685-vioreles6308683-toporasi

s6308680-primuleles6308686-primula-galbena3s6308681-primulas6308688-narcises6308689-zefirantesAstea sunt minunile acelea roz-violacee,Zephirantes,in forma de palnie cu vreo 7 petale…le-am pus pe blog cand au fost inflorite,anul trecut.

s6308687-rondul-de-capsuniMi-am facut un rond cu capsuni.

Iar acum sa va arat cum este o radacina sanatoasa si frumoasa de ardei,in momentul cand il repic.Si este asa fiindca am sapat in rasadnita printre randuri.

s6308671-radacina-de-ardeis6308673-ardei-radacinaEste cu pamant pe ea,caci eu nu scot una cate una ci un snop,cu pamant pe radacini,asa ca mai jos…

s6308669-ardei-la-repicat

Acest articol a fost publicat în Gradina si gradinuta, Rasaduri și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

30 de răspunsuri la Primavara in gradinuta mea

  1. Lilick zice:

    Sa nu-ti deochem gradinuta…Cat o ai de frumusica si colorata! 🙂

  2. Elisa zice:

    Lilick,
    sunt pete izolate de culoare,nu v-o arat toata deodata pana nu se umplde flori…Primullele,cate-o tufa are o suta de flori,poate si mai multe…sa vezi cam peste o saptamana covor de flori…ah…abia astept si eu sa am timp sa stau intre ele..
    Cu siguranta ca trebuie sa-mi cumpar …potcoava si atunci vine…adica sta si calul hahaha.Stii ce e potcoava in situatia data? 😉
    Multumesc de vizita,chiar acum m-am bucurat si eu la tine pe blog.Super! 🙂

  3. Lilick zice:

    Nu stiu ce e..potcoava. Spune-mi, te rog! 🙂

  4. Elisa zice:

    Lilick,
    potcoava de care am eu nevoie este un hamac,sau macar o mobila de curte si atunci vrand-nevrand o sa ma asez sa savurez privind florile si ascultand pasarile ciripind.La asta m-am referit cand am spus sa-mi cumpar mai intai potcoava si pe urma vine si calul,la potcoava.Vaaai,ce prozaica sunt!! 😀

  5. zincabeiu zice:

    Ce extraordinara e natura!
    Iar tu, esti cel mai bun subaltern al Mamei Natura.Iar eu, cel mai bun subaltern al tau, ha,ha,ha…

  6. Victoria zice:

    hehe,noroc cu tine draga Elisa.
    Deci viorele am adus eu de la padure si am plantat in gradina mea…hmm.Si cat m-am straduit sa imi aduc aminte cum se numesc. 🙂
    Vai de mine ce primule minunate ai.Sa le tot privesti,zau asa.E musai sa iti iei un hamac.Eu am o bancuta de lemn pe care stau dupa ce imi termin treaba si imi admir gradina.
    Apropo,Zephirantes se inmulteste singura? Sau cum fac sa am mai multi bulbi? Ca acum am doar 2 si tare imi plac cand infloresc.

  7. floris zice:

    Elisa,pot sa imi aduc si scaunelul sa stau acolo ?
    Da’te previn ca ma postez langa rondoul de capsuni.
    Asa o sa il pazesc….Cum pazeste lupul oile :))
    Tare frumos e acolo

  8. Elisa zice:

    Zinca,
    iti amintesti cum spuneam ca vii si ma ajuti la treaba?Ei,acum e momentul 😆 Te-astept sa vii…la la la la la lala Sau nu,ca n-am luat inca hamacul 😦 si sa infloreasca toate, sa stam si sa ne uitam la ele si sa povestim…tu,ca e specialitatea ta 🙂

  9. Elisa zice:

    Victoria,floarea asta face bulbi,eu am pus o multime in acelasi ghiveci ca erau de sus pana jos si pe toata suprafata numai bulbi si-am pus si in gradinuta in 2 locuri,dar nu au suprevietuit cu seceta de as-vara.Acuma…nu stiu cati bulbi face un bulb pe an 🙂 Si toporasii=viorelele si eu le am de anul trecut din parcu-padure al nostru,care era in drumul meu spre scoala,insa mi le-a calarit Aschiuta cand era dezlegat si au cam disparut o parte din ei/ele.Abia astept sa aiba al meu timpul sa faca gardul…curticica pt caini sa-i tin dezlegati,dar inca mai are de sapat si scos zmeura.Victoria,cum sa fac sa ajunga la tine zmeura mea ca o s-o aruncam…nu am unde s-o pun…este multa,desi trimit si la sora mea saptamana viitoare….Hai,pune-ti capul la contributie (vaaaii,de cand n-am mai folosit expresia asta…si acum mi-a venit…) si zi-mi cum sa facem,unde stai,cu ce sa-ti trimit? Gandeste-te,te rog 🙂

  10. Elisa zice:

    Draga Floris,cu mare drag ..parca te si vad…eu am un scaunel de babe..hahahahaha…dar nu-l folosesc….inca 😆
    Da,capsunii trebuiesc paziti.Abia astept sa vad daca se vor umple de flori,ca i-am zidit, practic.Azi am mai plantat si restul sub vie,tot asa unul langa altul,ca sa fie verde,hahaha

  11. Victoria zice:

    Buna dimineata.
    Ooooooooooooooofff acu as veni calare pe matura.
    Asta e………ce sa-i faci.Nu am cum sa vin dupa.Cu posta e prea complicat,asa ca lasa,multumesc frumos de intentie.
    Mersi de raspuns.Ma bucur ca se inmultesc bulbii.Eu am tinut ghiveciul in bucatarie toata iarna iar acolo este mai rece.Si l-am udat rar.Sper ca am facut bine.Din cate vad are fiecare cate o frunza verde frumoasa,deci traieste.Nu conteaza cati bulbi face……….bine ca-i face.
    Iti doresc o duminica minunata.

  12. Elisa zice:

    Buna,Victoria! Cat de rau imi pare, c-as putea pune pe un tren si tu sa astepti…asa fac si spre Timisoara,duce controlorul,fara probleme.
    Si eu te pup si iti doresc sa fii vesela azi,ca soarele de luminoasa 🙂
    Ti-am spus,sau ai vazut,ca Gabrielle a nascut?Luni…Sa-i traiasca si sa fie sanatosi amandoi! Cred ca ai citit la Urzica 🙂

  13. ialomiteanca zice:

    superrr gradina , felicitari pentru munca ta !Totul sta in voia inimii, pe care nici oamenii, nici cerul, nici chiar propiriile noastre interese nu o pot schimba vreodata …o duminica cit mai placuta cu mult soare si voie buna !

  14. MIRA zice:

    Buna dimineata,la pranz;imi astept sotul…de la Biserica,eu,sunt franta!Ieri,el a curatat vita(te-am pomenit cu scara voastra usoara;prima investitie,asta va fi,spune el…cand i-am sugerat s-o cumpere,s-a ocosit…”lasa ca avem doua scari duble”,da ,dar de atunci,au mai trecut anii peste noi,ma uit la el cum isi iroseste puterea carand la ea…iar eu am divizat gheara pisicii,tufanelele,phloxul(m-ar fi tentat sa scap de ele;am constientizat mirosul lor la un eveniment trist,care mi-a stigmatizat …antipatia),garofitele,sedumul(am gresit,trebuia pus intre pietre,ii merge mai bine),am „ciopartit”caprifoiul,am plantat(vei rade,abia acum)”nu-ma-uita”,am mai „racait”in parcelutele cu flori(lalele,zambile,narcise-puse in oct.pt. prima data),am pus semintele de regina noptii(cica trebuiau tinute in apa calda cca 8 ore),de dalii pitice,cred ca am pierdut crinul japonez,seminte de busuioc(ha,ha,ha,al tau cred ca-l vei putea folosi la miel)…n-am facut: mancare!!!(nu mi-a reprosat nimeni,cred ca nici n-am luat masa,abia seara am ciugulit ceva),asa,n-am dezgrobat trandafirii(in schim,am scos pana seara dopurile de la peturile sub care s-au prins aproape toti trandafirii,vreo 25),cei pe care i-am plantat acum trei primaveri(de cand am scos si eu capul…)si carora le merge bine,i-am tuns asta toamna(oare am facut bine?),n-am semanat craitele,n-a curatat pomii(ma face sa cred ca nu stie cum,ha,ha),de altfel pomii din livada noastra(impropriu,a noastra,din pacate…dar asta e o alta problema,careia nu stiu daca ii vom putea face fata vreodata,poate verii,intrte ei)au,unii dintre ei ,si 50 de ani,abia l-am convins sa mai taie ,un mar si un par – ocazie cu care am obtinut soare intr-un colt al gradinii;pe cioturi urmand sa se urce,cate un trandafir catarator(pe care i-am prins anul acesta-desi nici nu cred ca mai stiu care sunt),n-am reusit sa punem cei doi trandafiri de dulceata(pentru ca miros imbatattor),un agris si sa incerc sa inmultesc,din tufa de la mama,prin marcotaj(vezi,m-am informat)un buxus;o,Doamne si cate si mai cate,ca sa nu mai vorbesc de gradinuta,de care nu m-am atins…dar tot tu spuneai ca natura este spectaculoasa si cred ca am toate sansele sa recuperez(consumand,cours,din gradina celor mai harnici).Am dorit sa dau extemporal si iata am ajuns sa elaborez o teza;te-am zapacit cu darea mea de seama…ce vrei,ma caznesc si eu sa „trec clasa”! Rasadurile mele sunt bine,multumesc,sunt la nivelul celor postate de tine,in prealabil,unele-ca pentru prima data…vom mai vedea,cred ca de-acum incepe pretentia lor,nu-i asa;am scos ieri la soare,ca experiment,o mostra,celelalte sunt inca pe geam,la bloc,mi se pare ca nu este suficient de cald sa le aduc aici,desi ar rade la soare(de dupa geamuri),care-si trimite razele dinspre S-V.Ar mai fi multe de aflat dar te las sa „ma ordonezi”,azi ca-i duminica,ca maine…putere de munca si mult spor!!!!
    O,am uitat,am primit ceva zmeuris,cu radacina,mai incerc si anul acesta,locul pe care le-am pus este cam pietros,n-am reusit sa-mi conving sotul sa respectam indicatiile specifice;a facut gropi cu un par de fier…am mai dat eu cu sapa,sa scap de buruienile dinprejur dar…oare cine spunea,pe blogul tau:”ne trebuie perseverenta,rabdare si AJUTOR!

  15. Elisa zice:

    Ialomiteanca,
    la mine vrerea cred ca este in cap 🙂 si inima ma ajuta sa fac ce am in cap,iar Dumnezeu este peste toate astea si da Doamne sa fie bine si in continuare! Bine-ai venit !Multumesc pentru aprecieri…si sa stii ca nu munca ne innobileaza,ci rezultatele ei.Vreau sa-ti spun cel mai mare secret al meu…nu-mi place sa muncesc,imi place sa stau,sa citesc,sa ma aranjez si sa ma fac eu pe mine asa ca sa ma plac…si nu zic sa ma suport…insa nu exista efect fara cauza.Vreau sa-ti spun ca la acest moment as evada intr-un tren care sa ma duca undeva unde se leneveste si toate astea pe care eu le voi avea mai incolo…sa fie deja.Imi place in America fiindca florile apar peste noapte,nimeni nu asteapta acolo sa treaca luni de zile ca sa infloreasca.Da,m-ai prins intr-un moment cam nasol pentru mine,cu degetele taiate si unghii smulse de puterea cainelui de 200 de kile,pe care-l stiam bland si cuminte. Dar,pentru ca nu sunt ipocrita v-am spus in ce stare de spirit sunt acuma,tuturor.

  16. Elisa zice:

    MIRA,
    ma bucur ca esti dispusa sa faci treaba la curte,te inteleg perfect ca si sora mea merge din cand in cand la tara si are placerea asta ,cand evadeaza de la bloc,dar eu…eu care de luni pana sambata si de sambata pana luni…tot mereu,nu ma schimba nimeni si asa cum am mai spus,sunt coplesita de treburi si ff obosita,dar aici nu poti sa te odihnesti decat cand esti pe masa…in locul florilor din sufragerie,din pacate.Draga mea ai insirat o multime de flori de care eu nu am cunostinta,tre sa ma duc pe google imagine sa le vad…
    MIRA,ai grija ca rasadurile trebuiesc aclimatizate,adica scoase treptat si cate putin afara si nu lasate in soare dupa ce au stat ascunse dupa geam,deci grija mare.
    In privinta zmeurei,draga mea,ea se prinde orice tehnica ai fi folosit la plantare,deci atata doar sa fie umed la radacini si apasat cu piciorul,ca la pomi, sa se taseze pamantul.
    Iti doresc spor la treburi si rezultate pe masura asteptarilor.Duminica placuta si tie! 🙂

  17. floris zice:

    Ce ai patit Elisa?Ce ti-a facut catelul?
    E grav?

  18. Elisa zice:

    NU e grav Floris,dar nu ma descurc la treburi cu degetele pansate,asta este necazul meu.V-am mai spus mai demult ca mi-am ras eu cu un cutit ascutit recent ,unghia de la aratator si cand mi-am luat jos pansamentul mi-a sarit un alt cutit bine ascutit direct pe acel loc unde lipseste unghia,partial.S-a vindecat un pic si azi il ajutam pe sotul meu sa-i duca,pe caini, in campul din spatele gradinii,dar legati,ca-i semanat prin gradini si cum el era obisnuit sa alerge ca-n timpul iernii m-a tras si l-am scapat din mana…insa nu fara consecinte,caci tot unghiuta aia,biata de ea s-a desprins pe o parte.Na,ti-am spus,nu ma vaet,dar am treburi de facut cu mainile,iar la degetul mare de la dreapta m-a taiat cutitul de curatit zarzavat.Daca n-ar fi de plans as rade 😀

  19. Victoria zice:

    Oooff,imi pare rau Elisa ca te-ai accidentat.Sper sa iti treaca repede.
    Ma bucur tareee mult pentru Gabrielle si nu citisem dincolo ca nu prea mai am timp.
    Si azi am udat rasadnitele,am udat si prin gradina,si cu galeata e mai greu,apoi am facut mancare la baietii mei,apoi niste clatite si dupa aia am plecat in vizita la vecinii nostri.Acum am sosit ,dar trebuie sa ies iar ca sa acopar rasadnitele si sa vad ce mai fac de mancare ceva usor pentru seara.
    Apoi din nou la tine.
    In ce priveste zmeura…asta e norocul meu:sa fiu departe de oamenii buni si aproape de ceilalti.
    Dar ma bucur ca te cunosc,iar zmeura oi cumpara,nu-i problema.
    Iti doresc o seara frumoasa.

  20. ialomiteanca zice:

    Invata sa alungi lacrima cu un suras, invata sa zambesti atunci cand esti trista, caci numai zambind vei invinge suferinta.
    O seara frumoasa cu un zambet de la mine =)) recuperare grabnica „

  21. floris zice:

    Elisa,ai grija de tine.Fa pauza macar o zi din activitatile gradinii sa inceapa sa se vindece unghia.
    Stiu ca e mult de lucru in gradina in perioada asta.
    Sanatate iti doresc.

  22. Elisa zice:

    Ialomiteanca,
    si cand sunt nervoasa ce sa invat?Hmm? Multumesc pentru sfaturi.Mai intai ar trebui sa invat sa lenevesc…asta sigur nu stiu,dar asa fara profesor,e cam greu 😆

  23. Elisa zice:

    Floris,
    pai nu in gradina am treaba..in casa,ca-i casa plina de rasaduri,am mai cumparat inca 250 de pahare de unica folosinta si tre sa le umplu cu pamant…mai am sa pun kapia si gogosari si ardei iuti si vinete…destule.Si mai am florile din ghivece sa le schimb pamantul si sa le scot afara,ca altfel nu am cum sa ma apuc de curatenie si este ultima saptamana pentru aceasta treaba.Si la astea nu pot lucra cu manusi,dar o sa am grija,alifia de galbenele are si ea grija.. si tie iti multumesc si-ti doresc o saptamana cu spor in toate.Pa!

  24. ialomiteanca zice:

    Cunosc sentimentul Elisa ,ma imbolnavesc mai rau cind vad ca am atitea de facut si nu le pot face .Dar ca sa-ti treaca mai repede ti-am facut o dedicatie in pagina mea =)) sper sa-ti placa !

  25. Elisa zice:

    Oau….m-ai terminat.E superba expozitia ta si exponatele minunate 🙂 Multumesc din tot sufletul si da,m-ai inveselit,ai reusit…(daca asta ti-ai propus )Seara frumoasa si o saptamana cu spor in toate!

  26. g1b2i3 zice:

    Toporasi (viorele) am cules si eu de pe marginea cand am iesit din casa.Si floricele din alea galbene si alte culori,parca aglice le zice,sunt peste tot in cartierul meu.
    Dar n-am vazut gradini cu flori niciunde,doar asa cate-o floricica doua.
    Iti multumesc!
    O saptamana mai buna!

  27. Elisa zice:

    Victoria,
    si eu ma bucur ca a trecut acest mare hop…cu bine si astept sa ne mai scrie,dar se pare ca e mai ocupata decat credea…Sa le dea D-zeu sanatate!Draga mea,de maine o sa ud siu eu in gradina,dar nu cu furtun doar cu stropitoarea,ca aici la flori am udat deja ieri si azi si se cunoaste ca au mare nevoie de apa ca sa creasca si infloreasca.Noapte buna! O saptamana cu spor 🙂

  28. Elisa zice:

    Gabi,
    da gradinuta complet inflorita un pic mai tarziu,ca saptamana trecuta am avut temperaturi negative…totusi:) Multumesc draga Gabi si eu iti doresc noapte buna si o saptamana cu impliniri…cu spor 🙂

  29. MIRA zice:

    Elisa,nu inteleg de unde atata ravna,as spune incrancenare,in a trage de tine si atunci cand esti ranita si mai ales obosita…spui tu,”aici nu poti sa te odihnesti,decat…+ „,am impresia ca,in momentul de fata asist la o oarecare dependenta de munca;nu se spune ca munca este pentru tractoare(mai nou)? Inteleg ca ai dezvoltat o adevarata pasiune dar de aici si pana a-ti transforma habitatul in sera,ma scuzi,dar oare nu exagerezi? Mai ales ca este doar luna aprilie…
    Despre florile carora nu le cunosti numele,pai,ai impresia ca eu sunt Mafalda? Le-am identificat din imaginile postate pe sait-urile de specialitate si cand vei avea timp vei constata ca sunt flori perene care nu necesita prea multa bataie de cap – numai astfel reusesc,cred,sa ma autocointeresez,evitand in prealabil cat mai multe rateuri.
    Rasadurile,doar o parte din rosii,ardei(iesite din ardeiul acela grecesc,rosu mare-ca experiment)le-am expus aclimatizarii;apropo,cam cat timp…e mult 4-5 ore? Se cer repicate,asta-i sigur! Bine ca am aflat,in discutia cu Victoria,ca varza si conopida nu se transplanteaza…Si inca o intrebare,oare daca scutur crengutele de cimbru,pe o portiune delimitata,voi reusi sa obtin cateva rasaduri de cimbru?Am experienta,de anul trecut,ca acesta protejeaza de purici,fasolea „de poce”. Avand in vedere ca doar dupa-amiezele(dupa ora 16)ne deplasam acolo si doar sfarsitul de saptamana ramane „intreg”(asta pana se mai incalzesc noptile,mai,iunie)incep,parca,sa ma depaseasca treburile.Evident ca ,desi fire analitica,nu stiu pe ce sa pun mana,mai intai!Privesc in jur si ma descurajeaza de ex.lalelele care parca,”nu leaga”,furnicile pe care le-am adus in parceluta cu flori de langa casa,incercand sa camuflez „neajunsurile” soclului din zona…o,Doamne,parca nimic nu e leal in evolutia situatiei.Incerc,din rasputeri sa-mi creez,pentru cat vom avea sansa de a ne bucura de prezent,un strict necesar,care,afara,ar putea si sa incante simturile.
    Te salut,Doamna,desi sunt sigura ca nu esti pe aproape!

  30. Elisa zice:

    Credeam ca ti-am raspuns prin postarile de mai sus.Asta-i viata mea,tot mai plina de specii si varietati.Am inceput cu rasad de rosii si ardei…am o camera speciala transformata in depozit de plante pe timpul iernii si acolo le tineam,insa pe an ce trecea am marit nr si soiurile si am vrut sa fie tot mai bine pentru plante,tot mai cald si mai luminos si asa am ajuns sa le tin pe langa mine,ca si pe flori,la 20 de grade si nu la 10.Daca ai inteles ca ele,plantele si florile ma incurca ai gresit…ma incurca altceva si regret ca am iesit in mijlocul …blogului …si am strigat ca nu mai pot.Iar vorba aia cu…rece si pe masa…este doar o figura de stil,la noi se si glumeste cu asta.Mai rabufnim …fiindca viata nu este numai roz tot timpul.Ei,dar vad ca ai si tu treburi de nu te vezi din ele…in loc sa te duci la tara sa stai si sa te odihnesti…acolo…surpriza…este de muncit 😆
    Neata si sa ai spor la treburi!

Lasă un răspuns

